Drijfvest!

Varcos
Gast
Augustus 09, 2004, 16:51:10
edit2Rapporteer  
Hee mannen ik heb advies nodig.. gisteren rukte ik tijdens een mislukte manouvre ongeveer mijn schouder uit de kom, met als gevolg flinke spierpeesblessure aan de achterkant van m'n schouder.. daar lag ik dus midden op de grevelingen (zonder pak aan!) voor het eerst toch wel een beetje angstige momenten gehad.. één arm volledig out of order! kite in het water! schuinaflandige wind! afkoeling!! ??? ???

anyway !! toch m'n kite uit het water gekregen (vraag niet hoe, ik weet het namelijk zelf niet) en drie km terug moeten lopen met m'n hele handeltje..

Ik had toch wel een drijfvest aan willen hebben toen ik daar lag te dobberen en te stressen!!

Hebben jullie ervaring met vesten en welke raden jullie me aan!!
kentyman

Antwoord #1 Augustus 09, 2004, 17:14:47
edit2Rapporteer  
shit man

sommige trapezes hebben wel drijfvermogen...
voor de rest geen idee...
Waar op de Grevelingen was je bezig? Wij waren gister bij Herkingen (vlak d'r buiten): sideshore ZO wind, lanceren vanaf de dijk. Vlak voor die dijk liggen wat basaltblokjes en schelpen enzo. Het is daar ook ongeveer 1m diep met zandbodem, maar overal liggen stenen / troep / krabben / schelpen etc. Ik had op 'n bepaald moment ook m'n kite in 't water, probeerde ik een relaunch maar dat ging een beetje vreemd... M'n kite draaide om z'n as en schoot toen als een raket omhoog dus ik d'r knettershard achteraan bodydraggen, knal ik met m'n knie tegen een steen die daar op de bodem ligt! Dikke snee in m'n knie Sad

Voor de rest natuurlijk ook m'n poten opengehaald aan die crap op de bodem daar, ik was te lui om m'n schoentjes op te zoeken Smiley Maar ik had wel een shorty aan, doe ik eigenlijk altijd, je weet nooit hoe lang je in 't water komt te liggen en in water koel je echt supersnel af... (tenzij je in die ondiepe stukken blijft)
kentyman

Antwoord #2 Augustus 09, 2004, 17:15:02
edit2Rapporteer  
enne, beterschap natuurlijk! :-)
Varcos
Gast
Antwoord #3 Augustus 09, 2004, 18:02:37
edit2Rapporteer  
Ik was aan de overkant vanwaar ik stond kijk je naar de windmolens..
Ja, ga ook shorty aanschaffen.. was gewoon eigenwijs.. dacht 30 graadjes, wordt de rest ook is een keer bruin.. anyway.. trek daar altijd je schoentjes aan want ik heb al meerdere malen forse snijwonden in voetjes gezien!! beterschap met knietje.. kan m'n arm alweer op schouderhoogte krijgen... gaat goed komen 8)
Antwoord #4 Augustus 09, 2004, 18:12:04
edit2Rapporteer  
Hey Mark, k*t man. Dan was je zeker voorbij de boeien, daar is het sowieso een stuk kouder. (en dieper)
Met dit weer doe ik minimaal een lycra aan ofzo, heb ik in iedergeval wat om het lijf.
Tja, en schuinaflandig...........volgende keer naar Herkingen of Ouddorp!

Snel weer beter!
Alex.....
Gast
Antwoord #5 Augustus 09, 2004, 19:19:32
edit2Rapporteer  
sterkte met de schouder dude!!!!

maar een reddingsvest is ontzettend onhandig, totdat je hem nodig heb..
met een zit trapeze zou het wel gaan.....  misschien moet je er ook aan wennen.... probeer het gewoon eens zou ik zeggen......  ;D
G-sky
Gast
Antwoord #6 Augustus 09, 2004, 19:34:30
edit2Rapporteer  
Ik draag bijna altijd een een drijfvest. Ten eerste voorkomt dit dat mijn heuptrapeze omhoog kruipt. Ten tweede is het veilig voor het geval dat je kite crahed in diep water waar je niet kunt staan. Verder geeft het vest ook extra stevigheid aan het lichaam (een soort impact vest).
Het vest zit mij totaal niet in de weg bij het varen of springen, ik kan het je dus aanraden om er een aan te schaffen.

Verder beterschap met je schouder.  
nacra55
Gast
Antwoord #7 Augustus 09, 2004, 21:19:48
edit2Rapporteer  
Hallo Marc,

Naast het kiten vaar ik ook catamaran. Het reddingvest wat ik op mijn catamaran draag zit ook altijd boven mijn trapezehaak.
Met kiten heb ik mijn vest ook wel eens aan en dat gaat heel goed.
Het vest is van het merk Magic Marine.

check deze link ff.
http://www.teammagicmarine.com/marine/
Ik heb het Regatta Jacket. Dez kun je volgens mij in alle betere watersport zaken krijgen.

Beterschap
Groeten,

Jeroen
Diablo

Geen avatar

Antwoord #8 Augustus 10, 2004, 09:54:44
edit2Rapporteer  
Ik heb een Prolimit Crashvest (€80,-) en vind het een heerlijk ding Smiley. Hij is niet zo erg dik, gewoon een mooi neopreen vestje (met drijfkern natuurlijk) met 2 zakken, mocht je ze nodig hebben. Zeker een aanrader vind ik.

Varcos
Gast
Antwoord #9 Augustus 10, 2004, 11:13:50
edit2Rapporteer  
Thanks voor alle reacties en medeleven... schoudertje doet het al weer een beetje, ga over paar dagen beginnen met oefeningen en dan hoop ik binnen 2 wkn weer te kunnen varen..

