caas

|
het is natuurlijk altijd verstandiger om met helm te varen dan zonder. ik gebruik alleen mijn helm als ik een boardleash gebruik. In de winter is het trouwens wel lekker warm.
|
|
|
aap
Gast
|
Als je een boardleach gebruikt kun je beter een helm op doen. IK heb mijn boardje een keer gekopt zonder helm dat was best pijnlijk en 4 hechtingen. nu gebruik ik de helm alleen met het oefenen van tricks en gebruik geen boardleach meer
|
|
|
hagaer

|
helm heeft me bijna gewurgt alhouwel met board leach zou ij handig zijn
tip: leer upwind draggen en laat die helm, alles is veel veiliger
|
|
|
Nino

|
Jezus Hagaer,
Wat een belabberd geschreven mailtje! ..keer iets overgeslagen? ennuh.. ja, ik heb ook een helm, zeker in de winter ivm de kou en boardje koppen doet minder zeer. Wel een goeie nemen..
greetz
|
|
|
plaaggeest

|
helm allemaal leuk en aardig! Maar de rest van je lichaam dan???
Als jou lichaam volop een paal word gesmakt...Is daar ook niet veel van over. Ik ben van mening dat je met een helm niet heel veel opschiet. Behalve als je hoofdletsel oploopt. Alleen als je een boardleash gebruikt is het zeker aan te raden! Voorderest leer gewoon upwind bodydraggen. En voorkom dat je in de buurt komt van obstakels!
|
|
|
Nino

|
En voorkom dat je in de buurt komt van obstakels!
Ja da's lekker makkelijk. Autogordels zijn zinloos, je moet gewoon zorgen dat je geen ongelukken maakt. Dus..
|
|
|
lennart

|
ik vaar zonder helm ... ik persoonlijk vind het niet echt nodig!!! oki als je op de slider en kicker gaat word het een ander verhaal !!
|
|
|
FlyGirl
Geen avatar
|
Hersenletsel is vaak onherstelbaar.....en erg gezellig voor je omgeving.
|
|
|
HelldogBE1
Gast
|
maar als je gesleept wordt (door het water liefst) met zo'n help aan en die vangt water lijkt me dat toch niet prettig? denk dat Hagaer dit bedoelt... heb geen helm en wel een boardleash (die er binnenkort van vliegt). de boardleash lijkt me wel nuttig in erg zware zee en als je iemand helpt (board/kite/person-rescue). Kzie me nog niet direkt met 2 boards varen (ik neem nu altijd de ander zn board aan de handle voor me en de mijne aan mn leash en dan op het gemak downwind bodydraggen tot bij de persoon die zn boardje zoekt 
|
|
|
robin..

|
Ik heb wel een leash als ik op zee kite voor het opstappen want dat gaat nog niet zo goed met boord lag telkens weer in de branding. als ik sta doe ik hem los.
|
|
|
Roderick
Geen avatar
|
Ik heb ooit een boardleash en een (gath) helm gekocht. Die boardleash heb ik er inmiddels waar vanaf gegooid. (Is inderdaad een nogal link ding.) Aangezien ik de helm toch heb gebruik ik hem ook maar. In de winter is het inderdaad lekker warm. In de zomer gebruik ik hem bij weinig wind en heel warm weer niet altijd. Je hebt er in ieder geval weinig last van, en water vangen heb ik nog nooit last van gehad.
|
|
|
PeeWee

|
Ik heb ook een helm. Deze helm echter nog niet gebruikt. Ik neem me voor deze te gebruiken als ik met linke wind of linke tricks ga oefenen. Maar ja de leercurve is bij mij niet zo stijl dus heb ik de helm nog niet nodig gehad (grinnik_kitesmiley).
In mijn beginnerstijd gebruik gemaakt van een rollerleash maar er toch achtergekomen dat supermannen het lekkerste werkt (voor mij in ieder geval).
|
|
|
WIMPIII

|
op zee met goven vind ik een helm wel zo verstandig. Als je board na een val achter je ligt en een golf spoelt hem dan kan je hem tegen je hoofd krijgen. Heb dit al 2x meegemaakt en was blij dat ik een helm op had. Combi boardleash/helm is ook een must vind ik. Board komt je achterna als je hard gedragt word. Op vlak water vind ik het niet echt nodig maar kan geen kwaad. Als beginner zou ik zeggen ,gewoon doen, ze zitten niet in de weg.
|
|
|
martijn85
Geen avatar
|
helm allemaal leuk en aardig! Maar de rest van je lichaam dan???
Als jou lichaam volop een paal word gesmakt...Is daar ook niet veel van over. Ik ben van mening dat je met een helm niet heel veel opschiet. Behalve als je hoofdletsel oploopt. Alleen als je een boardleash gebruikt is het zeker aan te raden! Voorderest leer gewoon upwind bodydraggen. En voorkom dat je in de buurt komt van obstakels!
Plaaggeest, ik vind je argument niet zo sterk. Als jij je hoofd ergens tegenaan smakt en je krijgt hersenletsel, dan ben je heeeel ver van huis! Als jij ergens tegen aan knalt of een klapper maakt op het land is dat klote en breek je misschien iets of heb je een flinke wond, maar dat is in de meeste gevallen nog te herstellen.
|
|
|
Gerrie

