Beginner met kitesurfen

Azrael
Gast
Maart 07, 2007, 19:10:20
edit2Rapporteer  
Hey mensen. Ik heb zelf vroeger aan powerkiten gedaan met een C-quad en altijd met jaloezie naar kitesurfers gekeken. 't Was toen net in opkomst in Nederland en nog een apart iets (tegenwoordig al wel anders hehe).

Even op te koop gevraagd van de 2e hands sectie plaatsen. Edit: Arjan
diederik.,
Gast
Antwoord #1 Maart 07, 2007, 19:20:43
edit2Rapporteer  
ga doorsparen...
Emiel

Antwoord #2 Maart 07, 2007, 19:22:40
edit2Rapporteer  
tip1: even doorsparen, je kan beter nu iets meer besteden en een kite hebben die je niet meteen sloopt want dat is erg slecht voor je motivatie en nog slechter voor je portemonee.

tip2: neem les, je zal niet veel les nodig hebben maar de kites zijn toch behoorlijk anders dan je cquad en de kracht erin is ook anders. dat moet je gewoon even leren (www.kiboco.nl).
Azrael
Gast
Antwoord #3 Maart 07, 2007, 19:36:56
edit2Rapporteer  
Maar wat zou een goede kite en de rest van de uitrusting dan volgens jullie moeten kosten? Even doorsparen zegt mij als leek nog vrij weinig.

Nog een klein ding. Ikzelf ga in Almere kitesurfen (lijkt mij ook de beste plek om het te leren en mensen kitesurfen hier veel). Ik neem dus aan dat ik een ietwat grotere vlieger moet hebben omdat ik nu eenmaal landinwaarts zit.

'k Heb een leuke Kite Naish V4 18m2 gezien. Zou dat qua grootte voldoen met 75kg? Ik heb namelijk altijd goede verhalen over Naish vliegers gehoord.
Micky

Antwoord #4 Maart 07, 2007, 19:55:29
edit2Rapporteer  
Wil je gaan varen of vliegen???????
18m met 75 kg is "ietwat" aan de grote kant of wil je alleen maar tot wk 4 kunnen varen?
Zou als ik jou was eerder voor een 12 kiezen.
En neem in ieder geval minimaal 1 les! Doe je jezelf en andere een groot plezier mee.
Succes!
globe

Antwoord #5 Maart 07, 2007, 19:55:57
edit2Rapporteer  
was er al gezegd dat je een les moet nemen!

Een 18 meter om me te beginnen is kansloos!
Begin eerst met een 12 ofzo.
Azrael
Gast
Antwoord #6 Maart 07, 2007, 20:11:01
edit2Rapporteer  
Les nemen weet ik mensen en ga ik zeker doen. Maar das nu nog even niet aan de orde. Ik zal ook niet direct deze week een vlieger plus spullen kopen maar wil graag een goede keuze maken als ik dat wel doe. Het is nu toch nog wat te koud op het ijsselmeer voor een beginner dus elke maand die ik langer wacht is EN een betere keuze EN misschien meer poen ervoor.
'k Zie gewoon vooral wat vliegers betreft door de bomen het bos af en toe niet meer op markplaats.
JTP_Joost

Antwoord #7 Maart 07, 2007, 20:25:38
edit2Rapporteer  
post gewoon hier hetgeen als je iets ziet wat jou intresant lijkt. dan kunnen wij hier een realistische reactie op geven.

maar eigenlijk wat iedereen zegt klopt: spaar nog even door!!! een 18m kite is echt te groot.

heel soms hebben surfshops ook mooie beginnersdeals... maar die ga je niet redden met 500 euro!

heel verstandig dat je les neemt!!
kitecrack
Gast
Antwoord #8 Maart 07, 2007, 20:26:45
edit2Rapporteer  
18m2 is echt veel te groot, en les nemen is wel erg belangrijk!!

