(HJ) MINI-ME

|
TIP: Koop je spullen in Bonaire want dan heb je de helft van je vliegticket al terug. FF bestelling doorgeven en dan kan het voor je klaar liggen wanneer je op vakantie gaat en vervolgens neem je het zonder invoerrechten weer mee naar NL 
|
|
|
@rjen
Geen avatar
Logs: 0 | 2 uur
|
Ik zou als ik jou was een 7 erbij nemen. Als jij met je 9 kite (25 a 30 knopen) kan je vriendin de 7 pakken.
|
|
|
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
|
Ik zou als ik jou was een 7 erbij nemen. Als jij met je 9 kite (25 a 30 knopen) kan je vriendin de 7 pakken. Zeker als het vrouwtje waarschijnlijk iets lichter is als hij. Neem dan een 7m2 met een goede low-end zoals bijvoorbeeld de Waroo08 7m2, dan ben je verzekerd van die lekkere BoxerSLE 9m2 als het genoeg daarvoor waait, en je vriendin zal echt niet klagen over die heerlijke Waroo  MINI-ME: krijg je die Waroo in Bonaire dan gratizz, zo goedkoop als ie hier al is? 
|
|
|
(HJ) MINI-ME

|
Ik zou als ik jou was een 7 erbij nemen. Als jij met je 9 kite (25 a 30 knopen) kan je vriendin de 7 pakken. Zeker als het vrouwtje waarschijnlijk iets lichter is als hij. Neem dan een 7m2 met een goede low-end zoals bijvoorbeeld de Waroo08 7m2, dan ben je verzekerd van die lekkere BoxerSLE 9m2 als het genoeg daarvoor waait, en je vriendin zal echt niet klagen over die heerlijke Waroo  MINI-ME: krijg je die Waroo in Bonaire dan gratizz, zo goedkoop als ie hier al is?  Het merk maakt volgens mij niet uit en je betaald de dollar prijs... dus idd met de euro is dat bijna gratis 
|
|
|
snah.siub

|
Waar ik me 'zorgen' om maak, is dat ik met die 9m2 pas lekker vaar bij 18+ knopen als ik me het goed herinner. Daaronder heb ik te weinig power voor mijn gewicht, en dan kan ik wel die 1:1 bar gaan tweaken, maar dat vind dinnetje weer niet zo leuk  De 13m2 vond ik goed bij 15/16 knopen, maar daaronder wordt ie weer wat traag. Ik *denk* dat ie iets te pittig is met 20+ knopen. Vandaar dat ik dacht als ik bv die nieuwe 10.5 naish cult koop, dan heb ik een mooie middenmaat. Voor dinnetje zou ik wellicht alsnog een 7m2 kunnen kopen, ze wordt nogal wild van die bandit, maar da's puur op kleur 
|
|
|
Frank77

|
Ik vond de bandit nogal wat bardruk hebben...het is denk ik verstandiger dat ze die eerst ff test.
|
|
|
The O

Logs: 0 | 68 uur
|
Wat jij beschrijft hebben we allemaal last van  . De hele winter met 7m (formule 1) en dan in eens weer een 12m  , dan denk je aan wat voor trekzak hang ik nu weer.
|
|
|
Morres

|
gewoon ozone 11 erbij, prima kite
|
|
|
snah.siub

|
Hey, Mooi dat ik niet de enige ben  Het is een luxe probleem wellicht, maar ik neig toch wel naar een 10 a 11m2 kite. De ozone 11m2 dacht ik ook aan, maar de naish bevalt me beter dan de ozone. Misschien zou ik er eens een test run mee moeten maken. Van een mede-kiter kreeg ik de tip voor de [2008] [Ocean Rodeo] [Rise] [10m] http://www.kitehigh.nl/forum/index.php/topic,30563.0.htmlDat lijkt me ook een fantastische kite, vooral door z'n grote bereik ook. Iemand hier al meer ervaringen mee? En al mensen met de Naish Cult 10.5? Dit lijken me beide goede kites.
|
|
|
Michiel.
Moderator

