kentyman
|
zondag was inderdaad een gevaarlijk dagje, wij hebben zondagmiddag tussen de onweersbuien door op Zandvoort gekite (was vet!!!). We zagen de donkere wolken aankomen en iedereen ging netjes het water af als het slechte weer iets te dicht bij kwam.
onweer en vliegers gaan niet samen, erg slecht van die school / instructeurs om gewoon te blijven staan!
|
|
|
@rjen
Geen avatar
Logs: 0 | 2 uur
|
MMMMMMmmmmmmmm.................ben bang dat een aantal gasten op Slufter zondagochtend zich ook schuldig gemaakt hebben incl ondergetekende!! Tijdens een flinke regenbui begon het inderdaad een beetje te omweren en ben toch doorgegaan maar vondt het niet prettig en bij het naderen van de volgende bui er toch maar even afgegaan.
@rjen
|
|
|
Rowin
|
Was afgelopen zondag op strand horst aan kitesurfen! Begon te onweren en we zijn gelijk van het water afgegaan. Tot onze verbazzing bleven veel kiters door surfen. Totdat er precies boven het meer een hele velle flits was te zien die in zeer korte tijd werd gevolgd door een bizzare donder!. Toen trok iedereen safety, en evenlater gingen de kites de lucht weer in, om naar de kant te lopen. Heb daar met 2 vrienden toen ik daar was zo beetje al die kites uit de lucht gepakt omdat niemand verder op het strandje in beweging kwam. Voortaan toch beter opletten zou ik zeggen! Vond best link!
|
|
|
Merc
Gast
|
Na de onweersbui om 13.00 uur is het in Scheveningen prachtig weer gebleven met een heerlijk zonnetje. De zonsondergang was weer eens mooi om te zien.
|
|
|
jelmerboy
Geen avatar
|
Op mirns was het ook erg, ik hoorde een donder toen ik nog op de kant stond dus ik ging zwaaien eventjes zodat iedereen het water af ging en dus door hadden dat er iets was... Iedereen het water af, 1 van me maten stond zelfs te knetteren van de lading.... Dus iedereen van het water af, windstoten en wat gerommel... Heb je weer zo'n ongelovelijk eikel van een duitser die toch weer het water opgaat en nederlands kitesurfen in gevaar brengt met straks weer een dooie erbij Echt die duitsers ik wordt er gewoon gek van, genoeg duitsers die echt oke zijn maar ook genoeg van die domme gasten die volgens mij nog eventjes eerst even in het ziekenhuis moeten belanden voor ze na denken... Zagen ook nog zo'n windhoos/mini tornado ontstaan echt supper stoer (geschokt_kitesmiley)
|
|
|
onweertje
Gast
|
Op shellinkhout een zelfde soort praktijken .....We weten dondersgoed welke scholen het betreft btw
sommige lessen gaan gewoon door al slaat de bliksem aan de andere kant van de dijk zowat in ....
Top , is wachten op de eerste fried chicken
|
|
|
Spike_L
|
Zelfde verhaal afgelopen maandag middag: Ik en een vriend zijn sinds kort in bezit van een kite. Afgelopen zaterdag zijn we voor het eerst naar Oostvoorne gegaan met onze kites, echter toen was er geen wind... Wel onze nieuwe kites opgetuigt, even kijken of we alles nog wisten van onze kite-lessen. Dat lukte, alles weer opgeruimd en naar huis gegaan. Maandag middag: mooie wind voor beginners (12-14 knopen) en het was droog... Totdat wij de kites hadden opgetuigt..toen ging het regenen en onweren...mooi dat wij niet de lucht in gingen! Hoe graag we ook wilden, toch maar even wachten op een volgende keer! Wel helemaal zeikes nat geregent.....
|
|
|
StevenHill
|
Was ook op Oostvoorne. Instructeurs en leerlingen gingen wel aan de late kant van het water af, maar op tijd voordat de eerste klap zich op het autostrand voordeed. Zelf was ik al eerder van het water toen ik de bui zag naderen en vond het wel lang duren voordat alle leerlingen en instructeurs er af waren.
|
|
|
ErikB
|
Voel me een beetje schuldig afgelopen zondag 2 uur kit les gegeven van 10 tot 12 maar vond het toch niet verantwoord om verder te gaan.
Het ene front na het andere trok voorbij op een gegeven moment. Afgewisseld met donder en bliksem.
