Waarom duikt iedereen op de nieuwe boxer en andere bow's?

Buur

Antwoord #25 Augustus 21, 2006, 05:27:57
edit2Rapporteer  
De Rebel gaat hooog met eigen ogen gezien... vandaag...Maar ja die rider gaat altijd hooog ook met zijn rhino's
eelke

Antwoord #26 Augustus 21, 2006, 05:39:37
edit2Rapporteer  
@templar Begin met een oude kite en zorg ervoor dat je de vlieger lekker onder controle hebt.

De BOW/SLE kite gaf mij het gevoel van controle. maar dat heb je niet als je niet goed weet hoe een kite reageert op JOU input (sturen en poweren/de-poweren)

Als je een kite goed onder controle hebt en je gaat het boards op dan is mijn ADVIES(jaja) om een bow te nemen omdat je als beginner daar meer aan hebt.

groet eelke

T]-[0/\/\@S

Antwoord #27 Augustus 21, 2006, 06:05:03
edit2Rapporteer  
Maar gasten hoe zit het dan met dat slingshot 2006 octane model??
Buur

Antwoord #28 Augustus 21, 2006, 06:37:06
edit2Rapporteer  
hahaha gaan we een topic openen voor welke kite voor beginners is... ??
Een C-shape is ook goed te doen als beginner.. veel mensen zeggen dat een bow beter is... ik ben het daar niet mee eens!! gevoel daar gaat het om... sommige mensen zijn niet zo gevoelig en hebben dus meer aan een bow.. maar ik heb vrijdag bij een lesser gestaan die met een c-chape les had.. en dat binnen no time door had...
@ templar... hoe kom je op die redenatie eerst op het strand oefenen... met een C- een tijdje en dan met een bow weer het water op... dat staat echt nergens in het topic
Als je een beetje forum leest... niet allen dit topic maar ook anders topics dan lees je over al, dat je niet op het strand moet oefenen...!!!!!!!!!!!!
Als je een kite koopt dan ga je direct het water op!!! met eerst lessssss
na les weet je ook dat je niet op land moet klooien... wordt hoop ik uitgelegt
... ik ga echt stoppen met reageren in dit topic... want we gaan van de Boxer, naar 12xbow  naar Rebel, naar beginners les/watwelwatniet en of een octane 06 wel een goede kite is..Ik geef prive uitleg voor 50e per consult. hahahahahaha dat is natuurlijk geintje of toch niet..... 

Terug naar de oorspronkelijke inhoud ... Waarom de Bow's waarvan o.a  de boxer zo gehyped wordt!!!!andere vragen in ander topic (Nieuw) stellen...
_Choller

Geen avatar

Antwoord #29 Augustus 21, 2006, 11:17:40
edit2Rapporteer  
Bowkites zijn volgens mij ideaal voor vlagerige wind. Ik woon op Aruba en kite op de meest vlagerige plek die je kan bedenken...Fishermans Huts. Herfst in Nederland is constant vergeleken met hier. Heb hier met diverse c-kites en venoms gevaren, maar uiteindelijk winnen de bows het hier in de vlagerige condities.

C-kites gaat ook, maar dan vang je de vlagen (soms 30 knopen terwijl het 18 waait) met je lichaam en board op. Met een bow kan je ook je kite gebruiken om door de vlagen te komen.

Als de wind constant is denk ik dat het om het even is, en voor de pros een C-kite vanwege de directere reactie.

my 2 cents
Hieronymus

Antwoord #30 Augustus 21, 2006, 14:44:39
edit2Rapporteer  
Ik lees hier heel veel over Bow/SLE en hangtime, kreeg ik nu toch dit bericht van Naish binnen;

NAISH TORCH WINS HANG TIME CONTEST AT 5th STOP OF PKRA WORLD TOUR!
In the second discipline of the competition, Naish International Team Riders Kevin Langeree (PKRA freestyle world-#2) and Rui Meira battled it out for the victory in the Hang Time event in Fuerteventura, Canary Islands.

Kevin, who was 3rd in the freestyle event the day before, won the contest on a Naish Torch 10m kite with a best jump of 7.48 seconds. Rui came is 2nd with a best jump of 7.49 seconds, but was second due to Kevin having more jumps for a longer time than Rui.

Kevin and Rui, both on Torches, bested the rest of the filed, bow and c-shape kite alike, proving that the Torch is the ultimate combination of ease, performance, and jumping ability.

Jalou Langeree was 2nd in the women's hang time with a Naish Torch as well.

Volgens mij maakt het wat hangtime betreft echt geen bal uit...!
KiteDemon

Antwoord #31 Augustus 21, 2006, 14:59:13
edit2Rapporteer  
Voor alle duidelijkheid.....het is allemaal erg persoonlijk!! En zonder weer een nieuwe discussie te beginnen oven bow vs C of merk vs merk of type vs ander type  enz....

En er spelen zoveel factoren mee zoals: aanleg, niveau, de condities waarin je iets gaat gebruiken, je smaak, je budget, hoe beïnvloedbaar je bent door anderen, op wat voor locatie je woont en hoe de condities daar zijn op de spot, aanpassingsvermogen van de rider en of de rider wel bereid is zich aan te passen, kennis of juist onkunde van kites en ga zo nog maar ff door.
Je ziet dat de meningen altijd uiteenlopen dus iets subjectievers is er niet. Zo zal ieder een andere persoonlijke reden hebben om een keuze te maken voor een bepaalde kite.

Wat mij wel opvalt is dat er ook vaak reacties loskomen die meer te maken hebben met het niet om kunnen gaan met een bepaalde kite dan met de kite zelf. Voor iedereen die kite uit pure passie is het niet meer dan normaal om je een beetje de verdiepen in bijna alle aspecten van het kiten!!

Maar waarom uitgerekend de BoxerSLE? Ik denk dat jij je aardig laat misleiden door een paar posts op een forum.
Omdat er hier info over op het forum wordt geplaats wil nog niet zeggen dat dat ook gelijk een afspiegeling is van kitend Nederland. Voor een objectief beeld zal je de aan het einde van het seizoen de verkoopcijfers van alle fabrikanten naast elkaar moeten leggen.
Zoveel van die kites zijn er nog niet in NL, Duitsland en België bij elkaar.
Genoeg andere merken met erg goede produkten. Dus ik zou zeggen; plaatsen die uitgebreide reviews en ook  hoef je je enthousiasme niet onder stoelen of banken te steken zolang je het ook onderbouwd waarom het voor jou da bomb is.

Zelf vaar ik 1 SLE en voor de rest 2 C-shapes. De SLE vaar ik in een maat die niet groter zal zijn dan 9. Bij groter gaat mijn voorkeur duidelijk uit naar C-shapes. Mijn keus is gebaseerd op de condities waarin ik de verschillende kites gebruik.
Waarom Naish en een Boxer? Naish is gewoon mijn voorkeursmerk. Hiervoor zelfs nog een 9 Waroo gevlogen omdat ik dat gewoon op dat moment de lekkerste SLE vond (vind het nog steeds een kite die erg lekker vaart btw). De Boxer is voor mij weer een stap verder en voldoet helemaal aan mijn wens voor een kite die ik in vlagerige highwindcondities ga gebruiken. En zo kan daar elk jaar weer verandering in komen (de onwikkelingen staan gelukkig niet stil).
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.