Groet Marc
 8)
Tom

Antwoord #10 Augustus 10, 2004, 11:45:57
edit2Rapporteer  
Ik heb er ook 1 ovegehouden van het catamaran zeilen ook een magic marine zit best en je blijft nog drijven ook.
Hoe lang kan je nou niet kite met die schouder ?? beterschap !
~Sjors RE-CO2

Antwoord #11 Augustus 10, 2004, 12:59:50
edit2Rapporteer  
Ik heb een Prolimit Crashvest (€80,-) en vind het een heerlijk ding Smiley. Hij is niet zo erg dik, gewoon een mooi neopreen vestje (met drijfkern natuurlijk) met 2 zakken, mocht je ze nodig hebben. Zeker een aanrader vind ik.

ziet er goed uit! dan heb je ook geen shorty nodig... ding is van neopreen niet??? kosten??
Diablo

Geen avatar

Antwoord #12 Augustus 10, 2004, 18:53:48
edit2Rapporteer  
Ik vind het heerlijk om in een shorty te varen en dat drijvest is weliswaar van neopreen, maar houd je niet warm zoals een shorty dat doet. Gewoon een shorty kopen dus en dit vest vond ik ook super, dus als je nog bereid bent 80 eurie meer uit te geven zou ik het gewoon doen.
Garmt

Antwoord #13 Augustus 10, 2004, 21:16:59
edit2Rapporteer  
Thanks voor alle reacties en medeleven... schoudertje doet het al weer een beetje, ga over paar dagen beginnen met oefeningen en dan hoop ik binnen 2 wkn weer te kunnen varen..

Groet Marc
 8)

En natuurlijk... advies van iemand die zelf nog niet geleerd heeft om rustig aan te doen: HEEL zeker weten dat alles het wel weer doet voordat je weer gaat sporten!!
Ben ooit 'es doorgegaan met tillen nadat ik door m'n rug was gegaan... en voel dat op slechte dagen ook nog steeds (7 jaar later). Nog bij de dokter geweest?
Arjen
Gast
Antwoord #14 Augustus 11, 2004, 09:21:34
edit2Rapporteer  
Marc, sterkte jongen. Ik ga hier wel even heilig boontje spelen; NIET met aflandige wind varen. Punt. Schuin aflandig is ook aflandig. Als het een beetje poeiert en je breekt een lijn bv ben je al heel snel je vlieger kwijt, of erger...

Al moet ik eerlijk toegeven dat ik ook wel eens dom bezig geweest ben. Dit is natuurlijk niet zo vriendelijk van me om te zeggen, maar ik vind het belangrijk dat iedereen die dit leest zich er van bewust is dat aflandige wind en kiten niet samengaan.

Overigens vind ik de zwemvesten van Maui Magic goed en relatief goedkoop. Ook Prolimit kan ik aanraden, heb de mijne al vijf jaar en hij is nog steeds perfect.

Sterkte met je schouder!

Arjen.

Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #15 Augustus 11, 2004, 19:39:32
edit2Rapporteer  
Ik gebruik een Mystic. werkt prima, zeker in combinatie met een Mystic trapeze Smiley

ZO is op de Grevelingendam niet superverstandig maar je komt uiteindelijk altijd weer aan de overkant terecht zodat het op zich niet gevaarlijk hoeft te zijn... Maar dan moet je er met je kleding idd wel altijd rekening mee houden!!!
Antwoord #16 Augustus 11, 2004, 22:36:17
edit2Rapporteer  
Hey Mark, ik weet eigenlijk niet of je een shorty hebt maar die dingen kosten niet veel, 60 euro max.
Zijn in iedergeval de belangrijke lichaamsdelen verwarmt en met dit weer zal het voldoende zijn.
Ik heb ook nog twee lycra's erbij, met korte en met lange mouwen.
Dus  ik ben zo'n beetje met alle omstandigheden gedekt op de vrieskou na dan, die ik nog niet mee heb gemaakt.
Nou, snel weer goed komen met die arm dan spreken we een keer af Smiley
Varcos
Gast
Antwoord #17 Augustus 12, 2004, 08:53:13
edit2Rapporteer  
En natuurlijk... advies van iemand die zelf nog niet geleerd heeft om rustig aan te doen: HEEL zeker weten dat alles het wel weer doet voordat je weer gaat sporten!!
Ben ooit 'es doorgegaan met tillen nadat ik door m'n rug was gegaan... en voel dat op slechte dagen ook nog steeds (7 jaar later). Nog bij de dokter geweest?

Nee niet bij dokter geweest, ben zelf fysio, kan dus wel aardig inschatten wat er loos is.. enige probleem is dat ik ook kiteboardert ben dus ik wil dat alles gisteren hersteld is!!!! ;D

Varcos
Gast
Antwoord #18 Augustus 12, 2004, 09:21:00
edit2Rapporteer  
Hey erikkie,, ik ga dit weekend shorty en lycra's aanschaffen.. was ik zoiezo al van plan.. maar je kent dat wel.. komt er niet van.. schouder gaat al stukken beter.. al met coordinatie en lichte krachtoefeningetjes bezig!! 8)
Joost

Antwoord #19 Augustus 12, 2004, 09:34:41
edit2Rapporteer  
Shop ze! Ik heb zelf een impact vest van Neil Pryde en vind hem erg lekker zitten. Zodoende schuift je waist strapeze ook niet omhoog en in diep water drijf je lekker. ;D
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.