Flakkee-John

|
Ik vaar zelf DE MYSRIC 132 CARBON. Ik vind dit een super boardje
|
|
|
Emiel

|
voor veel wind moet je een klein boardje hebben, 110 ofzo, breedte weet ik ook niet precies
|
|
|
petertje hoovah!
Gast
|
in de eerste plaats ligt het natuurlijk aan de kwaliteiten van de rider. ik gaan er voor het gemak vanuit dat je een gemiddeld niveau hebt.
- 128/130 x 35/36 - ronde scoop/rocker - iets rechte outline - concaaf - veel flex - tfc-tjes 5cm
zo'n board zal makkelijk te controleren zijn bij veel wind, makkelijke edge, speels.
je kunt het board korter maken waardoor hij idd. nog beter functioneert, maarrrr is wel iets moeilijker varen 8)
nadeel is wel dat hij iets minder zal presteren bij minder wind.
welke kites heb je en waar vaar je?
peter
|
|
|
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
|
Mijn 87 kg doen dat prima op een vrij vlakke 130/36 met ietwat opgewipte tips en 6 cm TFC aan heelside en 5 cm TFC aan toeside...
|
|
|
harm
Gast
|
Hoi,
Een board <120 is best moeilijk te varen. ik zelf vind een board van 128-130 mooi. Maar de Rocker en en outline maken eigelijk het board. Maar pas op met de kleine boards. het is wel super om er eens mee te spelen maar niet het beste vind.
|
|
|
Maurice_lannee

|
Petertje hoovah, ik heb een Aero II 16 12 m² en ik heb het niveau van een gemiddelde rider ja. Ik vaar regelmatig in Muiderberg. En in de zomertijden in Zeeland. En harm een slagschip in de storm varen vind ik ook niet echt zo geslaagt moet ik eerlijk in zijn ;D 
|
|
|
JorritW
Gast
|
De 128 x 35 SK8 zou een toppertje zijn...
|
|
|
slufterhufters.com

|
zet die Naish 127 maar uit je hoofd is een veel te breed board en voor lichtweer of zeer zware kiteboarders.
|
|
|
Zzzwem
Gast
|
Het blijft een zalig bordje die HOOVAH, geloof me. alleen de stickertjes willen wel eens snel zinken...
|
|
|
3x scheur x3
Gast
|
kleinere stubbie is een goeie oplossing, die skate van jorrit heeft een beetje de eigenschappen die ik al aangaf.... alleen zijn de stubbie en skate vrij stijf (skate weet ik niet 100% zeker) wat zoek je in een board? speels/los of veel grip. denk daar ff over na. en test dan een hoovah! ;D 
|
|
|
Arjen
Gast
|
Kom, kom, jongens, moeten we de naam van de site in kitehoovah veranderen of zo? Boardjes zien er leuk uit, maar ik wordt de reclame wel een beetje zat zo langzamerhand > 
|
|
|
Harm
Gast
|
Hoi,
He mauwi vind jij een board van 128 een slagschip?? (de lengte is helmaal niet zo bepalend van een board (de rocker wel). Maar is 110 is erg kort ik heb zelf veel op kleine boards gevaren maar vind nu de 128 130 boards beter. Het is zeker beter als je maar een board wil als je 2 of 3 boards heb is het wel leuk om er een kleintje er bij te hebben om te spelen.
Ik ben het trouwens helmaal met arjan eens!!! Ik zelf vind dit een heel goed forum, maar als jullie niet opassen gaat dat snel naar beneden. Heel leuk die hoovah boards maar ze zijn niks meer dan een normale formica zo als meerde mensen ze maken. (Daarnaast zijn ze nog duur ook), zeker als je de kostprijs berekend van een formica. Maar hoovah doet het goed en maakt leuke boards maar niet zo bijzonder zoals er hier op het forum wordt gedaan. Als het over een board gaat begind er gelijk een over het hoovah gevoel. Probeer dat gewoon tevermijden dat is het forum veel leuker. Ik moet zeggen dat peter en dennis van hoovah wel gewoon normaal en zonder te veel reclame reageeren, maar arno gaat wel een beetje te ver. Dit blijft een forum en geen reclame site van hoovah, hoovah heeft een leuke site dus doe zulke ding is het gasterboek op hoovah.com
|
|
|
Maurice_lannee

|
Harm, nee een board van 128 is geen slag schip het is een foute formulering van mij geweest, ik had het over mijn huidige board 150 prankster.
Denk dat ik gewoon even eerst lekker boards ga testen ergens
|
|
|
La Flauwurhman

