Impressie nieuwste kite van Flysurfer: de PULSE

y0rin
Gast
Februari 27, 2006, 04:34:20
edit2Rapporteer  
Dit weekend kon ik de nieuwste kite van Flysurfer de PULSE (pre-serie model) testen  YeSS

Vrijdag
Oosten wind dus op naar Enkhuizen. Toen ik aankwam waren er al een aantal tubes op het water, voornamelijk 12 metertjes dus de 10 zou helemaal perfect moeten zijn. De wind was ongeveer 5 bft. Wind was niet vlagerig maar ging wel langzaam op en neer.

Ik heb afgelopen jaar met de SPEEDS gevaren en de PULSE is echt wel iets anders. De SPEED staat bekend om de mega lift maar de PULSE stelde me zeker niet teleur. Ik had in oktober al eens een PULSE proto gevaren en die sprong al OK maar met dit bijna serie model heb ik echt veel lol gehad.

De kite draait snel, mega depower maar niet als een aan/uit schakelaar. Ik heb ook een dagje met crossbows gevaren, daar vond ik het dat wel het geval. De PULSE heeft ook bij volledige depower nog steeds wat power, de power/depower werkt heel gelijkmatig. De kite voelt heel direct en dat ie is ook, de meest directe kite van flysurfer tot nu toe.

De stabiliteit is gewoon perfect. Ik had kite ff ingehaakt en toen met beide handen de centre lijn gepakt en in 1 keer volledig naar beneden getrokken en dan gelijk weer los laten…kite vliegt stukje door zenith heen, behoud z’n vorm en zweeft vervolgend gewoon weer terug.

Springen ging erg lekker…nou ja het voelde in ieder geval goed…bekijk de pics een oordeel zelf maar ;-) Ik vind de kite erg eenvoudig om mee te springen, de “sweetspot” is vergeleken met de SPEED een stuk groter.  Ik heb erg veel lol gehad, 3 uur nonstop op water gestaan (bedankt Marco & Ramon voor het perfect droogpak van GUL  ThumpsUp)

Zaterdag
Minder wind dus begonnen met 13 SPEED, lekker power maar niet overpowered. Andere op het water waren met 16’s bezig (ook rhino 20 gezien) wat lichtere mannetjes met 12/14’s en een 10 XTC in combinatie met Spleene DOOR. Wind ging net als vrijdag beetje op en neer, gemiddeld 14/15 knopen. Toch maar ff de 10 PULSE opgegooid. Op het strandje had ik al wat druk, boardje aan (loose small drug 133 x 37) en varen maar. Hoogte lopen geen probleem, in rakjes met paar sprongen verloor ik net geen hoogte. Had niet verwacht dat de kite zo goed presteerde in relatief weinig wind (de wind ging op en neer en moet wel zeggen dat ik in de vlagen de meeste lol had). Je kunt de kite echt van boven naar beneden en van rechts naar links gooien en daardoor kun je er bij minder wind toch voldoende power uit krijgen.

Conclusie: ik heb een erg lekker weekend gahad!!!  schater

de kite

bar nog zonder de FULL DEPOWER SAFETYLINE (FDS)

toom

varen / springen

meer info kijk op

http://www.foilzone.com/phpbb2/viewtopic.php?t=3922

meer foto's

http://www.foilzone.com/gallery2/v/j0rn/Pulse/
http://www.foilzone.com/gallery2/v/Flysurfer+Pulse/
WIMPIII

Antwoord #1 Februari 27, 2006, 04:38:54
edit2Rapporteer  
Dat zwarte ding op de voorkant van de kite, is dat een overdruk ventiel of een deflation zipper?
Psychotic

Antwoord #2 Februari 27, 2006, 05:07:02
edit2Rapporteer  
Die zwarte streepjes zijn overdrukventielen, de rits is echt mega en zit op de achterkant. Goed te zien op deze foto's btw.........

Ik heb er ook een poosje mee kunnen spelen, wat op het flyboard, wat op het water dus heb enige basis, en kan wel zeggen dat dit verhaal klopt.

