negatieve outline?

Tim Melker
Gast
Juni 04, 2004, 12:59:34
edit2Rapporteer  
hey mensen,
ik ben van plan om een een formica board te gaan bouwen.
nou vroeg ik me af hoe een board met een negatieve outline vaart.
hij moet ongeveer 1,20 m worden. hoe breed kan ik hem dan het beste maken?

Tim
Een andere Joost :P
Gast
Antwoord #1 Juni 04, 2004, 15:08:18
edit2Rapporteer  
Tim,

Als je de boardbuilders group op Yahoo een beetje volgt dan kun je er uit opmaken dat de negatieve outline vooral voordelig is voor lichtweer boards.  De negatieve outline zou meer grip geven waardoor je het board heel vlak kunt varen.

Zelf zit ik er ook aan te denken om een lichtweer board te bouwen met licht negatieve outline, weinig rocker en een lichte concaaf (3mm). Lengte zal dan iets van 1.40-1.50 worden. 1.20 Is mij iets te kort voor een lichtweer board.

Ik kan me nog herinderen dat Fanatic twee jaar geleden met de Raptor kwam, die had ook een sterk negatieve outline. Het concept is toen niet echt aangeslagen, waarom weet ik niet. Meschien te weinig flex, of te dikke rails? Boards waren toen zowie zo heel anders dan nu. Igg het jaar daarna kwamen ze met weer met een raptor, maar die had gewoon een positive outline. Mode grill of marketing strategie?

Ben igg erg benieuwd naar je resultaat.
Parkie

Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #2 Juni 04, 2004, 17:17:55
edit2Rapporteer  
Excuseer mijn lompigheid.
Concaaf weet ik Rocker ook maar wat is een negatieve outline ???
Erik Verhe1j

Antwoord #3 Juni 04, 2004, 17:21:09
edit2Rapporteer  
je board is het in midden breder dan aan de tips, die lijn van het midden naar de tips heet de outline. Met een negatieve uitline wordt bedoeld dat de tips breden zijn dat het midden van het board.

Groeten Erik
Parkie

Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #4 Juni 04, 2004, 17:23:31
edit2Rapporteer  
O thanx Eric, dus een beetje het idee van snowboards.

Weer wat bijgeleerd.
Wat een leuk forum hier leer je nog eens wat.
Erik Verhe1j

Antwoord #5 Juni 04, 2004, 17:38:50
edit2Rapporteer  
http://www.tekrite.co.uk/boardreview/kitesurf/images/raptor139.jpg dit is die raptor waar joost het over had
Wim G
Gast
Antwoord #6 Juni 05, 2004, 11:08:50
edit2Rapporteer  
Heeft iemand ervaring met een negatieve outline op zee. Schijnt niet goed te werken omdat de tips(de voorste) de golven pakken. Voor vlak water zijn ze wel goed heb ik begrepen.
Jorn
Gast
Antwoord #7 Juni 07, 2004, 20:42:45
edit2Rapporteer  
Ik gebruik een loose XX 162 cm (www.loose.it) met een negatieve outline. Ik vaar 99% van de tijd op zee. Heb eigenlijk nooit last van het "duiken" van mijn board in de golven. Vaart heerlijk makkelijk erg hoog aan de wind en is ideaal voor de dagen met wind onder de 4 bft (de golven zijn dan ook niet zo heel heftig). Negatieve outline is dus ckr een aanrader voor weinig wind maar je moet niet onder de 145 gaan zitten want dant werkt het principe van de negatieve outline niet meer optimaal.

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.