Sky®ideR
|
Ja dat is vaak een probleem, meestal als het erg druk is in Mirns dan is vaak meer dan de helft DUITS en die zijn naar mijn mening toch een beetje ego.
???
|
|
|
Jeks one
|
daar hebben wij normaal gesproken geen last van op de slufter.
Beste Menno probeer je liefde voor onze oosterburen voortaan iets genuanceerder weer te geven. Dit soort taalgebruik kan aanstoot wekkend worden opgevat en hoort hier niet thuis.
Sjors
|
|
|
loki
Gast
|
ik land mijn kite mestaal zelf. door hem vlink te poweren en dan vol depower en over je hoofd trekken. valt het hele zaakje naast je en kan je het oppakken en weg lopen.
|
|
|
Gert-Jan
Gast
|
Tja... lijkt me toch vrij normaal dat je elkaar helpt......voor hetzelfde geld sta jij daar met je kite en dan wil je maar 1 ding het kreng op de grond leggen....
maar goed er zijn wel meer ondoordachte acties......je merkt dat veel kiters niet echt in de gaten hebben dat het gevaarlijk is!! als je ze er op aanspreekt krijg je een grote bek terug...
|
|
|
loki
Gast
|
Tja... lijkt me toch vrij normaal dat je elkaar helpt......voor hetzelfde geld sta jij daar met je kite en dan wil je maar 1 ding het kreng op de grond leggen....
maar goed er zijn wel meer ondoordachte acties......je merkt dat veel kiters niet echt in de gaten hebben dat het gevaarlijk is!! als je ze er op aanspreekt krijg je een grote bek terug...
das waar
|
|
|
Roel W
|
ik land mijn kite mestaal zelf. door hem vlink te poweren en dan vol depower en over je hoofd trekken. valt het hele zaakje naast je en kan je het oppakken en weg lopen.
Kan mss lukken bij weinig wind,maar met veel lukt dit niet ze... Dan kan je volgens mij best je safty trekken of gewoon je onthaken en bar los laten,wel met kiteleash liefst
|
|
|
Paul
|
valt me op dat je niets zegt over de hoeveelheid mensen aan de linkerkant van de boom (waar naar mijn mening de surfers hun kites landen) Die badgasten gaan er gewoon op het strand liggen terwijl wij hals brekende toeren moeten uithalen om de kites over de hoofden te tillen.... Had ook wat foto's van zondag gepubliceerd. http://www.kitehigh.nl/yabbse/index.php?board=9;action=display;threadid=4052 het heeft me inderdaad verbaast dat alles goed gegaan is. We hebben geluk dat het geen wind uit het zuiden was.
|
|
|
Garmt
|
Euh... werkt dat ook als 't ineens lekker hard is gaan waaien en je overpowered bent? ???
|
|
|
Jimbo
Gast
|
PAUL, ff om op jou terug te komen, inderdaad er lagen ook veel bad gasten op het stuk wat bedoeld is voor het Kitesurfen, is inderdaad werkelijk onvoorstelbaar dat er niets gebeurd is daarro, en moest je inderdaad halsbrekende capriolen uithalen om je kite naar het water toe te brengen, gelukkig rolde ik mijn lijnen wel iedere x op en maakte het daar iets makkelijker voor mijzelf ermee, maar de tpoic die ik stedle was het landen van je kite het is echt onvoorstelbaar je zegt het ze van nog geen 2mtr afstand en ze staan je aan te gapen M.A.W kan je het zelf niet wat een ongelooflijke sukkels waren erbij, en dan nog die Duitse Kitesurfschool, de leraren ervan wat een prutsers zijn dat zeg, als leraar moet je ook uitleggen aan een leerling die al een paar waterstarts heeft gemaakt wat eigenlijk de voorrangsregels zijn op het water, maar het blijft een gave spot, kom er al zo vaak eb=n blijf dat ook doen. :
|
|
|
loki
Gast
|
Euh... werkt dat ook als 't ineens lekker hard is gaan waaien en je overpowered bent? ??? kweet niet zal het eens proberen.
|
|
|
Bjorn (Slufter)
|
Kiters we zijn one big family dus help elkaar gewoon. Tikkie op je hoofd of met je vinger naar beneden wijzen moet toch voldoende zijn om duidelijk te maken dat je de kite naar beneden wilt brengen.
