Hey JJ
De core-opbouw van mijn "Woodster" is als volgt: S-S-S-E-S-S-E-E-S-S-E-S-S-S. Dit zijn Essen (E) en (Sitka)Sprucelatjes (S) van 3 cm breed en 1 cm dik. Dit heb ik op maat laten maken bij de houthandel.
Je kan overwegen de 2x Essenstringers aan de buitenkant te vervangen voor Spruce. Je kunt dan op deze manier wat spelen met de “pop” eigenschappen.
Na het verlijmen, uitzagen van de outline en het verlijmen van de sidewalls, frees ik de hele core op een dikte van 7.5 a 8 mm met de 3D-Shapetafel. Absoluut niet dunner gaan i.v.m de inserts van 7.5 mm. Daarna de tips aftappen vanaf de buitenste inserts naar 2 a 3 mm.
Tip: gebruik de kant waar de tips zijn afgetapt als onderkant van het boardje. Dit “past” dan beter in het rockerprofiel zodat je een rockerlijn krijgt die mooi vloeiend verloopt.
Xav,
Ik heb ff een paar berekeningetjes gemaakt over verschillende Woodcore combi’s.
t.o.v de “Woodster”(die nog steeds heel is…. (grinnik_kitesmiley) )
Je kunt al heel snel zien dat de sterkte heel drastisch afneemt wanneer je een Wood/Corecell-core neemt. Dit moet je uiteraard weer compenseren met extra weefsel.
Bytheway…een X-carbon stringer kan je ook vervangen door wat UD glasweefsel te lamineren in X. Dan krijg je het “multiax” effect.