¦Tim¦

|
elke sle/ bow kite is makkelijk te herstarten volgens mij...
wij hebben shockwave en die is ook supermakelijk te herstarten
|
|
|
(HJ) MINI-ME

|
elke sle/ bow kite is makkelijk te herstarten volgens mij...
wij hebben shockwave en die is ook supermakelijk te herstarten
Dit is niet geheel waar..... Er zijn genoeg BOW's op de markt die niet altijd even gemakkelijk te herstrarten zijn... Ik kan wel zeggen dat de Assault van LF erg gemakkelijk start. Ik herstart hem gewoon met één hand en met de andere hand hou ik mijn board bij me....Ik zal even wat cijfers van de kiteboarding.de voor je op een rij zetten.... Airrush HALO cijfer 7 C Xbow 8 C Switchblade 9 C Contra 10 Sonic 9 Shockwave 6 Ozone Instinct 7 Best Waroo 10 LF Assault 10 Gaastra Spyder 10 Natuurlijk zijn er meer dingen van belang maar hier heb je in ierdergeval de cijfers op het gebied van herstartbaarheid van de kites.... Succes met je keuze 
|
|
|
Dangerfield

|
Koop gewoon een kite met 5e lijn, zijn echt super eenvoudig te herstarten.
Een hoop geld uitgeven aan het nieuwste van het nieuwste moet je niet doen vanwege iests sufs als herstarten, houd je geld nog even in je zak totdat je kunt kiten en weet wat voor materiaal je hebben wilt.
|
|
|
(HJ) MINI-ME

|
Koop gewoon een kite met 5e lijn, zijn echt super eenvoudig te herstarten.
Een hoop geld uitgeven aan het nieuwste van het nieuwste moet je niet doen vanwege iests sufs als herstarten, houd je geld nog even in je zak totdat je kunt kiten en weet wat voor materiaal je hebben wilt.
Ja dat is misschien wel waar MAAR met een kite met een 5e lijn heb je een kleiner inzetbereik en sta je dus uiteinderlijk minder vaak op het water waardoor je het kiten dus ook minder snel onder de knie krijgt. 
|
|
|
marc010

|
ben het met iceberg eens,5 lijns is geweldig voor herstart, met genoeg wind is t redelijk eenvoudig, weinig wind is zelfs met een waroo lastig.... let daarom meer op de inzetbaarheid en andere eigenschappen die voor jou het beste zijn, suc6
|
|
|
Jaimeson!

|
Had hiervoor een set Naish Aero II's met 5th. Waren heerlijke kites om het mee te leren. En idd goed te herstarten. Maar sinds kort heb ik een setje Bows (best waroo) en ik had als beginner toch best graag een kite gehad die met z'n tip op het water ging liggen en makkelijk de vlagen opving. Wat bows betreft heb ik geen ervaring met andere kites maar een waroo schopt kont wat mij betreft. (en is redelijk voordelig) Suc6 met het zoeken naar een kite!!
|
|
|
larssmits
Gast
|
Ik heb hiervoor 5th lijns kites gehad, maar heb nu bows (waroo) en heb hem nu veel sneller herstart. Meestal land hij met z'n tip op het water en blijft hij dan ook liggen, totdat je de bar aantrekt en dan is het weer varen.
|
|
|
Frank77

|
Hier geen problemen met een LF assault. Een bow is misschien duurder, maar door het grote depowerbereik ook enorm relaxt te varen. Herstarten met weinig wind (minimale wind) ging afgelopen vrijdag ook goed. Zo nu en dan viel hij nl. uit de lucht bij gebrek aan wind; maar was wel in ondiepe gedeelte dus kon ook staan.
|
|
|
Flyingtrunkie

|
tutti, ik heb nog een Flysurfer Voodoo 14 te koop. Suuuper stabiel in de lucht, hele goede lowend, waterstarten is een eitje, alleen op te laten en neer te laten, geheel naar eigen wensen af te stellen m.b.v. het multiwac-systeem en het brakesystem. en natuurlijk het snelste op het water omdat je hem niet op hoeft te pompen..... En natuurlijk de uitstekende safety en duitse degelijkheid niet te vergeten!
|
|
|
The Submarine

|
Is het niet zo dat als je een foil lekker crashed dat hij dan vol kan lopen met water? en dat je dan echt lang bezig bent? Misschien heb ik het mis hoor, maar dat is mij wel eens verteld.
|
|
|
Flyingtrunkie

|
Zeker niet! Ben afgelopen zomer in Frankrijk op vakantie geweest en gevaren op de Atlantische oceaan. De golven waren toch zeker wel een paar meter. Hier heb ik ook crashes gehad, ook in de branding. Maar elke keer kwam de kite gewoon het water weer uit, hoor.
groet
|
|
|
Joris