|
Waar ik me 'zorgen' om maak, is dat ik met die 9m2 pas lekker vaar bij 18+ knopen als ik me het goed herinner. De BoxerSLE serie zijn lekkere kites, onder meer. Maar in low-end waren ze in vergelijking met sommige andere 2007 SLE's niet zo heel goed. Een North Rebel07 9m2 kon je al vanaf 15 hoogte lopen om een voorbeeld te geven, met nagenoeg hetzelfde high-end. Zover ik weet zou een Waroo08 9m2 ook je extra low-end geven t.o.v. je boxerSLE. Ook de Bandit gaat enorm vroeg los voor een 9m2 (en overige maten ook) Wat Frank77 zegt ben ik het in dit geval wel mee eens. Heb zelf een Bandit, en heb ook Ozone's en de boxer gevaren. De bardruk van de Bandit is hoger dan die andere twee, daar moet je van houden (en mee leren omgaan, want het is helemaal niet hoog, maar verderlicht zoals een Ozone bijvoorbeeld zeker niet) De Cult 10.5 is te vergelijken met een 11m2 van andere merken kwa inzetbereik. Indien je vriendin dicht bij jou gewicht zit wel aan te raden. Is ze 10kg of meer lichter dan lekker voor een 13/9/7 combo gaan. Ik weet niet uit welk jaar je Ozone is, maar hij moet toch zeker wel tot 20+ kn. te houden zijn.
|
|
|
snah.siub

|
Ik bedenk nu dat ik niet helemaal duidelijk waarschijnlijk ben geweest, maar het zal best vaak kunnen gebeuren (zeker met bonaire en hardere wind, en wat ik meemaakte in Brazilie met 23+ knopen continu) dat mijn vriendin aan haar 9m2 hangt, en ik niet kan kiten omdat mijn 13m2 gewoon te groot is. Nu snap ik wel wat je bedoelt met dat zij dan een 7m2 zou kunnen nemen, en ik die 9m2 dan kan gebruiken, maar mijn vriendin is wel gecharmeerd van de 9m2 ook. Eigenlijk zou ik dus een 7m2 en een 10/11m2 moeten kopen  Nu zou ik dat ook prima vinden, stel geld is geen belemmering, wat is dan het advies? Edit: ik heb een 13m2 Ozone Sport 2007
|
|
|
@rjen
Geen avatar
Logs: 0 | 2 uur
|
Ik bedenk nu dat ik niet helemaal duidelijk waarschijnlijk ben geweest, maar het zal best vaak kunnen gebeuren (zeker met bonaire en hardere wind, en wat ik meemaakte in Brazilie met 23+ knopen continu) dat mijn vriendin aan haar 9m2 hangt, en ik niet kan kiten omdat mijn 13m2 gewoon te groot is. Nu snap ik wel wat je bedoelt met dat zij dan een 7m2 zou kunnen nemen, en ik die 9m2 dan kan gebruiken, maar mijn vriendin is wel gecharmeerd van de 9m2 ook. Eigenlijk zou ik dus een 7m2 en een 10/11m2 moeten kopen  Nu zou ik dat ook prima vinden, stel geld is geen belemmering, wat is dan het advies? Edit: ik heb een 13m2 Ozone Sport 2007 Toch een 7 meter erbij, ik weet zeker dat je vriendin nog meer gecharmeerd raakt van een 7! Een aantal gasten op Slufter varen al met 20 knopen met een 7 en willen niks anders, gewicht 75 kg.
|
|
|
Ernestooo
Geen avatar
|
Als we het over kiezen van kites hebben dan roept er altijd wel iemand: Uitproberen! Helemaal mee eens alleen heb het gevoel dat het testdagen gehalte de afgelopen 2 jaar nogal is gezakt. Ik zit zelf een beetje in dezelfde hoek qua merken (cult 12m, best Waroo 12m of Ozone sport 12m). Wie weet waar je deze kites goed kan testen: testdag of shop die alle merken heeft?
|
|
|
snah.siub

|
Waarom zit ook niet de Ocean Drive Ride in je overzicht, de 12m2 of de 10m2? De recensies, als ze kloppen, zijn zeer lovend. Vanavond op Oostvoorne eens kijken, tis nu 19 knopen en stoten van 24 knopen, woooei 
|
|
|
Michiel.
Moderator

