|
pollepel

|
Mooi, de Fransen hebben alvast tegen gestemd.
|
|
|
|
slufterhufters.com

|
De Franse kiezers hebben de Europese grondwet met een duidelijke meerderheid afgewezen.
Het Franse ministerie van binnenlandse zaken meldde in een tussenrapportage op basis van 83 procent van de stemmen dat 57,26 procent ‘nee’ heeft gestemd en 42,74 procent ‘ja’. De uitslag betekent een zware nederlaag voor president Jacques Chirac. Ondanks het duidelijke ‘non’ van de Fransen gaat het ratificeringsproces van de grondwet door. Woensdag is Nederland aan de beurt. Ook daar hangt een ‘nee’ in de lucht, maar de afwijzing door Frankrijk komt harder aan. Niet uitgesloten is dat er volgend jaar een nieuw referendum wordt uitgeschreven.
Dat de staat ook in Frankrijk doof en blind blijft voor wat het volk wil is duidelijk, het doordrammen van hun grondwet is duidelijk hij zal en moet er komen, of het volk nou tegen is of niet. Hier in NL hetzelfde gedoe, we zullen zien 1 juni, stem NEE, en er komt weer een referendum, ze hebben niet door dat als ze weer een referendum houden als ze bij de eerste al een duidelijke NEE hebben gekregen ze bij de volgende alleen maar een grotere NEE zullen krijgen. Het volk is het zat, is dit democratie... stemmen tegen deze huigelaarij is iets dat MOET, geef met je stem een signaal aan de politiek dat we het zat zijn, ikke ikke ikke en het volk kan stikken, we geven al teveel geld door middel van te hoge belastingen aan deze zelfvereikers, door de grondwet krijgen dat zootje nog meer geld om onderling te verdelen.
NEE...... NEEE........NEE..... wat verstaat je uit dit woord niet...
GVD, ze trekken 3 en een half miljoen euro van onze belasting centen uit om de JA campagne door te drammen, de NEE kampen krijgen niks. Dat is nou onze regering, overal dat doordrammen van hun zelfvereiking, vergelijkingen trekken met Auswitch en dergelijke, pleurt op met je grondwet, NL moet weer een zelfstandig land worden, weg uit de Europese Unie...
De Europese Unie wordt toch vooral gezien als een geldverslindend orgaan met ondoorzichtige instellingen, bureaucratische en trage besluitvorming en eindeloze vergaderingen over welke maat de kromming van de bananen mag hebben.
Grote praatjes op dit moment op t.v. van die Groen Linkse vrouw die in het EU parlement zit en natuurlijk haar vette baantje wil houden.
Heb je de folder al ontvangen? Weet je alle in and outs om goed voorbereid te gaan stemmen en heb je al een goed beeld van hoe het moet gaan worden, maar vooral: wat het jou op gaat leveren? Nee dus!! In de folder en overige info wordt met geen woord gerept over wat dit geintje jou en mij zal gaan kosten. Ze kijken wel uit, want wat hebben ze al een geld verknoeid aan de Euro en Europa. Hoorde ik het goed dat de Euro is verouderd en dat er nieuw geld gemaakt moet worden? Wat een stel onbenullen want toen de gulden er nog was waren er nog steeds muntjes van Wilhelmina in omlopp (1948) en die deden het nog prima.
Weet je dat Nederland (lees Den Haag) ca. 480 euro per inwoner afdraagt aan de EU als contributie? Weet je ook dat Frankrijk en Duitsland slechts 27 euro betalen?? En dat Belgie en Ierland zelf 48 euro per inwoner ontvangen?
Als je wel eens via Breda naar Belgie rijdt moet je al die gigantische betonconstructies eens zien vlak voor Antwerpen. Die hebben jij en ik betaald!!!
