zagy
Gast
|
weet niet wat je kite gaat doen, maar preventief vervangen lijkt me een goed id
|
|
|
Tomislav
Geen avatar
|
weet niet wat je kite gaat doen, maar preventief vervangen lijkt me een goed id
Maar, hoe vaak moet je de lijnen vervangen?
|
|
|
Jari
Gast
|
Kite wordt volgens mij hoe dan ook onbestuurbaar.
Dus dat betekend hoe dan ook zo snel mogelijk je quick-resease gebruiken. En lekker even zwemmen ;D
|
|
|
zagy
Gast
|
als je lijnen slecht zijn, dat zie je wel, slijtage bij touw. beter te vroeg dan te laat, dus als je twijfelt gewoon doen
|
|
|
bartx0
Gast
|
lijntjes afspoelen, zout is de witte motor. slijtage en zwakke punten zitten bijna altijd op de lussen en knoopjes. kijk dus goed naar de loopjes aan je lijnen vooral zand is funest.
volgens mij hoef je je lijnen niet veel te vervangen. maar is en interessante vraag of dyneema slijt onder invloed van bijv de zon. Volgens mij nauwelijks.
|
|
|
|
andy
Moderator
Logs: 0 | 33 uur
|
wat wel lastig is als je lijn breekt waar je leash aan vast zit.
Andy
|
|
|
Erik Verhe1j
|
je stuurlijnen zullen niet zo snel breken! maar wat andy zegt is idd vervelend
Groeten Erik
|
|
|
andy
Moderator
Logs: 0 | 33 uur
|
Ik heb al iets van 2 keer gezien dat 1 van de powerlijnen (eigenlijk de knoopjes op de kite) brak, en daarna gelijk ook de bevestigingspunt van de stuurlijnen. Maar dan had je eigenlijk hetzelfde effect als een safety systeem.
Andy
|
|
|
slufterhufters.com
|
elke keer als je je lijnen uitloopt kijk je gelijk je lijnen na, ook de lusjes.
enne bij twijfel kan je het ook ff aan iemand vragen die er verstand van heeft.
|
|
|
KiteDemon
|
Tip: kontroleer altijd je lijnen bij het uit- en in rollen op slijtage. Zelfde voor je pigtails. Voor de rest kan je makkelijk het hele jaar met dezelfde lijnen varen. Heb het zelf niet uit kunnen uitproberen omdat ik elk jaar mijn materiaal vernieuw maar heb nog geen lijnen gebroken.
Fer
|
|
|
Jari
Gast
|
Lijkt me inderdaad erg klote als de lijn van je safety breekt!!! Je Kite wordt oncontroleerbaar, je trekt je safety.... en weg is ie.........
|
|
|
Bartx0
Gast
|
Ik heb al iets van 2 keer gezien dat 1 van de powerlijnen (eigenlijk de knoopjes op de kite) brak, en daarna gelijk ook de bevestigingspunt van de stuurlijnen. Maar dan had je eigenlijk hetzelfde effect als een safety systeem.
Andy
dat is ook een heel zwak punt ja waar die lijnen op elkaar zaten krijhg je flinke slijtage die moetje wel regelmatig vervangen.
|
|
|
robbyz
|
hey
ik heb het een keer gehad met splinter nieuwe lijnen toe brak me stuur lijn doormidden een die kite ging kiteloopen. en dan ben je niet blij
groeten robby
|
|
|
drifter
|
stuurlijn? Dan hebben je stuurlijnen(onderlijnen) best strak gestaan, zodat de andere kant werd aangetrokken?
|
|
|
pirkeee
Gast
|
hey
ik heb het een keer gehad met splinter nieuwe lijnen toe brak me stuur lijn doormidden een die kite ging kiteloopen. en dan ben je niet blij
groeten robby
Je moet lijnen ook invliegen, niet meteen volle bak.. mzzls
|
|
|
slufterhufters.com
|
lijnen invliegen?????
zal toch niet, een kite is ready to fly.
|
|
|
KiteDemon
|
De meeste dyneema lijnen zijn al voorgerekt!
|
|
|
Jasper
|
En als je ze moet invliegen, zou dat zijn om de rek eruit te halen, en dan knappen ze dus niet, maar rekken ze eerst volgens mij ook r2fly
|
|
|
KiteDemon
|
Als je lijnen al gelijk breken betekend dat het of slechte lijnen zijn of er zal waarschijnlijk ergens een knoopje in hebben gezeten. Invliegen is onzin tenzij de lijnen niet zijn voorgerekt en dan mogen ze natuurlijk niet breken.
|
|
|
Renzo
Gast
|
Invliegen moet je alleen doen als je je lijnen zelf op lengte hebt gemaakt.. zodat de knoopjes goed vast gaan zitten.
|
|
|
BasO
|
Als je stuurlijn breekt gaat je kite als een gek loopen,, en dan vlieg je best wel hard met je kop op de dijk
|
|
|
Kondor 11
|
shit man heb jij twee jaar topic's ff doorgeneusd die is nu vast versleten een ook aan vervanging toe
|
|
|
Marcel~
Logs: 0 | 281 uur
|
Ik heb tweemaal een lijn gebroken. Steeds een powerlijn net op of onder de sleeve bij de kite. Steeds wanneer ik vol powerde of tijdens een crash (angry_kitesmiley). Die lijnen waren nog geen jaar oud. De kite valt dan gewoon in het water. Tis alleen ver terug....
|
|
|