Naish: Boxer, Raven of Torch

Ebu

Geen avatar

Juli 26, 2006, 15:30:03
edit2Rapporteer  
Welke van de 2 vliegers kan een beginnende kiters het beste nemen? Ik zat te denken aan een 12 m2 omdat die toch wel het beste voor nederland is. Als ik dan toch een 2e kite wil kopen zal ik een 8 m2 kopen. Is dat een goede combinatie?

Verder vroeg ik me af of deze vliegers uit 2006 net zo goed zijn als de nieuwe uit 2007?

MasterRj
Gast
Antwoord #1 Juli 26, 2006, 15:46:09
edit2Rapporteer  
Beste ebu,
voor een beginnende kiter is de Boxer II aan te raden! Geweldige beginners kite en je kunt zelfs als je beter wordt hier zeer goed mee varen. Raven II is de kite voor wat meer ervaring. Heeft meer pull en is de kite voor wat meer big air jumps.

Ik weet niet hoe zwaar je bent maar 12m2 is een veelgebruikte maat. Voor de winter (omdat er dan altijd meer wind staat :-) ) is dan een 8m2 erbij aan te raden.

maten hangen beetje af van je gewicht en ervaring:
8m2 + 12m2 + 16m2  of
10m2 + 14m2 + 18m2

cheers
Brenkie

Antwoord #2 Juli 26, 2006, 15:50:55
edit2Rapporteer  
Allereerst: De raven is niet geschikt voor beginners! Te radicaal, dat wil je niet.
Ga dan voor een Torch, die zit tussen de Boxer en de Raven in. Dus een Torch zou ik als grote kite kiezen in een 14 denk ik. En als kleinste kite zou ik voor een boxer gaan. Controle is het toverwoordje hierbij.

De 2007 versies zullen wel beter zijn, daar heeft nog niemand mee gevaren hier op kitehigh, maar de Boxer wordt een SLE (een soort bow) dus het bereik van de kite zal zeker vergroot zijn.

Je kan voor een 12 en een 8 gaan, maar misschien is een  14 & 10 of 9  ook geen slechte keuze. Hoe zwaar ben je? Dat is ook wel van belang hierbij.
Ebu

Geen avatar

Antwoord #3 Juli 26, 2006, 16:00:57
edit2Rapporteer  
Ik ben 73 kg. Ik heb met een boxer gelest en ook met een 8m2 raven. Ik vroeg het me ook af omdat ik een 12 m2 raven in de aanbieding heb gezien.
xray

Antwoord #4 Juli 26, 2006, 19:19:39
edit2Rapporteer  
Allereerst: De raven is niet geschikt voor beginners! Te radicaal, dat wil je niet.
Ga dan voor een Torch, die zit tussen de Boxer en de Raven in. Dus een Torch zou ik als grote kite kiezen in een 14 denk ik. En als kleinste kite zou ik voor een boxer gaan. Controle is het toverwoordje hierbij.

De 2007 versies zullen wel beter zijn, daar heeft nog niemand mee gevaren hier op kitehigh, maar de Boxer wordt een SLE (een soort bow) dus het bereik van de kite zal zeker vergroot zijn.

Je kan voor een 12 en een 8 gaan, maar misschien is een  14 & 10 of 9  ook geen slechte keuze. Hoe zwaar ben je? Dat is ook wel van belang hierbij.

Brenkie, niet met Raaf vs Torch eens. Je kunt als beginner nog beter met de Raaf varen dan met de Torch. Raaf reageert namelijk minder direct op input en dat is als beginner juist lekkerder. Anyway, de beste keuze is natuurlijk de Boxer als beginner!
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #5 Juli 26, 2006, 21:24:25
edit2Rapporteer  
Beste Beginner.

ik heb zelf gelest met Torch 2005, ging goed. YeSS
Heb daarna zelf ook Torch 12 mtr. gekocht en is goede keuze geweest.
Ik weeg 88 kg.
Ik kan bij een goede 3 bft. al varen
ook heb ik al gevaren bij windkracht 5, toen heb ik de kite wel zo veel mogelijk gedepowered en dat scheelt echt, maar het lukt wel.
Ik geef je ook deze tip mee, ook dit is zeer belangrijk. loser
Mijn mening is dat praktisch ieder kite van de zelfde afmeting goed is (C-shape)
Het gaat er ook vooral om hoe je er mee om gaat. Je moet de tijd nemen om de kite goed te leren kennen. weet wat hij doet als je oefent op water.
weet waar die staat als je koppie onder gaat of waar je de kite naar toe moet sturen (12:00) als je valt met oefenen. als je de kite onder diverse omstandigheden blindelings onder contole hebt dan weet je in feite pas echt of de kite geschikt is. meestal is dat ook wel zo, maar toch. het gaat om het vertrouwen wat je hebt in de kite.
Maar goed, Ik vind Torch een goede keus.
Veel succes! ThumpsUp

Brenkie

Antwoord #6 Juli 26, 2006, 21:33:11
edit2Rapporteer  
Brenkie, niet met Raaf vs Torch eens. Je kunt als beginner nog beter met de Raaf varen dan met de Torch. Raaf reageert namelijk minder direct op input en dat is als beginner juist lekkerder. Anyway, de beste keuze is natuurlijk de Boxer als beginner!