En kiters laten we alsjeblieft niet zelf zitten klooien met kites die naar beneden komen vallen en dergelijke actie’s en zeker niet bij harde wind, SAFTEY FIRST.
FF een kite uit de lucht halen is toch maar een kleine moeite???
|
|
|
kentyman
|
inderdaad, "de kite uit de lucht laten vallen" klinkt niet erg gecontrolleerd Als iedereen dat zou doen dan is de chaos compleet. Gewoon even iemand vragen of die kan helpen met landen, en als ze dan domweg "NEE" zeggen (of "NEIN") dan weet je ook wiens lijnen je moet doorknippen... MUAHAHAHAHAAAAAA! zelf landen kan ook door de kite redelijk rap naar de rand van het venster te brengen (bij de grond) en dan op 't laatste moment de kite "om te kieperen" zodat ie met de LE op 't strand draait. Als je dan min of meer tegelijk om je kite heen loopt dan komt ie gewoon "normaal" op 't strand te liggen. Maar da's niet makkelijk want vaakt "stuiterd" de kite weer terug omhoog. Linke maneuvre dus waar je veel ruimte voor nodig heb en het is af te raden dit te doen met veel wind...
|
|
|
Roel W
|
Als er niemand is om je kite te helpen landen trek je gewoon je safty of onhaak je jezelf en laat je bar los,desnoods niet te hoog van de grond...
Is mogelijk met weinig en als met veel wind en het veiligs van allemaal!!
Maar geef indien mogelijk de voorkeur aan een tweede persoon.
|
|
|
Gert-Jan
Gast
|
gewoon laten "crashen" aan de rand van het windvenster en dan als een gek aan de stuurlijn trekken die aan de wind ligt..zodat de leading edge in de wind komt te liggen...dan gewoon over je stuurlijn (hand-over-hand) naar je kite lopen en hem "vastleggen"... Niet proberen om je kite heen te lopen... als hij relaunched dan gaat hij er van tussen met jou er achter aan.
Safety heeft het nadeel dat je kite een downwinder gaat maken en eigelijk als een vlag gaat rond klapperen en dat is zwaar lullig voor je kite want het gaat zeker een keer fout als je dat te vaak boven land doet.
|
|
|
Roel W
|
gewoon laten "crashen" aan de rand van het windvenster en dan als een gek aan de stuurlijn trekken die aan de wind ligt..zodat de leading edge in de wind komt te liggen...dan gewoon over je stuurlijn (hand-over-hand) naar je kite lopen en hem "vastleggen"... Niet proberen om je kite heen te lopen... als hij relaunched dan gaat hij er van tussen met jou er achter aan.
Safety heeft het nadeel dat je kite een downwinder gaat maken en eigelijk als een vlag gaat rond klapperen en dat is zwaar lullig voor je kite want het gaat zeker een keer fout als je dat te vaak boven land doet.
Vanaf 6bfr is dit zeker niet van toepassing,als het al kan vanaf 5bfr... En als je even niet hard genoeg instuurd bij het landen van de kite en relaunched onopzettelijk terug,kan je mss als een gek achter je kite hangen...
|
|
|
BeeS MR
Geen avatar
|
Hier http://www.ikiteboarding.com/article_detail.aspx?id=87 vind je een artikel over hoe je je kite zelf het beste kan landen, inclusief video, al is landen mbv een assisitent altijd beter voor je kite... Misschien kun je je kite volgende keer net zo landen als op de video, maar dan op de kites van degenen die niet willen helpen...
|
|
|
Paul
|
De reden waarom mensen doofstom reageren is omdat ze je niet graag helpen als je je kite op land wil landen. Toch kan je beter in het water iemand om hulp vragen of de kite met quick release landen. Ik heb gezien dat iedereen je daar gewoon helpt. Ik heb zelf ook een aantal gasten geholpen.
Op het land stond ik mijn lijnen uit te rollen totdat er een kite ineens boven me hing. Ik had hem nooit gezien en de persoon stond zelfs in het water... en de lijnen strak over het strand tussen de mensen. Je kan niet verwachten dat iedereen alles ziet. Eerst oog contact en dan landen, ook niet iedereen kan en wil een kite landen. Anders gewoon quick release.
|
|
|
Mickey
Gast
|
Best wel veel, 150 kiters op Mirns!!
|
|
|