Mirns, wie gaat er kiten

Timmeth

Antwoord #950 September 14, 2007, 16:31:59
edit2Rapporteer  
ik zou vandaag ook naar mirns
alleen ligt mijn kitegear in de auto

en die staat dan weer bij de garage
wacht op een onderdeeltje uit Duitsland ( staat in backorder  (angry_kitesmiley))
zou 1 dag duren en wacht nu al een week op een f*king schakelaartje  (angry_kitesmiley) (angry_kitesmiley)
Idefixe

Antwoord #951 September 15, 2007, 02:57:43
edit2Rapporteer  
Vanmiddag  ff wezen kijken @ Mirns. M'n nieuwe revolver 14 uitgeprobeerd. Wind was niet optimaal, eerste bevindingen zijn echt  (voor mij dan) zeer positief   ThumpsUp
laatste nieuws : De Naish van "the goonie" / Sietse ziet er niet meer echt Nice uit.........
Leukste moment van de dag: een oudere beginner "helpt" een andere oudere kiter met launchen en pakt de kite per ongeluk bij het ventiel van de L.E. vast. Gevolg: kite loopt leeg en de geschrokken helper begint vervolgens uit alle macht met een poging om de L.E. met z'n mond weer op druk te krijgen......  (grinnik_kitesmiley)
en dan  BIG NEWS:  ListenToMe
Wiebe vandaag z'n eerste les geboekt en meteen maar ook ff z'n eerste metertjes gevaren  [/size] Joepie   Joepie   Joepie

Het grasveld ziet er uit als de Green van een wedstrijd golfbaan. toppie dus!
Zondag wordt ( zoals het er nu uitziet) een heerlijke dag op Mirns. Zal daarna ook maar ff een verslagje van m'n revolver op het net gooien. CU All @ Mirns dan....... YeSS
TijN

Antwoord #952 September 15, 2007, 03:28:17
edit2Rapporteer  
zondag ole!!
VincentC

Antwoord #953 September 15, 2007, 17:09:43
edit2Rapporteer  
Vanmiddag  ff wezen kijken @ Mirns. M'n nieuwe revolver 14 uitgeprobeerd. Wind was niet optimaal, eerste bevindingen zijn echt  (voor mij dan) zeer positief   ThumpsUp
laatste nieuws : De Naish van "the goonie" / Sietse ziet er niet meer echt Nice uit.........
Leukste moment van de dag: een oudere beginner "helpt" een andere oudere kiter met launchen en pakt de kite per ongeluk bij het ventiel van de L.E. vast. Gevolg: kite loopt leeg en de geschrokken helper begint vervolgens uit alle macht met een poging om de L.E. met z'n mond weer op druk te krijgen......  (grinnik_kitesmiley)
en dan  BIG NEWS:  ListenToMe
Wiebe vandaag z'n eerste les geboekt en meteen maar ook ff z'n eerste metertjes gevaren  [/size] Joepie   Joepie   Joepie

Het grasveld ziet er uit als de Green van een wedstrijd golfbaan. toppie dus!
Zondag wordt ( zoals het er nu uitziet) een heerlijke dag op Mirns. Zal daarna ook maar ff een verslagje van m'n revolver op het net gooien. CU All @ Mirns dan....... YeSS

Vond je dat het leukste moment van de dag? Ik vond het wel leuk om te zien dat jij na 30 minuten je kite al bijna doormidden had geholpen met je 5e lijn  loser
Maaruh, toevoegingen aan het boekje zijn gemaakt: 1. Luister nooit naar Tom/707 2. Mirns met NW is inderdaad knudde  ThumpsUp

Maar morgen gaat alles goed maken!  InLove
Idefixe

Antwoord #954 September 15, 2007, 17:45:29
edit2Rapporteer  
Citaat
ik vond het wel leuk dat jij na 30 minuten je kite al bijna doormidden had geholpen met je 5e lijn  ThumpsUp

Tja is wel ff wennen dan, zo'n 5 lijner  hè  schater

Maar eeeuuuhhh ( als we dan toch gein gaan maken  (grinnik_kitesmiley) )  Er zijn zelfs teamriders die, nadat ze hun kite crashen in eerste instantie het zaakje niet meer de lucht in krijgen  schater Gelukkig was er daar de behulpzame hand van de KNRM  InLove
VincentC

Antwoord #955 September 15, 2007, 18:39:33
edit2Rapporteer  
Tja low-end varen en golven zijn niet fijn als je je kite crasht he...
Stanley

Antwoord #956 September 17, 2007, 01:22:21
edit2Rapporteer  
Was weer top vandaag.
Maar hoy moly wat een mensen is sinds de lente niet meer zo druk geweest.
was het maar weer zomer
Idefixe

