Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
|
nnw is slufter natuurlijk:) alhoewel, zaterdag en slufter, misschien kan je beter uitwijken naar een rustiger playa. Maar ik moet morgen toch wat hoger in het land zijn, dus misschien pak ik wel een ijmuiden, meer wind daar boven in het land
Op Ijmuiden komen toch alleen maar homo's?  Laurens, je moet soms eerlijk zijn tegen jezelf...... 
|
|
|
|
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
|
Whahaa Michiel, nu je er wat makkelijker mee omgaat schiet ook het niveau van jouw proza omhoog: "Hier verhuren ze alleen maar kites met zware zeillaten die met een pijp carbon aan een veel te grote directional gemonteerd worden" Schitterend! Heb je het al aan je vriendin verteld of moet ik het even gaan vertellen? En ja, na de volgende sessie dan mag je mijn rugrits opentrekken, ik zorg dan voor flink wat van jouw favoriete luchten om van te genieten! Meer kan ik helaas niet voor je doen, ik slik al sinds enige tijd een vork in voordat ik uit kiten ga.
|
|
|
Mr the Emperor

|
Afgelopen week al brakend op bed gelegen. [Zou ik vorig weekeinde een ziektekiemetje van O meegenomen hebben?] Inmiddels weer hersteld en kan nu niet wachten om weer buiten te gaan spelen. Van het weekeinde 16knp, als beginner mooie wind voor mijn 12m. Alleen jammer dat we niet alleen water van ondere maar ook water van boven krijgen. Ach, maan- dins- & woensdag wordt het weer niks, kan ik eventueel weer uitzieken.
|
|
|
|
|
Spike_L

|
Haha,het is mooi fel kleurtje roze ja.... Kleurt mooi bij m'n groen/bruine ogen... ;-)
@Michiel Nee, het is een 2007 model, zijn nu in de aanbieding :-).
|
|
|
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
|
@Michiel Nee, het is een 2007 model, zijn nu in de aanbieding :-). De grotere maten dus nog wel te koop Was aan het kijken voor een 2007 7m2 nieuw, maar helaas is de reputatie bekend van die kite. Misschien dat ik toch voor een 7.5m2 Bandit ga, of de 2008 7m2 van O. Die moet ik ook nog eens testen. Als laatste optie die overheerlijke Rise08 van Ron in een kleine maat. Kortom genoeg te testen dit seizoen. Veel plezier met die vette Waroo07 13m2. Goed low-end en vette hangtime heb ik al meermalen meegemaakt  @ Rudo: Vandaar dat gat in je droogpak, dat kwam helemaal niet door de rits dus, vond het al zo laag zitten. Zeker een snelle spijsvertering 
|
|
|
martijn

|
En die Cult dan Michiel, is die interesse helemaal weg? 
|
|
|
martijn

|
ik heb mn plaatje aangepast, Speciaal voor jullie 
|
|
|
Wilcoos
Geen avatar
|
Hey boys, hoe zijn de weerscondities voor morgen op de playa? Zag op windguru een goede wind (15 knopen) 7 graden en een beetje neerslag.
|
|
|
martijn

|
Vorige week gaven ze ook 15 knopen af, dat was ook veel meer: rond de 20(+) knopen. Je hebt goede kans dat dat morgen ook zo is, kijk maar als je naar beneden scrollt  (op windguru) KNMI geeft ook 4/5 bft op, met misschien neerslag kans: Zaterdag overdag is het wisselend bewolkt en vallen er van tijd tot tijd buien, later mogelijk met hagel en onweer. De maxima liggen rond 9 graden en er waait dan een matige, aan zee een vrij krachtige tot krachtige, noordwestenwind.
|
|
|
Snackyman

