slufterhufters.com

|
kan er gewoon op. alleen ff met de kitelijn die aan je pompleash zit de lengte goed bepalen.
binnen enkele weken komt er ook het Naish shift system uit, 5th element.
|
|
|
|
Alex.....
Gast
|
werkt goed hoor........ ikzelf heb t ook, en werkt perfect.......
Don't worry.....
|
|
|
Alex.....
Gast
|
ja maar die kost wel 300 euro
Niet als je het zelf Fixed..... EriX4 maakt het voor je voor 100 euries..... prijs onder voorbehoud ;D
|
|
|
KiteDemon

|
Kan je op een x4 zonder problemen een North 5th element zetten? Ik bedoel dus zonder allemaal veranderingen te moeten doen aan de lengte van de lijnen en zo.
Ik ben zeker van een x4 (is besteld) maar wil zeker een 5th element erop, Erik x4 heeft mij al aangeboden om er een voor mij te maken maar weet niet of dat zomaar kan wil namelijk geen risico lopen.
wakie
Je loopt echt geen risico als Erix4 eentje voor je in elkaar zet. Ik moet zeggen dat Erix4 het echt heel netjes fabriceert en het doet absoluut niet onder voor een standaard produktie 5th van North. En het scheelt je bakken met euries. Maar als je toch van plan bent er een hoop geld tegenaan te smijten voor een 5th dan kan je ook gelijk de Swift van Naish nemen. Deze ziet er een stuk beter uit dan de North uitvoering en is wat duurder....maar dan heb je ook wel wat. Maar ik ben van mening dat je bij erix4 de meeste waar voor je geld krijgt. En afstellen daar ontkom je niet aan maar dat is een kwestie van een paar knoopjes verzetten en dat is eenmalig.
|
|
|
|
skyrider 138
Gast
|
Gisteren shift setje opgehaald bij Van Vliet. De eerste indruk is het goed. Zitten alleen tegen wat ik verwachte dus geen nieuwe stuurlijnen bij, voor de rest dus wel alle benodigdheden, nieuwe leash met twee grote rvs haken, en uiteraard nieuwe chickenloop. nieuwe depowerstrap (loopt heel wat beter dan de oude depowerstrap ) en de middenlijnen en een losse neuslijn om je shiftlijn te verbinden met je pompleash. Ik heb gelijk aan de hand van het tabelletje voor X4's de shiftlijn geschikt gemaakt voor 12 en 16 meter, is wel zo makkelijk zolang ik pas een shift set. Ziet er op zich allemaal goed uit, kanttekening die kennelijk Naish zelf al heeft onderkent is dat er een extra splitslijntje bij zit ( einde shiftlijn, splitsing naar de twee zwarte binnenstuurlijnen ) waar geen rvs oogje aanzit.. Er zit dus een extra tussenstukje bij voor het geval de ander doorgesleten is door eventueel veelvuldig gebruik van de shiftlijn.
Voor 200 euro ben ik van mening dat ze de lijnenset wel kompleet hadden mogen maken, straks zit heel shiftvarend nederland met twee zwarte lijnen.. Terwijl je juist een tweede bar zou kunnen maken van je oude setje lijnen... Sets zijn leverbaar en 16 /20 / 24 / 27. Denk dat ik deze set mooi kan gebruiken als model voor een tweede shiftset, beetje knippen en knopen en in elkaar stikken en je komt een heel eind als je netjes werkt...
|
|
|
Wilco
Gast
|
Nog een ander alternatief: het 5th line package van x-shooter, heb je wel een losse 5th line en 2 losse frontlijnen ipv die 2 gecombineerd tot 1, maar voor de functionaliteit maakt dat ook geen flikker uit... Toddo van www.kiteproshop.com verkoopt ook 5th elements van north en vaart ook met north, maar zegt dat de 5th line van hem betere prestaties kan bieden en iets nauwkeuriger is af te stellen doordat er geen elastiek in zit..dit maakt het afstellen in het begin dan ook wel iets moeilijker.... Maarrr het mooiste van alles de prijs: 49 Euro helemaal compleet ;D  (blauwe zooi dus..)
|
|
|
Erik Verhe1j

|
goed alternatief! maar zonder elastiek is onzin. Als je dan je kite depowert staat het hele zaakje in een boog eronderdoor. Niet zo netjes dus. en bevordert klitten. of niet?
|
|
|
jeffrey

