gerrit

Berichten: 188
|
Ik heb Dyneema 300kg gewaxed (1,5 mm dik) op rol laat even weten of dat wat is Mail of bel maar even... 06 53226969 taxatie@kitereparatie.nl
|
|
|
Henning

Berichten: 581
|
300kg voor een Buster... PKD Buster = 4 lijns buggy-mat daar heb je geen 4 * 300 nodig..
|
|
|
|
nkb-wesley
Gast
|
Ik zou gaan voor 220/110 kg. Teminste als de kite 4m of groter is.
|
|
|
big_ben_lair

Berichten: 795
|
mij hebben ze altijd wijsgemaakt 2*je eigen gewicht voor de powerlines en iets minder sterk voor de stuur lijnen (bij powerkiten)
|
|
|
Frank77

Berichten: 690
|
Je kunt je lijnen weer fiksen. Althans als ze gewoon gebroken zijn. Dyneema lijnen kun je weer in elkaar rijgen. Ik weet niet hoveel de performance daalt. Daas een kwestie van uitproberen...
|
|
|
Marcel PKD
Gast
|
frank, hoe moet ik dat voor mekaar krijgen dat in mekaar rijgen ?
|
|
|
Rowin

Berichten: 616
|
Boeie, ik gooide vroeger ook 300 kg op me buster.. werkt toch ook. Lijnen gingen bij mij nog wel eens stuk 
|
|
|
T]-[0/\/\@S

Berichten: 215
|
mja het boeit zeker wel.. als je niet de rijkste bent  zeker als het niet nodig is
|
|
|
marc010

Berichten: 121
|
lijnen hebben het zwaar dus 300kilo kan zeker geen kwaad,, nieuwe lijnen kosten wat, misschien leuk om langere lijnen te nemen, repareren is ook geen probleen,voor stukje toming kun je je veter uit je schoen gebruiken....werkt prima.suc6
|
|
|
Henning

Berichten: 581
|
@Marc010: PKD Buster = geen kite-surf kite  Het is een buggy-mat van 1.5m2 tot 7m2 ofzo.. de zwaarte lijnen die je dan ndoig hebt zijn 220/110...
|
|
|
Frank77

Berichten: 690
|
Pff, misschien ff googlen? Het stond altijd op de verpakking van de dyneema rolletjes die ik 10 jaar geleden kocht. De lijn rijg je in de andere en door de kracht die er op komt, wordt de lijn steeds strakker getrokken. Googlen geeft antwoord, bv: http://library.advanced.org/25995/Handy/Repareren.htmZoeken onder "reparatatie dyneema lijn" Ik heb ooit 100 kg lijnen gerepareerd en die doen het nog steeds, maar daar heb ik nooit mee gepowerkite. Kortom wees voorzichtig want de performance daalt. En het is niet aan te raden op de plek waar lijnen elkaar kruisen (tijdens looping) omdat het sturen dan zwaarder zal gaan. Iik zou er niet mee gaan kitesurfen.. Toch lullig als je lijn net breekt op het moment dat je vijf meter hoog springt of dat je net met alandige wind aan het kiten bent (om maar een zijstraat te noemen). Succes,
|
|
|
Frank77

Berichten: 690
|
Mijn 5m2 peel (twee lijner) heb ik altijd met 200 kg gevlogen. Op het moment dat die lijnen in de buurt van de buurt van breken komen dan ben je al heel verkeerd bezig.  Thja, tenzij je gaat springen oid, maar dat zou ik op het land toch al niet aanraden.
|
|
|
|
Frank77

Berichten: 690
|
k, snap het punt (denk ik). Ik zeg ook alleen dat "ik het niet kan aanraden". En dat is uit 'eigen' ervaring dat ik een volwassen vent een halve minuut bewusteloos heb zien liggen op het strand (dat was voor mij dus de grens).
Daarnaast zou ik ook met gerepareerde lijnen erg oppassen. De performance is hoe dan ook gedaald! Overigens heb je de meeste kracht bij springen denk ik op het moment dat je nog ligt en de kite gaat je optrekken. Dus als de lijnen breken lig/zit je eigenlijk nog dicht bij de grond. Dus op zich...
|
|
|
marc010

Berichten: 121
|
@henning ik heb hem zelf ook, inderdaad voor de stuurlijnen is het overdreven zwaar Ik denk dat de lijnen die hij aangeboden kreeg zeker een goede vervanging zijn. Zijn ook langer neem ik aan. had zelf de lijnen 5 meter langer gemaakt,stuurt nog goed. iets meer lift, alleen terug na vele loops is het moeilijker te draaien dan reageert hij niet meer.... wel leuk om te proberen...
|
|
|
FunkyoneNL

Berichten: 834
|
170 power 80 stuur vlieg ik me met 6.8m2
|
|
|
Frank77

Berichten: 690
|
Heb je de lijnen nog kunnen repareren?
|
|
|