Recon van Cabrinha werkt bagger

SSBB
Gast
April 21, 2004, 21:47:36
edit2Rapporteer  
Vandaag een testdag gehouden met een aantal kiters om het recon systeem van Cabrinha te testen en het werkte voor geen meter. Het "oude" herstarten van de kite werkt veel sneller en de safety-sytemen weigerden ook regelmatig. Hebben jullie hier ook problemen mee, zo ja laat het weten dan kunnen we een gerichte feed-back sturen naar cabrinha
joey
Gast
Antwoord #1 April 22, 2004, 00:50:43
edit2Rapporteer  
vanmiddag ook bezig geweest  op brouwersdam
maar al met al kreeg ik na 1 keer dippen hem ook niet meer omhoog en kwam ik toch nog in problemen

greetz johan
 :'(
Martin S
Gast
Antwoord #2 April 22, 2004, 07:15:51
edit2Rapporteer  
ik heb et nog niet getest.

maar ik denk ook dat er een windje van betekenis moet staan.

met dit windje krijg je een andere kite ook niet uit het water gelaunched
ouddorp-rules

Antwoord #3 April 22, 2004, 09:10:30
edit2Rapporteer  
Ik was erbij met  toen Joey dreide naar open zee te drijven. De kite crashde 10 mtr uit de kant, ik stond ondertussen bij mijn vriendin die aan het vliegeren was met een kite. Ik riep nog:"Recon, Recon" want dit zijn de momenten dat het recon zich moet bewijzen(joey kon daar al niet meer staan!).
Of het was dat op dat moment net iets te weinig wind stond of er is misschien toch een soort cursus nodig om recon te gebruiken. Op een soort open dag van Cabrinha mochten mensen het systeem testen, dat deden ze in kniediep water!! Daar krijgt iedere beetje ervaren kiter zijn kite omhoog.
Joey had een moment dat de kite neigde om de lucht in te gaan, jammer want zijn recon zat in de knoop! Ondertussen was ik zwemmend achter hem aan gegaan maar ik kon hem niet bijzwemmen(ik heb zijn board wel kunnen oppikken). Vriendin is naar de Kous gegaan om te vragen of er iemand was met een boot. Uiteindelijk heeft hij zijn kite losgehaakt en is terug gezwommen naar de kant. Vuurtorenwachter was gebeld door iemand dat er geen reddingsboot hoefde te komen want er dreef alleen een kite
Gelukkig voor hem heeft een windsurfer zijn kite opgepikt, die moest wel zijn lijnen doorsnijden om hem mee te nemen maar zijn kite heeft die weer!
Later op de dag hoorde ik dat er nog meer mensen met RECON in problemen waren gekomen!
@rjen

Geen avatar

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #4 April 22, 2004, 09:34:47
edit2Rapporteer  
Ik ben van mening dat inderdaad voor kites van 14 meter en kleiner de oude manier van herstarten het snelst gaat maar voor de maten van 16 en groter vindt ik het een perfekt systeem. Dit geldt zeker voor de grote maten high aspect kites!!!!

Het safty systeem is volgens mij het beste systeem wat er op de markt beschikbaar is en waar veel kitefabrikanten een voorbeeld aan kunnen nemen.

Jossie
Gast
Antwoord #5 April 22, 2004, 10:46:26
edit2Rapporteer  
Als eerste is het uiteraard niet verstandig om net als gisteren met aflandige wind te gaan kiten. North4, je zou beter moeten weten, jij zou het nog wel lukken. Maar Joey, als beginner, is dit zoals je nu weet niet verstandig. Je had beter naar de zuiddijk kunnen gaan.
Verder was de wind niet vet en zeker voor een 14 te weinig om te varen en dus ook om te restarten. Trouwens als je toch aan het rode balletje trekt is de kracht er toch uit?

Een tijd terug was er een duitser bezig met dezelfde kite als joey, alleen waaide het toen beter. Hij pakte zijn allereerste rakje en ging recht de zee in. Toen crashte de kite door onkunde. Vervolgens heeft hij hem in het diepe tot 3 keer toe geherstart! Aangezien hij dit jaar is gestart en het misschien zijn vijfde keer was is het denk ik gewoon een kwestie van feeling. 1 ding weet ik zeker, zonder RECON had hij een heel groot probleem gehad!

Ik heb het zelf getest en inderdaad in het begin valt het niet mee. Je moet even aanvoelen hoe het systeem werkt. Ik heb het nog niet zoveel getest dat ik persoonlijk kan zeggen dat het super is. Alleen die beginnende duitser heeft me toch wel overtuigd.

mzzl
WIM

Geen avatar

Antwoord #6 April 22, 2004, 19:02:35
edit2Rapporteer  
Had deze topic niet bekeken en ben een nieuwe topic begonnen over dit onderwerp.
Jossie kan je even aangeven hoe je de kogel vrijkrijgt bij de relaunch.
Op het strand lukt het enkel wanneer je met de backline een hoek van maximaal 45 graden maakt met de frontline (zoals bij de activatie van recon), zo gauw de hoek groter is ( zoals bij de relaunch) komt de kogel niet vrij, hoe hard je ook trekt. Misschien heeft het ook iets te maken met het productie moment, de mijne is gekocht eing 2003, is dus vermoedelijk een eerder vroeg productie model.
ouddorp-rules

Antwoord #7 April 22, 2004, 19:24:25
edit2Rapporteer  
Jossie, heb jij dat getest in een gedeelte waar je niet kan staan??
SjaarD

Antwoord #8 April 22, 2004, 19:24:56
edit2Rapporteer  
Dan zorg je toch dat de hoek kleiner is dan 45 graden voordat je de kogel vrij probeert te laten komen. Ik heb het systeem zelf nog nooit getest maar dat lukt me dan toch niet heel moeilijk.....
succes ermee
Naish........what else???

