kentyman

|
ik snap 't ook niet... al die haat & nijd.. gemoord & geroof... da's helemaal nergens voor nodig mensen! Het is hoog tijd dat de menselijke civilisatie volwassen wordt!
|
|
|
KiteDemon

|
Eigenlijk zou elke vorm van religie verboden moeten worden. Religie heeft in de hele menselijke geschiedenis alleen maar ellende en verdeeldheid gebracht. Het wordt tijd dat de mensheid in zichzelf geloofd. Ps, boedisme is geen religie maar een levenswijze/opvatting. Dus net zoals...kiten!
|
|
|
chillkonijn
Gast
|
Word allemaal gezellig Boedhist, heus dat is heel prettig hoor. ;D
|
|
|
|
Emiel

|
ja hr, de telegraaf... heb thuis alle kranten liggen(broer bezorgt ze allemaal) en alleen de telegraaf had deze foto. alle andere kranten rouwende mensen. telegraaf weer deze brute foto met de mooie tekst AFGESLACHT erboven en alles in het zwart ???
|
|
|
Rich

|
Eigenlijk zou elke vorm van religie verboden moeten worden. Religie heeft in de hele menselijke geschiedenis alleen maar ellende en verdeeldheid gebracht. Het wordt tijd dat de mensheid in zichzelf geloofd. Ps, boedisme is geen religie maar een levenswijze/opvatting. Dus net zoals...kiten!
Ben ik het ook helemaal mee eens! In plaats dat het samenhorigheid geeft, zaait het alleen maar haat en verderf. Overal in de wereld waar ellende is, komt dit in bijna alle gevallen door het geloof. Waar die moslim extremisten nu mee bezig zijn, datzelfde deden wij in de middeleeuwen...je weet wel de kruistochten. Wanneer houdt het op?
|
|
|
Wilco
Gast
|
Heb nooit ergens in gelooft.
En die foto,,,vind et wel goed, realiteit noemen ze dat.
|
|
|
Emiel

|
overdrijven noemen ze dat.. staat de telegraaf bekent om. @ rich ook hier komt generaliseren weer aan bod. er is ook heel veel saamhorigheid door geloof. al die moslims die elke dag in mekka samen bidden voor hetzelfde en daar rust en vrede mee vinden dat is top! slechts een paar rotte appels die de verkeerde dingen uit de koran lezen en doen... christenen hebben dat ook denk ik: bij mij aan het eind van de straat is een kerk. op die kerk staat in gouden letters de tekst 'zoekt de here en leeft' mijn vertaling naar dit is pleeg zelfmoord, hoop dat god bestaat en dattie je in de hemel toe wil laten ondanks dat je zefmoord heb gepleegd en je niet naar de hel stuurt : 
|
|
|
|
Wilco
Gast
|
Dus niks meer dan de realiteit weergeven is overdrijven...jammer genoeg is dit wat er gebeurt in deze wereld...laat het dan ook gewoon zien aan de mensen...iedereen kan wel voor zichzelf uitmaken of hij naar de waarheid wil kijken of het niet aankan en liever de foto ontwijkt,,ieder z'n goed recht,,,,,maar met censuur of dat betuttelende JP gezeik..bereik je niks..behalve wereldvreemdheid en onwetentheid van het volk..de mensen moeten voor zichzelf denken...niet de media of de staat. Maar zoals gezegd ieder z'n mening.
|
|
|
www.surfensoul.nl

|
Iedereen gelooft ergens in ,geloof je niks dan heb je geen dromen , hoop en toekomst, dan ben je een automaat. Religie heeft ook goede kanten, misbruik van religie en in onze tijd vooral de islam is het grote probleem.
Die foto is de harde realiteit daar hoef ik geen verklarende preken van jou bij Emiel. Die interpreteer ik zelf wel zonder jouw politiek correct bedoelde opmerkingen. Hij is ook afgeslacht op een rituele extreem islamistische manier, je ziet duidelijk het religieuse briefje zitten en de 2 messen. Hoeveel haat en waanzin zat daar wel niet achter , waarom mogen we dat niet zien? Dat moeten we zien.
|
|
|
~Dirk~

