slufterhufters.com

|
Aan het uiteinde van de touwen van je bar zitten stalen ringetjes, aan je stuurlijnen/vliegerlijnen, de buitenste lijnen, zitten plastic balletjes. Klik of bevestig op het balletje van je stuurlijn/vliegerlijn je leash, het balletje zit tegen het ringetje van je bartouw aan, zodra er iets gebeurd releash je of gooi je je bar weg, omdat je de leash aan het balletje van je stuurlijn/vliegertouw hebt vast gemaakt blijft er 1 lijn aan jouw vast zitten, de bar vliegt weg en je kite klapt open en doet niks meer.
|
|
|
rEwd

|
Nog een Cabrinhagebruiker...
Ik heb een Mysticleash en zou m graag aan een van die ringetjes bevestigen, dat haal ik echter nooit... De leash is daarvoor veel te kort.... Wat doe ik verkeerd? Pas het sowieso niet moet ik iets verlengen?
|
|
|
adrenalin

|
Bij mijn recon 1 systeem heb ik geen extra leash nodig, hij blijft hangen aan mijn chickenloop.
|
|
|
slufterhufters.com

|
Klopt dat dat niet past.
Alleen de leash van Cabrinha is lang genoeg.
Knoop een stukje touw aan het balletje op gewenste lengte.
|
|
|
drifter

|
Lekker onduidelijk topic. Zou wel handig zijn als je zegt waar je die leash voor wilt gebruiken. Neem aan voor de veiligheid, niet voor Handlepass, aangezien je een element hebt.
En even voor de duidelijkheid, er zitten balletjes aan je kitelijnen, niet ringetjes.
Het grote voordeel van recon is dat je zonder leash kunt kiten. Zodra jij recon activeert treedt de ingebouwde leash in werking, en komt je kite rustig uit de lucht vallen. Op jouw recon2 bar zit zelfs een tap-out functie. Je kunt hem op de 'launch mode' stand zetten zodat je alleen maar de bar van je af hoeft te duwen om recon te activeren.
In mijn ogen zit een extra leash alleen maar in de weg. Is alleen nuttig als je je quickrelease opent, of als je depowerlijn breekt. Waar je zonder leash je kite zou verliezen, raak je hem niet kwijt met leash.
Misschien is de bypass leash een oplossing. Dan kun je je bar loslaten, of releasen, dan wordt recon geactiveerd.
|
|
|
rEwd

|
Rory: er zijn verhalen bekend dat gebruikers per ongeluk uithaakten en daardoor een kite hadden die er vandoor ging... Niet alleen lastig maar ook nog eens levensgevaarlijk voor medewatersporters...
Een bypassleash zou inderdaad een prima optie zijn, ware het niet dat ik er niet echt makkelijk aan kan komen en zodoende een Mysticleash aangeschaft heb.
|
|
|
drifter

|
Ja je hebt wel een punt. Maar je zit in principe vast met dat piefke. Kan niet zomaar los, maar kan altijd gebeuren ja.
Maar wat heb je dan voor mystic leash, waar wil je die aan vast maken. Aan zo'n balletje? Gaat dat niet een beetje raar trekken aan de recon in de kite?
Die bypass leash hadden ze trouwens nog gewoon liggen bij mijn dealer.
|
|
|
rEwd

|
en jouw dealer zit in? In de omgeving Den Haag kon ik er nergens aankomen.... Ik heb de meest standaard mysticleash die je maar kunt hebben denk ik zo   Stel ik maak m aan dat ringetje welke dat balletje van mijn stuurlijn tegenhoudt, is het verschil tussen de linker en rechterkant dan groot genoeg om m open te laten klappen? Of toch maar opzoek naar een bypassleash en eventueel op laten sturen...
|
|
|
slufterhufters.com

|
Als jij hem links of rechts aan een stuurlijn vastmaakt, dus vastklikt aan 1 van die balletjes, dan werkt het gewoon.
Het gaat erom wanneer je uit nood de boel moet loslaten je kite niet wegvliegt.
Als je de leash aan de voorkant van je trapeze vastmaakt is hij lang genoeg.
|
|
|
drifter

|
Stel ik maak m aan dat ringetje welke dat balletje van mijn stuurlijn tegenhoudt, is het verschil tussen de linker en rechterkant dan groot genoeg om m open te laten klappen? Niet dat ringetje vastmaken, want die zit vast. Je krijgt dan maar 1 meter verschil. Je moet hem aan Het balletje maken van je stuurlijn, die lijn trekt dan helemaal door het ringetje waardoor je kite aan 1 lijn gaat hangen. In schevenigen zit toch ook een cabrinha dealer, watersportscheveningen.
|
|
|
slufterhufters.com

|
In Zevenhuizen en Oostvoorne zit ook een Cabrinha dealer, Eurofun.
|
|
|
rEwd

|
Morgen ben ik toch in Oostvoorne, k zal eens kijken!  Hij is nu netjes verlengd en zit direct aan de stuurlijn bevestigd. Morgen toch maar eens kijken naar een Bypass Leash.
|
|
|
alexfloor

|
Ist met de bypass leash niet zo dat als je je bar om zijn as draait de bypass leash er omheen gaat draaien? Dus een soort van in de weg zit bij het soepele gebruik ervan?
|
|
|