ik denk dat je het beste naar EL YAGUE kunt gaan want dara is altijd veel winds en is een van de beste spots van de wereld voor wind en kite surfing, ik heb nog een mooi filmpje van het gebied!!!! ziet er echt gaaf uit daar!!!
Ik ben dit jaar in februari in Cabarette geweest (2de maal). De wind staat bijna altijd sideschoreonschore, dus als je in de problemen zit, kom je altijd op het strand uit. Om plezier te hebben moet je wel wat hoogte kunnen houden, anders wordt het wandelen. Op kite beach zijn er geen golven, op Bozo beach kleine, als je moeilijk door de branding komt even bodydraggen. Cabarete is gewoon top om te kiten. El Yaque waarschijnlijk ook, daar wil ik ook nog eens naartoe.
Cabarete is de enige plaats waar ik geweest ben dus over El Y. kan ik niet veel kwijt. Wel kan ik je melden dat het in C. ruim 280 dagen waait maar mei helaas de regenmaand is :-[ Alleen Jan en Feb geen wind in Cabarete.
Als beginnend kiter kun je prima uit de voeten mits je uit de buurt van het rif blijft.
El Yaque heeft een klein kitestrandje en als je daar afdrijft kom je in het windsurf gebied wat niet al te erg op prijs gesteld wordt..
Ik las dat er ook een apart kitestrand is (kitebeach), bedoel je dat? Hoe is het verder voor beginners (les, materiaal huur)? Elders las ik dat de wind heel vlaggerig is, klopt dat?
Inderdaad is er ook nog een extra kitebeach waar je met een (betaald bootje) kan komen, of er zelf heen kiten (upwind). Er is een Surfschool die ook materiaal verhuurd maar als je eigen zooi hebt zou ik het gewoon menemen (gratis meenemen moet lukken). De wind kan inderdaad op het kleine surfstrandje vlagerig zijn maar op het apparte kitestrand is het beter en anders kan je nog naar coche (of zoiets), een appart eiland waar de wind meestal aflandig is maar een boot is aanwezig om je op te pikken...
PS Deze gegevens heb ik toen ik bezig was met het plannen van een reis allemaal op internet en forums verzameld (er is dus een boel te vinden). Ik heb toen besloten om gewoon lekker naar Tarifa te gaan.. Goedkoper, en betere omstandigheden.
Op Kiteforum.com staat een uitgebreid verslag...
Have fun
Tim
« Laatste verandering: Mei 07, 2004, 12:13:47 door Tim »
In maart/april ben ik in Cabarete geweest en helaas niet veel wind gehad.
Op Kitebeach heb je een aantal scholen waar ze ook spullen verhuren. Bij Kitexite werken een aantal relaxte Belgen, dus daar kan je ook in het nederlands uit de voeten.
Kitebeach is niet echt een mooi strand en eigenlijk best klein, wat niet relaxt is als je een vriendin meeneemt die niet kite en lekker op het strand wil liggen. Als je nog niet goed hoogte kan lopen zou ik deze spot niet aan bevelen.
Waar precies in Brazilie? Cumbuco lijkt me super, maar ik weet niet of daar goede scholen zijn en of er goed materiaal te huren is. Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat de wind vlaggerig is.