|
Waarom zit ook niet de Ocean Drive Ride in je overzicht, de 12m2 of de 10m2? De recensies, als ze kloppen, zijn zeer lovend. Vanavond op Oostvoorne eens kijken, tis nu 19 knopen en stoten van 24 knopen, woooei  Je bedoelt de Rise 2008, daar heb ik even aan de 12m2 gehangen en die recensies kunnen aardig kloppen. Echt een heerlijke kite. Als je er vandaag op Oostvoorne voor 18:00 uur was heb je Ron Rodeo onder een oranje 12m2 kunnen zien hangen, ik was er ook overigens. De prijs is ook erg gunstig (vraag forumgenoot Wouter hier, die is van Ocean Rodeo NL). In principe had ik die ook kunnen noemen naast Best Waroo als prijsgunstige kite. Zit zelfs one-pump op.
|
|
|
(HJ) MINI-ME

|
Heb ook goede recensies in de kb.de gelezen over de NOVA2 van TAKOON en is volgens mij ook niet zo abnormaal duur... 12m2 kompleet 1299,- euro
|
|
|
snah.siub

|
Ik was er om 19:00 tot 21:30, wat een heerlijk windje, wel wat vlagerig. Aan de 9m2 samen met m'n vriendin gehangen, maar dat was toch net niet net wel, kan komen door al mijn beginners gebeuren hoor.
Na gisteren met mijn ozone 13m2 gevlogen te hebben, is die 9m2 opeens een duivels snel kite'tje, toch wel weer heel anders en onderweg naar huis zat ik toch stiekum te dromen over een ozone 11m2, moet er nog maar eens wat op nalezen of testen eigenlijk ...
|
|
|
|
snah.siub

|
Woosah! Wat een warm bad al niet kan doen na een avondje kiten  El Rudo: oh jee, er wordt geboden ... dan gaan m'n nekharen overeind hehe. Probleem/punt is, dat de kite echt voor m'n vriendin is, die is helemaal gelukkig ermee. Ik zei tegen d'r dat een 7m2 waarschijnlijk fijner voor haar is, maar daar wilde ze niet aan. Ik moet die kite als niet bestaand voor mezelf beschouwen denk ik hehe. Daarom dacht ik ook aan die Ozone 11, zelf merk kite als m'n 13, iets minder m2 waardoor leuk te varen voor mij bij wat meer knopen, die 13 is zo'n trekkerd anders. Die durf ik niet zo goed als vanavond, met vlagen van 25+ knopen. M'n leraar (Iwan) zag ik ook op een 13m2 ozone overigens goed beulen. Met een 10/11 zou ik volgens mij goed uit moeten komen, omdat met die 9 ik toch soms underpowered was (kan door die 2:1 komen wellicht). Duuuuuss.. 
|
|
|
|
Michiel.
Moderator

|
Heb ook goede recensies in de kb.de gelezen over de NOVA2 van TAKOON en is volgens mij ook niet zo abnormaal duur... 12m2 kompleet 1299,- euro
Absoluut, en de Furia is ook een heerlijke kite (maar te snel sturend voor de beginnende kiter. Tevens is die Rise08 goedkoper, alleen niet zo goedkoop als de Waroo08. Vaar je de BoxerSLE 2:1  Dat heb ik nog nooit iemand zien doen, dat is echt zonde van die kite. Zover ik weet is wel de 2:1 mogelijkheid op de bar erbij geleverd, maar wordt zelfs door Naish aangeraden hem 1:1 te vliegen. De Schokwave07 is een andere kite die wel 2:1 als 1:1 kan vliegen. Niet doen dus! En je vriendin zal het zeker lekkerder vinden 1:1, dat garandeer ik zelfs  De Ozone Instinct sport 2008 t.o.v. 2007 schijnt behoorlijk verandert te zijn. Ik heb alleen het 2008 model in maat 9m2 kunnen testen, en van diegene van wie de kite was (zeer ervaren kiter, test heel erg veel materiaal) gehoord dat hij toch anders was (verbeterd) t.o.v. 2007. o.a. de windranges zijn beter in het low-end van de 2008 modellen heb ik mij laten vertellen. Voor de 9m2 kan ik dat ik bevestigen dat de low-end goed is, evenals de high-end (was een zeer vlagerige dag, wind van 15 tot 30+ knopen gehad, en daar heb ik de kite ook in kunnen testen) De 11 zal ongetwijfeld sneller sturen als de 9m2, maar zoals bij veel andere merken kites blijft ook een 11m2 gevoelsmatig een grote kite in vergelijk met een 9m2 of 7m2 Met een 10/11 zou ik volgens mij goed uit moeten komen, omdat met die 9 ik toch soms underpowered was (kan door die 2:1 komen wellicht). Een kite kunnen varen in het low-end benodigd ervaring. Als beginner kun je gewoonweg niet goed de maximale capaciteiten van je kite eruit halen. Zeer belangrijk daarbij is dat je op de kite let wat hij doet (hoe hij zich gedraagd), en wat dan zeer helpt is het bargevoel. Geen enkele kite met 2:1 kan je voldoende gevoel, feedback noemen we dat, geven waardoor je niet goed aanvoelt wat de kite doet. Daar moet je het volledig hebben van visuele controle. Geloof me, dat aanvoelen is veel makkelijker, want als je dat kunt hoef je niet meer naar je kite te kijken, en kun je sturen, springen en tricks doen zonder dat je kite iedere keer de verkeerde kant opschiet.
|
|
|
snah.siub

