|
als de levensduur het enigste wat erg is bij het alleen laten landen, dan is het totaal niet erg.
Als je gesponsord wordt niet
|
|
|
Bjorn G.
Gast
|
Ik ben ervan overtuigt dat iedere kiter in de 1e instantie zijn kite WEL alleen op moet kunnen laten en neerlaten. dit zou een van de 1e dingen moeten zjn die je leert. als je nu in een klote situatie komt of flink downwind bent is er ook niemand, en dan..? Trouwens niet overal komen meer kiters, bij de lokale surfplas hier heb ik al 3 jaar mijn kite alleen opgelaten en neergelaten. er is simpelweg geen andere kiter. en ik ga er de sport niet voorlaten. Ps je moet dan idd niet zoveel om de duurzaamheid geven. goed kunnen inschatten. soms plant ik mijn kite gewoon tegen een muur of onder object( aan de rand van t windvenster) waait gewoon als een doek eromheen, werkt goed boven windkracht 5. Maar zogauw als r hulp is > gebruiken!
|
|
|
semen

|
ref alleen landen; Kite in het water landen en safety gebruiken. Vervolgens via je safety/depower lijn naar je kite lopen zonder in je lijnen te stappen en kite oppakken. Nadeel: kite is altijd nat en je moet je lijnen opnieuw uitlopen voor je volgende sessie.
|
|
|
globerider
Gast
|
Aleen landen is soms ook heel simpel want waar wij soms gaan kite is een dijk waar van je je kite moet op laten en landen. Ben je als eerste van het water dan vlieg je je kite gewoon uit de wind dus achter de dijk. DUs je gaat boven op de dijk staan en je vliegt met je kite naar de rand van het windvenster en daar na laat je hem naar beneden vliegen. Als de kite eenmaaal achter de dijk is dan vliegt hij zeker weten ook nooit meer weg en nog een voor deel is dat je kite helemaal niet zo hard op de grond valt
|
|
|
Ronald kakiay
Gast
|
Dat is de oplossing. Een dijk bouwen om alle kite spots 
|
|
|
Yannick

|
of een gat graven waar we ze naar een goede kite dag allemaal in storte?! ;D
|
|
|
mb
Gast
|
Ik heb vaker alleen gekite, en snap het probleem niet helemaal. Je kan best je kite alleen oplaten en landen. is mij in iedergeval vaak gelukt. Dit was dan waneer er niemand anders was, want als er andere zijn dan vraag ik het natuurlijk
Neerlaten van je kite in je eentje is een risico, als je het doet doe het dan op gras met minder dan 5bfr. als je een safety hebt aan je LE
Hang je kite in de hoek 10 meter boven de grond. Je safety moet aan de LE zitten aan de punt die het hoogst in de lucht zit. (ik heb mijn safety rechts dus hang ik mijn kite links. haak je uit en stuur de kite redelijk snel naar beneden, 5 meter boven de grond laat je je bar los. en wahla je kite valt op de grond met zijn LE in de wind.
MAAR DOE DIT ALLEEN MET VEEL RUIMTE, ALS ER ECHT NIEMAND IS DIE JE KAN HELPEN(Als het niet goed gaat moet je een stuk rennen zodat je kite niet te veel rondjes over het gras maakt. op zand moet je dit niet doen, dan schuift je kite te makkelijk weg en vangt toch weer wind. behalve als je een 18 m2 kite hebt en 3bfr. dan is de kite zwaar genoeg
|
|
|
globerider
Gast
|
Ik vind uit de wind vliegen achter de dijk toch nog de beste op lossing omdat je dan zeker weet dat hij geen wind meer kan pakken en een zachte landing maakt  mazl
|
|
|
|
KiteDemon

|
5de lijn lost alle start en landingsproblemen op.
|
|
|
slufterhufters.com

|
Bij alleen oplaten check je je lijnen wel 4x of ze goed zitten, zo niet dan merk je het vanzelf...
|
|
|
Leander

Logs: 0 | 4 uur
|
die manier van landen van MB werkt altijd. Heb het zo vaak alleen gestart (manier van duffe aap) en geland. Ook met hardere wind. Nu heb ik 5th en dat is helemaal ideaal. gewoon je 5th aan een paaltje binden en klaar. Maar beter is natuurlijk om gewoon iemand te laten helpen.
|
|
|
KiteDemon

|
Yep....gewoon je bar dissen en je leash aan je board klippen, en naar je kite wandelen die een metertje boven het zand blijft zweven.
|
|
|
xray

