Rutger
Founding Father

|
Gewoon kopen het is echt een top board en de afwerking is prima dus niet twijfelen. O ja ik heb hem zelf ook.
|
|
|
JorritW
Gast
|
Ik heb ooit gehoord dat Jaime en de Skyrider uit dezelfde fabriek in Polen komen, maarja geruchten bestaan er altijd. North is een merk dat bekend is en dus de prijzen wat hoger kan leggen, dat kan een reden zijn.
Sommige boards worden in lage lonen landen (Polen is qua lonen redelijk laag, dus zoals North en Fanatic dan waarschijnlijk) gemaakt en anderen weer niet (bijvoorbeeld F.One´s komen uit een snowboard-fabriek in Frankrijk), maar ik heb geen idee of dat invloed heeft op de prijs. Het zal wel niet echt, omdat de prijzen redelijk bij elkaar liggen.
|
|
|
Bluecupra

|
Gewoon kopen het is echt een top board en de afwerking is prima dus niet twijfelen. O ja ik heb hem zelf ook.
Ik heb er vorig weekend op proef gevaren. Is inderdaad een fijn board (voorzover ik het heb kunnen testen). Alleen blijf ik het prijsverschil (Fanatic Skyrider 1.30 €599 / North Jamie/Naish Thorn €749,-) erg veel vinden. Hoe vind jij de low end mogelijkheden van de Fanatic Skyrider 1.30? Jeffrey
|
|
|
Rutger
Founding Father

|
Low end is gewoon normaal voor een dergelijk board. Ik vind het goed gaan met weinig wind. Maar een lekker groot board werkt gewoon beter. Geen verschil met de Jaime denk ik.
|
|
|
Bluecupra

|
Ik denk hetzelf ook eigenlijk. Als je de maten bekijkt komt het bijna overeen...
Alleen in de North is carbon verwerkt..dit wat de flex niet ten goede komt maar wel sterker is..
Jeffrey
|
|
|
slufterhufters.com

|
dan moet ik altijd denken aan die test met die 2 stoelen. ze hadden in een meubelzaak 2 dezelfde stoelen naast elkaar gezet, 1tje voor 150e en de andere voor 450e, wat dacht je 70% koos voor de dure stoel........
|
|
|
Bluecupra

|
Dus de Fanatic heeft geen nadelen?
Jeffrey
|
|
|
WIM
Geen avatar
|
In Oostvoorne ook even aan het praten met iemand die een Fanatic Skyrider 1.30 had, was super tevreden. Zelf vindt ik het wel raar, de jaimie pro 128 lijkt uit tests eerder als een licht tot middelwind board te komen, de Fanatic skyrider 130 eerder middelwind, en de Nobile 129 x 36.5 komt dan weer meer als highwind board uit de tests. Alle 3 de boards komen uit dezelfde fabriek, Nobile is het merk van de producent(fabriek zelf), en hebben erg vergelijkbare afmetingen. De prijzen verschillen ook fors.
Ik heb zelf ook wel zin in de fanatic of de nobile, vooral het graphics van de Fanatic zijn super.
|
|
|
Bluecupra

|
Ik heb er zondag mee gevaren in combinatie met een X4 16. Was niet al teveel wind (denk aan 3 / vlagen 4). En toch kon ik varen en hoogte lopen. Volgens mij kan er ook niet veel verschil in zitten omdat het allemaal dezelfde maat is...
Jeffrey
|
|
|
xray

|
Is idd allemaal dezelfde fabriek in Polen (North, Fanatic, Nobile) alleen wat er in een board gestopt wordt bepaald het merk zelf en daar zit wel degelijk onderscheid in.
North gebruikt voor de Jaime een vrij complexe mix van materialen, zoals speciaal glasweefsel carbon en hout. De Skyrider gebruikt een wat eenvoudigere maar goede PVC core. Ook zitten er onder de Jaime TFC merkvinnen (G10) die erg goed zijn. Onder de Fanatic overigens ook mooie (merkloze) G10 vinnen
Maakt het wat uit? Geen idee... Hoe hij vaart is het belangrijkste. Ik heb zelf nooit opde Skyrider gestaan maar heb uitsluitend positieve berichten er over gelezen. Heb zelf de Jaime en ben hier zeer tevreden over (behalve dan het lastige verstellen van de voetbanden maar dat is inmiddels op de nieuwere Jaimes ook beter) ook wat duurzaamheid betreft. Ben nogal een botte boer en met 90 kg ook niet echt licht en ik heb hem nog steeds niet kapot gekregen 8).
Testen is denk het beste!
|
|
|
Bluecupra

