kiten in spanje

andy
Moderator

Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #25 December 23, 2004, 23:18:03
edit2Rapporteer  
Bij Rosas heb je normaal gesproken de Levante, die is toch gemiddeld wel zo'n 15 a 16 knopen. Dus genoeg om lekker te varen.

Andy
Erik

Geen avatar

Antwoord #26 Mei 11, 2005, 20:04:08
edit2Rapporteer  
Tussen Malgrat en Pineda wordt veel gekite.
Er is voor kiters een zeer groot zandstrand afgezet waar je de auto
ook makkelijk kunt parkeren.
Ik was vorig jaar in een apprtement in Pineda en
neem dit jaar ook m'n spullen mee om daar te kiten. Maar
ik zag ze ook veel bezig op 1 punt tussen Pineda en Calella.
Dus er zijn meerdere opties. Op de stranden van de stadjes zelf is het te druk
met strandgangers, dus dat wordt niets.

Je kunt natuurlijk ook een all-in hotel boeken voor
250,- voor 15dagen. Zoveel eten en drinken als je wilt.
In calella zit een all-in Hotel Osiris (3-sterren)
Pineda en Malgrat hebben geen all-in.
denniSS fuel
Gast
Antwoord #27 Mei 14, 2005, 11:11:34
edit2Rapporteer  
ga gewoon naar tarifa , daar heb je (nog)geen gezeik......
Erik

Geen avatar

Antwoord #28 Mei 14, 2005, 11:24:05
edit2Rapporteer  
ga gewoon naar tarifa , daar heb je (nog)geen gezeik......
Je hebt er geen gezeik. Het is daar gewoon toegestaan.
~nick~
Gast
Antwoord #29 Mei 15, 2005, 12:43:01
edit2Rapporteer  
tarifa is volgens mij echt, the place too be. Heb al veel goeie verhalen gehoord nu moet ik het alleen nog zelf gaan ondervinden samen met een maatje van me. we gaan dan met een vw campertje langs de middelandse kust naar tarifa.Maar zo te horen zullen we nog wel een paar tussen stopjes maken om effe te gaan knallen.maar alle kitespots langs de middenlandse kust zijn welkom.

greets nick. 
Jurrien

Antwoord #30 Mei 15, 2005, 17:16:37
edit2Rapporteer  
goed voor elkaar met je/jullie campertje moet ik ook maar hebben .^
Rowin

Antwoord #31 Mei 18, 2005, 19:59:49
edit2Rapporteer  
hallo dude's

Ik ben vorig jaar ook bij Sant pere pescador geweest, ik wist toen nog niet wat kitesurfen was. Ik wist eigenlijk nog niks daarover, had toen net een 2.2 matjasje. Ik vond het wel geweldig om te zien hoe die gasten het water over scheurden. Ik stond toen op camping L'amfora en het was daar dikke 90 % Nl. Voorde rest paar duitsers, bijzonder weining spanjaarden.

Maargoed ik heb nu een Flexifoil Storm 8 en ik wil een board kopen bij X-treme (http://www.x-tremeboards.tk/) en dan een 127 model. Ik flyboard nu een kleine 8 maanden, en wil het ook wel eens op het water proberen.

Nu mijn vraag: Vanaf welke wind kan ik varen?
                    Vanaf welke wind kan ik kleine sprongetjes maken?

( extra info: ik weeg 45 kg)

Gr.

Rowin

Leander

Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #32 Mei 19, 2005, 16:42:32
edit2Rapporteer  
met jouw gewicht vanaf 15 knopen.
naish23

Geen avatar

Antwoord #33 Mei 19, 2005, 18:52:07
edit2Rapporteer  
hallo dude's

Ik ben vorig jaar ook bij Sant pere pescador geweest, ik wist toen nog niet wat kitesurfen was. Ik wist eigenlijk nog niks daarover, had toen net een 2.2 matjasje. Ik vond het wel geweldig om te zien hoe die gasten het water over scheurden. Ik stond toen op camping L'amfora en het was daar dikke 90 % Nl. Voorde rest paar duitsers, bijzonder weining spanjaarden.

