|
Jeffrey
Gast
|
Hallo,
Het is het SSS systeem. Dit is een systeem met op de frontlines een swivel zodat deze lijnen niet gedraaid raken. Op de plaatjes ziet het er goed uit. Is dit in realiteit ook zo?
Momenteel vaar ik met een Solid haak waar ik eigenlijk vanaf wil...
Jeffrey
|
|
|
KiteDemon

|
Als je de revieuws op kiteforum.com leest dan zijn de gebruikers er allemaal tevreden over zowel UDS als SSS. En ik denk dat UDS met X4 goed tot zijn recht komt vanwege de depower mogelijkheden. Zal wel ff wennen zijn om te varen met UDS maar éénmaal gewend willen de gebruikers niet meer terug. SSS is een goede oplossing om van alle twists in je frontlines af te zijn maar het blijft toch wel een prijzige oplossing omdat je ook een speciale spreader erbij nodig hebt.
|
|
|
Bluecupra

|
Hallo,
Wat kost het SSS systeem eigenlijk inclusief bar, lijnen en spreader?
Jeffrey
|
|
|
KiteDemon

|
Geen idee. Maar SSS gebruik je als een upgrade van je huidige naisbar. Als je toch alles compleet wilt hebben dan kan je beter gelijk UDS nemen.
|
|
|
Bluecupra

|
Hallo,
Ik zie op de site van v/d Berg dat het systeem €119 kost. Het UDS systeem komt op €249 (compleet).
Het gaat mij met name om de voorlijnen vrij te houden. Ik denk dat het SSS systeem meer aansluit bij mijn wensen. Het varen met UDS schijnt ook (geheel) anders te zijn...
Jeffrey
|
|
|
slufterhufters.com

|
zeer goede keus.
je moet ff opletten met je kite afstellen, want de fabrieks afstelling is iets teveel van het goede. voor meer depower van je kite moet je dit ff doen.
aan je bar zitten een blauw en een rood touw haal de middelste knoop eruit en schuif de eerste knoop door tot 3cm onder het zwarte rubbertje aan het einde van je touw.
verleng je depowertouw met ongeveer 5 a 7 cm.
van de fabriek uit heeft de kite teveel power, en door middel van deze afstelling heeft je kite dezelfde depower als een X3.
|
|
|
WaZuP

|
Ik had kevin het uds zien testen en ik vond het niks. 1Als je in de miniloop zit dan moet je in nood twee quick releses openen 2De quick releses vond ik er te zwaar werkend uitzien veel kracht nodig 3 de swivel op de frontlines moest je helpen
De leach om je bar draaide wel heel soepel mee. maar dat is ook zo bij het sss.
Als je gewoon het sss systeem neemt en dan je depower koord gewoon vervangt voor een veel langere dan heb je gewoon evenveel depower je bar zit alleen gewoon vast aan je depowerkoord terwijl je bij uds aan je laech vaart dus meer bewegingsvrijheid hebt.
(het uds wat ik gezien had was een vroege versie mischien is het als verholpen maar je hebt nog steeds 2! dingen te relaesen)
Succes Tim T
|
|
|
Bluecupra

|
Bedankt voor de antwoorden.
Ik ga voor een X4 16 met het SSS systeem ;D
Jeffrey
|
|
|