Gisteren, ruim 25 knopen, hoge golven en met 90 kilo goed te houden. Had geen strap of wat ook nodig. Er stond een harde stroming met de wind mee maar hoogte lopen was geen enkel probleem, zeer scherp tegen de wind in te prikken.
daanbanaan

Antwoord #3 Februari 27, 2006, 19:47:16
edit2Rapporteer  
WAAR ZIJN DE FOTOS????? zie alleen maar error!!!!!!
gary d

Antwoord #4 Februari 27, 2006, 21:33:32
edit2Rapporteer  
he jorn mooi verslag hoor en top foto's ThumpsUp

Maar je weet het is een blijft een zakdoek he  Joepie

greetz g-man  YeSS
.Chris.

Antwoord #5 Februari 27, 2006, 23:22:28
edit2Rapporteer  
Bedankt voor deze review foto's Yorin.

Ziet er echt goed uit die kite. Vooral het aan/uit gevoel van de crossbow staat me niet aan.
Denk daarom dat de Pulse samen met zijn goede low-end wel een mooie kite voor me kan zijn.
Derpertje

Antwoord #6 Februari 28, 2006, 00:31:29
edit2Rapporteer  
Idd yorin het was weer een mooi weekend daar in enkhuizen.
En als ik het zo zag dan had je de grootste lol met die pulse!!!!!!
y0rin
Gast
Antwoord #7 Februari 28, 2006, 03:47:48
edit2Rapporteer  
ja was lachu!!!

laat de wind maar draaien naar ZW dan kunnen we weer in Derpenland varen
hollandkiter

Antwoord #8 Februari 28, 2006, 04:33:11
edit2Rapporteer  
Kan niet wachten om hem uit te proberen  ThumpsUp ThumpsUp

Gave foto's overigens  YeSS Joepie YeSS
wasbeer

Antwoord #9 Februari 28, 2006, 21:28:46
edit2Rapporteer  
kan best en superkite zijn oor maar ik vinem echt nie mooi. gefe me dan maar ene speed ThumpsUp
DENNS

Antwoord #10 Februari 28, 2006, 21:36:27
edit2Rapporteer  
ziet er zker goed uit !!!
Mitchel_12000

Antwoord #11 Maart 01, 2006, 03:23:27
edit2Rapporteer  
Ik vind hem er juist best wel mooi uitzien. staat zo te zien ook strak in de lucht.
xXx-stef-xXx
Gast
Antwoord #12 Maart 01, 2006, 03:49:03
edit2Rapporteer  
ziet er idd best goed uit!
afwerking is ook wel properkes ThumpsUp
Emiel

Antwoord #13 Maart 01, 2006, 05:18:21
edit2Rapporteer  
gave fotos!
y0rin
Gast
Antwoord #14 Maart 01, 2006, 23:53:57
edit2Rapporteer  
tja de fotograaf beschikt dan ook over een erg gave camera!!!
daanbanaan

Antwoord #15 Maart 02, 2006, 00:22:13
edit2Rapporteer  
dat was dus die gele kite...............
Svenn
Gast
Antwoord #16 Maart 02, 2006, 05:53:43
edit2Rapporteer  
Volgende filmpje kwam ik tegen op kiteforum:
http://www.kiteforum.tv/storage2/videos/4daa3b2e707f32d41e5a6c6d643201e1Pulse%20Air.mpg

Pulse 10m in ik schat een knoopje of 25.
Alleen jammer van die landing  (grinnik_kitesmiley)
Brenkie

Antwoord #17 Maart 06, 2006, 05:14:28
edit2Rapporteer  
Vet filmpje, wel vette airtime!
Hij lijkt me in een grote maat ook wel wat als lichtweerkite, boven mijn Venom10.    Joepie
Ik zoek een beetje een speelkite voor 3,5 a 5 beaufort, de speed lijkt me te racy voor in de golven, en de bow's lijken ook iets minder vanwege het sterke aan/uit gevoel op de depower.

Ik kwam nog een andere review tegen op de volgende site:

http://www.racekites.com/reviews/getReview.asp?reviewID=1108

ook die gozer was enthousiast over de kite!
Teigetje

Logs: 0 | 765 uur
Antwoord #18 Maart 06, 2006, 05:36:13
edit2Rapporteer  
Ja,
Ik lees eigenlijk alleen maar positieve dingen over de PULSE.  Joepie
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.