MasterWurm

|
Sterkte aan mijn stagebegleider....
|
|
|
~Arjan
Founding Father

|
Sterkte aan mijn stagebegleider....
Inderdaad. Hij heeft, zodra het wat beter gaat, wel tijd om maximale theoriebegeleiding te geven of niet?
|
|
|
VincentC

|
Ik hoorde iets voorbijkomen dat hij verlamd was vanaf zijn knie..?
Sterkte!
|
|
|
MasterWurm

|
Sterkte!
Ik hoorde gister van Stef, dat al zijn spieren in zijn been, en aarders, en zenuwen gescheurt waren in zijn been, door een verkeerde landing, in ondiep water. Dus een gebroken been. Maar goed het kan dus zijn, zijn dat er opnieuw een diagnose is gesteld, en er wat anders aan de hand is, omdat ik nu iets lees over een knie.
|
|
|
piede

|
Sterkte!
Ik hoorde gister van Stef, dat al zijn spieren in zijn been, en aarders, en zenuwen gescheurt waren in zijn been, door een verkeerde landing, in ondiep water. Dus een gebroken been. Maar goed het kan dus zijn, zijn dat er opnieuw een diagnose is gesteld, en er wat anders aan de hand is, omdat ik nu iets lees over een knie. Ik denk dat jij je eerst maar es goed moet laten informeren voordat je dingen zegt, helemaal omdat het je stagebegeleider is...
|
|
|
stefarius
Gast
|
Hoi allemaal,
Om onduidelijkheid te voorkomen.
Cornelis heeft geen gebroken been! Zijn knie is overstrekt en verdraaid geweest. Op zo'n manier dat banden en spieren maar helaas ook 1 slagader en 1 zenuw (peroneus) gescheurd zijn.
Operatief zijn de weefsel hersteld. En dat gaat vooralsnog goed. Voor hem komt nu een langer periode van revalideren.
Ik denk verder dat Arjan gelijk heeft, sliders en kicker worden hip gemaakt maar weet wees je sterk bewust van de risico's. En achteraf is de vraag heb je bij een sport met zoveel dimensies uberhaupt toevoegingen nodig?
|
|
|
MasterWurm

|
Sterkte!
Ik hoorde gister van Stef, dat al zijn spieren in zijn been, en aarders, en zenuwen gescheurt waren in zijn been, door een verkeerde landing, in ondiep water. Dus een gebroken been. Maar goed het kan dus zijn, zijn dat er opnieuw een diagnose is gesteld, en er wat anders aan de hand is, omdat ik nu iets lees over een knie. Ik denk dat jij je eerst maar es goed moet laten informeren voordat je dingen zegt, helemaal omdat het je stagebegeleider is... Ik was er niet bij, en heb hem al een paarweek niet gezien, dus ik kan niet van alles op de hoogte blijven. Ik zit hier gewoon neer wat mij verteld werd.
|
|
|
kitesurfer2000

|
2 maten van mij hebben het gezien hoe het gebeurde. Even advies voor de toekomst:  Neem je verantwoordelijkheid en ga niet in 50 cm diep water en zonder helm lopen stunten!!!
|
|
|
|
benjamin
Gast
|
zo,n helm help wel hoor als je je knie verdraaid hoe vaak wordt die zin nog herhaald kitesurfer 200 bedankt voor je input
Cornelis suc 6 met je knie ik heb net een jaar met knie problemen achter de rug dus als je vragen heb
|
|
|
stefarius
Gast
|
Hey wicked kite aware member. Als je een heilig boontje uit wil hangen dan vind ik dat prima. Maar pas met je kite aware verhaal wel op dat je niet gaat oordelen. Daar zit de geschiedenis vol van. Laat iedereen op zijn manier en op zijn nivo de sport beoefenen. Natuurljik veillig! En natuurlijk met basis regels en regelementen. Maar dit is niet bepaald het moment om een erkende opleider en instructeur die vele duizenden kitesurfers in alle weersomstandigheden veillig door deze sport heeft geloodst, met zo'n lullig zinnetje te beoordelen. Je bent 38 zie ik, beetje beter nadenken vriend!
Hier ben ik dus bang voor, dat kite aware lycra houders dit soort akties gaan uithalen. Elkaar helpen prima heel goed zelfs maar elkaar beoordelen als je geen kennis van zaken hebt is nog veel gevaarlijker!!!!
|
|
|
Flakkee-John

