Het was afgelopen zondag inderdaad vlagerig op de Brouwersdam. Al met al heb ik toch heel de dag tot een uurtje of 3 lekker kunnen varen met een 10m. Had daarna eigenlijk een grotere kite op moeten pompen, gezien de wind aan het wegvallen was.
Had Horst geprobeerd.. Daar waren de kiters op het strand duidelijk beter vertegenwoordigd dan op het water.. Daar zijn we vlagen gewend, maar zondag was extreem.. Het was een dag om snel te vergeten...
lag niet aan jou, vriend vanme geholpen en kon em ook maar net houden (gedepowerd) en af en toe moest ie gewoon weer sinassen, kite erg onrustig in de lucht, af en toe bleef hij ook maar net op de grond staan. waren die middag idd maar 3 of 4 man op 't water. Duitser maakte nog een buikschuiver kon'm niet houwe! kon'm net redde!
nou hebben een topdag op het autostrand gehad.....
Was idd aan de vlagerige kant maar heb me prima vermaakt op tha playa. het is een kwestie van ervaring. De vlagen waren juist erg welkom om skyhigh te gaan.
Ik ken je probleem wel. Ik heb er ook last van met harde wind en een kleine kite. Die kites worden dan zo snel en bij iedere windvlaag schieten ze met power naar de rand van de wind. Varen is dan niet lekker, maar je kunt natuurlijk wel wat rustiger varen, en bij een vlaag gewoon overpowered raken en keihard die kite omhoog. Dan kun je wel een keer lekker hoog komen.