Tribal 13m² niet meer het water uit

Molliebollie

Juni 07, 2006, 02:06:08
edit2Rapporteer  
Hey,

Eigenwijs ben ik vanmiddag even met mijn nieuwe Tribal 13m² wezen bodydraggen in Andijk (ondanks dat er weinig wind was).

Het ging opzich wel redelijk, totdat de wind ff wegviel en mn kite als een baksteen naar beneden viel het water in. Met mijn 5e lijn trok ik de kite, zoals ik dat met lessen geleerd heb, op zn rug en probeerde ik hem naar de rand van het windvenster te krijgen. Dit gebeurde echter niet. Hij bleef lekker op z'n rug liggen en deed verder nix. Hoe kan dit ? Heeft dit te maken met de hoeveelheid wind of doe ik iets heel geks ?
tom_beul
Gast
Antwoord #1 Juni 07, 2006, 02:08:21
edit2Rapporteer  
Als je kite op zijn rug ligt moet je naar links of rechts zwemmen dan trek je je bar aan en stuur je je kite naar boven en voila
Molliebollie

Antwoord #2 Juni 07, 2006, 02:08:50
edit2Rapporteer  
Dat heb ik ook nog geprobeerd, maar dat wilde ook niet echt helpen... Hij was vast niet van plan op zn tip te gaan liggen
KiteDemon

Antwoord #3 Juni 07, 2006, 02:12:35
edit2Rapporteer  
Euhhh..............te weinig wind misschien....??
Molliebollie

Antwoord #4 Juni 07, 2006, 02:16:29
edit2Rapporteer  
Citaat
Hoe kan dit ? Heeft dit te maken met de hoeveelheid wind of doe ik iets heel geks ?

Dat vermoeden had ik ook, maar vraag me af of dat ook echt zo is.
benjamin
Gast
Antwoord #5 Juni 07, 2006, 02:18:25
edit2Rapporteer  
der stond vandaag 7 knopen wees blij dat hij nog zo lang in de lucht bleef hangen
tel der nog 7 bij op en als het dan nog niet lukt doe je echt iets verkeerd
kitaholic

Antwoord #6 Juni 07, 2006, 02:36:14
edit2Rapporteer  
yep, mijn tribals waterstarten als de beste. zolang er wind staat tenminste. het helpt trouwens om, nadat je de safety lijn hebt aangetrokken om de kite op z'n rug te krijgen, deze langzaam los te laten nadat de kite begint te kantelen. dan gaat hij makkelijker de hoek in
Molliebollie

Antwoord #7 Juni 07, 2006, 02:52:02
edit2Rapporteer  
Hmz...ok bedankt.
Ik ben gister ook ff wezen bodydraggen (toen stond er wel 13/14 knopen geloof ik), maar toen is mn kite niet t water in geweest.

In ieder geval bedankt. Ik ga nog ff kijken wat ie doet als t wat harder waait.
Sake
Gast
Antwoord #8 Juni 07, 2006, 02:58:48
edit2Rapporteer  
Met mijn 5e lijn trok ik de kite, zoals ik dat met lessen geleerd heb, op zn rug en probeerde ik hem naar de rand van het windvenster te krijgen.

Helemaal op z'n rug vangen de kitetips geen wind en zal je dus idd zelf een kant op moeten zwemmen.

Je moet de kite juist niet helemaal op z'n rug leggen. Je moet de kite zover laten kantelen dat ie samen met spanning op een stuurlijn de hoek op zoekt. Door de kite niet helemaal op z'n rug te leggen blijft een tip druk houden en zoekt ie dus een hoek op. Wat wind is idd wel zo handig.

De manier om bij meest minimale manier de kite nog de lucht in te krijgen is door 'm op de trailing edge te leggen en dan puur op de 5de lijn recht naar boven, maar dan is het echt geen kiteweer meer.
daanbanaan

Antwoord #9 Juni 07, 2006, 03:03:04
edit2Rapporteer  
als een kite uit de lucht valt omdat de wind weg valt, hoe kan je m dan weer vervolgens starten als er geen wind is????????? (inkoppertje)
Molliebollie

Antwoord #10 Juni 07, 2006, 03:06:14
edit2Rapporteer  
als een kite uit de lucht valt omdat de wind weg valt, hoe kan je m dan weer vervolgens starten als er geen wind is????????? (inkoppertje)

Omdat er opzich wel wind stond (en dus ook gewoon door t water gesleept kon worden) maar de wind eventjes wegviel (en daardoor mn kite naar beneden viel). Toen de kite eenmaal in het water lag, stond er wel wind
D@rkSt@r

Antwoord #11 Juni 07, 2006, 04:02:23
edit2Rapporteer  
was jij dat met die nieuwe tribal maandag was een perfect dag voor je om je tribale testen stond 10 knopen wind..
voor mijn 12 te weinig helaas.. bleef met moeite in de lucht hangen :S ..