Logs: 0 | 6 uur
|
@ Michiel: Ik weet zeker dat jij ijmuiden wel vet vind. Morgen is het daar opzich wel relaxt. Wind komt over de pier heen dus goed tedoen. Anders gaan we daar eens een keertje varen. Rijden we met 2 auto's zetten we er 1 in noordwijk en rijden we daarna door naar ijmuiden. Doen we een downwinder 
|
|
|
Michiel.
Moderator

|
En die Cult dan Michiel, is die interesse helemaal weg?  Voor mij persoonlijk wel. De Helix in 9m2 en kleiner doet het gewoon goed, hoewel de Cult meer high-end schijnt te hebben. Ik denk nog steeds aan een kleine Bandito. Kwa herstart en stabiliteit nog niets beters in mijn handen gehad  Sebas, ik weet het wel zeker dat IJmuiden de bom is. Ze rijden er echter over je kite heen met vrachtwagens had ik begrepen  Alleen zo'n downwinder lijkt me echt heel erg vet. Maar dan moet je wel ff meer oefenen. We zullen binnenkort wel ff op Oostvoorne oefenen, naar de Slufter ofzo. Dan zul je merken dat het nog knap lastig is heel lang downwind te varen 
|
|
|
|
martijn

|
ik ga dan ook wel mee downwind naar de Slufter. Altijd al een keer willen doen 
|
|
|
ROBST3R

|
mwah ik heb in totaal pas 6 keer gekite ofzo in nl en heb afgelopen zaterdag een downwinder naar slufter gemaakt! Too EASY!!! gheghe of schep ik nou op?
|
|
|
Spoon

|
ik wil ook wel eens een downwinder doen...
|
|
|
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
|
@ Robster: Heb je pas echt zo weinig gekite/? Dan nog meer respect! Was toff, maar in mijn ogen tot ietwat gewaagde, actie afgelopen zaterdag.....
Hopelijk tot morgen heren! Playa gaat het wel worden denk ik...ff de regen checken...begin vd middag...
|
|
|
Michiel.
Moderator

|
gheghe of schep ik nou op? Een beetje wel. Met de huidige temperaturen echt een onderneming dat je weet wat je moet doen als het mis gaat. Helaas bestaat er ook iets als materiaalpech, zeker met al die nieuwe bridels en pulley ellende aan de kites van tegenwoordig  En zowiezo was het zaterdag niet echt een sport. Bij NW wind is het pas een sport om naar de Slufter te varen. Dan moet je nl. opkruisen  Dan is het ook zaak om wat te weten van de stromingen en de locaties van de zandbanken. Beter met z'n allen doen, alhoewel ik denk dat is a.s. zaterdag op de Slufter zal zijn vanwege laag water (pas weer hoog om 15:00 uur)
|
|
|
Audrey

|
Kan je nagaan dalijk als het zomer is met een lekkere temperatuur.. 
|
|
|
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
|
Hmm...'s ochtends vroeg is het laag....en geen wind...dus tegen de tijd dat het waait is het al weer aardig opkomend...dus dan kan de Playa wel ok zijn.
Wordt de Sluf met opkomend water niet een enorme klotsbak??
|
|
|
Michiel.
Moderator

|
Hmm...'s ochtends vroeg is het laag....en geen wind...dus tegen de tijd dat het waait is het al weer aardig opkomend...dus dan kan de Playa wel ok zijn.
Wordt de Sluf met opkomend water niet een enorme klotsbak?? Met opkomend water kan de Slufter idd. een enorme klotsbak zijn. Dat geldt ook op een gegeven moment voor Oostvoorne. Pas als het water echt hoog komt begint de klots wat af te nemen, en bij de Sluf wordt het alleen maar erger. Ik zie dat de wind om 10:00 uur al op oorlogssterkte is, alleen een dip rond een uur of 13:00 uur. Afwachten maar, afgelopen woensdag was ook een vreemd daggie. Ik ga met plezier naar autoplaya, maar eerst ff checken op de Sluf hoe druk het is.
|
|
|
BoMiRon
Geen avatar
|
Ik wilde morgen voor het eerst naar auto strand. Ben het een beetje zat op strand horst, maar is het wel te doen met een omega bow 12 en 87 kilo. IK heb geen zin om voor niks een eind te rijden. Ik zie maar max een knoop of 15. Dus ik twijfel nog. Ook met al die verhalen van de homo's het is toch geen homo verzamelplaats he :-) Of begint iedereen nu te zeiken dat je met een bow kite zo wie zo een ....... bent.
|
|
|