peterb

|
niet te lang genieten van de hoogte maar tijdig de kite naar voren sturen (vanaf moment dat je weer naar beneden gaat)
|
|
|
Passie

|
jaa,,, Da doe ik ook.. Daarom ga ik juist te hard... Beetje raar maarja.!!
|
|
|
huib

|
Als je te hard landt om overeind te blijven dan stuur je misschien te vroeg in. De andere optie is de kite op 12 uur vol poweren en dan zweef je met de wind mee en landt je langzaam. Alleen heb je dan te weinig snelheid om door te varen. Ik zou zeggen, de ene manier ken je al, probeer de andere ook eens en dan nog heel veel iets daar tussenin proberen tot het lukt.
|
|
|
Passie

|
aaah zo ... bedankt he....
|
|
|
Pbter
Geen avatar
|
voor takeoff goed aankanten, kite op 12 uur zetten, zweven!!! miss je kite ligt naar voren sturen om te voorkomen dat je onder je kite doorpendelt (ff voelen) op het laatste moment je flink naar beneden sturen en je land smooth...
|
|
|
slingshot {Thomas}

|
als je door wilt varen moet je je kite wel naar voren {naar beneden} sturen. anders lukt je landing ook niet
|
|
|
theo
Gast
|
2 offtopic berichten verwijderd. Edit: Arjan.
|
|
|
drifter

|
je vaart naar rechts, kite op 1 uur. Je gaat springen dus die kite hard naar links, richting 1 uur.
Je zit nu in de lucht en je kite zit op 1 uur. Nu komt er een moment dat je moet gaan leren. Je moet leren voelen dat je die kite moet laten hangen in de buurt van 1 uur. Hoelang je die kite laat hangen ligt aan hoe hoog je springt.
Pas als je weer gaat zakken en bijna gaat landen, stuur je de kite terug. Je kunt hem harder insturen, dan krijg je een snelle landing, en een beetje een zweef net voor je het water raakt. Hoeft dus niet hard te zijn.
Je kunt je kite ook nog iets langer laten hangen, zodat die over je heen komt. Om vervolgens op het allerlaatste moment rustig in te sturen. Deze manier gebruik je: 1) als je overpowered bent, en dus niet hard en snel wilt landen 2) je de afzet mist en een lage verre jump maakt. Laat de kite over je heen vliegen om de snelheid uit je te halen. Laatste moment weer insturen en je hebt toch een rustige landing uit je mislukte afzet.
het gaat erom dat je je kite dus laten hangen achter je. Doe dit echter niet te lang want dat valt je kite uit de lucht.
|
|
|
Naish........what else???

|
Wanneer je land stuur je je boardje down-wind, je land dus met de wind mee,denk dat hier je probleem ligt!
|
|
|
|
kentyman

|
probeer je kite tijdens 't dalen zowel boven als een beetje voor je te houden: je wilt de kite boven je om nog wat lift eruit te halen zodat je niet naar beneden ploft maar je wilt ook je kite wat naar voren hebben om snelheid te houden voor je landing. Met sommige kites is deze 'afdaling' best makkelijk omdat ze heel erg zweven (de X4 bijvoorbeeld), andere kites moet je veel preciezer sturen.. kwestie van oefenen: begin klein en ga dan steeds hoger..
|
|
|
matman

|
Hee, bedankt voor de tips. Ik heb de discussie niet gestart, maar ik ga toch wat toepassen om minder vaak te crashen. Nu crash ik 50% van de sprongen en 20% van de sprongen land ik al varende. Dus ik kon zeker ook wat tips gebruiken.
|
|
|
|
Passie

|
die land hij zacht maar vaart niet door  ...... is niet crashen is ook niet perfect landen.. 
|
|
|
Jari
Gast
|
Als je het hebt over Hoge sprongen doe ik soms ook het volgende.. In je daalvlucht je Kite de hele tijd links-rechts blijven sturen. tussen half 12 en half 1. Dan ga je langzamer naar beneden omdat de kite op die manier meer lift heeft. Als je dan in de buurt van het water komt, dan wel op de gebruikelijke manier je Kite insturen.
|
|
|
Dikkiedik

|
eejj thnx voor die tips, want daar zat ik ook wel een beetje mee
|
|
|
Passie

|
ha,, bedankt he......
|
|
|
Passie

|
zo te zien zijn er veel mensen die problemen er mee hebben
|
|
|
zagy

|
met een 8 heb ik dit probleem ook, je gaat daarmee heel snel omhoog en heel snel omlaag. Als ik merk dat ik te snel omlaag ga stuur ik de kite voor de landing iets terug omhoog en daarna weer direct terug om wel door te kunnen blijven varen. Hierdoor krijg je een kleine extra lift voordat je gaat landen, en wodt de hoge daalsnelheid dus wat minder. En verder voor de wind landen, dus je board in de richting van de wind, en als de landing toch nog hard is, door je knieen gaan bij de landing. Dan absorbeer je nog redelijk wat.
|
|
|
tom_beul
Gast
|
Wat noemen jullie hoge sprongen vroeger noemde ik 2meter jumps al heel hoog
|
|
|
-_Wouter87_-

|
is voor iedereen anders denk ik... ik vind op et moment vanaf metertje of 3 et aardig hoog 
|
|
|
Passie

|
metertje of 3 , 4
|
|
|
tom_beul
Gast
|
Dat is nog niks (tong_kitesmiley) Maar altijd gewoon voor de wind landen en dan weer upwind gaan en je kite gewoon een beetje laag houden!
|
|
|
Passie

|
ha, tom.. wat vind jij dan hooog ?
|
|
|