(HJ) MINI-ME

|
Ik weet niet of je wat aan mijn antwoord hebt maar heb afgelopen november geprobeerd om mijn kite spullen via KLM mee te nemen naar Aruba. Dat is helaas niet gelukt..... Je moet je goed laten informeren door de luchtvaartmaatschappij en precies uitleggen wat je wil doen en vervolgens de namen noteren met wie je wat hebt afgesproken... Bovendien zijn de internetsites niet altijd up 2 date.... Dus voor je het weet moet je de spullen laten staan (bij de incheck) en daar wordt je niet vrolijk van. Bij sommige maatschappijen moet je de spullen van te voren opgeven...
Succes zou ik zeggen... Ps laat ff weten of het is gelukt en waar je heen gaat.... Fijne vakantie (up_kitesmiley
|
|
|
WIM
Geen avatar
|
3 jaar terug met air france van parijs naar Sint Maarten, qua gewicht zat ik mooi binnen de limiet, naar Sint Maarten geen probleem, maar bij de terug vlucht begon het gezeik, het gewicht is geen probeem sir, maar voor het board moet je altijd 200 euro extra betalen. Ik even bluffen, nou hou het board dan maar, waarna de prijs promt naar 100 Euro zakte, maar blijft wel erg veel vind ik, zeker als je naar de prijzen van air France kijkt.
|
|
|
Frits

|
Aan de andere kant, vakantie is duur en kiten is een dure hobby..
Als je op vakantie gaat zul je ook dit soort kosten gewoon mee moeten rekenen.
KLM heeft geloof ik vaste tariefen opgesteld voor speciale bagage, daar zul je het mee moeten doen, misschien een beetje zuur, maar wel helder!
|
|
|
AnalogePixel

|
Thanx! Ik heb nog ff, dus kan er nog even over na denken. (ga pas in september naar Mui Ne, Vietnam) Ik heb via het reisbureau geïnformeerd, was geen probleem om een tas mee te nemen van 140x40x40. Kostte wel 160 euro per tas voor een retourtje. Dit moest namelijk speciaal aangevraagd worden.
Ik heb gisteren met Air France gebeld, die zeiden het zelfde. Er zijn geen specifieke afmetingen voor bagage. Maar zodra je erbij vermeld dat er surfspullen in zitten, dan moet je dus gaan dokken. Ik stop er gewoon wat kleding bij zodat het een kleding tas lijkt(wel slim de boardje te demoteren). Kan altijd nog van te voren beslissen of ik het opgeef of niet. Brengt natuurlijk wel het risico met zich mee, dat als je schade hebt, je het niet kan verhalen op Air France.
Ik laat nog wel ff weten of alles uiteindelijk gelukt is of niet.
|
|
|
Garmt

|
Zie ook deze thread: http://www.kitehigh.nl/yabbse/index.php?topic=14098.0Ik zou als ik jou was eens rondbellen naar verschillende maatschappijen. Voor zover ik weet rekenen bijvoorbeeld Lufthansa en BA (de andere twee "groten" in Europa) niets extra voor bagage die gewoon binnen de gestelde afmetingen valt. Een 'normale' koffer mag 1m58 zijn, dus waarom een koffer met een surfboard erin niet?
|
|
|
|
WIM
Geen avatar
|
Ik denk dat je beter vanuit Frankfurt naar Saigon vliegt met Vietnam Airlines. De service is vergelijkbaar met Air france vind ik en de vlucht goedkoper. Een plank is geen probleem als je binnen de gewichtslimiet blijft, (30 kg per passagier), je moet alleen wel de afmetingen op voorhand doorgeven als je bv een boardbag meeneemt. Ik had vorig jaar voor 2 personen, 2 valiezen bij, 2 boardbags en een grote tas met 2 kites en nog wat kite rommel in. Geen probleem bij Vietnam Airlines.
|
|
|
(HJ) MINI-ME

|
Ik zou niet doen alsof je er kleding in stopt... Heb ik dus ook gedaan toen ik naar Aruba ging(angry_kitesmiley). Ik samen met mijn vriendin..zij een koffer met kleding en ik een koffer met zwemshort, zonnebril en kite. De totale gewicht was onder de 20kg...MAAR als je grote spullen(board 130*40) mee wil nemen (ongeacht of ze samen met je koffer onder de 20kg zitten) dan heb je een probleem (shame_kitesmiley) DUS je moet je board van te voren opgeven en daar betaal je flink voor.. Had ik dus niet gedaan dus mijn board kon niet mee (down_kitesmiley)Was flink over de zeik en heb mijn kite spullen ook uit de koffer gehaald en alles meegegeven aan mijn schoonvader (tong_kitesmiley) Ik heb er 3 weken gezeten en het waaide niet.... Kon er wel crossbow's huren maar dat was dus niet nodig. Veel wijsheid 
|
|
|
DrGonzo

|
Hey, ik zit momenteel voor stage een halfjaar in Aruba. Hierheen gevlogen met KLM, 80 euro betaald om kitespullen mee te nemen, straks weer 80 euro om het mee terug te nemen. Lijkt veel, maar je mag dan dus een kitebag tot max 20kg extra meenemen NAAST je standaard bagagevrijstelling van 20 kg, ik zat uiteindelijk op 43 kg, was geen probleem. (wel even vriendelijk glimlachen naar de KLM mevrouw  ). Grtz. DrGonzo
|
|
|
AnalogePixel