|
Hey wicked kite aware member. Als je een heilig boontje uit wil hangen dan vind ik dat prima. Maar pas met je kite aware verhaal wel op dat je niet gaat oordelen. Daar zit de geschiedenis vol van. Laat iedereen op zijn manier en op zijn nivo de sport beoefenen. Natuurljik veillig! En natuurlijk met basis regels en regelementen. Maar dit is niet bepaald het moment om een erkende opleider en instructeur die vele duizenden kitesurfers in alle weersomstandigheden veillig door deze sport heeft geloodst, met zo'n lullig zinnetje te beoordelen. Je bent 38 zie ik, beetje beter nadenken vriend!
Hier ben ik dus bang voor, dat kite aware lycra houders dit soort akties gaan uithalen. Elkaar helpen prima heel goed zelfs maar elkaar beoordelen als je geen kennis van zaken hebt is nog veel gevaarlijker!!!!
Ik ben het hier helemaal mee eens. Met name het laatste. Heel dat kite aware gebeuren is inprecipe wel goed maar besef wel je jezelf in een bepaalde positie met kite aware kan plaatsen. Bob, ik ben ook niet roomser als de paus. Als jij eerlijk ben en naar jezelf kijkt heb jij ook wel eens dingen gedaan die achteraf ook niet slim waren. Ik denk dat iedereen dat heeft, waardoor je opmerking volgens mij niet helemaal past. Voorbeeld: Leon breekt zijn pols en geeft zelf ook toe dat niet helemaal handig was en iedereen wenst hem strekte. Leon kraken we toch ook niet af. Het is gewoon balen als je zowieso een blessure oploopt ongeacht jezelf beter op had moeten letten. Leon ik hoop je weer snel op het water te zien hoor. Niets tegen jou. Ik gebruik het ff als voorbeeld
|
|
|
Stanley

|
Gewoon vette pech.
Ja was waarschijnlijk een domme actie maar we blijven mensen. Nemen af en toe meer risico dan gewenst en dan eindig met dit soort resultaten Cornelis sterkte met je herstel en dat je weer verder van deze sport mag/kan genieten.
@ Bod wicked kite aware wees niet roomser dan de paus en geef zelf het juiste voorbeeld. Kite Aware is niet om elkaar af te zeiken maar de gevaren te onderkennen en deze uit te dragen naar anderen toe. Laten we aub positief blijven.
|
|
|
Naish........what else???

|
Excusses voor mijn lompe opmerking!!!! Natuurlijk hoop ik op een spoedig herstel van Cornelis!!!
Wat me opvalt is dat juist de ervaren kiters zware ongelukken krijgen omdat ze op hun nivo de sport uitoeffenen. Tuurlijk ga je nieuwe dingen uitproberen en je grenzen verlegen, maar laten we wel onze hersens blijven gebruiken. Bestaande opstakels op het strand en in het water vormen al een groot risico, waarom dan extra opstakels(sliders) in het water plaatsen?
Zelf heb ik ook wel eens domme acties uitgehaald en ben nadien zwaar afgezeken op het forum. Na afgezeken te zijn ben ik wel ff goed na gaan denken over mijn actie!!
|
|
|
semen