Antwoord #9 April 22, 2004, 19:39:33
edit2Rapporteer  
Klinkt goed? Wil ook zón kite!
robbyz

Antwoord #10 April 22, 2004, 19:53:09
edit2Rapporteer  
bij het herstarten in het water met recon moet je het board aanhouden
dan kan je tegen druk werken en ik had die 14m2 en het werkte altijd prima.

groeten robby
dow
Gast
Antwoord #11 April 22, 2004, 20:03:32
edit2Rapporteer  
fijn dus als je je boardje verliest heb je een probleem en juist als je kite crashed ben je vaak ook je boardje kwijt:p
~Sjors RE-CO2

Antwoord #12 April 22, 2004, 20:14:22
edit2Rapporteer  
Ik heb het herstarten zelfs geprobeerd op de sneeuw met het snowkiten (NKV) en dan glijdt de kite over de sneeuw...
zelfs toen kwam hij omhoog met een kleine 3 bft. Gewoon even goed de manual lezen/starten van CD. of de filmpjes nog eens goed bekijken.

en niet zo slim om je spullen te gaan testen/ of gebruiken zonder dat je weet hoe het werkt met offshore wind..

Sjors
KiteDemon

Antwoord #13 April 22, 2004, 20:30:04
edit2Rapporteer  
Ik was erbij met  toen Joey dreide naar open zee te drijven. De kite crashde 10 mtr uit de kant, ik stond ondertussen bij mijn vriendin die aan het vliegeren was met een kite. Ik riep nog:"Recon, Recon" want dit zijn de momenten dat het recon zich moet bewijzen(joey kon daar al niet meer staan!).
Of het was dat op dat moment net iets te weinig wind stond of er is misschien toch een soort cursus nodig om recon te gebruiken. Op een soort open dag van Cabrinha mochten mensen het systeem testen, dat deden ze in kniediep water!! Daar krijgt iedere beetje ervaren kiter zijn kite omhoog.
Joey had een moment dat de kite neigde om de lucht in te gaan, jammer want zijn recon zat in de knoop! Ondertussen was ik zwemmend achter hem aan gegaan maar ik kon hem niet bijzwemmen(ik heb zijn board wel kunnen oppikken). Vriendin is naar de Kous gegaan om te vragen of er iemand was met een boot. Uiteindelijk heeft hij zijn kite losgehaakt en is terug gezwommen naar de kant. Vuurtorenwachter was gebeld door iemand dat er geen reddingsboot hoefde te komen want er dreef alleen een kite
Gelukkig voor hem heeft een windsurfer zijn kite opgepikt, die moest wel zijn lijnen doorsnijden om hem mee te nemen maar zijn kite heeft die weer!
Later op de dag hoorde ik dat er nog meer mensen met RECON in problemen waren gekomen!

Verbaast mij nog steeds dat mensen met offshore wind het water opgaan.
Het had een hoop ellende gescheeld.
Gelukkig dat-ie voor zichzelf heeft gekozen en niet voor zijn materiaal.
drifter

Antwoord #14 April 22, 2004, 21:47:40
edit2Rapporteer  
sjors heeft gelijk. Sjors is dan ook een echte cabrinha kiter.
Ik heb een cabrinha gezien die gestart moest worden, 1 van mijn vriend. Die kite lag in het water en hij weet wat hij moet doen en het werkt dan ook gewoon.
Ik denk dat er veel kiters zijn die gewoon die kite kopen en niet eens die handleidingen lezen.

En naar die duitsers moet je helemaal niet kijken. De helft ervan zijn sukkels die de kite gewoon midden in de wind oplaten
Jossie
Gast
Antwoord #15 April 22, 2004, 22:40:46
edit2Rapporteer  
Goed mijn bericht lezen north4, overbodige vraag.
Visserijtoernooi doe ik trouwens mee.

greetz
ouddorp-rules

Antwoord #16 April 23, 2004, 05:55:52
edit2Rapporteer  
Ik heb het zelf getest en inderdaad in het begin valt het niet mee. Je moet even aanvoelen hoe het systeem werkt. Ik heb het nog niet zoveel getest dat ik persoonlijk kan zeggen dat het super is. Alleen die beginnende duitser heeft me toch wel overtuigd.

mzzl

Ik heb een cursus "goed lezen" bij de LOI aangevraagd maar ik kan hier nog steeds niet uithalen of je in het ondiepe of diepe getest heb.

P.s Perfect dat je er bent met het visserijtournooi
Hooked Cabarete

Antwoord #17 April 23, 2004, 14:18:36
edit2Rapporteer  
Met het recon systeem heb ik geen ervaring dus kan ik daar niet over oordelen. wel heb ik afgelopen week de Windwing Outrage binnengekregen.
We hebben de kite afgelopen woensdag getest in licht weer. (windkracht 4) 17Meter
De Outrage heeft het jumpstartsysteem waarbij je een van de lijnen aantrekt zodat de kite aan een kant omhoog gaat, je laat de lijn los en de kite gaat omhoog.
Het systeem werkt perfect zelfs in licht weer zoals afgelopen woensdag, zonder extra lijnen of andere ingewikkelde systemen.
Voor de preciese werking van het systeem kun je ook even op de website van Windwing kijken.

We hebben niet de kans gehad om de kite in zijn voledigheid te testen dus over depower, lift, hangtime etc. kan ik nog weinig zeggen, als er meer wind staat zal ik een volledige review op het forum zetten.
Ik kan wel zeggen dat de kite goed en solide inelkaar zit en een stijf profiel heeft.

Ik zal zo snel mogelijk even wat foto's in de gallery zetten.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.