Bluecupra

|
Ligt eraan welk type kite. Had voorheen X4's. Opzich super kites, goede low-end en je kan er goed (hoog) mee springen. Ben dit jaar overgestapt op Raven 2's. Dit is echt een verademing. Het begint al bij het oppompen van de kite via het Octopus systeem. Zoveel eenvoudiger. Ook zijn de tubes dunner waardoor je sneller klaar bent met pompen. Verder is de kite sneller, minder bardruk en top afgewerkt.
Tussen de diversen jaren zit dus zeker wel verschil
|
|
|
diederik

|
vanaf 2004 zijn de kites top! er zitten misschien kleine verschilletjes, maar daar zal je zolang je niet op goed/top niveau vaart weinig van merken...vanaf 2005 zijn de c-kites zo goed als uitontwikkeld (veel beter zal het niet kunnen worden). Vanaf nu zijn de bow-kites zich aan het ontwikkelen, net als de kruisingen tussen bow en c-shape zoals de tribal. Dit is mijn persoonlijke mening...uiteraard proberen de grote en kleine merken van alles uit de kast te trekken om meer te verkopen, maar of je de verhalen geloofd laat ik aan jou!
|
|
|
slingshot {Thomas}

|
het maakt wel uit, ze proberen altijd juist weer 2004 model te verbeter en dat word dan het 2005 model
|
|
|
basss
Gast
|
hehe ik vaar met een knalroze rhino uit 2001! echt een topkite! veel bardruk weinig hangtime, maar trekken dat ie doet! top!
|
|
|
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
|
Welk merk heb je op het oog? In 2005 zijn er veel freestyle georienteerde kites op de markt gekomen, zoals de Naish Torch en de Vegas (die was er al in 2004). Dit was toen een kompleet nieuw type kite.
Het is dus de vraag waarnaar je op zoek bent. En 2005 zijn nieuw als je zoekt voor hele nette prijzen te koop bij de diverse shops.
|
|
|
KiteDemon

|
vanaf 2004 zijn de kites top! er zitten misschien kleine verschilletjes, maar daar zal je zolang je niet op goed/top niveau vaart weinig van merken...vanaf 2005 zijn de c-kites zo goed als uitontwikkeld (veel beter zal het niet kunnen worden). Vanaf nu zijn de bow-kites zich aan het ontwikkelen, net als de kruisingen tussen bow en c-shape zoals de tribal. Dit is mijn persoonlijke mening...uiteraard proberen de grote en kleine merken van alles uit de kast te trekken om meer te verkopen, maar of je de verhalen geloofd laat ik aan jou!
Uitontwikkeld??? Dan heb jij nog niet met een RavenII gevlogen!!
|
|
|
Merc
Gast
|
Het maakt niet uit. Over 6 jaar roepen we allemaal 2012 materiaal stukken beter dan 2010 materiaal. Ik heb een aero II en een V4 en ben super tevreden voor mij voorlopig geen nieuwe. Ik doe niet mee met die modetrends.
|
|
|
LEAF

|
Kites zijn nog lang niet uitontwikkeld.... Over 3 tot 4 jaar zijn de Ravens II allang weer achterhaald dus nog maar ff snel genieten van deze top vliegers want voor je het weet zijn ze geen klap meer waard  On topic: zeker als je niet zo veel te besteden hebt dan kun je prima vliegers vinden uit 2004 waar je nog een hoop lol mee kan beleven.
|
|
|
marcus aurelius

|
ik vaar ook nog met een rhino4 en dat bevalt echt prima..vind het echt een top kite!!
|
|
|
Peterkiter

|
In 2005 zijn wel verschillende kitemerken met de 5e lijn gekomen. Dus wat dat betreft kan je beter voor een 2005 kite gaan. Voor de rest maakt het niet zoveel uit 2005/2004 kites
|
|
|
knar
Geen avatar
|
Ik denk dat er nog steeds veel ontwikkeling zit kites.
Ook in C-kites zoals bijvoorbeeld het dramatisch evrgroten van het depowerbereik zoals bij Vegas en F-one Tribal.
Maar als iemand in 2004 veel plezier had met een kite, waarom zou hij dan in 2006 geen plezier kunnen hebben met die kite?
|
|
|
ThomasC

|
Ik heb zowel de Fuels 04 als 05 en moet zeggen dat ik daar eigenlijk geen verschil tussen merk. Beide superkites.
|
|
|
Brenkie

|
Je moet voor jezelf de vraag stellen of je het verschil in prijs waard vindt t.o.v. de verbetering in vliegeigenschappen. . Waar mogelijk wordt een kite verbeterd. De evolutie theorie zeg maar. Bijv. lichtere materialen, sterkere verbindingen, verbeterde aerodynamica (cambattens). Kites worden veranderd aan de hand van bevindingen door de riders. Vaak komen gebreken (of zwakkere punten) pas naar buiten door intensief gebruik (world cup). Of bijv. veel dezelfde voorkomende reparaties bij de dealers.
Je moet het verschil voelen, dus als je een 2004 en 2005 kite een keer kan proberen weet je het pasl. Maak dan je afweging, zijn die verschillen voor jou van belang en zijn ze het geld waard. Of pols de reacties hier en maak je afweging. Als je beginner bent zou ik vooral gaan voor duurzaamheid en controle. Dat kleine beetje extra lift en of hangtime heb je in het begin weinig aan, beter een iets zwaardere en duurzamere kite die je leer- en dus crashperiode overleefd.
|
|
|
KiteDemon