|
de boardleash lijkt me wel nuttig in erg zware zee en als je iemand helpt (board/kite/person-rescue). Kzie me nog niet direkt met 2 boards varen (ik neem nu altijd de ander zn board aan de handle voor me en de mijne aan mn leash en dan op het gemak downwind bodydraggen tot bij de persoon die zn boardje zoekt  Wat ik tegenwoordig doe: Geen boardleash (en overigens ook geen helm) Wel een extra leash (naast mijn kiteleash) aan mijn trapeze. Dan kun je altijd bij relaunchen van je kite, self-rescue of wat dan ook, je board op dat moment vastmaken zodat je je handen vrij hebt.
|
|
|
Janus

Logs: 0 | 4 uur
|
Zo af en toe spin ik mijn bar wel eens... en het komt voor dat ik dan een flinke "tok" hoor en voel ... maar gelukkig vangt mijn helm dit op... ;-)
Gewoon doen wat je zelf wil en belangrijk vindt.
|
|
|
prutsers
Gast
|
Wel een extra leash (naast mijn kiteleash) aan mijn trapeze. Dan kun je altijd bij relaunchen van je kite, self-rescue of wat dan ook, je board op dat moment vastmaken zodat je je handen vrij hebt.
ik vaar ook zonder helm of leash maar dat idee van een extra leash is wel een heel goed idee
|
|
|
Psychotic

|
Zo af en toe spin ik mijn bar wel eens... en het komt voor dat ik dan een flinke "tok" hoor en voel ... maar gelukkig vangt mijn helm dit op... ;-)
Sta je dan zo ver voorovergebogen? Moet je je depowertouwtje ff inkorten.........
|
|
|
Janus

Logs: 0 | 4 uur
|
Sta je dan zo ver voorovergebogen? Moet je je depowertouwtje ff inkorten......... Haha, nee hoor geen "poep" houding. Ik vaar met korte depowerslag en de "tok" komt alleen voor als ik de bar spin met de kite te hoog... zit trapeze... kite op 12 uur = bar op voorhoofd hoogte ...
|
|
|
Passie

|
Ik vaar altijd met helm, Ten eerste, Ik vaar op een spot met meestal aardig vlagerige wind, Stenen aan de oever, en bomen op het land, Ook doe ik 't , omdat mijn moeder 't nodig vind ( ik in het begin niet, maar nu zeker wel, heb nu crashes mee gemaakt(arm gebroken) als ik dat op mijn hoofd land, kan een helm best wel helpen, dus nu altijd op.) Ten tweede, Mensen zeggen wel, water scheppen en weet ik veel allemaal. Ik crash net zo hard als alle andere in 7 bft, en nog nooit mijn mystic helm ( ik vind 't een leger helm, omdat hij net zo'n vorm heeft).. vol geschept met water, wat dus pijn zou moeten doen>??.. Helm heeft vele voordelen, alleen vind ik de nadelen van sommige, dat het niet lekker zit heel slecht, Safety first? toch?
|
|
|
Rowin

|
Ik vaar altijd met helm,
Op kiteseizoenopening in workum had je anders geen helm op!
|
|
|
Charles1
Gast
|
nog niet genoemd: als je de backflip oefent of andere gekkigheden probeert, loop je de kans plat met je oor op het water te landen, met als gevolg dat je een tijdje alles mono hoort (en die dag iig niet meer vaart). Helm met oorbeschermers (bij Gath afneembaar) helpt!
|
|
|
Jari
Gast
|
Beginners varen met een helm.
Gevorderden zonder!
|
|
|
Nino

|
Jo,
Van het water scheppen heb ik (bij Gath en Pro Limit) nog nooit iets gemerkt, terwijl ik echt wel crashes heb meegemaakt waarbij ik echt verbaasd was dat ik niks gebroken had. Om eerlijk te zijn merk ik weinig van die helm als ik eenmaal op het water ben, dus ja, dan maar ophouden.
greetz.
|
|
|