FLOF
|
Klinkt goed @rjan. Wat ik nu wel weten, of het nu echt een verbetering t.o.v. van je Raaf2 is. Waarom heb je deze gekocht? Vervanging van je Raaf, of als toevoeging? Als je gekocht hebt ter vervanging, dan moet de Boxer toch wel heel erg veel beter zijn, want de Raaf 2 kan je nooit veel langer dan een jaar gehad hebben...
Op zich klinken de SLE's van Naish en North (Boxer, Shockwave en Rebel) wel ok, maar zie geen reden mijn Raafjes 2 te vervangen. Hooguit mijn Raaf 1, 9m2 voor een Boxer of Shochkwave 10.
|
|
|
@rjen
Geen avatar
Logs: 0 | 2 uur
|
Afgelopen seizoen gevaren met Raven II 12&16 en shockwave 9, heb nu mijn RavenII 12 en shockwave 9 vervangen voor Boxer/SLE 9 &12. Voor mijn skills ben ik beter af met een Boxer 12 dan een RavenII 12 maar inderdaad de RavenII 12 is een perfekte kite!!. Gisteren heb ik tricks ingezet die ik voorheen gewoon niet durfde en als het nu mis gaat.....barretje los........boven water komen en de kite staat netjes gedepowerd op je te wachten om de trick nogmaals in te gaan zetten. In mijn ogen een kite voor mensen zoals ik die niet de tijd hebben om uren op het water te staan maar toch willen werken aan hun truckendoos.
|
|
|
dude007
Geen avatar
|
Nou super verslagje, ik heb gisteren de 9m boxer getest in 17kn en het viel mij ook erg op dat er bijna geen bardruk aanwezig was. kite stuurt ook erg snel en licht moet je even aan wennen maar dat heb je met een half uurtje door, toch viel het mij op dat ik met mijn 100kg nog gewoon gelift werd door de kite dat had ik in deze wind eigenlijk niet verwacht maar een 12m was toch lekkerder geweest. Maar ik heb mijn keuze kunnen maken voor het volgende jaar ik ga het volgende varen:
rhino6 18m vegas06 of raven2 14m boxer sle 12m boxer sle 9m
denk dat dit de ideale set voor mij de 14m neem ik er als bonus bij omdat ik die in 17 tot 20kn het lekkerste vind varen.
En arjen bedankt voor je verslagje!!!
Greetz nick
|
|
|
@rjen
Geen avatar
|
Nou super verslagje, ik heb gisteren de 9m boxer getest in 17kn en het viel mij ook erg op dat er bijna geen bardruk aanwezig was. kite stuurt ook erg snel en licht moet je even aan wennen maar dat heb je met een half uurtje door, toch viel het mij op dat ik met mijn 100kg nog gewoon gelift werd door de kite dat had ik in deze wind eigenlijk niet verwacht maar een 12m was toch lekkerder geweest. Maar ik heb mijn keuze kunnen maken voor het volgende jaar ik ga het volgende varen:
rhino6 18m vegas06 of raven2 14m boxer sle 12m boxer sle 9m
denk dat dit de ideale set voor mij de 14m neem ik er als bonus bij omdat ik die in 17 tot 20kn het lekkerste vind varen.
En arjen bedankt voor je verslagje!!!
Greetz nick
Mmmmmmmmmm.........................ik zou als ik jou was het volgende doen: 1. Boxer/SLE 9 2. Boxer/SLE 12 of RavenII 14 (Boxer en Raven hebben echt teveel overlap!) 3. Rhino 6 18 (zal je weinig gebuiken als je de boxer 12 neemt) Op deze manier schilt je weer een hoop centje, wil je toch van je geld af geef ik je mijn bankrek.nr. wel even.
|
|
|
FLOF
|
Afgelopen seizoen gevaren met Raven II 12&16 en shockwave 9, heb nu mijn RavenII 12 en shockwave 9 vervangen voor Boxer/SLE 9 &12. Voor mijn skills ben ik beter af met een Boxer 12 dan een RavenII 12 maar inderdaad de RavenII 12 is een perfekte kite!!. Gisteren heb ik tricks ingezet die ik voorheen gewoon niet durfde en als het nu mis gaat.....barretje los........boven water komen en de kite staat netjes gedepowerd op je te wachten om de trick nogmaals in te gaan zetten. In mijn ogen een kite voor mensen zoals ik die niet de tijd hebben om uren op het water te staan maar toch willen werken aan hun truckendoos.
