svennie
Gast
|
ha .wij hebbe een 16.. k zou zeker voor 12, 9 gaan . .helemaal met dat gewicht.. ik vaar zelf alleen met de 12m, de 16 vind ik met mijn gewicht> 57 kilotjes.. te loos, me pa vaart er alleen op, alleen als je veel zou wegen zou die wel oke zijn, maar 12 9 of alleen 12 is nu je beste keus denk ik.
|
|
|
KiteDemon

|
Vedergewichtjes zoals jullie hebben idd geen 16 nodig. 10 knopen is zo'n beetje de benedengrens om ook echt nog een beetje te varen, ook met een 16. En het is ook niet bepaald fun.
|
|
|
Pbter
Geen avatar
|
dus zelfs met de onvolprezen crosbow is varen met 10 knopen geen pretje?
|
|
|
slufterhufters.com

|
16m niet doen, groot lomp ding, als je met je 12m niet kan varen doet de 16m het ook niet.
7, 9 of 12m zijn de maten.
Voor jouw zou een 7m erbij goed zijn.
|
|
|
brutus1

|
Ik weeg 70kg en heb CB12 en 9, vind ik echt voldoende en voor minder wind ga ik gewoon een iets groter board kopen.
|
|
|
Pbter
Geen avatar
|
ey bassie geen reply op m'n email, maar wel posten op kitehigh? : 
|
|
|
WIM
Geen avatar
|
Brutus, de 12 en 9 overlappen die niet wat veel? Ik zou een inzetbereik van 10 tot 35 knopen willen. 12-7 of 2-9.
|
|
|
svennie
Gast
|
ze overlappen wel .. maar dat is niet erg.. die 9m kan je zo goga lang houden dat je geen 7m meer nodig heb.. ik zou echt voor de 9m gaan.. als je echt die 7m nodig heb kan je toch niet meer normaal varen..
|
|
|
Rutger II

|
12CB Tot maar 24 knopen>? is niet echt veel...
|
|
|
brutus1

|
Zoals Svennie zegt overlappen ze wel maar dat is ook fijn omdat je dan nooit hoeft om te tuigen, dus waait het 20 knopen, kan je gewoon kiezen met het oog op de vooruitzichten, afnemende wind de 12 toenemende wind de 9. 25 knopen met 12 is zéér goed te doen maar ik heb dan toch liever mijn 9
|
|
|
slufterhufters.com

|
Ik heb met de 9m met een dikke 5 bf gestaan, weeg 82k, als je 65k weegt dan is de 7m een betere optie om bij je 12m te hebben.
|
|
|
tom_beul
Gast
|
Zeker voor een 12 gaan!
|
|
|
Kamikaze
Gast
|
De grote maten moet je slingshot nemen sirieus en dan wel 2006 zijn echt zo vooruit gegaan! je merkt echt dat ze veel sneller zijn! en de kleine maten (9, 7, 5) die moet je 2005 hebben!
Of gewoon een flysurfer speed bijv
Volgens mij vroeg er iemand naar het inzetbereik van een Crossbow...
|
|
|
brutus1

|
Ben echt benieuwd hoeveel mensen een CB7 gaan kopen, de 9 is al "no limits" de 7 koop je volgend jaar overjarig met een dikke korting en de 9 is voor nu, ik kan het weten want ik heb al met 35+knopen en mega golven(noord-west) met de 9 gevaren en had nog over.
|
|
|
drifter

|
Wat bassie al zegt, die 9 kun je echt al heel snel mee varen, al onder de 20 kn. En die vaart toch weer wat lekkerder dan de 12. Dus als je 9 en 12 hebt, kun je eerder een kleine kite pakken. Bij 12 7 moet je misschien wat langer wachten.
Die 9 is lijkt mij echt superlang te controleren te zijn, ver in de 30 kn, maar met jouw gewicht wordt dat wel iets lastiger misschien. Ach er vaart toch bijna niemand meer boven de 30 kn.
|
|
|
slufterhufters.com

|
Inzetbereik 12m, met 65k, 10 tot 18k. de 7m, 17 tot 28k.
En nu kunnen we gaan overdrijven, want natuurlijk zullen er wel weer gasten zijn die met de 12m in 26k hebben gestaan, maar dit gaat over verantwoord kiten niet over dat je een keer met 1000k op het water hebt gestaan.
Dus nog een keer, een 7 en een 12m is voor zijn gewicht prima.
|
|
|
svennie
Gast
|
is prima ja, maar de high end van die 9m zal misschien 1 keer op een jaar te weinig zijn, JA ook met dat gewicht. dus je moet et zelf weten, 7m voor een te ziek bereik en 9m voor zo vaak mogelijk lekker varen.. tis maar wat je wil.
|
|
|
WIM
Geen avatar
|
De CB7 im wind van ruim 20 tot ruim 38 knopen, schijnt ook te werken. http://www.ikiteboarding.com/gallery/pictures_view.aspx?galleryid=21Brutus, als ik jou goed begrijp heb je met gemiddeld ruim 35 knopen(7 a 8 beaufort) nog reserve met de 9. Kan best als ik naar de 12 zie, die vlieg ik zowel waar ik vroeger mijn acht gebruikte als waar ik vroeger met 16 vertrok. Bedankt voor de reacties maar het wordt steeds moeilijker om te beslissen. Iemand nog iets toe te voegen?
|
|
|
larssmits
Gast
|
Zeker voor een 12 gaan!
tom, ooit een crossbow gevaren? (ik trouwens niet)
|
|
|
svennie
Gast
|
ik denk dat ik wel genoeg heb gezegt, dus zeker niet voor 16m gaan, 12m + 9m of 12m + 7m, 12 en 9 voor lkkr varen en 12 en 7 voor grootste bereik.
|
|
|
mathieu3
Gast
|
Zou ook voor de 12-9 combinatie gaan.
Je kan nu met je 12 tot 24kt varen (en een piekje 30).
Dus als je niet meer met de 9 kan varen dan waait het meer dan 30-35kt.
`t is de vraag of je dan uberhaupt nog wel op het water wil zijn...
Ik vond de 9m2 trouwens al slecht aan te voelen op de bar, denk niet dat het met de 7m2 beter zal zijn (heb ik niet mee gevaren).
|
|
|
litewave

|
De laatste tijd is 14 knp al een unicum, en iedereen praat over 20+ knopen, stel je zelf de vraag hoe vaak waait het 25 of zelfs 35 knp en stem daar je keus op af.
|
|
|
WIM
Geen avatar
|
Ik heb de 9 bijbesteld, bedankt voor het advies 
|
|
|
brutus1

|
Way to go wim, laat de rest ff weten wat je ervan vindt, mocht het toch nog eens gaan waaien binnenkort.
|
|
|