Ja, dat klopt wel, maar de druk opbouw in de Raaf is wat extremer als in de Torch, dat was mijn motivatie bij deze. Misschien stuurt hij wel ietsje te direct idd. Maar net als je zegt, de Boxer is gewoon de beginnerskite. Dat is de beste keuze.
Ebu

Geen avatar

Antwoord #7 Juli 26, 2006, 23:26:16
edit2Rapporteer  
OK ik koop dan denk ik een Boxer 12 m2, welke kan ik dan het beste als een 8 m2 kopen....mits ik deze maten het beste bij mijn 73kg kan kiezen.
Ebu

Geen avatar

Antwoord #8 Juli 28, 2006, 04:04:44
edit2Rapporteer  
Na het vorige topic over een boxer II vs. Raven II vroeg ik me nu af een Boxer II of een Torch II. Ik wil er eentje van 12 m2. Ben 73 kg en heb net lessen achter de rug. Ik kan een meter of 5 a 10 op het bord blijven en kan de vlieger in de lucht houden als ik ervan val. Welke denken jullie dat het beste is om snel op te ontwikkelen. Waarschijnlijk ga ik varen met een brunotti horizon.
xray

Antwoord #9 Juli 28, 2006, 04:39:33
edit2Rapporteer  
Ebu, deze vraag kan ook in het originele bericht en overigens is daar uitgebreid op alledrie de kites ingegaan. Kort door de bocht, neem de Boxer!
(HJ) MINI-ME

Antwoord #10 Juli 28, 2006, 05:06:05
edit2Rapporteer  
Als ik  jou was zou ik een kite nemen met een groot depower bereik. Hierdoor krijg je sneller vertrouwen in je kite en krijg je het kiten sneller onder de knie. Zou dus de Boxer, Raven en Torch van 2006 niet nemen maar voor een BOW achtige kite gaan... Switchblade, Assault, Vegas6, Tribel, Waroo enz... Of even wachten op de Boxer van het komende jaar... Succes ThumpsUp
diederik

Antwoord #11 Juli 28, 2006, 07:33:25
edit2Rapporteer  
zou voor een 10 en 14 gaan met jou gewicht, met de veertien kan je met de minimale wind in de zomer (met een groot board) al redelijk snel varen, als het harder gaat waaien kan je al snel met de 10 meter vooruit (of met gedepowerde veertien en een kleiner board). Je dekt met deze maten bijna de gehele windsterktes af.
Als je echt lekker wil varen in alle omstandigheden (en je hebt het geld ervoor) zou ik voor een 8/9, 12 en 16 gaan. Als je zo veel mogelijk wil varen met maar 1 kite zou ik voor een bow 12 mtr. gaan!
succes.....koop een boxer of een torch ThumpsUp
Ebu

Geen avatar

Antwoord #12 Juli 28, 2006, 16:57:04
edit2Rapporteer  
Ik kan de torch kopen in een aanbieding en wil toch ook wel een beetje verder gaan dan alleen varen zodra ik het kan, dus dan is de torch de betere optie als ik dat goed afleid van de reacties hierboven.
Nicolas

Antwoord #13 Juli 28, 2006, 17:47:17
edit2Rapporteer  
De Torch zou helemaal niet geschikt zijn om te leren kiten volgens verkoopsites. Maar ik ken de kite niet, mss kun je er wel mee leren en dan ben je daarna ook veel meer met de Torch.
KiteDemon

Antwoord #14 Juli 28, 2006, 18:53:09
edit2Rapporteer  
Voor alle duidelijkheid.....tegenwoordig zijn alle kites erg makkelijk te vliegen en te handlen. Alleen is de Boxer meer een specefieke instap kite die qua eigenschappen helemaal is afgestemd op de beginnende kiter. Daarbij zal je deze kite aboluut niet ontgroeien omdat ook met het oefenen van nieuwe tricks dit alleen maar makkelijker zal gaan door de stabiliteit en voorspelbaarheid van het model.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.