weer een beginner ;)

arco91

Geen avatar

September 07, 2010, 22:07:17
edit2Rapporteer  
avond alle,

even voorstellen,
ik ben Arco en kom uit de omgeving van rotterdam.
tot nu toe nog nooit op het water actief geweest met de kite.
ooit vroeger op een blauwe maandag nog is aan windsurf gedaan alleen dat was geen optie om dat ik niemand had wie mee ging en achter op het fietsje was het toch ook niet alles.

ik ben al een tijdje bezig me een 4lijn vlieger (flow5) en een buggy  en soms een flyboard (geen eigen materiaal helaas).
maar nu begin het water toch ook steeds meer te trekken!
dus nu beginnen de vragen he  Wink

nu zie je voor op het water bijna alleen maar vliegers met tubes, logies natuurlijk, maar voor op het land schiet dit niet echt op (lijkt mijn).
nu las ik al iets over de flysurfer speed, deze zou zo wel op land als op water goed zn werk doen.
want we zijn nog wel is op het land bezig dus zou zonde zijn als ik dan die kite niet kon gebruiken.
zou dit wat zijn voor mijn?

ik ben +/- 1.85 lang en weer zo 85kg , aan wat voor board zou ik dan moeten denken?
verder ben ik dus op het water nog een leek, alleen op het land  met een normale 4lijner kan ik wel redelijk mn ding doen.

alle andere tips zijn ook van harte welkom, ik ben nog volledig aan het orienteren dus liever dat ik nu tegen dingen oploop dan pas als ik al de spullen heb gekocht!

alvast bedankt

Wjs

Antwoord #1 September 07, 2010, 22:10:44
edit2Rapporteer  
eerst les nemen voordat je het water opgaat  ThumpsUp
Jeroen89

Antwoord #2 September 07, 2010, 22:13:09
edit2Rapporteer  
Als je de overstap wilt maken zal het voor jou gemakkelijker zijn dan voor iemand die nog nooit een vlieger heeft vastgehouden.
Wel raad ik je aan ff een lesje te nemen.

Verder met je vraag over de kite. Een flysurfer kan je natuurlijk ook op land gebruiken maar die dingen zijn wel reteduur. Als je genoeg knaken hebt is dat natuurlijk geen probleem. Anders ff kijken naar een leuk tweedehandsje of een goeie deal in een shop maken.

Qua boardje. Zou zo rond de 1.35 tot 1.40 ofzo gaan zitten. Breedte rond de 38/40. Zijn genoeg boardjes dus ik ga niet over merken ofzo beginnen.
arco91

Geen avatar

Antwoord #3 September 07, 2010, 22:32:29
edit2Rapporteer  
thnx voor de snelle reactie's!!!

ik wil zoiso een lesje of wat volgen.
van de zomer iemand zn been zien breken die dacht in 1keer in een buggy weg te rijden.
dus wil de basis wel leren van iemand die weet wat hij doet en het ook kan overbrengen.

ik zat zelf wel te denken aan 2ehands, maar als er andere kite's zijn die ook op land en water kunnen hoor ik het graag, ben dat betreft echt nog een leek.

Ocean-Limbo

Antwoord #4 September 07, 2010, 22:45:05
edit2Rapporteer  
Ik ben begonnen met Flysurfers (Psycho, Speed en Pulse) maar dat schoot niet echt op. Toen ik daarna overgestapt ben op tubes (F-one) had ik het in no time onder de knie.

Kortom: ik vind Flysurfers nog altijd machtig mooi, vooral de Speed bij low wind maar voor op het water vind ik tubes toch beter ....

veel plezier en su6
arco91

Geen avatar

Antwoord #5 September 07, 2010, 22:50:57
edit2Rapporteer  
wat waren zo al de problemen?
is het echt moeilijker te leren met de speed of is het meer met tricks ?

igg wel fijn dat er hier mensen zijn met ervaring , zo hoor je teminste hoe of wat ThumpsUp
Ocean-Limbo

Antwoord #6 September 08, 2010, 00:05:06
edit2Rapporteer  
wat waren zo al de problemen?
is het echt moeilijker te leren met de speed of is het meer met tricks ?

igg wel fijn dat er hier mensen zijn met ervaring , zo hoor je teminste hoe of wat ThumpsUp

met alle Flysurfers heb je een probleem als tijdens het launchen een takje, zeewier of wat dan ook zit ....helaas zijn sommige spots bezaaid met rotzooi e.d.

de waterrelaunch is vooral bij de Speed erg tricky want je moet hem backwards launchewn en dan vlug draaien .... dit gaat niet altijd goed ...
bij sprongen verliest de Speed wel eens zijn profiel, met alle gevolgen van dien ...

Als Lightweather kite is de Speed zeer geschikt ..
hehuis

Antwoord #7 September 08, 2010, 03:08:35
edit2Rapporteer  
Als beginnend kiter ligt die kite nog al eens te water.
Dan is het niet handig met een flysurfer, als die als hoopje op het water ligt.
Omdraaien met de wind er vol in, in diepwater zonder board waarachter je goed weerstand kan geven. Is idd minder handig.

Ben na 4 jaar tubes overgestapt op FS. Ben er erg blij mee.
Geen "bandenplakken" naast het water, met zand en wind, enz.

Ga eerst een aantal dagen lessen. Is ook handiger als je het materiaal laat "ploffen". Kost jou geen geld. (naaien, plakken, nieuwe tubes, enz).

Een nieuwe "naish" kost ook goed geld. FS is iets duurder.
leeany

Antwoord #8 September 08, 2010, 13:16:58
edit2Rapporteer  
Citaat
nu zie je voor op het water bijna alleen maar vliegers met tubes, logies natuurlijk, maar voor op het land schiet dit niet echt op (lijkt mijn).
Ik gebruik ook gewoon tubes voor op het land om af en toe te gaan powerkiten of flyboarden.
Geen enkel probleem mee, maar wel goed opletten of er niet te veel rommel e.d. ligt.

Trouwens.. vlieg je 4 lijns met bar of handles?
arco91

Geen avatar

Antwoord #9 September 09, 2010, 08:27:18
edit2Rapporteer  
ik vlieg hem met een bar, handles vind ik niet prettig werken.

maar als je kite dan uit de lucht kom na een foutje, klappen je tubes dan niet heel erg snel?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.