Niet goed geld terug!!!!

(HJ) MINI-ME

Berichten: 7008
April 07, 2006, 19:00:49
edit2Rapporteer  
Wie heeft ervaring met het retourneren van aangekochte spullen nadat hij ontevreden was over zijn/haar aankoop? Als je namelijk wat koopt via internet (met creditcard ofzo) dan heb je het recht om de goederen binnen 30 dagen retour te sturen (al dan niet gebruikt).
Dus even een casus:
1e casus:
Ik koop een Fegas06 in de winkel en ben ermee op het water geweest maar hij bevalt me niet. Het is inmiddels laat (winkels dicht) en ik moet 2 dagen werken...dus 3 dagen later wil je hem terug brengen..
De verkopers kijken je waarschijnlijk aan alsof ze water zien branden en zeggen dat het niet kan OF je mag hem als gebruikte kite inruilen voor iets anders (cry_kitesmiley)
2e casus:
Je koopt de Vegas06 met je creditcard via internet. Stuur 3 dagen laten een maitje dat hij niet bevalt en je krijgt gewoon je geld terug ThumpsUp Joepie YeSS

Wie-o-wie heeft hier ervaring mee???
Tom

Berichten: 2890
Antwoord #1 April 07, 2006, 19:21:42
edit2Rapporteer  
Al was het echt zo simpel geweest ...
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7008
Antwoord #2 April 07, 2006, 19:31:43
edit2Rapporteer  
Vertel TOM.... Ik begrijp dat jij ervaring hebt dat het niet zo is??

Voorbeeld BEST..Maar zo zijn er meer fabrikanten loser

LIMITED WARRANTY 30-DAY PERFORMANCE GUARANTEE

Best Kiteboarding warrants its products to the original purchaser in the form of a 30-day performance guarantee. If you are not satisfied with any of our products, you may return the products for a full refund or exchange within 30 days of documented delivery of the product as certified by the shipper. This warranty is subject to the following limitations:

The warranty does not cover products used in rental or teaching operations.

This warranty is void if any unauthorized repair, change, or modification has been made to any part of the equipment.

This warranty is void if in Best Kiteboarding's sole discretion Best Kiteboarding feels that the purchaser is taking advantage of this policy.

This warranty excludes used / pre-owned gear sold on bestkiteboarding.com



Marijn alias Vos

Berichten: 502
Antwoord #3 April 07, 2006, 19:42:22
edit2Rapporteer  
kijk deze link maar even:

http://www.justitie.nl/publicaties/brochures_en_factsheets/factsheets/kopen_op_afstand.asp
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7008
Antwoord #4 April 07, 2006, 20:01:15
edit2Rapporteer  
Thx NIJNTJE ThumpsUp Dus als ik het gehele verhaal goed lees dan klopt mijn stelling (casus) ThumpsUp En volgens mij mag je ook je aankoop, die je via het internet gekocht hebt, gewoon binnen dat termijn testen ThumpsUp
Marijn alias Vos

Berichten: 502
Antwoord #5 April 07, 2006, 20:25:52
edit2Rapporteer  
klopt idd. maar ik zou wel goed opletten voor de voorwaarden die de winkel stelt

ze proberen er vaak onderuit te komen, vaak niet volgens de wet Smiley

Volgend probleem kan je geld krijgen worden natuurlijk, dus altijd aangetekend en verzekerd verzenden!!!!!!
gijsv2

Berichten: 248
Antwoord #6 April 07, 2006, 21:52:58
edit2Rapporteer  
let wel dat je dubbel verzend kosten betaald, dus best duur testje!!
Marijn alias Vos

Berichten: 502
Antwoord #7 April 07, 2006, 21:55:07
edit2Rapporteer  
Wel makkelijk, nooit meer een kite huren  schater schater schater

Altijd een nieuwe.  (tong_kitesmiley)
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7008
Antwoord #8 April 07, 2006, 22:07:59
edit2Rapporteer  
Het komt er dus op neer dat je meer rechten hebt als als je via het web besteld ThumpsUp en plichten blijven het zelfde (betalen dus)
gijsv2

Berichten: 248
Antwoord #9 April 07, 2006, 22:42:52
edit2Rapporteer  
 Huh Huh

klinkt allemaal in theorie leuk, maar als je logisch nadenkt weet je natuurlijk dat dit niet gaat werken,
ze refunden je geld pas als ze de kite terug hebben, dan zien ze dat ie gebruikt is en gaan ze zeuren (shame_kitesmiley)
Naish........what else???