|
Hallo,
Is de core van de Fanatic Skyrider 1.30 enkel opgebouwd uit hout?
Jeffrey
|
|
|
xray

|
Jeffrey zie mij bericht boven die van jou. De Skyrider heeft een PVC core.
|
|
|
Bluecupra

|
Jeffrey zie mij bericht boven die van jou. De Skyrider heeft een PVC core.
Is dat PVC in de zin van plastic? Jeffrey
|
|
|
xray

|
Ja maar PVC kan op diverse manieren gemaakt worden. Dit is schuim volgens mij.
|
|
|
Ronald
Gast
|
Hey, Raymond schiet eens op het waait nl. al behoorlijk.
|
|
|
xray

|
Zit op mn ouders te wachten, komen terug van 6 weken rondreis Marokko. Waait van de planeten, zelfs hier in Arnhem!
|
|
|
KiteKoe®t

|
Volgens mij heeft de skyrider een corecell kern en alleen een pvc rand van zo'n 5 cm rondom. Althans, dat is wat ik gehoord heb.
|
|
|
KiteDemon

|
Alleen voor het prijsverschil zou ik al voor de fanatic gaan. Het beste kan je ze allebei naast elkaar testen. Ik weet niet hoe het met de flex zit van het board maar een board met goed uitgebalanceerde flex vaart echt super comfy en gecontroleerd. Het hangt ook een beetje van je gewicht af, ben je niet al te zwaar dan zou ik voor het board met de meeste flex gaan want dat vaart een stuk rustiger.
|
|
|
Bluecupra

|
Hallo,
Helaas heb ik geen mogelijkheid om de North Jamie te testen. Ik zelf week 78 kg en vaar met Naish ARX7.5/X2 12/X4 16.
Jeffrey
|
|
|
Sake
Gast
|
Skyrider 130 is volgens Fanatic 36cm breed en de Jaime Pro 128 volgens North 37.5. Scheelt dus aardig wat in breedte. Dus wat je eerder zei: Jaime Pro 128 voor licht/medium wind en Skyrider 130 voor medium wind kan dus goed kloppen.
Zondag is er een North demodag op de Brouwersdam. Kan je de Jaime Pro 128 testen(mits er wind is).
Enne, waarom geen Hoovah boardje? Hoef je ook niet zo te twijfelen!
|
|
|
Bluecupra

|
Ik heb in principe mijn keuze gemaakt. Alleen voor ik over ga tot aankoop was ik wel benieuwd hoe de mening hierop het forum is. Vond het namelijk vreemd dat dit board in verhouding tot andere boards goedkoop is. Ik dacht dat moet een reden hebben.
Alleen heb ik nog geen antwoord gehad op de sterkte van het board. Is dit vergelijkbaar met bijvoorbeeld een North Jamie of Naish Thorn? Ik ga volgende week naar Spanje (San Pere Pescador) voor 4 weken en wil wel kunnen varen. Niet dat het board onder normale omstandigheden breekt...
Jeffrey
|
|
|
slufterhufters.com

|
ja..... ze maken een board die breekt, net als alle andere boards.
er zijn al 2 jaime s gebroken, maar het blijven zeer sterke boards
|
|
|
Bluecupra

|
ja..... ze maken een board die breekt, net als alle andere boards.
er zijn al 2 jaime s gebroken, maar het blijven zeer sterke boards
Hallo, Als het goed is komt morgen het board binnen. Uitgaande wat er over geschreven is denk ik dat het wel goed gaat komen. Bedankt, Jeffrey
|
|
|
Bluecupra

|
Hallo,
Op andere sites lees ik dat het board niet zo sterk is als bijvoorbeeld een North Jamie of Naish Thorn. Dit zou komen door het ontbreken van carbon. Is dit waar? Is de Fanatic inderdaad meer breekbaar dan het North of Naish board?
Alvast bedankt,
Jeffrey (die weer aan het twijfelen is)
|
|
|