|
Is het niet zo dat als je een foil lekker crashed dat hij dan vol kan lopen met water? en dat je dan echt lang bezig bent? Misschien heb ik het mis hoor, maar dat is mij wel eens verteld.
Hmn hier moet ik als hardcore foil groupy maar even op reageren  Iedereen dat vind foils niet herstartbaar zijn omdat ze dat wel eens is verteld. Het verschilt natuurlijk een beetje per model, maar ik heb mijn psycho3 nu een aantal keer goed gecrashed (ook in de branding) en hij is er tot nu toe altijd uitgekomen (op 2 domme pogingen na, de eerste keer dat ik er mee voer, moet ik toegeven  ). Hier een filmpje, check @ 1:15 (zeer weinig wind): http://www.foilzone.com/video/tone_on_p3.wmv
|
|
|
Idefixe

|
als beginner kun je ook denken aan een cabrinha uit 2005. Bijv. een CO2 een fijne kite om mee te beginnen en waar je nog lang lol van hebt. Door het recon2 systeem heb je veel veiligheid en is herstarten een peace of cake. En daarbij het feit dat ze ( vooral in Duitsland) nieuw tussen de 400 en 500 euries kosten ( compleet met bar..)
|
|
|
Joris87
Gast
|
een north toro is ook een prima beginners kite die zeer makkelijk te herstarten is vanuit het water en je kan en nog lang mee doorgaan, een kite waar je voorlopig niet op bent uitgekeken dus:)
|
|
|
Tutti
Geen avatar
|
En een slingshot turbo diesel kent iemand die? Die kan ik nu voor relatief weinig krijgen nl.
|
|
|
Mark-Fizzer

|
Inderdaad, met recon is het echt een koekie.
|
|
|
Tutti
Geen avatar
|
Uiteindelijk heb ik vandaa dan toch een Cabrinha switchblade gekocht. Tweede hands. Ben er Super blij mee 
|
|
|
Psychotic

|
flysurfer pulse! Heb hem zeer zelden op het water liggen maar meestal heeft ie zichzelf geherstart voordat ik weer boven water ben........
|
|
|
Mark-Fizzer

|
@JT, is toch een matras vlieger? Heb je nooit last dat ie water hapt? Zitten toch van die "gaten" in? Was ik benieuwd naar, want het is toch heel andere koek als een oppompertje...
|
|
|
FlyGirl
Geen avatar
|
Kijk ook eens naar de Tribal van F-one. Is vielig, makkelijk te herstarten en hab je ook nog wat aan als je verder bent. Ook heeft hij een flinke windrange. Doordat hij super depower heeft kun je hem lang door blijven varen. De 13 heeft een windrange van 10 tot 22 knopen geloof ik. Maar als je iets beter bent kun je hem makelijk varen tot 26. (uiteraard afhankelijk van je gewicht). Kijk maar op de site van f-one ( www.f-onekites.com) hierop staat een filmpje over hoe de Tribal te herstarten etc. Succes.
|
|
|
Psychotic

|
@JT, is toch een matras vlieger? Heb je nooit last dat ie water hapt? Zitten toch van die "gaten" in? Was ik benieuwd naar, want het is toch heel andere koek als een oppompertje...
Nope, die pulse kun je rustig laten spoelen, heb hem ook meermalen in de branding op het water gehad en hij herstart n 90% van de gevallen zelf weer zonder dat je iets hoeft te doen. In de andere gevallen is een van de stuurlijnen aantrekken voldoende. Zelfs een tubekiter die het voor elkaar kreeg een speed (AR 5,9 met 7 inlets) te laten verdrinken kreeg hem binnen 15 sec weer uit het water. Had er nooit mee gevlogen en was hem vergeten te vertellen hoe hij hem moest herstarten.....
|
|
|
Teigetje

Logs: 0 | 765 uur
|
Ja Pulse herstart errug gemakkelijk.  Je moet alleen niet de fout maken wat ik een paar weken terug op S.Hout deed nl je safty trekken.  Lijnen slap en ik denk een paar honderd liter water in de kite. Hij was zo zwaar dat ik hem niet eens op de kant kon slepen, en ben nog wel effe bezig geweest om het water eruit te laten lopen. 
|
|
|
Henning
Gast
|
Alle FS's herstarten makkelijk 
|
|
|
ijbe
Gast
|
Fijn om te horen, heb zelf een flysurfer psycho2 gekocht maar ben er alleen nog niet mee op het water geweest, Groetjes..
|
|
|