|
kan de shiftsystem 5 van naish ook op een aero 2 ik hoop van wel
|
|
|
Leander

Logs: 0 | 4 uur
|
kan ook op een aero 2 zolang je maar een pump leash hebt. Volgens mij moet dat toch wel makkelijk zelf te fabriceren zijn, want zo moeilijk ziet het er niet uit. Het is alleen belangrijk om de goede afmetingen te maken.
|
|
|
skyrider 138
Gast
|
neem aan van wel, als het een pompleash heeft is het best, je moet alleen ff goed nameten voor je shiftlijn... als ik het mag zeggen zou ik bij erik een setje laten bouwen.. denk dat de Naish set leuk is en de leash het wel super is, maar een tweede shiftset zou ik niet in de winkel kopen.. tenzij je hem samen met een Raven 9 koopt !!
|
|
|
Wilco
Gast
|
goed alternatief! maar zonder elastiek is onzin. Als je dan je kite depowert staat het hele zaakje in een boog eronderdoor. Niet zo netjes dus. en bevordert klitten. of niet?
Klopt de 5th wordt dan niet heel de tijd strak gehouden en dus kan die een beetje gaan "hangen"  Maar zij zeggen dat ze dat voor lief nemen voor het directere gevoel van de lijn zonder elastiek (denk wel dat het meer kracht op je pomp leash geeft) "You can have pressure on it. And our one is better than North, since if the kite turns over and the line gets tangeled, ours can still be released." Ik weet het ook niet precies heb et nog nie binnen, en weet nie of ik het wel ga gebruiken ook...4 lijnen werken ook prima....en voor unhooked gebruik ik de x-shooter handlepass leash, dan kan je toch nog de wichard releasen als je echt gesleept wordt...over het algemeen zweef je trouwens rustig naar benee en kan je weer inhaken...met 5th flikker je meteen uit de lucht 
|
|
|
Erik Verhe1j

|
Ik denk dat ze een oude bar van north hebben gezien.. Daarbij komt de kracht op de microhook, maar dat hebben ze verbeterd en nu komt de kracht op een stopper bij de T-splitsing. Dus het elastiek doet helemaal niks met de kite! Zorgt er alleen voor de de 5th line strak staat ook al depower je je kite.
Wel knap zo'n prijs!!!! 3 nieuwe lijnen kosten toch al snel meer dan 50 euro. petje af.
Groetjes Erik
|
|
|
Pbter
Geen avatar
|
erik, ik wil het 5th systeem op m'n amp's zetten, weet jij de verschillende lijnlengtes hiervoor?
|
|
|
Pbter
Geen avatar
|
ik ben van plan dat hele setje bij jou te bestellen, er is alleen 1 maar aan het 5th.
rotaties!
5de lijn zal onherroepelijk om je centre lijn draaien
|
|
|
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
|
Peter,
Ik heb 5th nu op mijn Amp bar zitten. Vooralsnog geen pompleash opgenaaid maar de truc met het lijntje achter/onder het nylon verstevigingsbandje dat de verbinding van de middelste strut met de LE verstevigd toegepast. Dat gebruikte ik al als pompleash... Nu nog effe testen...
|
|
|
KiteDemon

|
ik ben van plan dat hele setje bij jou te bestellen, er is alleen 1 maar aan het 5th.
rotaties!
5de lijn zal onherroepelijk om je centre lijn draaien
Hey Peet, rotaties is geen probleem. Ja de lijnen gaan idd gedraaid zitten maar het systeem kan makkelijk 15 x gedraaid zitten zonder dat het invloed heeft op het functioneren. Ook een paar keer tegenroteren dus.
|
|
|
slufterhufters.com

|
idd, zie toch dat haast iedereen dezelfde kant opdraait, draai ook eens de andere kant op, is leerzaam en leuk ook voor je 5th.
maar je ziet snel genoeg als je weer gaat kiten en je lijnen uitloopt of de boel gedraait zit, dus elke x dat je gaat kiten haal je steeds de boel uit de klit als het in de klit zit, zo heb je elke x een "gezond" 5th.
geloof me snel het water op met je 5th is er niet meer bij, een lijntje zit zo verkeerd....
kwestie van aanleren.
|
|
|
KiteDemon

|
Tip: Als je stopt, loop dan je lijnen uit en draai de twists aan je depowerloop eruit. Dan je lijnen op je bar wikkelen en losmaken van je kite. Als je je bar de eerst volgende keer dan weer afwikkelt dan zitten je lijnen praktisch niet gedraaid. Dit scheelt je veel tijd en geklooi met je lijnen uitlopen.
|
|
|
www.surfensoul.nl

|
Tip: Als je stopt, loop dan je lijnen uit en draai de twists aan je depowerloop eruit. Dan je lijnen op je bar wikkelen en losmaken van je kite. Als je je bar de eerst volgende keer dan weer afwikkelt dan zitten je lijnen praktisch niet gedraaid. Dit scheelt je veel tijd en geklooi met je lijnen uitlopen.
mij lijkt dat ding van slingshot ideaal, een stukje ijzer tussen de depowerstrap en je depowerlijnen. Als ze verdraaid zitten dan draai je aan dat stukje ijzer om ze vrij te leggen.
|
|
|
|
ErikB

|
North 5th ellement bar setup is iets anders dan voorheen. Er zit nu een stopper bij de splitsing van je depowerline Vind de zelf bouw van Erix4 er ook goed uit zien.
|
|
|
|