FF bij sports4fun langs in zwartsluis hebben ook genoeg gebruikt met altijd een seizoen garantie en voor goede prijzen(internet prijzen). En als een maat toch te groot of te klein is kun je hem zo omruilen, vinden ze geen probleem. Ik heb het ook gedaan en het mooie is toen ik daar m`n setje kocht kreeg ik er een les bij!! Helemaal top!

Kwil geen reclame maken of zo hoor maar gewoon topshoppie ThumpsUp
Azrael
Gast
Antwoord #9 Maart 07, 2007, 20:46:08
edit2Rapporteer  
Ze bieden bij Sport4fun ook de optie om een les te nemen en je geld terug te krijgen als je spullen bij hun koopt zie ik. Nooit mis.
martijn

Antwoord #10 Maart 07, 2007, 21:10:53
edit2Rapporteer  
doe gewoon slim en spaar door!!--> en laat je na je kiteles advizeren!!
Emiel

Antwoord #11 Maart 07, 2007, 21:27:43
edit2Rapporteer  
als je een les neemt top, vraag dan aan de instructeur wat voor jou goed materiaal zou zijn dan kan die jou adviseren na het zien van hoe je kite enz.

ik zou rond de 12meter kite doen en 130 boardje
Azrael
Gast
Antwoord #12 Maart 07, 2007, 21:45:05
edit2Rapporteer  
Wipika airblast 10.0 Kite

Is dat wat? Ik weet dat dat oudjes zijn maar vroeger deed men het er ook prima op dacht ik zo. Voor 150 euro een goede deal ex lijnen en bar? Lijkt mij geen dure kite en ik heb goede verhalen gelezen erover. Dan hou ik geld zat over voor een leuke plank /wetsuit en andere ongein en kan ik misschien met 500 euro nog wel een beginnerset hebben.
Annekee
Gast
Antwoord #13 Maart 07, 2007, 21:46:42
edit2Rapporteer  
Hoi allemaal,

Mijn vriend heeft net in Thailand een cursus Kitesurfen gedaan (3 dagen) en wil natuurlijk nu hier ook gaan kitesurfen.
Wij wonen in Monnickendam (is de gouwzee geschikt om te kitesurfen, ik zie nooit iemand?). Hij is 88kg zwaar, ongeveer 1.82m lang. Ik wil voor hem een kite voor zijn verjaardag kopen, maar heb geen idee hoe of wat. Hoeveel m2, touwen, grootte van het board, wat is een goed merk?, is tweedehands ok of moet je daar niet aan beginnen?  Zo niet, wat is een goede (e-) winkel? etc. etc.
Wie wil me tips geven?

Alvast superbedankt!

groeten, Annekee
Azrael
Gast
Antwoord #14 Maart 07, 2007, 21:47:32
edit2Rapporteer  
Wipika airblast 10.0 Kite

Is dat wat? Ik weet dat dat oudjes zijn maar vroeger deed men het er ook prima op dacht ik zo. Voor 150 euro een goede deal ex lijnen en bar? Lijkt mij geen dure kite en ik heb goede verhalen gelezen erover. Dan hou ik geld zat over voor een leuke plank /wetsuit en andere ongein en kan ik misschien met 500 euro nog wel een beginnerset hebben.
JTP_Joost

Antwoord #15 Maart 07, 2007, 22:49:01
edit2Rapporteer  
na je les advies vragen aan je instructeur is altijd goed...!!!
Alferink

Antwoord #16 Maart 07, 2007, 22:54:39
edit2Rapporteer  
Dat de kosten van een kiteonly kite uiteindelijk hoger zijn, want je moet nog een bar kopen.
Op hanglos staan ook goedkope kites.

Dat is wat hij bedoelt geloof ik Tongue
Azrael
Gast
Antwoord #17 Maart 07, 2007, 23:07:46
edit2Rapporteer  
'k Snap hem wel maar het leest zo onwijs onhandig die BrEezAhtaal.
Maargoed, ik kan beter naar een complete kite op zoek gaan dus. Ik ga markplaats weer afstruinen over een paar uurtjes.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.