Welke maat??

R@bert

Oktober 24, 2006, 04:04:22
edit2Rapporteer  
Ola gringo's

advies heb ik nodig...een vriendin van me weegt 60kg, heeft net de eerste lessen gehad en helemaal hooked Joepie
Nu kan ze kiezen tussen een 9m of een 11m van F-one tribal 2006. Welke zou ze moeten nemen?? Ze heeft een JN 138 cm boardje....Onze dank is groot !!!!

Dope shizzle
Arjen

Antwoord #1 Oktober 24, 2006, 04:19:29
edit2Rapporteer  
Ik zou zeggen een 11m. Kan ze lekker oefenen in lichtweer. Een 11 meter is ook een tragere kite dan de 9m. Is wel zo prettig als je moet oefenen. Pas wel op met de sterk dalende temperatuur de komende tijd. Ze zal nog veel in het water liggen.
Micky

Antwoord #2 Oktober 24, 2006, 07:23:46
edit2Rapporteer  
Hee Robert! Heeft ze toevallig les gehad met een gozer uit zoeterwoude.......haha! Ik heb voor de 13m gekozen....ben dan ook net een paar kg zwaarder....lol (grinnik_kitesmiley)
Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #3 Oktober 24, 2006, 14:05:42
edit2Rapporteer  
ik zou zeker voor de 9 gaan.
De wind is nu toch steeds wat harder en ze zal ermee vanaf 13 knopen kunnen varen, maar wel aan de bovenkant wat meer marge hebben.
Later koop je er een 13 bij en ben je klaar
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #4 Oktober 24, 2006, 14:35:11
edit2Rapporteer  
Tja, met 60 kg neem je geen 16 maar een 14 als grootste kite uiteindelijk. Dus bij Tribal inderdaad een 9/13 combinatie. Dus ga voor de 9!
Merc
Gast
Antwoord #5 Oktober 24, 2006, 16:21:43
edit2Rapporteer  
Ik weeg 55 heb een 9 en een 14!

Dus ik zeg neem de 9 zeker nu het weer iets heftiger is.

Succes  YeSS
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #6 Oktober 24, 2006, 16:26:58
edit2Rapporteer  
Ik heb de laatste 2x (gister en afgelopen zaterdag) prima met mn 9m2 kunnen varen. En ik weeg 77kg.
Als beginner is het lekkerder te varen met een iets te kleine kite, je moet dan iets meer 'werken' (sinussen bv) en ook een board techniek is wel belangrijk. Liever dat dan dat je alsmaar het idee hebt dat je je kite niet kan houden. Dus ik zou zeggen: voor de laatste weekjes een 9 en dan verder kijken.

EN let idd op de kou. Vorig jaar was ik als beginner 5-11 voor het laatst op het strand. Kreeg het echt heel koud omdat je toch veel in het water ligt (en ik was ook nog met en maatje dus we wisselden elkaar af). Nu ben ik veel verder en merk je dat je het minder koud hebt als je gewoon aan het varen bent.
R@bert

Antwoord #7 Oktober 24, 2006, 18:41:49
edit2Rapporteer  
Hee Robert! Heeft ze toevallig les gehad met een gozer uit zoeterwoude.......haha! Ik heb voor de 13m gekozen....ben dan ook net een paar kg zwaarder....lol (grinnik_kitesmiley)

Hey Dude!!!! Hoe gaat t met je nieuwe setje...al geprobeerd?? Vast wel...we moeten nog een keer knallen met elkaar. Ik hoor t wel, ik ga mssn morgen...
audi

Antwoord #8 Oktober 24, 2006, 23:30:32
edit2Rapporteer  
koop een bow dat is als beginner altijd beter.
Micky

Antwoord #9 Oktober 25, 2006, 01:17:12
edit2Rapporteer  

Hey Dude!!!! Hoe gaat t met je nieuwe setje...al geprobeerd?? Vast wel...we moeten nog een keer knallen met elkaar. Ik hoor t wel, ik ga mssn morgen...
Citaat
Hee Robert, lijkt me een goed plan. Ben afgelopen maandag geweest....kikke!
Volgens mij wordt het morgen Z-O :-(
Donderdag ga ik op zeker. Heeft Jac al wat gekocht?
R@bert

Antwoord #10 Oktober 25, 2006, 01:32:55
edit2Rapporteer  

Citaat

Als t goed is wel..nu weet ik niet de 9 of 11?? Huh Als ze deze forum leest gaat ze helemaal twijfelen, haha... Ik ga donderdag ook wsl...check you on the beach. ListenToMe Al meters gemaakt? Vast wel, natuurtalent Joepie
Jacq
Gast
Antwoord #11 Oktober 26, 2006, 00:48:06
edit2Rapporteer  

Citaat

Als t goed is wel..nu weet ik niet de 9 of 11?? Huh Als ze deze forum leest gaat ze helemaal twijfelen, haha... Ik ga donderdag ook wsl...check you on the beach. ListenToMe Al meters gemaakt? Vast wel, natuurtalent Joepie

Hey guys!
Het is de 9m geworden!!
Tot morgen, gaan we even knallen  ThumpsUp
Groetjes Jacq
Micky

Antwoord #12 Oktober 26, 2006, 02:19:21
edit2Rapporteer  
Hee Jac en Robert.
heb idd al een stukje gevaren...... (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)
Zie jullie morgen. Ben er om een uurtje of 10.

Greetz, Michael
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.