minimum leeftijd

Marjan
Gast
Augustus 01, 2004, 20:00:13
edit2Rapporteer  
Heey,
Ik zou graag willen weten hoe oud je moet zijn om te kite surfen. Ik ben zelf 14 jaar en het lijkt mij heel erg leuk om het te leren maar ben ik niet te jong? Hoe oud zijn jullie begonnen?
drifter

Antwoord #1 Augustus 01, 2004, 20:11:18
edit2Rapporteer  
Ik zou willen dat ik 12 jaar was toen ik begon.
Erik Verhe1j

Antwoord #2 Augustus 01, 2004, 20:22:32
edit2Rapporteer  
ligt ook een beetje aan je gewicht, ik ben begonnen toen ik 14 was en ik woog 70 kg.
ging goed.. zorg eerst alleen voor goede vliegerervaring en neem vooral een les!
slufterhufters.com

Antwoord #3 Augustus 02, 2004, 09:45:50
edit2Rapporteer  
de vereiste voor kiten is dat je al kan lopen en zelfstandig je veters kan strikken....

rijke ouders is ook een vereiste, en wel zo makkelijk.
JoskeJ

Antwoord #4 Augustus 02, 2004, 09:50:30
edit2Rapporteer  
Marjan,

Je kan gewoon met kiten beginnen ook al ben je pas 14 jaar. Neem aub wel les. Door les te nemen weet je exact wat je wel en niet moet doen en krijg je de basis meteen goed onder de knie. Absoluut niet zelf gaan proberen maar eerst les nemen.Succes
dow
Gast
Antwoord #5 Augustus 02, 2004, 10:29:31
edit2Rapporteer  
tuurlijk kan je beginnen met deze sport ik ben ook begonnen op mn 14e en de nederlands kampioen is 15 . t enige waar je wel voor moet zorgen is flink wat geld lessen bij een goede school en ouders die achter je staan. en het liefst wonen in de buurt van water. als je ouders er niet achterstaan kan je het mooi vergeten . en ouders met veel vrije tijd om je rond te rijden is ook heel handig.
kentyman

Antwoord #6 Augustus 02, 2004, 12:01:26
edit2Rapporteer  
en begin gewoon met een kleine kite, dat is veiliger en dwingt je om je kite-techniek erg goed te ontwikkelen... en daar heb je dan weer superveel plezier van tegen de tijd dat je aan een grotere kite begint.
snip

Antwoord #7 Augustus 02, 2004, 12:07:13
edit2Rapporteer  
hey

ik ben op mijn 12 de begonnen en ben nu 13 zorg alleen voor een niet te grote kite. zo voorkom je grote klappers in het begin. waardoor je afgeschrikt word
succes snip
oostvoorne boy
Gast
Antwoord #8 Augustus 03, 2004, 19:02:06
edit2Rapporteer  
ik ben 12 en ik ben een van de jongste op oostvoorne maar als je 14 ben kun je allang kiten kevin
Naish........what else???

Antwoord #9 Augustus 03, 2004, 22:55:28
edit2Rapporteer  
Heeft niets met leeftijd te maken! Gezond verstand en goed in kunnen schatten van risico's, das belangrijk! Ik was er met 33 jaar eindelijk eens aan toe!
Otto

Antwoord #10 Augustus 08, 2004, 13:53:53
edit2Rapporteer  
ben ook 14 en pas begonne
Garmt

Antwoord #11 Augustus 08, 2004, 20:34:51
edit2Rapporteer  
Heeft niets met leeftijd te maken! Gezond verstand en goed in kunnen schatten van risico's, das belangrijk! Ik was er met 33 jaar eindelijk eens aan toe!

Gezond verstand... risico's inschatten... Ik denk dat dat bij mij ook wel op mijn 33e komt!

(nog 6 jaartjes onverstandig kiten dus....  Wink )
~Sjors RE-CO2

Antwoord #12 Augustus 08, 2004, 23:08:54
edit2Rapporteer  

ja en dat dacht jezelf.... of heeft iemand dat je ingefluisterd!!???

gewoon lekker gaan kiten marjan!! of eerst een vliegertje (2 lijnertje.... GEEN kite) kopen en het sturen wat leren en het idee krijgen.
Joris

Antwoord #13 Augustus 09, 2004, 15:14:57
edit2Rapporteer  
zon simpel stuntvliegertje is idd een goed idee. ik heb daar ook erg veel mee gespeeld voor ik men eerste les nam, en dat scheelt toch een hoop dure lestijd Wink
kentyman

Antwoord #14 Augustus 10, 2004, 14:28:58
edit2Rapporteer  
ik ben 12 en ik ben een van de jongste op oostvoorne maar als je 14 ben kun je allang kiten kevin

hoeveel weeg je en watvoor kite gebruikte je toen je net begon?
Jeks one

Antwoord #15 Augustus 10, 2004, 14:40:55
edit2Rapporteer  
vind het wel belangrijk dat je ervaart wat verantwoordelijkheid is. als een dolle over het water scheuren zoals met en scooter is er natuurlijk niet bij, want daar maak je geen vrienden mee.
dus als jij denk een volwassen (en gevaarlijke) sport te kunnen beoefenen moet je het vooral niet laten.
KiteBoedha

Antwoord #16 Augustus 11, 2004, 09:14:33
edit2Rapporteer  
Leeftijd is niet het belangrijkste maar het gevoel voor verantwoordelijkheid moet er wel een beetje inzitten. Je moet dus zelf in staat zijn beslissingen te kunnen en durven nemen. Bij ons in Noordwijk lopen voorbeelden zat rond van jonge kitesurfers, Kevin Langeree 15 begonnen toen hij 13 was, Ruben Lenten 16 Begonnen toen hij 14 was en nu derde op de wereld ranglijst van de PKRA, en vele onbekende helden en heldinnen. De jongste is momenteel 9 , nogmaals leeftijd is niet het belangrijkste maar verantwoordelijk gedrag wel! Verder is goede begleiding van je ouders of kiters van belang , veel plezier en ohja neem in het begin wat lessen!

Met vriendelijke groet,

Heiko :Smiley
kentyman

Antwoord #17 Augustus 11, 2004, 10:09:08
edit2Rapporteer  
en doe 't rustig aan..
kiten is best een zware sport en te zware belasting van je lichaam is niet goed voor je als je nog erg jong bent. Je lichaam is dan nog niet volgroeid en TE veel TE zwaar sporten is erg ongezond! Daar verknal je je hele lichaam mee en daar zit je nog de rest van je leven aan vast!
Overdaad schaadt!
www.surfensoul.nl

Antwoord #18 Augustus 11, 2004, 14:03:08
edit2Rapporteer  
en doe 't rustig aan..
kiten is best een zware sport en te zware belasting van je lichaam is niet goed voor je als je nog erg jong bent. Je lichaam is dan nog niet volgroeid en TE veel TE zwaar sporten is erg ongezond! Daar verknal je je hele lichaam mee en daar zit je nog de rest van je leven aan vast!
Overdaad schaadt!
kiten trekt je soms aardig uit elkaar dat klopt dat is niet gezond voor een lichaam in groei (voor ons ook niet trouwens)
tis moeilijk om een leeftijdsgrens te trekken maar mij lijkt t niks voor hele lichte jonge kinderen onder de 50 kg.
Is een beetje t zelfde als zou jij je kind van 12 laten motorcrossen, ik niet ,maar er zijn er genoeg.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.