Hebben wel heerlijk in zee liggen dobberen in die regenbuien.
Lessen hebben we toen afgelast en een nieuwe afspraak gemaakt. Heb later in de middag waanzinnig met me nieuwe speeltje kunnen kiten (hangloose_kitesmiley)
Sorry Bjorn en Kurt uit belgie niets is zo veranderlijk als het weer. (sealedlips_kitesmiley)
|
|
|
SjaarD niet ingelogd
Gast
|
Ik was zondag op Slufter en het verbaasde me ook! Er bleven echt superveel mensen gewoon doorvaren met dik donkere lucht en overal hoorde je gerommel enzo...HOE STOM! genoeg gasten die hier ook rondhangen op dit forum en een hoop blabla altijd over veiligheid dit en dat! Nou niet dus!
|
|
|
DENNS
|
soo was egt een hoostbui je zag de slufter niet meer van het autostrand! iedereen was wel gelukkig van het water
|
|
|
djb
|
was zeker knallen zondag!!!!!
na de laatste bui was het zonnetje er en nog vol op wind. me spullen al opgeruimt omdat hij er erg donker uit zag...maar wat een zon toen meteen pak weer aan spullen weeer oppompen en gaan.was goed om weer eens door te varen tot de zon onder ging.
grtz
|
|
|
Petteflat
|
Nou nou, zijn d'r weer mensen stout geweest? (geschokt_kitesmiley)
|
|
|
D.D
|
Ik was maandag ook op het autostrand. Iedereen van het water, en toen zag je die school nog met die kite in het water liggen in de regen. (tong_kitesmiley). Veel regen die dag en weinig wind
|
|
|
Sake
Gast
|
Ter toelichting: vorig jaar mee gemaakt dat terwijl de bliksem/onweer nog niet te zien was, waren de wolken al dermate geladen dat ik bij het landen van een sprong de elektriciteit door m'n kuit voelde gaan. Scary stuff. 1 lichtflits ook op grote afstand en ik ben van het water af.
|
|
|
Emiel
|
alle kiters vind ik moeten gewoon weten hoe een onweerswolk eruit ziet en hoe die zich opbouwt. een kite is zon enorme bliksemtrekker! bovendien kan de wind enorm toenemen in een (onweers)bui. Ik heb het meegemaakt van 10knopen naar 30-40 knopentoen ik aan het zeilen was en dat was geen pretje, dan wil je echt niet meer met je 16 op het water staan! deze sport is gaaf maar het lijkt me dat zeker kiters moeten weten hoeveel kracht moedertje natuur kan hebben en daar respect voor hebben. het is toch je akeligste nachtmerrie dat je tijdens een kitesessie geroosterd wordt door een bliksem, dan maar die paar uurtjes op het water missen!
|
|
|
Nino
|
Volgens mij is dat ook niet heel erg slim..?
|
|
|
Tom
|
In Nederland ist al niet slim .. Maar daar maak ik me nog wel eens schuldig .. Hier (miami Beach, Florida) denk ik wel 2x na! Het is de gevaarlijkste plek in Amerika en laat staan waar nog meer. Als Nederlandse onweer hard is is dit waarnzinnig! Maar hier is dan ook niemand zo stom..
|
|
|
Erikkie is niet aangemeld
Gast
|
Volgens mij is dat ook niet heel erg slim..? ja maar op een open strand vond ik ook niet echt een oplossing
|
|
|
rocket man
|
We moeten allen in de gaten houden, dat we altijd van de natuur verliezen als we haar uitdagen. Iedereen weet dat deze sport zijn risikos heeft. Een risiko heeft twee bestandsdelen a) consequentie b) waarschijinljikheid van gebeuren. Als je dit nu op het varen in buien met onweer uitdraait (dwz het risiko inschat) - consequentie van een blikseminslag (vul zelf maar in) - waarschijnlijkheid van blikseminslag in een onweersbui (ik denk dat ie bestaat) - consequentie van wind toename (kan behhoorlijk ongezellig zijn) - waarschinlijkheid (100%) Je kan nog wel een paar andere consequenties bedenken. Uiteindelijk is mijn persoonlijke inschatting dat het risiko om in regenbuien met onweer te varen te hoog is en ik het daarom bewust niet accepteer. Zoals blijkt uit deze thread ligt bij sommigen het acceptatie nivo anders, maar dat betekent dan, dat ze bewust schadelijke consequenties voor zich accepteren.
|
|
|