Antwoord #957 September 17, 2007, 04:15:05
edit2Rapporteer  
Tja, was maar goed dat er geen kneiterharde wind stond anders hadden we ongetwijfeld ongelukken gehad.
Super veel beginners die allemaal met de kite op 12 uur vlak voor de kant bleven staan. Uitvaren en terugkomen was behoorlijk tricky. Wederom massa's gasten in de zwemmerszone........
Maar was wel een top daggie kiten: 9.30 op het water en met pauze's er uiteindelijk om 19.30 vanaf. Gesloopt, brak, alles doet zeer  (grinnik_kitesmiley)
FlyGirl

Geen avatar

Antwoord #958 September 17, 2007, 13:23:35
edit2Rapporteer  
Ben even op Workum wezen kijken omdat watersportweer daar net wat meer wind gaf.
Absoluut een zalige dag. Om 14.00 trok de wind gelukkig wat aan tot een knoopje of 18-20.
genoeg om met m`n 11 lekker uit m`n dak te gaan. Ik vaar sins kort met hielbandjes op m`n board en bevalt echt super. Dus voor iedereen die snel uit z`n voetbanden schiet, gewoon stukje binnenband om je hiel en probleem is opgelost!!
globe

Antwoord #959 September 17, 2007, 19:44:33
edit2Rapporteer  
Nok, nok!

Wanneer worden de ‘Mirnser Kliffers’eens wakker.

Wat er gisteren zoals weer gebeurde kan echt niet! Ik stond 10 minuutjes op de kant en zag in die tijd:

-   2 kites in de bomen
-   1 bijna in het prikkeldraad (paarse Torch die met bar en al over de kant waaide)
-   een kiteloopende Vegas op de kant storte-
-    15 man die toch eigenwijs op de kant zijn/haar kite staat te launchen, 5 kiters in de zwemmerszone, iemand met een Boxer die vrolijk les stond te geven in de zwemmerszone.
-   Een gast met een rode Cabrihna die de ‘vogelgebiedpalen’als boei gebruikte om te gijpen.
-   Totaal kansloze ‘medekiters’ die te beroerd zijn om 2 stappen te doen om een kite op te vangen. Dat terwijl er nog 10 man voor de kant staat om hun kite te laten landen.

Dan nog maar te zwijgen wat ik op het water allemaal zag gebeuren.

Ik begin sinds gisteren echt haatgevoelens te krijgen tegen Spleene’s en Crossbows, wat een mafketels allemaal die denken dat ze met 10 dagen kite-ervaring wel even met een 12 of een 14  het water op kunnen. Gasten brengen zichzelf, en nog erger, EEN ANDER in gevaar. Maarja, maakt het uit? Een bow heeft toch 100% depower… MY ass!

Respect voor de iets oudere man met die gele Cabrihna, hulde als je op leeftijd nog een het kiten bent,  maar ik moest 2x vol in de ankers om er niet met 20 vierkante meter vandoor te gaan.

Oh ja, als je een transition maakt, of een sprongetje, kijk dan ook eens om je heen. Verbazingwekkend om te zien dat je niet de enige bent op het water hè? Maar goed, dat had je op de parkeerplaats ook al op kunnen merken….

Gelukkig heb ik niets te vertellen over het wonderschone Mirns, maar Wybe en consorten zijn het volgens mij meer dan zat.

Ga dus lekker zo door en zeg maar dag met je handje tegen een mooie kitespot!
(HJ) MINI-ME

Antwoord #960 September 17, 2007, 20:45:26
edit2Rapporteer  
Als ik dat verhaal van GLOBE weer lees dan ben ik weer blij dat ik in de weekeinde werk en dus door de weeks vrij ben  schater
Dus hierbij wil ik ff een oproep doen voor morgen.....

Wie-o-wie gaat er morgen, dinsdag 18, met Noorder wind varen en waar gaan we heen ????

Ik ben de hele dag vrij !!!!!!!!!!!!!!

Workum 18 knp misschien een idee Joepie Joepie Joepie

Donderdag en vrijdag kan ik waarschijnlijk ook  loser
VincentC

Antwoord #961 September 17, 2007, 21:11:58
edit2Rapporteer  
Met alle respect Globe, maar het zijn die graftakke Duitsers die het verpesten. Gister waren er meer Duitsers aan het varen dan Nederlanders...

Ik ga er niet eens meer wat van zeggen. En als een Duitser in het water zit te niksten en gevaarlijk doet helpt er maar 1 ding: Gewoon asociaal hard schelden dat ze op moet tyfen. Meestal gaan ze dan een kilometer verderop varen...