|
Het gaat ook over Extremistiche Moslims of wel "achterlijke geitenneukers die onze vrijheden beperken"(uitspraak van Van Gogh waar ik mezelf wel in kan vinden) en veroordeelt geen enkel geloof. Het is wel een akelige foto maar maakt wel duidelijk met wat voor onmenselijke idiooten we hier te maken hebben. Ik ben dit soort extremisten meer dan zat ongeacht welke overtuiging ze aanhangen en ondanks dat ik tegen de doodstraf ben brengt dit me aan het twijfelen(zal ze ook niet afschrikken want dat zien ze als een eer)
|
|
|
www.surfensoul.nl

|
Hij had zn testament op zak en het is een gemiste kans dat ze hem niet goed voor zn flikker geschoten hebben.
|
|
|
|
chillkonijn
Gast
|
@ Kiteguru: Geen woorden maar daden En voordat je het weet ben je zelf een extremist. :'(
|
|
|
Wave Rider
Gast
|
Voor mensen die de gezamenlijke kernwaarden in nederland niet delen, is er geen plaats meer in een open samenleving als de Nederlandse. De vrijheid van religie, de vrijheid van meningsuiting en het antidiscriminatiebeginsel zijn de belangrijkste onderdelen daarvan. Wie deze waarden niet deelt, moet zijn conclusies trekken en vertrekken! of er verplicht worden uitgegooid
|
|
|
chillkonijn
Gast
|
Ik lig liever zelf op de stoep dan extremist te worden. (geen grapje)
|
|
|
www.surfensoul.nl

|
Voor mensen die de gezamenlijke kernwaarden in nederland niet delen, is er geen plaats meer in een open samenleving als de Nederlandse. De vrijheid van religie, de vrijheid van meningsuiting en het antidiscriminatiebeginsel zijn de belangrijkste onderdelen daarvan. Wie deze waarden niet deelt, moet zijn conclusies trekken en vertrekken! of er verplicht worden uitgegooid
Je kunt er niet uitgegooid worden als je de nederlandse nationaliteit hebt. We vergeten dat het vaak ook nederlanders zijn . Nederland heeft niet meer 1 bevolkingsgroep van overwegend blanke mensen. Wat we wel hebben is 1 grondwet en die kennen sommige medelanders niet goed genoeg.
|
|
|
www.surfensoul.nl

|
Ik lig liever zelf op de stoep dan extremist te worden. (geen grapje)
Chill Konijn iedereen is tegen geweld maar....je kop in het zand steken is ook een kunst.
|
|
|
jelle192

|
Das wel een erg begrijpelijke reactie, alleen niet zo'n interlligente. Door religie te verbieden en indirect ook vrijheid van meningsuiting (onderdeel hiervan is vrijgheid van godsdienst) te verbieden, zet je de weg open naar dictatuur en ellende. Juist de tolerantie en garantie in vrijheid van meningsuiting is de enige weg naar vrijheid.
|
|
|
slufterhufters.com

