|
Yannick
|
Hey Ziet er mooi uit man! ;D ben wel benieuwd hoe die vaart, kan ik hem niet un keer komt testen? Greetz, Yannick
|
|
|
john
Gast
|
Ziet er goed uit Leon,
Wat koste dit boardje nu aan tijd en geld ???
|
|
|
LeonB
Gast
|
Dit boardje is m'n eerste zelfbouw formica boardje. Ik ben hier toch wel een paar maanden mee zoet geweest. Je loopt wel eens tegen een paar technische uitdagingen aan!! Het materiaal koop je voor meerdere boards. Ik heb nog geen exacte berekening gemaak, maar ik schat dat een board ongeveer 200 tot 250 EURO materiaalkosten heeft. Inclusief de kleine dingen zoals schuurpapier, tape, mesje, boutjes, enz.....enz. Hiernaast heb je natuurlijk nog je gereedschapskosten. vacuummachine, rockertafel, bandschuurmachine, frees, kolomboor, enz..enz. Maar een ding is zeker. Het is helemaal te gek om zoiets te bouwen!!! Het werkt toch wel verslavend!!!
Voor diegene die m willen uitproberen, dat kan!!!
Ik vaar voornamelijk op Schellinkhout, enkhuizen, andijk en edam.
Je moet maar ff een seintje geven.....
Grtz,
Leon B
|
|
|
oneANDonly
Gast
|
Ziet er strak uit. Je hebt er wel behoorlijk over nagedacht, dat mag ik wel. Ben zelf ook al verslaafd.
|
|
|
Emiel
|
mooi boardje man!!! die vinnen zien er egt netjes uit. zijn die mstic voetbanden betje chill, die wil k namelijk ook nog gaan kopen om op me board te zetten
|
|
|
Jasper
|
vet boardje man! ik vind die afgezaagde hoeken wel dope
|
|
|
Wim G
Gast
|
Zit er nog een concaaf in de bodem?
|
|
|
LeonB
Gast
|
Tnx voor de reacties!!!!
In dit boardje zit geen concaaf. Ik ben al wel een beetje aan het nadenken hoe dat te doen......
grtz
Leon
|
|
|
Bjorn s
Gast
|
Het is je eerste, maar zoals je bezig bent lijkt het alsof je er al wel 40 gebouwd hebt.......mooi geworden hoor
|
|
|
Emiel
|
bouw je ze op bestelling??
|
|
|
max
Logs: 0 | 3 uur
|
zeer mooi boardje Leon ! en het gewicht is niet slecht voor een eerste keer en overigens leuk dat je er een bouwbeschrijving bijzet! knap gedaan ! max
|
|
|
oneANDonly
Gast
|
Vanmorgen nog een keer het bouw process bekeken en moet zeggen dat ik die werkmal wel een handige oplossing vind.
|
|
|
oneANDonly
Gast
|
Waar heb jij trouwens je corecell gekocht, en wat koste dat?
|
|
|
Martin S
Gast
|
strak board!
één vraag 3cm rocker? persoonlijk vindt ik dat aardig wat
je zie veel board met een flat rockerline uitkomen nowerdays
|
|
|
loki
Gast
|
leon waar zijn jou vinnen van gemaakt?? heb je ze zelf gemaakt of gekocht in de winkel en zo ja waar dan:)
ik ben namelijk zelf ook bezig met een board maar ik zit nog met het vinnen probleem:(
|
|
|
LeonB
Gast
|
Dudes,
Nogmaals bedankt voor de reacties!!!
Emiel,
Of ik deze boards bouw op bestelling? In principe niet. Ik wil het kleinschalig in de hobbysfeer houden. Maar voor diegenen die na het uitproberen toch nog geïnteresseerd blijven wil ik in goed overleg wel een boardje bouwen. NoProblemo!!!Het blijft toch een verslavende afwijking!!! ;D
Martin K,
De Corecell platen heb ik bij Polyservice in A'dam gekocht. Wat ze kosten weet ik zo gauw niet meer...moet je ff bellen.
Martin S,
Dit board heeft de outline en rockerline van m'n productieboardje de Naish TwinTip convertible 150/38 cm (2003). Ik heb alleen de tips wat ingekort. Tijdens m'n proefvaart had ik toch wel veel plezier van wat meer rocker aan de tips met choppy condities.
Grtz,
Leon Berkhout
|
|
|
LeonB
Gast
|
Loki,
De vinnen zijn gegoten met epoxy en (beide kanten)gelamineerd met 280 gr/m2 keper glasweefsel. Het Logo heb ik uitgeprint op een soort doorzichtig overtrekpapier te verkrijgen bij de boekhandel en zit onder het laminaat. Na het lamineren de vinnen met een strijklaag epoxy insmeren, schuren met waterproof schuurpapier en lakken met DD-lak. De vingaten zijn later geboord en getapt met M6.
Het is heel veel werk, maar het resultaat is er dan ook na!!!
Als je meer vragen hebt moet je maar ff mailen....
Grtz,
LB
|
|
|
boompjes 250
Gast
|
complimenten leon! ziet er strak uit, wat is het totale gewicht?
|
|
|
LeonB
Gast
|
Het totale gewicht inclusief voetbanden en vinnen: 3.5 Kg Netto gewicht kaal : 2.8 kg
Grtz,
LB
|
|
|
Marcel~
Logs: 0 | 281 uur
|
Absoluut netjes geworden. Wel veel werk. Ik blijf ze voorlopig maar van 3 mm Berkentriplex bouwen....
|
|
|