Afgelopen zondag op de Brouwersdam

(R)Ikke

September 14, 2004, 19:06:58
edit2Rapporteer  
Even een ervaring delen met jullie. Afgelopen zondag op de brouwersdam heb ik bestwel een hoop bij elkaar gevloekt. Bij de kous konden ze mij vertellen dat er een 5 Bft stond met volgens mij een sinus beweging aan windvlagen. Maargoed, daar zat dus mijn frustratie, in die vlagen. Nu wil ik eigenlijk graag weten of het aan mij lag of dat iedereen er wel last van had. Duidelijk was wel dat het weer een dagje lekker knallen moest worden met mijn co2 7.0 (9.5). Maar bij het oplaten viel het mij al op dat ik hem flink moest depoweren om een beetje achteruit te kunnen lopen. Best raar, want de ligste ben ik nu ook weer niet met mijn 85 kg. Eenmaal op het water kon ik wel weer wat power derop gooien. Maar ik werd bijna vliegerziek (dus niet zeeziek) zo onrustig was mijn kite in de lucht. Ook moest ik momenten flink pompen als ik de zee op wilde varen en andere keren werd ik weer bijna over mijn plankje getokken. G*dver de G*dver dus. Uiteindelijk werden de vlagen zo stevig dat ik gewoon sprong zonder mijn kite omhoog te sturen, jaaaa doe mij dat maar eens na. Wat overigens ook opviel en dan stop ik met delen, dat het voor brouwersdam begrippen erg rustig was op het water. In de ochtend een stuk of 40 tot 60 en in de namiddag kon ik ze precies op 2 handen tellen buiten mij zelf. Dus, ben ik nu een loser en kan ik gewoon niet kiten  ;D of was het een dag om snel te vergeten voor meerdere??

Greetz Rik
www.surfensoul.nl

Antwoord #1 September 14, 2004, 19:12:20
edit2Rapporteer  
tja........
relax have a kit kat
(R)Ikke

Antwoord #2 September 14, 2004, 19:17:18
edit2Rapporteer  
Haahahaha.
Rich

Antwoord #3 September 14, 2004, 20:44:59
edit2Rapporteer  
Het was afgelopen zondag inderdaad vlagerig op de Brouwersdam. Al met al heb ik toch heel de dag tot een uurtje of 3 lekker kunnen varen met een 10m. Had daarna eigenlijk een grotere kite op moeten pompen, gezien de wind aan het wegvallen was.
WIM

Geen avatar

Antwoord #4 September 14, 2004, 21:05:19
edit2Rapporteer  
Met je kite is niets mis , het was gewoon lekker vlagerig.
En je geeft het al aan, met onstabiele wind kan je lekker oefenen, plaats genoeg dan.  ;D Wink
Houston
Gast
Antwoord #5 September 15, 2004, 22:44:54
edit2Rapporteer  
Had Horst geprobeerd.. Daar waren de kiters op het strand duidelijk beter vertegenwoordigd dan op het water.. Daar zijn we vlagen gewend, maar zondag was extreem..
Het was een dag om snel te vergeten... Undecided
Ruudje!

Geen avatar

Antwoord #6 September 16, 2004, 11:47:08
edit2Rapporteer  
Klopt als een bus, de wind was gewoon vlagerig en dan is het lastiger varen.

Maar het is wel zo (is mijn ervaring) dat je ook daar aan kan wennen en dat je de vlagen steeds beter kan opvangen nagelanbg je oefent!

Maar...voor jou een dag om snel te vergeten denk ik  
 ;D
slufterhufters.com

Antwoord #7 September 16, 2004, 11:48:49
edit2Rapporteer  
nou hebben een topdag op het autostrand gehad.....
CabriPro

Antwoord #8 September 16, 2004, 12:49:20
edit2Rapporteer  
lag niet aan jou, vriend vanme geholpen en kon em ook maar net houden (gedepowerd) en af en toe moest ie gewoon weer sinassen, kite erg onrustig in de lucht, af en toe bleef hij ook maar net op de grond staan. waren die middag idd maar 3 of 4 man op 't water. Duitser maakte nog een buikschuiver kon'm niet houwe! kon'm net redde!

KiteDemon

Antwoord #9 September 16, 2004, 13:26:53
edit2Rapporteer  

Was idd aan de vlagerige kant maar heb me prima vermaakt op tha playa.
het is een kwestie van ervaring. De vlagen waren juist erg welkom om skyhigh te gaan.
KiteKoe®t

Antwoord #10 September 16, 2004, 13:35:38
edit2Rapporteer  

Boven het autostrand toch?  ;D
drifter

Antwoord #11 September 16, 2004, 16:07:47
edit2Rapporteer  
Ik ken je probleem wel. Ik heb er ook last van met harde wind en een kleine kite. Die kites worden dan zo snel en bij iedere windvlaag schieten ze met power naar de rand van de wind.
Varen is dan niet lekker, maar je kunt natuurlijk wel wat rustiger varen, en bij een vlaag gewoon overpowered raken en keihard die kite omhoog. Dan kun je wel een keer lekker hoog komen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.