Thanks voor de reactie. Dat van die truckjes is een goed punt. Het Raafje wil nog wel eens enthousiast zijn. Zo landde ik gisteren bijna,bijna een 3 dubbele backloop (grinnik_kitesmiley) Wellicht mijn Raaf1, 9 m2 inruilen voor een boxer 9m2
|
|
|
@rjen
Geen avatar
|
Thanks voor de reactie. Dat van die truckjes is een goed punt. Het Raafje wil nog wel eens enthousiast zijn. Zo landde ik gisteren bijna,bijna een 3 dubbele backloop (grinnik_kitesmiley) Wellicht mijn Raaf1, 9 m2 inruilen voor een boxer 9m2 Ga je zeker geen spijt van krijgen!!!!!!
|
|
|
FLOF
|
Thanks voor de reactie. Dat van die truckjes is een goed punt. Het Raafje wil nog wel eens enthousiast zijn. Zo landde ik gisteren bijna,bijna een 3 dubbele backloop (grinnik_kitesmiley) Wellicht mijn Raaf1, 9 m2 inruilen voor een boxer 9m2 Ga je zeker geen spijt van krijgen!!!!!! Dat zeg jij, maar mijn vriendin gaat me zo hard schoppen als ik wéér met een nieuwe kite aankom... (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)
|
|
|
wouterb
|
Dat zeg jij, maar mijn vriendin gaat me zo hard schoppen als ik wéér met een nieuwe kite aankom... (grinnik_kitesmiley) (grinnik_kitesmiley)
Hoe herkenbaar....
|
|
|
@rjen
Geen avatar
|
Ach.........had ik eerst ook maar ze weet nu niet beter
oh ja tip............zeg dat een SLE veiliger is, werkt bij mij goed!!
|
|
|
dude007
Geen avatar
|
ja maar ik heb de rhino al die daar ga ik toch niet al teveel geld voor terug krijgen, en de 14 wil ik gewoon hebben voor de echte 14 mtr condities. ik wil gewoon in elke omstandigheden lekker varen en dan kom ik uit op deze set en ja qua geld zit ik ook niet al te ruim maar voor een goeie set wil ik wel wat neertellen hoor en ik ben ook cker niet van plan om de hoofdprijs te betalen!
ben me er ook van bewust dat de overlap groot is maar je kan net ff wat meer met 14 als je net aan kan varen met je 12 dus......
in ieder geval bedankt voor het meedenken!!!
|
|
|
@rjen
Geen avatar
|
ja maar ik heb de rhino al die daar ga ik toch niet al teveel geld voor terug krijgen, en de 14 wil ik gewoon hebben voor de echte 14 mtr condities. ik wil gewoon in elke omstandigheden lekker varen en dan kom ik uit op deze set en ja qua geld zit ik ook niet al te ruim maar voor een goeie set wil ik wel wat neertellen hoor en ik ben ook cker niet van plan om de hoofdprijs te betalen!
ben me er ook van bewust dat de overlap groot is maar je kan net ff wat meer met 14 als je net aan kan varen met je 12 dus......
in ieder geval bedankt voor het meedenken!!!
Geloof me, met de 12 Boxer/SLE vaar je eerder als de RavenII 14!!!!!!
|
|
|
Noordtuk
|
Beste mede kiters,
Hoe hebben jullie de leash bevestigd?? Als ik hem op de standaar manier doe dan staat die helemaal gespannen.
Grt
|
|
|
@rjen
Geen avatar
|
Standaard leash gebruik ik niet. Ik bevestig mijn 5th leash voor de zekerheid aan het metalen oogjes op de loop, verder vertrouw ik om de 100% depower.
|
|
|
GetHigh
|
Wat geven ze als wind range voor de 12m.Kan ze op hun site niet vinden. Kan ik mijn 16m. rhino04 dan weg doen? Ik ben zelf 75Kg. Ik vaar nu dus met een 16 en een 12 maar volgens mij kan ik met de nieuwe kites heb ik volgens mij maar een nodig?