Groene stroom wordt veel duurder dan gewonnen stroom omdat ze stoppen met het subsidieeren ervan. Wat doen ze dan met al die woekerwinsten? Waar blijft on belastinggeld dan? Heb je enig idee wat je voor een kilowatt/uur stroom betaalt? Waarschijnlijk iets tussen de 30 en 40 eurocent. De Fransen betalen 9,5 cent per kilowatt/uur/
Stroomprijs gekoppeld aan de olieprijs? OPLICHTERS ZIJN HET!! Je moet je groene stroom contract meteen stop zetten.
Een gezin uit Musselkanaal ging naar Canada voor een betere toekomst maar ondanks alle voorbereidingen liep het niet zoals ze hoopten en kwamen na 8 maanden weer terug naar Nederland. Wat denk je? Geen woning, geen uitkering en worden overal afgewezen of weggestuurd. Ze zitten nu in een caravan bij familie en krijgen eten van familie, vrienden en kennissen.
Den Haag heeft de zaak niet op orde. Als jij 100 euro per week inkomsten hebt, kun je maximaal 100 euro uitgeven. Geef je teveel uit dan komt er uiteindelijk een man met een tas en een zwarte jas en hoed en die neemt jouw TV mee. Den Haag krijgt 1 miljoen en geeft 2 miljoen uit (of nog meer) en wat ze tekort komen plukken ze bij ons weer vandaan.
Wij en onze grootouders hebben 60 jaar met bloed, zweet en tranen gewerkt aan de opbouw van Nederland en in 2 jaar tijd hebben ze dat naar de bliksem geholpen. En kijk wat een stripfiguren nu over ons land beslist.
NEDERLAND IS VERROT Het wordt tijd dat we nu eens ophouden met de zwijgende meerderheid te zijn!!! Ga stemmen en stem NEE. Laat langs deze weg weten dat we Balkenenden en z’n kabinet spuug en spuugzat zijn. Zorg met elkaar op 1 juni voor een enorme opkomst en een overduidelijk NEE naar Den Haag.
Jan Peter is bang dat Nederland (lees: hijzelf) zijn gezicht verliest binnen de E.U. Nou jammer dan, HET ZIJ ZO!!!
Wat de denken van de Zwitsers, de Engelsen en de Denen, die wilden de euro ook niet.
Ga je niet stemmen dan krijgen de JA stemmers een grotere verhouding t.ov. de NEE stemmers. Als de Nederlandse stem zo belangrijk is binnen de E.U. dan hebben we nu de kans. Let wel: we zijn niet tegen vooruitgang, echter dit is voor ons zeker geen vooruitgang. We zijn niet tegen het helpen van de hulpbehoevende medemens, integendeel maar er zijn ook hulpbehoevende Hollandse medemensen en die worden stelselmatig de deur gewezen. SCHANDE
Stel dat Den Haag zich toch durft te veroorloven een overweldigend NEE naast zich neer te leggen en Den Haag op deze wijze te dwingen om naar het volk te luisteren.
Samen zijn we sterk, kijk maar naar de geschiedenis. Gaan wij geschiedenis schrijven en de toekomst van ons land vorm geven en hoeveel langer accepteren we nog het gepruts in Den Haag.
WE HEBBEN REDENEN GENOEG OM HEEL ERG BOOS TE ZIJN.
Nu DE BURGERS (!!!!) van Fankrijk nee hebben gestemd laat Europa weer zijn ware aard zien. Men is het niet eens met deze beslissing en gaat gewoon door met het proces, terwijl in de initiële verdragen is afgesproken dat men bij één nee al zou stoppen met de invoering van de grondwet en terug zou vallen op de verdragen van Nice. Dit verdrag zetten ze dan "maar even opzij".
Hoe kunnen politici zich nog ongeloofwaardiger maken. Het stabiliteitspact is een farce. Duitsland, Frankijk en Italië komen ruim boven de 3% begrotingstekort en men zet de verdragen dan "maar even opzij".
Gebeurt dit ook met een grondwet die dan zou moeten worden ondertekend en het dan even niet uitkomt? Zet men deze dan ook "maar even opzij"?
Ik vind dat we DE BURGERS van Frankrijk een hart onder de riem moeten steken. Wij moeten zeggen: ZET DE POLITICI "maar even opzij" !!!
[verwijderd door de admin]
|
|
|
~Dirk~