|
Voor de mensen die geen 5e hebben is er bij het landen ook nog de truuc (indien aanwezig) om bij een lange paal met de paal halverwege jou en de kite er langzaam omheen te lopen zodat je je eigen kite kan pakken.
|
|
|
Pitbul
Gast
|
Het is heel simpel, zeker in ondiep water. Maak je lijnen aan wal vast rol de lijnen weer om je bar en pak je vlieger. Leg hem in het water en rol je lijnen uit. Nou als je vlieger in het water ligt neem ik aan dat je weet hoe het werkt. Neer laten. Stuur hem uit de wind, kite komt op het water rol je lijnen maar weer op. Dit is erg goed te doen. Maarja als nog ga niet alleen het water op, veelste gevaarlijk. Maar dit een keer proberen is altijd leuk en het is handig als alle andere kiters op het water zijn.
Greetz Ben
|
|
|
KiteDemon

|
Het is heel simpel, zeker in ondiep water. Maak je lijnen aan wal vast rol de lijnen weer om je bar en pak je vlieger. Leg hem in het water en rol je lijnen uit. Nou als je vlieger in het water ligt neem ik aan dat je weet hoe het werkt. Neer laten. Stuur hem uit de wind, kite komt op het water rol je lijnen maar weer op. Dit is erg goed te doen. Maarja als nog ga niet alleen het water op, veelste gevaarlijk. Maar dit een keer proberen is altijd leuk en het is handig als alle andere kiters op het water zijn.
Greetz Ben
Dit truukje doe je alleen beneden de 12 knopen!!! Als je je lijnen in- of uitrolt met je kite op z'n LE downwind, dan kan deze nog aardig wat spanning op de lijnen zetten. Als het wat harder waait dan wil je niet met een vinger in je lijnen zitten..... Het risico echt niet waard.
|
|
|
kootsie

|
Voor de mensen die geen 5e hebben is er bij het landen ook nog de truuc (indien aanwezig) om bij een lange paal met de paal halverwege jou en de kite er langzaam omheen te lopen zodat je je eigen kite kan pakken.
En als je struikelt en je kite powert op moet je de paal omkoppen zodat je je kop niet stoot
|
|
|
Brenkie

|
Het oplaten alleen kan best als je maar genoeg space en ervaring hebt. Mocht je nou geen strand en dus zand hebben (heb ik wel eens bij de grevelingendam gehad) vul dan vantevoren een plastic tas met zand, en lag deze op de tip.
Landen kan je beter niet alleen doen. Is gewoon gevaarlijk voor jezelf en anderen, alhoewel ik heb gehoord dat het met 5th wel te doen is, maar dat zal ook wel niet voor de " hogere" windkrachten gelden... Maar je kite laten aanpakken door een onervaren persoon is ook gevaarlijk, mocht er niemand anders zijn. Eerst wat instructie is dan wel gewenst.
|
|
|
KiteDemon

|
Ook met harde wind werkt het landen perfect met een 5de.
|
|
|
|
Arjen
Gast
|
of gewoon een flysurfer kopen heb je geen hulp nodig  ik moet de eerste nog zien ...die een flysurfer of guerilla normaal land Ik zou zeggen...kom eens naar Scheveningen...mijn Phantoms doe ik eigenhandig omhoog...en omlaag :-)
|
|
|
JT
Gast
|
of gewoon een flysurfer kopen heb je geen hulp nodig  ik moet de eerste nog zien ...die een flysurfer of guerilla normaal land Zit er hier eentje  Wandel incl kite naar de dichtsbijzijnde paal, prullenbak of whatsever, uithaken en loslaten. Kite komt achteruit naar beneden en zal op de grond blijven liggen zonder al te veel kracht. Lesah van trapeze aan het vaste object klikken en ff kite zekeren met zand. That's it! Eventueel kun je ook nog je boardje half ingraven en daar je leash aan vast zetten....... Ook solo launch is met fs zeer veilig (doe het regelmatig tijdens het landboarden maar ook tijdens het kitesurfen af en toe nodig). Dus ja, de nieuwe foils kunnen meer dan je denkt 
|
|
|
Morrow
Gast
|
als je gewoon unhooked zelf start, is het dan niet "relatief" veilig? Zelf kite ik altijd op relatief drukke plaatsen en in het weekend. Dan zijn er dus veel lui en dus veel hulp. Maar ik wil ook wel eens even snel een uurtje (bijvoorbeeld s'avonds) kiten bij het lauwersmeer of wellicht binnenmeer (das goed te doen want ik woon in Groningen). Tja dan staan die paar anderen net te knallen op het water en is er verder niemand die je kan assisteren.
|
|
|
huib

|
Ik snap het probleem niet zo.
- Ik lees dat je lijnen in de war kunnen zitten. Keertje extra langs de lijnen lopen en opgelost.
- Oplaten doe je gewoon met tip omklappen en zand erop. Wel genoeg zand anders loop je terug naar je bar en zie je die opeens voorbij komen. Ha ha ha
- Neerlaten is kite naar de goede hoek sturen en safety trekken. Als dit niet goed werkt moet je je maar eens serieus afvragen of die safety zo wie zo wel goed is.
- En als je over de levensduur van je kite inzit bij het neerlaten had je maar thuis op de bank moeten blijven zitten, naar de geraniums staren. Als je je spullen gebruikt slijten ze!
|
|
|