Ps, welke kite was je aant varen?
FlyGirl

Geen avatar

Antwoord #962 September 17, 2007, 21:13:42
edit2Rapporteer  
Had je al ge pb-t, zie morgen wel zitten maar moet nog even een beetje schuiven.
weet het vanavond definitief.
Grtzz.
VincentC

Antwoord #963 September 17, 2007, 21:26:57
edit2Rapporteer  
Morgen zoals het eruit ziet naar Muiderberg met een paar Mirnslocaaaltjes
globe

Antwoord #964 September 17, 2007, 21:43:40
edit2Rapporteer  
@ Vincentt

Raven 3, 14 baby blauw groen later met Raven 3 12, groen geel.

Jij was lekker bezig zag ik ThumpsUp

15 meter lijntjes? leek erg kort.

Het maakt trouwens niet uit of het Duitsers zijn of niet. Het zijn medekiters, dat zegt genoeg.

Schelden ben ik mee op gehouden, denk dat 10 klappen meer zeggen dan 1000 woorden de volgende keer.
VincentC

Antwoord #965 September 17, 2007, 21:52:11
edit2Rapporteer  
Ging wel lekker hoog dan.

Ja later even de kite van Job gepakt op 15 mtr lijntjes en ben gelijk verslaafd, waaide niet echt hard genoeg voor echt zieke loops, maar aaij caramba wat een boost!

Potje meppen is ook leuk (zeker als het niet relaxt waait), maar misschien kan Tom beter zijn beste Duits even uit de kast trekken en ff een flink boos/dreigent bericht op oase.com zetten?
(HJ) MINI-ME

Antwoord #966 September 17, 2007, 22:54:45
edit2Rapporteer  
Morgen zoals het eruit ziet naar Muiderberg met een paar Mirnslocaaaltjes
Wie gaan er morgen allemaal ?????

Zit nog te twijfelen tussen Muiderberg of Workum maar Workum geeft wel een paar knpjes meer  ThumpsUp
FonezzzZz

Antwoord #967 September 18, 2007, 00:01:05
edit2Rapporteer  
Woensdag ff oldskool mirns knallen, tijd geleden dat ik daar voet op de bodem/water zetten ! maarja met die NW wind moet je wel naar workum!!

woensdag ben ik er al vroeg!! wie nog meer
Kaptain

Antwoord #968 September 18, 2007, 00:23:35
edit2Rapporteer  
@globe
 Sorry, die paarse torch was van mij. Ik pakte mijn L.E. over, maar op dat moment struikelde ik over een steen, waardoor mijn bar ook uit mijn klauwen schoot. Dom, ik weet het. Zal me ook niet gauw meer gebeuren. Hulde aan de kerel die zijn keeperskunsten uit de kast haalde. (ik zal van Basten tippen voor als Van der Sar geblesseerd is)

Verder had ik het ook even gehad met een van onze oosterburen. Terwijl ik in de lucht hang besluit Heinz om zonder te kijken te gaan draaien. Stuurt zo zijn kite in, zie hem zo richting mijn lijnen gaan. Ik schreeuwen. Dat hielp gelukkig, maar wel als gevolg dat ik mijn kite niet meer kon insturen en deze vrolijk uit de lucht kwam zetten en door de 5e lijn draaide.

Toen kon ik dus naar de kant... en inderdaad, toen flikkerde ik nog eens bijna over een steen en ging mijn schatje er vandoor. (dat ik de kite losliet was ook doordat ik een mega pijnscheut in mijn poot kreeg doordat ik de steen precies raakte met de plek waarop een dikke jaap zat die ik had overgehouden aan de onaangename landing na het geintje van die Duitser)

Al doende leert men. Vond het veel te druk, maar ja. Ik ben uiteraard zelf ook een van de mensen die er voor zorgt dat het zo druk wordt, net als iedereen!
globe

Antwoord #969 September 18, 2007, 00:53:13
edit2Rapporteer  
@ kaptain,

Dacht al dat ie van jou was inderdaad. Toch goede keuze geweest die 12 achteraf... Ik had het erg zwaar met mijn 14..(wij stonden wat te ouwehoeren toen ik aan het pompen was..)

Kite nog heel? Ik dacht namelijk dat die kite zo uit de lucht kwam waaien, maar nu begrijp ik de situatie beter, al blijft het dom .. ThumpsUp Schrok me de ........, sta op mijn gemakje mijn bar op te rollen en opeens zie ik een grote paarse wolk over me heen vliegen.

Drukte is niet erg, als je maar rekening met elkaar probeert te houden. En juist daar wringt de schoen. Het lijkt op Mirns steeds meer: Ieder voor zich, De Heer voor ons allen.