|
Je voelt wel degelijk het verschil tussen 2004, 2005 en 2006 kites. Maar dat is wel sterk afhankelijk van welk merk.
|
|
|
wouterb

|
Zal het niet zo zijn dat een topkite uit 2004 (x4,rhino,BT) net zo goed is als de low-budgets uit 2005? (de toppers zijn dan natuurlijk weer beter....)
Weegt die verbetering op tegen de meerprijs die je neer moet leggen voor 2005 materiaal. Als particuliere topper waarschijnlijk wel, maar als beginner....
Ik denk dat een beginner net zoveel lol/ellende ondervindt met beide bouwjaren qua vliegeigenschappen. Bombproof lijkt mij belangrijker. Persoonlijk zou ik niet met (veel) ouder spul beginnen gezien de safety systemen destijds. (Ik heb nog steeds lol met een AB8.4 uit 2001 met 5th, echt geen duur 2006 materiaal voor nodig)
|
|
|
KiteDemon

|
Er is tegenwoordig zo veel keus, dat er voor ieder wel wat wils is. Verder zit er wel degelijk kwaliteitsverschil tussen wat ook weer in de prijs terug te vinden is.......of juist niet!! met de kites van tegenwoordig wordt het de kiter wel veel makkelijker gemaakt om te (leren) kiten, t.o.v. kite uit een vroeger bouwjaar.
|
|
|
storm

|
Gewoon op zoek gaan naar een 2005 model, zijn behoorlijk goedkoop nu en allemaal voorbereid op vijfde lijn
|
|
|
Arnie26736

|
K heb niet zo heel veel te besteden, ongeveer 1200 euro kan k in het begin besteden,en dan jaar na jaar kan zown 400 per jaar. dus mijn vraag is: Wat waren de topkites van 2005 ??
K zou graag met die kite dan 2 a 3 jaar doen.. En in de toekomst kan k er altyd kites bykopen...
Ik ben 65 Kg.Het zal misschien over een paar jaar 70 kg zijn. K zal regelmatig gaan varen op de grevelingendam, Herkingen en de brouwersdam.
Ervaring heb ik nog niet zo veel, heb iko 1 + iko 2 gehad, maar voordat k nog geen kite koop, zal k er af en toe 1 tje huren.
En als ik een kite koop, koop ik het liefst een wat gevorderde kite omdat je denk k zo bent uitgekeken met een beginnerskite.
|
|
|
wouterb

|
Wat is je ervaring? wat weeg je? waar ga je varen? Ik ga ff uit van: net les gehad kilo of 75 binnenwater (met in acht neming van BPR)
board 2004/5 => €300-400 richtmaat 130x37
kites (2 stuks 2004/5) => €800-900 Richtmaat 10+14, of 12+16 en volgend jaar een 8 of 9 erbij, of 1 bow 12m (2006)
|
|
|
kuik73
Gast
|
Wow.. een AB 8.4 uit 2001? Hmmm die heb ik ook nog ergens in een hoekje liggen ;-) Wel vet appaaraat hoor.. gelifished wel wat meer dan de huidige kites! Met 5de lijn? ;-) Cool! Overigens zou ik altijd voor een 2005 kite gaan met 5de lijn. Zeker als beginner wordt het je dan een stuk makkelijker gemaakt! 
|
|
|
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
|
Tja,
Het verschil zit hem toch ook in het model en fabrikant. Ik vind bijvoorbeeld een WiPiKa Amp uit 2003 lekkerder dan een Naish X4 uit 2004 of een Gaastra Vision uit 2005...
|
|
|
Taco.

|
Ach ja, al dat gedoe over nieuwe kites, mach1 van f-one uit 2002 deed het super, airblasts zijn top en ook mijn eerste wipika uit 2001 deed het prima. De kites uit 2004 zijn over het algemeen uitstekend, en ze zijn tevens goed "loopbaar". Was in de tijd van ouwe kites nog niet een issue.
en beter altijd varen met 2 of 3 kites uit 2004 dan langs de kant staan met 1 uit 2005! Gewoon leuke deal zoeken en gaan varen man! De kites uit 2004 kunnen echt veel meer dan je dit jaar eruit haalt.
|
|
|
Arnie26736

|
Bedankt voor de reacties 
|
|
|
AnalogePixel

|
hehe Airblast!! Oldskool! Vaar ik ook nog steeds... wil alleen een andere bar. @wouterb > wat voor bar vaar jij op je AB?
|
|
|