|
Amen
De Grondwet is een door het multinationale bedrijfsleven bepaalde beleids agenda. Door het liberaliseren van de markten (belangrijk punt in de grondwet) worden arbeiders die onder verschillende omstandigheden en lonen werken, tot onderlinge concurentie gedwongen(Bolkenstein richtlijn)Dit zorgt ervoor dat meer en meer arbeiders in West-Europa of hun baan kwijtraken of minder (loon)eisen kunnen stellen omdat ze anders te duur worden vergeleken met andere (Oost-Europeese)landen. Dus denk niet dat een Ja van Nederland alleen maar goed voor Nederland is, het is alleen maar goed voor een bepaalde elite in Nederland Niet zo gek trouwens als je weet dat in Brussel zo'n 70% van de vijftienduizend lobbyisten werkzaam zijn voor het (multinationale) bedrijfsleven
|
|
|
Leander

Logs: 0 | 4 uur
|
Frankrijk is al tegen!!! Tja, het was te verwachten, ben benieuwd wat NL doet.
|
|
|
slufterhufters.com

|
De toekomst vvan NL, bij een JA..
[verwijderd door de admin]
|
|
|
Leander

|
haha, die is goed ja!! Maar goed, zo zit het natuurlijk ook weer niet, want nu hebben we vrijheid van geloof en dat blijft ook zo, daar staat toch niets over in de grondwet. Dat is vaak het probleem, dat mensen om de verkeerde redenen stemmen.
|
|
|
Smeagol

|
Je gaat toch zeker wél stemmen op 1 juni? Je weet wel, wegens de Europese Grondwet! Heb je de folder ontvangen? Weet je alle "ins and outs" om goed voorbereid te gaan stemmen en heb je een juist beeld van wat en hoe het moet gaan worden, maar vooral: wat het JOU oplevert? NEE DUS!! In de folder en overige informatie wordt met geen woord gerept over wat dit jou en mij zal gaan kosten! Ze kijken wel uit, want wat hebben ze al een geld verknoeid aan de Euro en Europa. Hoorde ik het goed dat de Euro is verouderd en dat er nieuw geld gemaakt moet gaan worden? Wat een stel onbenullen want toen de gulden er nog was waren er nog steeds muntjes van Wilhelmina In omloop (1948!) en die deden het ook nog best. Weet je dat Nederland (lees Den Haag) ca 480(!!) euro per inwoner afdraagt aan de EU als "contributie"? Weet je ook dat Frankrijk en Duitsland slechts ca 27 Euro betalen?? En dat België in Ierland ca 48 euro KRIJGT??!! Als je wel eens via Breda naar België rijdt moet je al die gigantische betonconstructies zien net vóór Antwerpen!! Heb jij en ik betaald!!! En hou je hart én portemonnee maar vast!!! Groene stroom gaat duurder worden als gewone stroom omdat de subsidie stopt?? Wat doen ze dan met al die woekerwinsten? Waar blijft ons belastinggeld dan? Weet je wat je voor een Kilowatt/uur stroom betaalt? Waarschijnlijk iets tussen 30 en 40 eurocent. In Frankrijk betaalt men 9,5 eurocent per kilowatt/uur!!! Stroomprijs gekoppeld aan olieprijs? OPLICHTERS ZIJN HET!! Ik zeg mijn groene stroom contract op! Een gezin uit Musselkanaal ging naar Canada voor een nieuwe toekomst. Ondanks alle goede voorbereidingen liep het tegen en moesten ze na 8 maanden het land uit en kwamen terug in Musselkanaal. En wat denk je? Geen woning, geen uitkering, worden overal afgewezen en/of weggestuurd. Ze zitten nu in een caravan bij familie en krijgen eten van familie, vrienden en kennissen. Hadden ze dan terug moeten komen met zwartgeverfde gezichten zodat ze dan misschien wél een woning, inrichting, (gas, water en licht hoef je niet te betalen), zakgeld, en misschien ook nog een auto zouden kunnen krijgen? De buitenlandse hulpbehoevende krijgt de zelfde(?!) rechten als jij en ik, DUS: hebben jij en ik dezelfde rechten als die buitenlandse hulpbehoevende??? Kom er maar eens om en als je er wat van zegt zijn de rapen helemaal gaar. En wat te denken van dat geintje met die Tom de Graaf die met alle geweld een "gekozen burgemeester" wilde? Ik vroeg mij wel eens af welk kostenplaatje daaraan zou hangen. En volgens mij kun je beter, als een burgemeester nodig is, dat per plaats langzamerhand invoeren en leren van "onvolkomenheden". Toen die boel klapte en meneer opstapte bleek er 1,2 miljard (!!!) euro vrij te komen voor onderwijs en zorg. Stel dat daarvoor een referendum zou zijn geweest, wat had JIJ dan gekozen? Voor zo’n "bestuurlijke vernieuwing" of voor onderwijs en zorg??!! Den Haag heeft haar huishoudboekje niet in orde. Als jij 100 euro per week inkomen hebt kun je maximaal 100 euro per week besteden. Geef je te veel uit, dan komt er uiteindelijk een man met een tas en een zwarte hoed en die neemt jouw TV mee. Den Haag krijgt 1 miljoen binnen en geeft 2 miljoen uit (of nóg méér) en wat ze te kort komt plukken ze bij jou en mij weer vandaan. Wij hebben 60 jaar met bloed, zweet en tranen gewerkt aan de opbouw van Nederland en in 2 jaar hebben ze dat naar de bliksem geholpen. Was: "Paars-1" en Paars-2" dan wel zo slecht? Persoonlijk vond ik Wim Kok een goede en representatieve premier (als je terug denkt met wat er nu aan de hand is!) en kijk nu eens wat een stel stripfiguren over onze toekomst beslist!! NEDERLAND IS VERROT!! Het is tijd dat we ophouden met de ZWIJGENDE MEERDERHEID te zijn!! Ga stemmen en stem NEE. Laat langs deze weg Balkenende weten dat we hem en zijn kabinet zat zijn!! Zorg met elkaar op 1 juni voor een enorme opkomst en een overduidelijke NEE naar Den Haag. Hij is bang dat Nederland (lees: hijzelf !!) zijn gezicht verliest binnen de EU. HET ZIJ ZO!! Wat te denken van de Zwitsers? En van de Engelsen en de Denen die geen Euro willen?? En bovendien: Gezichtsverlies?? De gewone man in de EU zit te kijken wat de Fransen en Hollanders gaan doen. Ga je niet stemmen, krijgen de JA-stemmers een grotere verhouding t.o.v. de NEE-stemmers. Als de Nederlandse stem echt zo belangrijk is binnen de EU dan hebben jij en ik NU de kans. Let wel: Jij en ik zijn NIET tegen vooruitgang, echter is dit VOOR ONS zeer zeker GEEN vooruitgang!!! Ook zijn jij en ik niet tegen het helpen van de hulpbehoevende medemens, integendeel. Maar er zijn ook hulpbehoevende echte "Hollandse(!)" medemensen en die worden stelselmatig de deur gewezen! SCHANDE!! Stel dat Den Haag zich toch durft te veroorloven om een overweldigend NEE naast zich neer te leggen is het misschien wel tijd om het hele land plat te leggen en Den Haag op deze wijze te dwingen om naar het volk te luisteren!! Samen zijn we sterk! Kijk maar in de geschiedenis!! Gaan jij en ik geschiedenis schrijven en de toekomst van jouw en mijn land vorm geven en hoeveel langer accepteren wij nog het gepruts in en van Den Haag? Jazeker! Ik ben pissed!
|
|
|
slufterhufters.com