Als je kite op zijn rug blijft liggen in de hoek van het windvenster dan is er gewoon niet genoeg wind om hem te laten draaien op zijn zij.. ben bang dat je helaas weer ff moet wachten totdat er weer wat wind is, de voorspellingen zien er niet zo goed uit wat betreft de wind..

Molliebollie

Antwoord #12 Juni 07, 2006, 04:21:42
edit2Rapporteer  
was jij dat met die nieuwe tribal maandag was een perfect dag voor je om je tribale testen stond 10 knopen wind..
voor mijn 12 te weinig helaas.. bleef met moeite in de lucht hangen :S ..

Als je kite op zijn rug blijft liggen in de hoek van het windvenster dan is er gewoon niet genoeg wind om hem te laten draaien op zijn zij.. ben bang dat je helaas weer ff moet wachten totdat er weer wat wind is, de voorspellingen zien er niet zo goed uit wat betreft de wind..

Ja, dat was ik Grin Moest eerlijk gezegd wel ff wennen aan het hele systeem van F.One aangezien k alleen nog maar gelest had met een North Toro (waarop k wel alles wist te vinden ) Vooral het opzetten was ff klooien, maar dat hebben we ook weer gehad.

Het probleem was dat de kite niet op zn rug in de hoek van het windvenster lag, maar op 12 uur. Hij wilde met geen mogelijkheid naar de hoek van het windvenster. Ik zal eens proberen, als er genoeg wind staat, met opzet mn kite ff op het water te leggen om 'em vervolgens te relaunchen. Kijken of ie het dan wel wil.

Vind het trouwens wel raar om als beginnertje tussen al die gasten die het allemaal kunnen te liggen kloten. Maargoed, aldoende leert met zeggen we maar...
Frits

Antwoord #13 Juni 07, 2006, 05:18:41
edit2Rapporteer  
wel sturen als ie op 12 ligt!
storm

Antwoord #14 Juni 07, 2006, 15:10:02
edit2Rapporteer  
Zorg ook dat je LE hard genoeg is opgepompt. Heel veel herstart problemen komen voort uit te slappe tubes. Met weinig wind krijg je je kite met geen geweld uit het water.
FlyGirl

Geen avatar

Antwoord #15 Juni 07, 2006, 16:14:36
edit2Rapporteer  
Heb zelf een Tribal 11 en ben ook een beginner. Heb les gehad en probeer iedere week een dagje te gaan knoeien. Heb zelf 2 volle dagen besteed aan het herstarten van mn kite. Gewoon onder mn arm een eind het water in en knoeien maar.Starten, het water insturen en herstarten. Tot vervelens toe.
Het is inderdaad lastig als je met een andere kite gelest hebt, vooral omdat je een verbinding hebt zitten tussen je 5e lijn en je depower lijnen. Maar na een paar dagen klooien krijg je het echt wel door. Ik heb zelf veel gehad aan die filmpjes op de f-one site.
Ennehh al die jongens die je nu keihard voorbij racen als jij aan je lijnen zit te peuteren zijn ook zo begonnen...dus gewoon doorgaan en als je iets niet weet...VRAGEN!! Er zijn altijd mensen op het strand die een knoeiende beginner graag advies geven. Succes.
D@rkSt@r

Antwoord #16 Juni 08, 2006, 04:33:31
edit2Rapporteer  
ik ben ook nog steeds een beginner.. ik kan net zo'n beetje op me plankje blijven staan volgende keer op het water wordt dan voor mij de 9e keer.. niet te snel opgeven Smiley

als je al die gasten voorbij ziet varen denk ik af en toe.. het zier er zo makkelijk uit waarom lukt het me nou niet:P..

je kite gaat niet vanzelf naar het wind venster toe je zal zelf ook moeten gaan lopen/zwemmen om je kite in de hoek te krijgen..

ik heb dan wel geen 5e lijn maar herstarten heb ik nooit echt moeite mee gehad gelukkig
Mark-Fizzer

Antwoord #17 Juni 08, 2006, 04:46:45
edit2Rapporteer  
Daanbanaan slaat spijkers met koppen... ;-))
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.