Groet MArco
|
|
|
|
Noordtuk
|
5th leash!! Sorry ben beginner:-)
|
|
|
audi
|
vandaag gevaren met mijn boxer sle 9 ik had niet verwacht dat de depower zo groot zou zijn. ik kon rustig zonder problemen varen terwijl de 8 meter kite's van het water gingen omdat de vlagen toch te hard waren. alleen had ik veel last van de bullit die op de depower koort zit deze loopt telkens vast in mijn bar. ik had het balletje er dus niet opgeklikt. verder kan je lekker hoog springen,je trekt aan de bar en je gaat al mega hoog. ik zou iedereen deze kite aan kunnen raden voor harde vlagerige wind wat vaak in nederland voor komt.
|
|
|
Parkie
Logs: 0 | 12 uur
|
Thanks Arjen, goed verslag. Toch een vraagje, Geloof me, met de 12 Boxer/SLE vaar je eerder als de RavenII 14!!!!!!
En wat denk je van low end t.o.v. van de Raaf 2 16 mtr. ?? Ben aan het twijfelen nog, heb de SW 9 en een Raaf 2 16 Wil er iets tussen ipv Raaf 2 12 Boxer 12 of de nieuwe SW 12 ?? Heb de (huidige) SW 12 gevaren, was nog niet wat ik van een 12 SLE verwacht. Had gister graag ff een 12 Boxer gevlogen, volgende keer maar. C-ya
|
|
|
KiteDemon
|
Als de bar op de bullit blijft hangen dan zal je de imbusschroefjes wat dieper erin moeten draaien. De schroefjes mogen niet meer uit steken. Pas wel op met te hard aandraaien, anders draai je de draad in de bullet dol. Zelf heb ik de bullet op persoonlijke stand gezet en een drupje epoxylijm in de gaatjes waar je de schroefjes in draait. Dan blijven de schroefkes op hun plaats en zal de bullet ook niet meer verschuiven. Zelf vandaag weer de 9 misbruikt met vlagen die weer dik over de 35 knopen waren.....en dat ding gaat hoooooog en lang!!! Heb de 12 ook gevaren in zijn goede windbereik en deze is erg lekker met goede lift. Duidelijk merkbaar dat de nieuwe generatie kites nu ook in de grotere maten stukken beter zijn. Persoonlijk ga ik in de grotere maten liever voor een C voor wat meer agressie in de lucht, maar de Boxers zullen bij de meesten dit jaar wel in de smaak vallen. Erg lekkere en makkelijk controleerbare kite met een behoorlijke dosis performance.
|
|
|
KiteDemon
|
Thanks Arjen, goed verslag. Toch een vraagje, Geloof me, met de 12 Boxer/SLE vaar je eerder als de RavenII 14!!!!!!
En wat denk je van low end t.o.v. van de Raaf 2 16 mtr. ?? Ben aan het twijfelen nog, heb de SW 9 en een Raaf 2 16 Wil er iets tussen ipv Raaf 2 12 Boxer 12 of de nieuwe SW 12 ?? Heb de (huidige) SW 12 gevaren, was nog niet wat ik van een 12 SLE verwacht. Had gister graag ff een 12 Boxer gevlogen, volgende keer maar. C-ya Als je de SW ombouwd naar 1:1 dan heb je een totaal andere kite. De performance blijft behouden maar de handling is zo veel meer beter. Vergeet dan niet ook je bridle aan te passen anders verlies je veel power. Gisteren vergeten het knoopje voor de 1:1 setup terug te zetten, en dat resulteerde in aardig wat power verlies. Beste aansluiting op een 9 flat is een 14. Zelf ruil ik mijn 16 en 12 RaafII in voor een 14 RaafIII. Mijn quiver gaat dus worden 9 BoxerSLE en 14 RaafIII. Met 2 kites dus een totaal bereik van 12 tot 40 knopen en ook nog eens dikke overlap. Lang leve de vooruitgang en ontwikkeling van kites.
|
|
|
Aurel
|
He he goed om te horen dit verslagje. Ik kan niet wachten, ik krijg mijn boxertjes 9 en 12 donderdag binnen!
|
|
|
Nino
|
Hee dudes! Waar hadden jullie de Boxertjes gehaald?
|
|
|
audi
|
mijn bar blijft op de bullit hangen als ik probeer te depoweren tijdens het varen. ik was vandaag precies op dat stukje depower lijn(bij de bullit) mijn power en depower te zoeken. dit komt denk ik doordat de bar dan scheef zit om te stuuren. hij blijft dan even steken zodat je even het gevoel hebt dat je overpowerd bent. in nood schiet hij er zonder problemen over heen.
|
|
|
|