Berichten: 3039
Antwoord #10 April 07, 2006, 22:49:44
edit2Rapporteer  
Vraag voordat je koopt of je mag testen, doe dit en koop dan! Als je niet mag testen koop je niks!
Zou jij als consument een kite willen die door een vorige koper terug is gebracht? Wat moet een dealer met eem gebruikte kite? Wanneer de kite niet aan je verwachtingen voldoet mag je hem natuurlijk terug brengen!
storm

Berichten: 349
Antwoord #11 April 07, 2006, 22:50:00
edit2Rapporteer  
Ik zou er nooit aan beginnen. Als je echt graag een nieuwe kite aan wilt schaffen, maar twijfelt nog tussen twee modellen bijv. zou ik proberen een afspraak te maken met je dealer. Maar van te voren, en goed vastleggen zo'n afspraak. Want spullen terugbrengen is altijd problematisch.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7008
Antwoord #12 April 07, 2006, 23:30:22
edit2Rapporteer  
30 dagen niet goed geld terug garantie (of het nu gaat om een kite of een loopband of kleding enz) Ik denk dat als een verkooppunt van bijv BEST zich daar niet aan houdt, dat hij dan gezeik gaat krijgen met BEST himzelf loser... Of zie ik dit verkeerd....(kijk ook op garantie van de BEST-site)

Het is maar een vraag hoor.... ik zeg niet dat je het in praktijk moet brengen.....MAAR..
Als de leveranciers hiermee reclame maken moeten ze ook aan hun woord gehouden kunnen worden (bovendien staat de wetgeving achter je)
Taco.

Berichten: 629
Antwoord #13 April 08, 2006, 17:45:01
edit2Rapporteer  
zelf vind ik het belachelijk om een gloednieuwe kite van boven de 1000 euro te kopen en vervolgens terug te brengen naar de dealer...straks krijg je argumenten als "hij stinkt" of "ik vind rood wel mooi, maar in de zon is het toch meer roze"...

Volgens mij zijn er tal van redelijke opties:
- test de kite met een demo kite,
- maak bij de dealer de afspraak dat je 'm huurt, en vervolgens de huur (of wat meer) in korting krijgt als je 'm koopt (vergelijkbare met snowboarden en wintersport). Desnoods wat langer dan 1 dag, zodat je 'm goed kan uitproberen onder verschillende condities.
- ga naar een testdag, dan kun je van alles proberen en dan je keuze maken
dominique212
Gast
Antwoord #14 April 09, 2006, 21:54:21
edit2Rapporteer  
Mini-me, theoretisch gezien zou het best zo werken maar in de praktijk moet je heel ver gaan wil je dit voor elkaar krijgen. Zie de voorwaarden van de Best site.

This warranty is void if in Best Kiteboarding's sole discretion Best Kiteboarding feels that the purchaser is taking advantage of this policy.

Ofwel, ze kunnen altijd nog zeggen ja je wilde hem alleen maar testen.

Mijn voorstel is hetzelfde als die van Morrow, testen doe je op een testdag, hierna weet je wat je wilt kopen en vervolgens koop je het. Ruilen doe je dan als er productiefouten in zitten.
Merc
Gast
Antwoord #15 April 09, 2006, 23:31:57
edit2Rapporteer  
Ik speur een tikeltje misbruik?!

Je auto ruil je ook niet na 3 dagen om.

Wel eens van testdagen gehoord? Die zijn er genoeg in NL.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7008
Antwoord #16 April 10, 2006, 00:52:35
edit2Rapporteer  
Niet gelijk op die tour gaan Merc..... (angry_kitesmiley)

Ik snap zelf ook wel dat je het product kunt testen en dat het niet de bedoeling is om kites te bestellen om vervolgens mee te varen en dan weer terug te sturen...

MAAR het blijft een feit dat als je iets via het internet aanbied, en de klant krijgt het in huis, dat de klant het dan mag testen om vervolgens terug te sturen wanneer het niet bevalt (of welke reden ook)
Ik wil alleen maar een stelling plaatsen en vragen om ervaring!!!????!!!???!

Ik heb deze vraag ook bij de fabrikanten neergelegd.
Als ik antwoord heb hoor je het wel...
Bovendien wat hebben de fabrikanten te vrezen.....Als hun producten goed zijn stuurt niemand het terug ThumpsUp
Jullie horen nog van me loser
Kooger
Gast
Antwoord #17 April 10, 2006, 04:05:39
edit2Rapporteer  
Als je een kite koopt bij een internet winkel stem je er tevend me in om aan hun voorwaarden te voldoen, hier zal dan meestal een bedenktijd van 7 dagen of meer aan zitten, wil je het product binnen de gestelde termijn terug zenden zal er meestal schriftelijk melding van gemaakt moeten worden.
bij terug zenden zal het product nog verzegeld moeten zijn (dat lukt je dus niet meer  loser ) dan nog zal er meestal ook staan Het recht tot ontbinding geldt niet indien het product: duidelijk persoonlijk van aard is
enzo staat er nog veel meer leuks in  (grinnik_kitesmiley)

zal dus bij een bedrijf met een goeie leverings voorwaarden niet lukken
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7008
Antwoord #18 April 10, 2006, 20:54:38
edit2Rapporteer  
MIJN VRAAG AAN BEST:

Hallo i have a question about the 100% guarantee and LIMITED WARRANTY 30-DAY PERFORMANCE GUARANTEE.
I leave in the Netherlands and orderd the Waroo 14m2 but do know nothing about the performance of the kite??
When i get the kite and take it for a ride....Can i return the kite and get a money back garantee if it doesn't performes well??
Don't think it will happen...but IF???
And how to handle at the moment that i want to return the kite??