|
Tnx voor het antwoord Michiel! Die 2:1 zal ik eens naar haar doorsturen, maar zoals gezegd, het is voor 95% zo dat zij die kite gebruikt en ik dus een andere zal moeten zoeken. Als ik van Ozone zo de bereikgedeeltes zie, zal ik met een 11m2 redelijk uit moeten komen, en ik kan mijn bar gewoon hergebruiken. Natuurlijk is een 11m2 trager dan een 9m2 en sneller dan een 13m2 (denk dat je bedoelde dat ie sneller stuurde dan de 13  ), maar ik ben zo'n 84/85kg en heb wat mee te sleuren dan ook. Als de 11m2 beter voelt, zou ik altijd nog m'n 13 kunnen verkopen en m'n 11 als 'main' kite kunnen gebruiken evt aangevuld met hardere wind de Boxer 9m2 (op 1:1 stand) en voor vriendin een 7m2. Of gewoon alsnog een 7m2 kopen, dan heb ik een redelijk spectrum aan kites hehe 
|
|
|
Michiel.
Moderator

|
Ik spreek niet uit ervaring helaas, maar het low-end van die 11m2 Sport 2008 is een aantal knoopjes verbeterd t.o.v. 2007 model, dus waarschijnlijk hetzelfde als je huidiige 13, maar met het voordeel van nog meer high-end. Je vriendin moet dat echt doen, want niemand vaart dat ding 2:1 en dat heeft een reden. De kite wordt er echt lekker van, en de bardruk neemt ook nog eens af. Zover ik weet is hij ook voor 1:1 ontworpen, maar hadden ze gewoon de standaard SLE bar erbij geleverd. Zie je gebruiksaanwijzing hoe terug te zetten naar 1:1, is maar 5min werk. Nogmaals, sla het advies van @rjen niet in de wind. Je vriendin is toch lichter in gewicht? Stel dat ze 65kg weegt en jij bent gepowered met 20kn op de 9m2, dan kan zij makkelijk met een goede 7m2 al uit de voeten. Bij 15kn kun jij je huidige 13m2 pakken (of toekomstige 11m2?) en zij aan de 9m2 hangen. Forumgenoot RH hier heeft de Bandit 11/9/7.5m2 samen met zijn vriendin die een stuk lichter is, werkt in de praktijk perfect zolang er een gewichtsverschil van minstens 10/15kg is 
|
|
|
snah.siub

|
 Ik: 84/85kg Zij: 60kg Dus er zit best wat verschil in. Ik vond gisteren dat ik met de 9m2 nog niet eens zo extreem gepowered was moet ik zeggen, als de wind wegviel had ik te weinig kracht. Had windmetertje bij me en om 19:00 was het 19/20 knopen met dikke uitschieters. Met die uitschieters kon ik fijn waterstarten  Vandaar dat ik ging denken aan een iets krachtigere kite (11m2). De bar ben ik zeker nu geinteresseerd in om die op 1:1 te zetten, dat ga ik even uitzoeken. Heeft dat nog impacht (behalve beter gevoel etc) op de power/depower capaciteiten?
|
|
|