ik heb de handschoenen van prolimit, schijnen de beste te zijn, maar t helpt 0,0.. ik hoor van met wantjes dat dat beter is dan handschoenen. Die ga ik dit jaar dus ook maar kopen..
Wanten zijn praktischer en even warm of warmer dan handschoenen. Ik heb in mijn windsurfperiode aardig wat handschoenen versleten tot ik op wanten overging. Kijk voor die open wanten. Ze zien er koud uit door die open palm maar schijn bedriegt. Ze zijn minstens even warm als gesloten wanten of hand schoenen.
Ik gebruik ook die open wanten...Zijn inderdaad warm ondanks die gaten...Daardoor heb je evengoede grip als zonder handschoenen. Met dichte handschoenen heb je (te) weinig grip....Die handschoenen kosten rond de 15 euro en zijn in elke surfshop verkrijgbaar. Wat ook goed werkt zijn van die gele plastic keukenhandschoenen maar dan loop je wel een beetje voor lul.
Ik gebruik ook die open wanten...Zijn inderdaad warm ondanks die gaten...Daardoor heb je evengoede grip als zonder handschoenen. Met dichte handschoenen heb je (te) weinig grip....Die handschoenen kosten rond de 15 euro en zijn in elke surfshop verkrijgbaar. Wat ook goed werkt zijn van die gele plastic keukenhandschoenen maar dan loop je wel een beetje voor lul.
Moet je ze wel met binnenvoering hebben....de duurdere variant dus
Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst met handschoentjes gevaren en ik vond het K U T. Veel minder grip op je bar, dus knijpen. Gevolg: lamme onderarmen tot pijn aan toe.
Handschoentjes uit --> geen probleem meer.
Hoe het moet als het kouder wordt weet ik nog niet, maar het gebruik van handschoenen stel ik nu zo lang mogelijk uit.
Kweet niet of je van decathlon hebt gehoord? Die hebben een duik afdeling. Kun je verschillende diktes voorgevormde neopreen handschoenen kopen. Ik heb de dunste versie, ben erg tevreden, maar moet er wel bij zeggen dat ik het niet snel koud heb. Je hebt ook nog voldoende grip en kontrole over je bar.
Prijzen zijn zeer de moeite waard, zeker na dat ik in een duikwinkel ben weze kijken waar ze dubbel zo duur waren.