Junior
Gast
|
Heb vd week m'n eerste les gehad bij Take-off, het was nog wel ff frisjes maar al snel had ik daar geen last meer van, al voordat ik begon had ik s'nachts een slechte slaap in afwachting van wat het zou worden die volgende dag, eenmaal op Strand Horst aangekomen stond daar mijn leraar Manfred die mij vertelde naardat ik mijn verhaal had vertelt, of ik niet beter eerst ff naar de WC kon gaan vanwege de zenuwen en de lange rit (was achteraf helemaal geen slecht idee) al snel was ik gerust gesteld en na het aankleden begon de les wat ik al zolang had willen doen* Kitesurfen*,na een korte maar zeer duidelijke theorieles waarin veiligheid centraal werd gesteld gingen we het water in, ik kon niet wachten dat ik de Kite in mijn handen mocht houden, al vanaf het begin werd me verteld dat de waterstart een prioriteit is bij het Kiten en daar veel aandacht aangeschonken zou worden, na wat duidelijke aanwijzingen op het water van mijn leraar Manfred mocht ik eindelijk de Kite vasthouden en losjes de kite in het windvenster gaan besturen ( Wat een machtig gevoel was dit zeg), eenmaal de aanwijzingen opgevolgd te hebben en ook gezien te hebben van mijn leraar ging het steeds beter en beter, na 2uur op het water gestaan te hebben begonnen we aan het laaste uur, volgens de leraar zaten we goed op schema en was ie op alle fronten tevreden wat mij natuurlijk prettig in mijn oren klonk, wel was het ff wennen de Kite vanaf het water in de lucht te krijgen maar zoals ik de gehele les al duidelijkheid had bij de uitleg was het starten van de kite naar een paar keer heel simpel,....Nou was het moment aangekomen om mijn eerste keer op het board te komen, pffff na 2 keer flink over mijn board te zijn getrokken was ik flink onder de indruk van de kracht van de Kite, Manfred nog een paar keer voorgedaan in slow-motion hoe je op het board komt droeg de Kite weer aan mij over en hielp mij met het starten,.....BOEM in 1 keer stond ik op het board en vaarde ik mijn 1ste lijn circa 200 mtr, wat een geweldig gevoel was dat,....het koste me wel veel energie mijn conditie was al aardig op maar mijn leraar zei van kom maar ff op adem voor de laaste start, eenmaal op adem gekomen werd ik gemotiveerd om nog eenmaal een waterstart te maken eerder zou de leraar niet van het water gaan, na alle moed verzamelt te hebben ging het meteen weer goed en was zo blij als een klein kind,....
Deze week ga ik een Kite kopen met board, en wil dit zeggen mensen dat het een geweldige sport is wat het leven een stuk simpeler maakt.
Graag wil ik hierbij Take-off bedanken, Manfred mijn leraar en Mike de eigenaar van Take-off.
All we need is Air .^ 8) @#$ %proost%
|