"Goofy" voet/asymetrische board

Tomislav

Geen avatar

Augustus 09, 2004, 22:46:43
edit2Rapporteer  
Zijn er ontwerpen van twintip boards die het effect van je "goofy" voet compenseren waardoor je in beide richtingen dan even goed kan varen?
3x scheur x3
Gast
Antwoord #1 Augustus 09, 2004, 22:55:15
edit2Rapporteer  
nee, denk dat dit ook niet mogelijk is.
het gaat namelijk om je hele houding die de ene kant opvarend lekkerder aanvoelt dan de ander.

je zou evt. een mutip kunnen nemen waardoor je twee verschillende kanten in een board hebt, maar ik denk niet dat je dit zoekt? ???
KiteDemon

Antwoord #2 Augustus 10, 2004, 09:21:54
edit2Rapporteer  
Tomi, iedereen heeft een voorkeurskant waarbij het allemaal wat makkelijker gaat. Dit heeft te maken met de kracht in dat been en hoe je het aangeleerd hebt. De enige manier om dit gelijk te trekken is alles in 2 richtingen te oefenen.
Het is precies hetzelfde met snowboarden.
kentyman

Antwoord #3 Augustus 10, 2004, 14:14:11
edit2Rapporteer  
Als je niet aan 't kitesurfen bent gewoon de hele tijd je balans oefenen: op 1 been staan, hinkelen, touwtje springen Smiley skateboarden?

gewoon oefenen!
Varcos
Gast
Antwoord #4 Augustus 10, 2004, 14:57:15
edit2Rapporteer  
Inderdaad net als snowboarden, let goed op je schouder! ja je schouder ja, je zult merken dat je met je voorkeurskant goed je schouder in de vaarrichting zet en andersom minder goed.. dus bewust schouder richten en durk verdelen op board.. succes!! 8)
Varcos
Gast
Antwoord #5 Augustus 10, 2004, 14:57:38
edit2Rapporteer  
Durk? ;D
Antwoord #6 Augustus 10, 2004, 17:41:29
edit2Rapporteer  
Ik merk vaak dat ik meer moeite heb met "fakie" hoogtelopen.
Dan moet ik echt even goed nadenken en mijn houding proberen te verbeteren.
kentyman

Antwoord #7 Augustus 10, 2004, 17:44:38
edit2Rapporteer  
een "durk" is een platgedrukte "dork"
Tomislav

Geen avatar

Antwoord #8 Augustus 10, 2004, 18:14:15
edit2Rapporteer  
Ik kan fakie ook minder power hebben, mijn lichaam is dan verticaler dan wanneer ik normaal vaar, dus edge ik minder en ga ik lekker hard :-)

Ik merk vaak dat ik meer moeite heb met "fakie" hoogtelopen.
Dan moet ik echt even goed nadenken en mijn houding proberen te verbeteren.
Tomislav

Geen avatar

Antwoord #9 Augustus 10, 2004, 18:16:07
edit2Rapporteer  
Ik zal m'n best doen om mijn "goofy" voet weg te werken zodat ik in beide richtingen even scherp aan de wind kan varen, maar ik had begrepen dat je je "goofy" voet altijd blijft houden. Dat zei zelfs Robby Naish in een interview. Maar naar hem moeten we toch niet luisteren  
KiteDemon

Antwoord #10 Augustus 10, 2004, 19:01:29
edit2Rapporteer  
Goofy of regular heeft te maken met welk been je het liefst voor  hebt staan. Niet met of je op je hielen vaart of tooside.
Goed hoogte lopen kan ook tooside als je de techniek in huis hebt.
Maar er zal wel verschil zijn met welke kant je beter tooside hoogte loopt.
Regular= linkerbeen voor
Goofy= rechterbeen voor
Zeker bij golfrijden heb je een bepaalde voorkeur voor een been. Meestal betekend dat het sterkste been achter want daar kan de meeste druk mee worden gegeven voor turns of bv de afzet van een sprong.
Garmt

Antwoord #11 Augustus 10, 2004, 21:14:23
edit2Rapporteer  
Om de discussie maar even te vervuilen: Is er hier iemand die met een Mutant vaart, en zo ja - is daar wat over te zeggen? Ik las er laatst een artikel over en het leek mij persoonlijk wel een oplossing voor 'goofy' voeten....

Uberhaupt wel handig is misschien het volgende artikeltje: http://www.ikiteboarding.com/article_detail.aspx?id=61 . Hier staat een beschrijving van Directionals, Twintips, en Mutants.
KiteDemon

Antwoord #12 Augustus 10, 2004, 22:13:39
edit2Rapporteer  
Als je een directional rijd en je verwisseld niet van boardzijde met je voeten dan heb je een duidelijke voorkeur voor goofy of regular.
Verwissel je je voeten van boardzijde na een gijp of transition dan wissel je dus tussen goofy en regular.
Met een TT vaar je constant goofy en regular.
BeeS MR

Geen avatar

Antwoord #13 Augustus 10, 2004, 22:59:55
edit2Rapporteer  
Als je een directional rijd en je verwisseld niet van boardzijde met je voeten dan heb je een duidelijke voorkeur voor goofy of regular.
Verwissel je je voeten van boardzijde na een gijp of transition dan wissel je dus tussen goofy en regular.
Met een TT vaar je constant goofy en regular.

Waarom heeft iedereen het telkens over fakie, goofy en regular.
Bij snowboarden sta je goofy met rechts voor en regular met links voor. Je bindingen staan meestal in een schuine hoek naar de kant waar je naartoe gaat. Als je rechts voor staat , maar je gaat links voor naar beneden, noemen ze dit fakie, wat moeilijk is omdat de hoek van de bindingen de verkeerde kant op staat. Daarom staan sommige boarders in de "duckstance" linker voet 5 graden naar links, rechtervoet 5 graden naar rechts.
De meeste kiteboards zijn twintips. Deze zijn overwegend symmetrisch, en de bindingen staan in de bovengenoemde "duckstance".
Er kan dus niet van goofy, regular of fakie gesproken worden. Het board (Twintip dan) is ontworpen om zowel naar links als rechts (even goed) te varen. Dus je vaart liever,beter,mooier, lekkerder naar links, of naar rechts. That's it, en als je daar wat aan wilt doen, moet je een directional of mutant gaan varen...
KiteDemon

Antwoord #14 Augustus 11, 2004, 08:22:07
edit2Rapporteer  
Helemaal goed Laurens.
Goofy of regular geeft alleen maar je voorkeursbeen aan.
Bij een TT is dit idd niet gelijk zichtbaar omdat alles symetrisch is.
Bij snowboards staan vaak nog de bindingen naar een kant gedraaid en dan is ook gelijk zichtbaar of je goofy of regular bent.
Veel verwarren tooside met fakie, maar tooside is het zelfde als frontside met snowboarden.
Bij kiteboarden zal goofy of regular het meest merkbaar zijn bij golfrijden, daar hebben de meeste riders een duidelijke voorkeur in welk been ze het liefste voor hebben staan.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.