|
Leander,
Door JA te stemmen kan Turkije toetreden, een Moslim land, die hebben normen en waarden die lijnrecht tegenover onze vrije westerse wereld staan, een enorme toestroom van dit soort lui naar ons land is het gevolg. Er is nu al een enorm Moslim probleem, dus dan wordt het vele malen groter, gevolg is dus de foto. Want een meerderheid in de grote steden van Moslims zorgt ervoor dat wij al door de grondwet onze indentitiet kwijt gaan raken en tevens onze vrijheid, omdat zij het dan voor het zeggen krijgen, zitten we dadelijk met de Sharia en de Koran opgezadelt.
Dat de regering zeer slap is weten we nu wel, we hebben een leider nodig die ons land weer sterk maakt en onafvankelijk, tevens het Moslimprobleem durft aan te pakken.
Dit heeft niks met rascisme te maken maar met pure realiteit.
|
|
|
Leander

|
Als je Nee stemt, dan kan Turkije net zo goed toe treden. Als je Ja stemt, dan kan Europa strengere eisen stellen aan de toetreding, waardoor landen als Turkije minder makkelijk zullen toe treden. Ik ben ook geen voorstander van het toetreden van Turkije op dit moment. Daarentegen als Turkije aan alle eisen voldoet, waarom zouden ze dan niet toe kunnen treden? Dat zij een andere cultuur hebben staat vast, dat zij niet willen moderniseren niet. Zij willen ook best met de tijd meegaan. Dat er hier in NL allochtonen zijn die zich niet aan kunnen passen, wil dat natuurlijk niet meteen zeggen dat alle Turken en dergelijke dat niet kunnen. Religie heeft daar niets mee van doen. Kijk naar het oostblok. Ik denk dat deze meer bepalend gaan worden binnen de EU dan Turkije. Maar de tijd zal het leren.
|
|
|