Noordwijk zondag

S

Geen avatar

September 14, 2007, 13:32:30
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal!

Ik was van plan zondag eens (met een 14m2 Vegas '05 / 90kg) voor het eerst naar Noordwijk aan zee te gaan. Vaar meestal op muiderberg / strand horst, maar de zee lijkt me ook tof.

Nog speciale dingen die ik moet weten? Voorrangsregels ken ik, maar specifieke dingen over de spot? Zijn er bijvoorbeeld officieuze beginner / advanced gebieden of hoe is het met de parking?

Alvast bedankt mensen! Groeten, S.
Idefixe

Antwoord #1 September 14, 2007, 14:45:12
edit2Rapporteer  
In Noordwijk heb je 3 locaties. Eentje toegewezen aan een school. Eentje toegewezen aan de leden van een plaatselijke vereniging en eentje voor de "minder financiëel bedeelden onder ons "
GjT

Antwoord #2 September 14, 2007, 15:45:42
edit2Rapporteer  
Wordt zondag Zuid West. Dan is het het best met eb stroom; deze loopt van Noord naar Zuid en start vier uur na HW. Dat is op zondag om 7+4=11uur. Laat het in de voorspelling ook dan precies beginnen met waaien  Joepie Joepie Joepie. En ook nog mooi weer; zoals het er nu naar uitziet wordt het echt een topdag.

Misschien een beetje veel wind voor een 14. Als deze voorspelling aanhoud, dik boven de 20knp.

GrGjT
ROBST3R

Antwoord #3 September 14, 2007, 17:25:10
edit2Rapporteer  
ja met deze wind die nu wordt voorspeld is een 14 wel veel te groot, neem een 11 ofzo
S

Geen avatar

Antwoord #4 September 15, 2007, 20:49:52
edit2Rapporteer  
Is een 14m2 te groot denken jullie? De Vegas 2005 heeft een redelijke hoge aspect ratio, het is een C-kite en ik ben 90kg. Ik kan de kite vliegen tot 20 knp, maar ik las ergens dat inderdaad de stroming nogal uitmaakt. Kan iemand mij wat meer vertellen ook over de stroming en hoe je daarmee omgaat?

Verder is mijn kleinere kite gemold op het moment, heb weinig keuze dus...  loser
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.