|
Marokkanen spugen op portret Van Gogh door Coen Springelkamp AMSTERDAM - Een levensgroot portret ter nagedachtenis aan Theo van Gogh in de Amsterdamse Warmoesstraat is gistermiddag beschimpt en bespuugd door Marokkaanse jongeren. Direct na zijn gewelddadige dood greep spuitbus- en graffitikunstenaar Donovan Spaanstra (33) naar de spuitbus en schilderde een levensgroot portret op de gevel van een pand in de Warmoesstraat. "Voor een kunstenaar, van een kunstenaar. En Van Gogh heeft hier duizenden malen gelopen", legt Spaanstra zijn eerbetoon uit. Spaanstra kon het nieuws van de moord op Van Gogh amper bevatten. "Er is een kunstenaar iets vreselijks aangedaan. Hij is gedood om zijn woorden en kunst." De artiest plukte een foto van de filmmaker van internet en ging onder luid applaus van omstanders aan het werk. Niet iedereen kon het spontane eerbetoon echter waarderen. Spaanstra zelf werd tijdens het schilderen lastig gevallen door Marokkaanse jongeren: "Ze schreeuwden: 'Hamas, Hamas'. Ze waren echt heel pissig. Ze hebben zelfs op het portret gespuugd. Praten over wat er is gebeurd wilden ze niet."
Er klonken in de Warmoesstraat ook andere geluiden: applaus, instemming en verdriet. Voor het portret liggen inmiddels vele bloemen.
zo ver zijn we in een democraties land met vrijheid van meningsuiting.
rechtse jongeren worden gearresteerd, omdat ze de waarheid scanderen, die varkens mogen hun gang gaan.
|
|
|
Smeagol

|
...naar aanleiding van de brute moord op Theo van Gogh eerder deze week: Moeten er grenzen zijn / worden gesteld aan onze tolerante samenleving ongeacht afkomst...??? Zo ja, welke...zo nee, waarom niet...  trouwens over tolerant gesproken: Quotes van dit forum: "Marokkanen spugen op portret Van Gogh" "...gemiste kans dat ze hem niet goed voor zn flikker geschoten hebben..." "...lastig gevallen door Marokkaanse jongeren: "Ze schreeuwden: 'Hamas, Hamas'..." "...We zinken ver af als de overheid deze rechten niet kan garanderen tegen een stelltje sukkelaars uit de Rif die zich onaantastbaar voelen..." "...Voor Nederland is dit relatief nieuw, maar in islamitische landen is het aan de orde van de dag..." 
|
|
|
www.surfensoul.nl

|
ja tolerantie houdt ergens op zoom maar eens in zou ik zeggen. En deels zijn het ook feiten die al een lange voorgeschiedenis hebben.
|
|
|
KiteDemon

|
Das wel een erg begrijpelijke reactie, alleen niet zo'n interlligente. Door religie te verbieden en indirect ook vrijheid van meningsuiting (onderdeel hiervan is vrijgheid van godsdienst) te verbieden, zet je de weg open naar dictatuur en ellende. Juist de tolerantie en garantie in vrijheid van meningsuiting is de enige weg naar vrijheid. Elke vorm van religie of godsdienst is een vorm van zelfverlakkerij. Beter is: of 1 religie voor de hele planeet, of helemaal geen religie. Religie is voor de primitieve mens. Helaas zijn alle religieuze aanhangers al zo geïndoctrineerd dat het niet meer is weg te branden is uit de samenleving. Het daadwerkelijke probleem zit hem in het verschil van religie. Steek je neus in de geschiedenisboeken en aan bijna elk conflict ligt verschil in religie ten grondslag. We leven bijna in 2005 en de moderne mens zou zich eigenlijk bewust moeten zijn dat de kracht uit hemzelf wordt geput en niet uit een of andere Allah of God of whatever. Godsdienst staat los van vrijheid van meningsuiting!!! Godsdienst is een lulargument waar een hoop mensen zich achter denken te verschuilen om hun daden goed te praten! Godsdienst is een gevaarlijk concept zoals de geschiedenis al heeft uitgewezen en we worden er weer met onze neuzen in gedrukt!!! Maar gelukkig kunnen er ook een hoop mensen kracht uit putten. Maar dat is niet meer of minder dan een placebo. Net zoiets als Dombo met het veertje..... Wat ik wil zeggen is dat geloof in jezelf de enige echte religie is en het wordt eens tijd dat de mensheid zijn hersens gebruikt. .....en nou hoop ik niet dat er gelijk een kudde jehovas op mijn stoep staat om deze ongelovige te bekeren........ 
|
|
|