|
Dit vind ik een Klasse reactie Wicked kite aware member, want volgens mij sla je de spijker op zijn kop. Het gaat er volgens mij om dat je nadenkt over de gevaren van de sport en je jezelf ervan bewust bent dat je een sport beoefend die als je rare dingen doet of fouten maakt vervelend af kan lopen. Dit geld voor beginnende kiters omdat ze nu eenmaal weinig ervaring hebben maar zeker ook voor ervaren kiters. Uit het merendeel van deze laatste groep zal ieder wel eens een moment hebben meegemaakt waarvan ze achteraf dachten, dit had ik beter niet kunnen doen of , dit is goed afgelopen. Een aantal van die verhalen komen hier op het forum omdat ze daadwerkelijk slecht af zijn gelopen.
En juist deze ervaring is zeer waardevol voor de beginnende kiter zodat zij dit niet zelf uit hoeven te vinden. Hierbij kan een initiatief als kite aware zeker helpen, maar dit ontslaat niemand van zijn of haar eigen verantwoordelijkheid. Pas hierbij op de voor de in een eerder genoemde topic genoemde valkuilen (waar Wicked Kite Aware initieel ook even intrapte en ik meen de oprichtster van de Kite aware actie Angela ook voor op moet passen ) nml ga niet voor politieman/vrouw spelen.
Kiten is nu eenmaal een sport die wat risico in zich meebrengt. Als je beter wordt ga je ook de randjes opzoeken en gaat het dan fout zal het gevolg ook wat heftiger zijn. Deel deze ervaring met je medekiters en leer ervan. Wees je bewust van je eigen verantwoordelijkheid of spreek onervaren kiters hierop op een normale manier aan.
En nogmaals, respect voor de tweede reactie van Wicked want zo behoud je je geloofwaardigheid .
|
|
|
okkieteen
Gast
|
niks aan toe te voegen als alleen ik nog steeds sceptisch ben over kiteaware, maar dit komt wellicht door mijn achtergrond.
Iedereen roept wel eens snel iets, maar er op terug komen is een tweede.
|
|
|
KiteDemon

|
Volgens mij hebben jullie nog niet door wat kite-aware inhoud. Heeft niks met kontrole of kitepolitie te maken.
Enniewee, als ik het zo lees dan is het gebeurt bij de landing. Staat dus helemaal los van de kicker/slider. Het had ook net zo goed een golf kunnen zijn i.p.v. een kicker, of gewoon een verknalde landing na een sprong. En we gaan dus echt niet waarschuwen om niet te springen omdat je jezelf misschien zou kunnen blesseren bij de landing. Ook minder ervaren kiters kunnen hun knie verdraaien, bij gewoon cruizen, als per ongeluk hun voet uit een strap glijd en ze vallen net ongelukkig. Dit is allemaal inherent aan de sport en op welk niveau jij je grenzen verlegd.
Maar kickers en sliders zijn hard, dus begeef je alleen hierop als je de kontrole in huis hebt. Niemand heeft zin om met z'n muil op zo'n ding te klappen. Die dingen zijn voor de fun, en fun heb je dan ook alleen als je de controle in huis hebt. Dus niet voor beginners!!!
Shit happens.
Sterkte en beterschap!!
|
|
|
kootsie

|
Ik vind die sliders zo gekunsteld. Dat je een traphekje pakt als je skater bent kan ik begrijpen. Op het land is het een soort van natuurlijk element. Maar dat je er speciaal één in het water zet begrijp ik niet goed.
Maar iedereen die het zoveel leuker vindt dan gewoon kiten moet het vooral lekker doen. Ik ben allang blij als iemand zijn knie breekt en niet zijn nek!
Sterkte maat.
|
|
|
litewave

|
Hoe is de kans op volledig herstel? deze blessure is er niet zomaar 1-tje. Beterschap Cornelis !!!
|
|
|
Harm

|
Sorry hoor maar jullie denken het ook allemaal beter te weten zonder achtergrond. Als het met de landing te maken heeft maakt het helemaal niet uit zoals kitedemonen ook al zegt gewoon pech dus!!
Dude sterkte met je knie!!!
|
|
|
~Arjan
Founding Father

|
De essentie is duidelijk. Topic gesloten.
|
|
|