|
harm, 600 euro is niet veel geld voor een handgemaakt board, houd er rekening mee dat we met elk board minimaal 10 uur bezig zijn om te krijgen wat we verkopen. daarnaast betalen wij ook de volle mep voor asseccoires en dat is nou eenmaal duur spul! :'( we zien onze vrouwtjes veel minder dan voordat we die boardjes bouwden, dussss die compenseren het gemis aan aandacht met een creditcard!  450 euro voor een compleet board, vind ik een knappe prestatie, ik ben benieuwd of je dat lang vol kan houden. arno is idd af en toe aggressief met z'n reclame, maar de meeste mensen die gesponsord worden doen precies hetzelfde, misschien iets genuanceerder 8), daarnaast varen heel veel jongens van dit forum op onze boards en stuk voor stuk zijn ze er erg tevreden over, dus zullen ze logischerwijs hun board aanprijzen wanneer er vragen zijn. mauwi, bel ff met een van ons, kun je in ieder geval vrijblijvend een hoovahtje testen en een wijs besluit nemen...... peter 06-43022600 dennis 06-24237595
|
|
|
|
Harm
Gast
|
hoi,
Ik weet persies hoeveel tijd en hoeveel geld een board kost. want wij maken ze ook dus vandaar.
ik snap het wel, maar echt goedkoop zijn ze gewoon niet. wij kunnen ze maken voor 250 euro.
Maar probeer gewoon een beetje objectiever te zijn (En arno zeker) dan blijft het gewoon leuk.
|
|
|
www.surfensoul.nl

|
wat lever jij dan voor 250 euro Harm, hebbie een website of pics?
|
|
|
Harm
Gast
|
Ja wij kunnen ook maken Maar je moet dan maar even mail want dat ga ik niet over dit forum doen, dat is niet echt eerlijk ten opzichte van de andere bouwers. En nog een keer er is niks mis met hoovah of andere mensen maar probeer gewoon wat opbjectiever te zijn.
|
|
|
JorritW
Gast
|
Ar,
Hoezo zal de SK8 128 x 35 te smal zijn? Ik vaar er erg vroeg op met 65 kilo, en tja wil je wat breder heb je ook nog de 129 x 37 haha!
Check de maten van de SK8: 139 x 37, 138 x 35, 137 x 33, 136 x 31, 129 x 37 en 128 x 35. Voor de grap ook nog de Style; 149 x 37, 148 x 35, 140 x 39, 139 x 37, 138 x 35, 130 x 39, 129 x 37 en 128 x 35.
Voor 2005 zijn de maten geloof ik weer nieuw en anders ofzo, maar dan moet je kijken op de website!
Harm maakt trouwens ook erg leuke boards!
|
|
|
ErikB

|
Zeker weten ik heb de boardjes gezien van Harm op fuerte en dat zag er topperdetop uit. En rete goedkoop met dezelfde bouwijze en matrialen als een Hoovah. ;D
Het Harmikaze gevoel als je op dit board staat.
He Harm wanneer kom je op de playa is een keertje kiten???
|
|
|
harm
Gast
|
Binnekort kom ik eens op jullie stek kiten hoor!!.
Meschien dit weekend maar moet even kijken.
Jaaa zeker als je het HPkaze gevoel heb dat weet je niet wat er gebeurd ;D
maar wat voor board heb jij nu??
|
|
|
KiteDemon

|
Yep....ze zien er idd erg goed uit, en als er een Hoovahsticker op had gezeten zou je toch echt denken dat het een Hoovah was. Zelfde afwerking en bouwwijze. Het is in ieder geval goed om te zien dat de zelfbouwers volwassen zijn geworden. Tegenwoordig maken de hobbyisten boards die kwalitatief gelijkwaardig of zelfs beter zijn dan de produktie boards. En dat voor mucho minder euries.
Keep up the good work dudes......ik weet wel zeker dat jullie een hoop mensen gelukkig kunnen maken in de toekomst want de prijzen voor een beetje merkproduktieboard worden alleen maar hoger.
|
|
|
loki01
Gast
|
hey harm ik ben nog opzoek naar een nieuwe board(een vriend van mij ook). als je een wat info en pic naar darkknight_504@hotmail.com wil sturen zou ik daar heel erg blij mee wezen. als vast bedankt
|
|
|
KiteDemon

|
Harm, jij gaat het nog druk krijgen de komende tijd als jij zulke boards voor die prijs bouwt.
|
|
|