|
Ik denk dat je beter vanuit Frankfurt naar Saigon vliegt met Vietnam Airlines. De service is vergelijkbaar met Air france vind ik en de vlucht goedkoper. Dat zal niet gaan WIM, ik vlieg eerst voor een weekje naar Shanghai en hop daarna door naar Vietnam (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
Dangerfield

|
van de site van KLM:
"De onderstaande bagagevrijstellingen gelden voor vluchten die door KLM, Air France, Northwest Airlines en Kenya Airways worden uitgevoerd."
"Kosten:Surfmateriaal (m.u.v. planken korter dan 165 cm) valt buiten uw bagagevrijstelling. Overbagagetarieven zijn dan ook altijd van toepassing."
"Een surfplank tot en met 165cm (65inch) wordt beschouwd als 1 stuk bagage. Indien u uw bagagevrijstelling overschrijdt geldt het reguliere overbagage tarief. Voor surfuitrustingen langer dan 165 cm moet altijd betaald worden: "
maw: Een plank korter dan 1.65 is geen probleem, let echter op je max 20 kg.
Maar zowiezo een printje van de KLM / AirFrance site waarop bovenstaande staat. daarmee kun je overijverige grondstuwardessen dan overtuigen van je gelijk.
Fijne vakantie...
|
|
|
tom_beul
Gast
|
Anders even een golf club op de kop tikken en een stukje uit je tas laten zitten
|
|
|
Derpertje

|
Lekker zo die berichten, Ik ga vrijdag naar Aruba toe met klm en ik hoop toch echt dat ze niet moeilijk gaan doen want dan is je vakantie al halverwege naar de klote. Nou ja we zien het wel en anders betalen we wat bij en als dat ook niet meer kan dan neem ik ze wel niet mee ga ik wel achter de chika's aan!!!!!!!
|
|
|
Hessel Stoel
Gast
|
ik ben afgelopen 2 weken in curacau geweest om onderandere te kiten..... ik ben er heen gevlogen met KLM en heb mijn kiteboard in een kitebag gedaan en de vliegers en andere meuk in een koffer. als je meld dat het een wakeboard is (voor achter een speedboot) dan valt het zowieso in een goedkopere categorie, 40 euro per enkele reis)
Het is wel belangrijk dat je de bagage met de afmetingen van te voren aanmeld bij KLM, dan maken ze namelijk een aantekening bij je ticket en is het inchecken geen probleem.
succes!
|
|
|
(HJ) MINI-ME

|
Hey, ik zit momenteel voor stage een halfjaar in Aruba. Hierheen gevlogen met KLM, 80 euro betaald om kitespullen mee te nemen, straks weer 80 euro om het mee terug te nemen. Lijkt veel, maar je mag dan dus een kitebag tot max 20kg extra meenemen NAAST je standaard bagagevrijstelling van 20 kg, ik zat uiteindelijk op 43 kg, was geen probleem. (wel even vriendelijk glimlachen naar de KLM mevrouw  ). Grtz. DrGonzo Dat dacht ik dus ook maar de prijzen zijn per november 2005 gewijzigd.. Weet niet wanneer je voor je stage naar Aruba bent gegaan???
|
|
|
(HJ) MINI-ME

|
van de site van KLM:
"De onderstaande bagagevrijstellingen gelden voor vluchten die door KLM, Air France, Northwest Airlines en Kenya Airways worden uitgevoerd."
"Kosten:Surfmateriaal (m.u.v. planken korter dan 165 cm) valt buiten uw bagagevrijstelling. Overbagagetarieven zijn dan ook altijd van toepassing."
"Een surfplank tot en met 165cm (65inch) wordt beschouwd als 1 stuk bagage. Indien u uw bagagevrijstelling overschrijdt geldt het reguliere overbagage tarief. Voor surfuitrustingen langer dan 165 cm moet altijd betaald worden: "
maw: Een plank korter dan 1.65 is geen probleem, let echter op je max 20 kg.
Maar zowiezo een printje van de KLM / AirFrance site waarop bovenstaande staat. daarmee kun je overijverige grondstuwardessen dan overtuigen van je gelijk.
Fijne vakantie...
Geloof mij  Dit bovenstaande bericht is niet juist!!!!!!!!!!!!!!!!! Zoals gezegd hun site is nog niet bijgewerkt 
|
|
|
AnalogePixel

|
Mogen ze wel een beetje voort maken, ze lopen dan al een jaar achter 
|
|
|
|
Dangerfield

|
Geloof mij  Dit bovenstaande bericht is niet juist!!!!!!!!!!!!!!!!! Zoals gezegd hun site is nog niet bijgewerkt  Ik zou toch mooi doen alsof ik gek ben, en met een printje van hun site bij de hand inchecken. Als reiziger mag je er toch vanuit gaan dat wat er op de site staat ook klopt? Nee heb je, ja kun je krijgen....
|
|
|
Garmt

|
Geloof mij  Dit bovenstaande bericht is niet juist!!!!!!!!!!!!!!!!! Zoals gezegd hun site is nog niet bijgewerkt  Ik zou toch mooi doen alsof ik gek ben, en met een printje van hun site bij de hand inchecken. Als reiziger mag je er toch vanuit gaan dat wat er op de site staat ook klopt? Nee heb je, ja kun je krijgen.... Mwa... Ik heb naderhand ook een klacht ingediend en met elk mogelijk argument geprobeerd verhaal te krijgen... verder dan een "jammer joh!!" kwamen ze ook niet!
|
|
|