En ik heb echt geen hekel aan Oostrburen hoor. Als ze zich maar gedragen.

EDIT:

Duitsland is wakker http://surfforum.oase.com/showthread.php?p=424795&posted=1#post424795
Kaptain

Antwoord #970 September 18, 2007, 01:23:36
edit2Rapporteer  
@ kaptain,

Dacht al dat ie van jou was inderdaad. Toch goede keuze geweest die 12 achteraf... Ik had het erg zwaar met mijn 14..(wij stonden wat te ouwehoeren toen ik aan het pompen was..)

Kite nog heel? Ik dacht namelijk dat die kite zo uit de lucht kwam waaien, maar nu begrijp ik de situatie beter, al blijft het dom .. ThumpsUp Schrok me de ........, sta op mijn gemakje mijn bar op te rollen en opeens zie ik een grote paarse wolk over me heen vliegen.

Drukte is niet erg, als je maar rekening met elkaar probeert te houden. En juist daar wringt de schoen. Het lijkt op Mirns steeds meer: Ieder voor zich, De Heer voor ons allen.

En ik heb echt geen hekel aan Oostrburen hoor. Als ze zich maar gedragen.

EDIT:

Duitsland is wakker http://surfforum.oase.com/showthread.php?p=424795&posted=1#post424795

Oh ja, herinner ik me. Tjsa in het begin was het te weinig, maar eind van de middag was het top!!!
Kaptain

Antwoord #971 September 18, 2007, 01:45:46
edit2Rapporteer  
@globe en Idefixe:
Zie dat jullie behoorlijk strijden voor behoud van de spot. Was gisteren zelf voor de tweede keer op Mirns.

Heb ook gevaren in de zwemmers zone. Echter ik wist pas dat dat de zwemmerszone was nadat ik er op aangesproken was. Heb wel het bord gezien, maar heb er op dat moment niet bij stil gestaan. Nadat ik erop aangesproken ben, ben ik er volgens mij nog twee keer per ongeluk ingeweest, omdat ik twee keer gedragd werd na een mislukte sprong.

Ik wil iedereen die er hard voor strijd om de spot open te houden mijn excuses aanbieden, want hoewel ik het niet besefte, was ik ook een van de kloothommels die in de zw.zone kwam.

Maar voor de volgende keer: hoe ver gaat die zwemmers zone eigenlijk het meer in? Is dat tot de achterste houten paal?

Nogmaals mijn excuses en de volgende keer vaar ik verder achterop.
Idefixe

Antwoord #972 September 18, 2007, 01:59:43
edit2Rapporteer  
Als je vanaf de achterste / laatste paal een denkbeeldige lijn trekt naar de bosjes ( bij de zwemmerszone) zit je voor het zwemmersgebied wel goed. Het grasveld VOOR de zwemmerszone  is ook verboden gebied voor alles wat met kitesurfen te maken heeft.
LET WEL: Ook achter de zwemmerszone is alles rechts ( vanaf de kant gezien) vanaf de gele boei officiëel ook een verboden gebied!
Het schijnt dat er voor natuurgebieden bij de grens een "bufferzone" van 200 meter voor kitesurfers wordt aangehouden. Dit houdt dus in: windsurfers mogen doorvaren tot aan de palen en kitesurfers moeten 200  meter daarvoor al omkeren. Ik ga daar zelf persoonlijk niet moeilijk over doen ( ben allang blij als er niemand in de zwemmerszone / het natuurgebied zelf zit ) maar als ze contrôleren krijg je dus ( als je rechts van de gele boei vaart ) een bon.
Het zou overigens errug prettig zijn als iedereen bij het waarnemen van "ongein" z'n mond open doet. Ik denk dat dan de meeste problemen snel zijn opgelost.
Als het goed is wordt er snel een bord geplaatst met daarop de regels.........
FonezzzZz

Antwoord #973 September 18, 2007, 02:43:56
edit2Rapporteer  
Owh god, wat een gedoe weer op mirns..ik kan het me zo voorstellen! mirns is een mooie spot, maar in de weekenden is het echt horrible, als ikzo de verhalen lees. Maar goed, moet alles met veel geschreeuw en boze woorden? ik snap dat de irritatie erg hoog is, aangezien veeeeel mensen koppig zijn! maar goed kunnen we gewoon niet een bord VERBODEN voor duitsers ophangen werkt vele beter denk ik Grin

** gehe zuruck nach den OST SEE BITTE ***
Gertjan

Antwoord #974 September 18, 2007, 03:40:22
edit2Rapporteer  
Chef Idefix  schater  schater  schater

Goed bezig op het duitse forum Idefix.  ThumpsUp
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.