Best regards



HET ANTWOORD VAN BEST OP MIJN VRAAG:

HJ

Thanks for your interest in Best Kiteboarding! We are stoked that you chose us for all of your kiteboarding needs. Yes, if for some reason you do not like the kite, you can return it with in the 30 Day period. If that is infact the case, and you do not like the kite, please either give us a call or send us an email saying that you would like to return the kite so that we can give you a Return Authorization number. Let me know if there is anything else that I can help you with.

Alecia



Dat noem ik nog eens goede service...."klant is koning"
Dus nogmaals.......als je via het internet aankopen doet heb je meer rechten dan via de lokale winkel..
Natuurlijk wel even van te voren met fabrikant afspreken.. (wel net zo netjes)
Dus niet zoals sommigen dachten (thuis krijgen en in het plastic laten zitten) Nee gewoon testen wat je gekocht hebt ThumpsUp

 ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp ThumpsUp


Kooger
Gast
Antwoord #19 April 10, 2006, 23:16:16
edit2Rapporteer  
Dus niet zoals sommigen dachten (thuis krijgen en in het plastic laten zitten)

Dit licht natuurlijk geheel aan de voorwaarden die er gesteld worden, en het lijkt me zo dat een shop deze onzin uit wil sluiten.
Taco.

Berichten: 629
Antwoord #20 April 11, 2006, 01:58:15
edit2Rapporteer  
Mooi dat ze het accepteren... Je loopt dan dus ook de kans dat je een kite toegestuurd krijgt die al eens gebruikt is en binnen 30 dagen is geretourneerd.....

overigens werkt een dergelijke policy als "marketing" stunt vrij goed! (zoals blijkt) Doordat je namelijk mag retourneren ben je eerder geneigd om te kopen... Bovendien is de kans dat iemand het terugstuurt gering, omdat dat nog vrij veel moeite kost (plus kosten voor verzenden, bellen over geld etc etc).

Ik kan me herinneren dat al die telsell dingen ook 30-dagen-niet-goed-geld-terug garantie hadden. Een gebruikelijk fenomeen in de post-order wereld.....
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7008
Antwoord #21 April 11, 2006, 02:02:05
edit2Rapporteer  
DIT IS GEEN ONZIN (angry_kitesmiley) DIT ZIJN DE VOORWAARDEN ListenToMe

Wees eens reëel.... hoeveel mensen sturen een kite terug.... weinig dus....
MAAR bekijk even hoeveel klanten je gaat winnen met dit beleid ThumpsUp en hoe snel deze goede ervaringen de ronden zullen doen.


Ik kan alleen voor mijzelf spreken maar ik ben blij dat ik voor de Waroo van best gekozen heb, want ik heb alle vertrouwen in een goed product (omdat de fabrikant er ook achter staat) met perfecte leveringsvoorwaarden.
 Joepie

NOGMAALS die 30-dagen-niet-goed-garantie is dus wanneer je aanschaft via internet.
En nee je krijgt geen gebruikte goederen die door iemand anders getest zijn (dat is een ingecalculeerd risico)
Papa

Geen avatar

Berichten: 658
Antwoord #22 April 11, 2006, 03:38:36
edit2Rapporteer  
Net ff contact gehad met Boardsports.nl Die voorwaarden gelden ook bij de nl dealers. Wil je meer info mail of bel ze want in eigen taal is alles toch makkelijker lijkt mij.
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7008
Antwoord #23 April 11, 2006, 03:56:03
edit2Rapporteer  
Julie zijn goed bezig ThumpsUp ThumpsUp

Wereld merk die voor 200% achter hun/haar spullen staat...
Daar hou ik van en geeft mij vertrouwen ThumpsUp

Ik heb zelf ook in een winkel gewerkt en met dit beleid krijg je alleen maar tevreden klanten ThumpsUp
Tuurlijk heb je altijd een paar die misbruik willen maken de situatie maar dat weegt nooit op tegen de   ......tig klanten met goede ervaringen...

Gewoon TOP ThumpsUp
Dangerfield

Berichten: 380
Antwoord #24 April 12, 2006, 01:42:36
edit2Rapporteer  
Het probleem in de praktijk is;

Volgens de wet kopen op afstand mag je idd binnen een bepaalde termijn het produkt, gebruikt of niet, terugsturen. Sommige winkels hebben echter in hun av andere voorwaarden staan.

Nu zijn die av niet rechtsgeldig, voorwaarden mogen niet tegen de wet ingaan, maar zullen ze er toch aan vasthouden.

vervolgens is het aan de consument om hun gelijk te halen via de thuiswinkel organisatie, consumentenbond of rechter. dit is een flinke drempel aangezien de 1e 2 over het algemeen geen oplossing bieden.

houd hiemee rekening...
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.