Testverslag (linkje) gevraagd Naish TT Sol (2005)

e_surf

Juni 20, 2006, 18:35:57
edit2Rapporteer  
Wie heeft er voor mij een testverslag van de Naish TT Sol van 2005
en dan met name de 120 en de 130

Dus een linkje op internet of een ingescand iets uit een kitesurfblad.
Ik google me suf maar kan niks vinden.

globe

Antwoord #1 Juni 20, 2006, 19:07:46
edit2Rapporteer  
beste E-surf

De SOL 2005 is een KNETTERhard board. Ik heb zelf de 130 gevaren. Was er niet zo tevreden over. De SOl 2006 is een heel ander verhaal dan.

Mijn advies is om niet voor een SOL 2005 te gaan. Is die Jaime M van Markus niets voor je? Is een veel beter board dan die SOL.

Papa

Geen avatar

Antwoord #2 Juni 20, 2006, 23:36:36
edit2Rapporteer  
of mijn sol 2006... 127
DaanD

Antwoord #3 Juni 20, 2006, 23:40:36
edit2Rapporteer  
beste E-surf

De SOL 2005 is een KNETTERhard board. Ik heb zelf de 130 gevaren. Was er niet zo tevreden over. De SOl 2006 is een heel ander verhaal dan.

Mijn advies is om niet voor een SOL 2005 te gaan. Is die Jaime M van Markus niets voor je? Is een veel beter board dan die SOL.

Helaas heb ik de Jaime M al overgenomen van Marcus, werkelijk een topboardje  ThumpsUp
michiel v geel

Antwoord #4 Juni 21, 2006, 01:09:26
edit2Rapporteer  
ik heb de sol 130 gevaren vond het wel lekker varen lekker breed wat hem stabiel maakt kan goed aankanten ermee en snel in planee
sponge
Gast
Antwoord #5 Juni 21, 2006, 07:09:57
edit2Rapporteer  
net wat spongebob zegt (grinnik_kitesmiley), de sol 2005 is een superboard die zeer goed hoogteloopt en snel aanplaneert doordat hij knalhard is.
de 130 is het board voor 90 kilo plus die vroeg willen varen en maar 1 board willen, ik heb zelf ook de jamie pros gehad maar vond het meuk.
michiel v geel

Antwoord #6 Juni 21, 2006, 15:38:18
edit2Rapporteer  
net wat spongebob zegt (grinnik_kitesmiley), de sol 2005 is een superboard die zeer goed hoogteloopt en snel aanplaneert doordat hij knalhard is.
de 130 is het board voor 90 kilo plus die vroeg willen varen en maar 1 board willen, ik heb zelf ook de jamie pros gehad maar vond het meuk.

zet er een gerijpte man op met een paar snetternieuwe vegasjes en je hebt nog een leuk schouwspel ook
e_surf

Antwoord #7 Juni 21, 2006, 18:34:46
edit2Rapporteer  
Gisteren met de Raven 12 op de Naish Sol 130x38,5 (2005) gevaren
begonnen met lichte wind (twijfelde nog tussen 16 of 12) met
later op de avond aardig aantrekkende wind.
Ik ben 86 kg.

Wat ik zocht, was een boardje wat met weinig wind en met
een Naish Raven 16 snel te varen is.

Mijn 1e indruk:
Let wel op, wat voor de meesten mischien als negatief wordt beoordeeld,
zijn juist de positieve eigenschappen voor het varen met weinig wind.

- Stijf en hard board;
  negatief: met veel wind moeilijkere controle en je voelt elk golfje in je enkels en knieen
  (Als een verlaagde vw golf met platte banden met 140 km/uur over een hobbelig binnendoorweggetje).
  positief: door deze stijfheid planeert het board zeer snel aan.

- Weinig flex in de tips;
  negatief: afzet en landen voor springen moeilijker, maar je kunt wel goed kracht/spanning opbouwen.
  positief: geen energieverlies, dus ook mede verantwoordelijk voor het snel aanplaneren.

- Vaart snel.
  is altijd positief. 

- Snijdt goed in het water en loopt gemakkelijk hoogte.
  is altijd positief.

- Veel grip en koersvast.
  negatief: het board "slide" minder en het board is minder bewegelijk, dit komt mischien ook
  door de vrij grote vinnen.
  positief: door deze koersvastheid en grip, mede verantwoordelijk voor het goede hoogte lopen.
  Wat mij ook opviel is dat ik dit board weinig hoef te kanten om voldoende hoogte te lopen. (vinnen??)

Je ziet dat wat voor mij als positief wordt gezien, precies hetgeen is waar ik
nu net de Naish Sol 130 voor heb gekocht, dus snel varen met weinig wind.

Nu heb ik ook nog een Sol 120x36,5, ik ben benieuwd hoe dit board vaart met een
8 of een 12 met harde wind, zullen dan juist de negatieve aspecten het board
onderuit halen, we zullen zien.

Ohja, een ieder die ook zo'n boardje heeft, zet je mening hier maar neer
Positief of negatief, maakt niet uit, maar vermeld dan ook de reden.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.