Maargoed ik heb nu een Flexifoil Storm 8 en ik wil een board kopen bij X-treme (http://www.x-tremeboards.tk/) en dan een 127 model. Ik flyboard nu een kleine 8 maanden, en wil het ook wel eens op het water proberen.

Nu mijn vraag: Vanaf welke wind kan ik varen?
                    Vanaf welke wind kan ik kleine sprongetjes maken?

( extra info: ik weeg 45 kg)

Gr.

Rowin

Plaats even een apart bericht dan heb je meer reply!
Lord of the Boards

Antwoord #34 Mei 19, 2005, 20:33:37
edit2Rapporteer  
tarifa is volgens mij echt, the place too be. Heb al veel goeie verhalen gehoord nu moet ik het alleen nog zelf gaan ondervinden samen met een maatje van me. we gaan dan met een vw campertje langs de middelandse kust naar tarifa.Maar zo te horen zullen we nog wel een paar tussen stopjes maken om effe te gaan knallen.maar alle kitespots langs de middenlandse kust zijn welkom.

greets nick.

Ik heb vorig jaar hetzelfde gedaan. Met zijn 2en in een busje langs de middellandse zee gereisd. Eerste dag tot in Zuid Frankrijk gereden (1500 km) en daarna rustig aan gedaan. We zijn eerst bij Leuvate geweest op een meertje (bij Le Palme) Daar stond veel wind. Verder zijn we langs veel spots geweest (Kijk voor spots op kitebeaches.com), maar nergens wind. Onderweg wel veel lol gehad. Nog even wezen kroegen in Ljoret, San Juan feest nog even meegepakt in L'Ampolla. Na een week waren we in Tarifa. We wisten dat het vanaf toen ging waaien, dus daarom waren we wat sneller doorgereden.

Tarifa is echt wel the place to be! Neem wel je kleinste kite mee, want het kan soms echt hard waaien (60 knopen heb ik gemeten), maar neem ook je grootste kite mee voor de mindere dagen. Ik heb bijna alleen mijn 18 en 10 gebruikt en verder wat gewindsurfd als het echt spookte.
Rowin

Antwoord #35 Juni 02, 2005, 21:30:08
edit2Rapporteer  
ej..

Vorig jaar was ik dus ook bij St. Pere pescador zoals ik al verteld heb, had toen geen kite's en moest ( en moet  ) de gehele sport nog ontdekken. Heb nu dus een Flexifoil Storm8 en ik heb het afgelopen weekend ook een kiteboard bij eddy besteld ( X-treme, een 127 model ).
(ben 14 jaar)

Maargoed, er waren dus vorig jaar dat ik weet alleen spanjaarden aan het kiten. Zoals ik nu bij verschillende Topic's lees, komen er dit jaar  meer Nederlandse kiters die richting op, wat ik natuurlijk enorm coowl vind.  .^

Gaan er nog meer mensen naar St. Pere pestcador ( tussen 19-8augustus ) ?
Hoop lekker veel   Wink, ( en toevallig ook nog op camping:  L'Amfora  ;D ? )

( hopelijk veel reacties )

gr.

Rowin
b.v.o

Antwoord #36 Juni 03, 2005, 09:08:08
edit2Rapporteer  
de spot tussen malgrat de mar en blanes zaten ze vorig jaar te kite was een mooie spot.
we liepen bij blanes het hotel uit naar recht eind van de boulevaar liepen we door over het strand na een stukje lopen word het rustiger daar en iets verop zaten ze te kitesurfen
fz
Gast
Antwoord #37 Juni 03, 2005, 17:07:56
edit2Rapporteer  
  P)P)hallo  ^,Ik kom al vele jaren in Spanje in de Bay van Rosas op Camping La ballena Allegre 2 om te
kitesurfen en dat kon er altijd zonder veel problemen ,Bij de camping heb je een kitezone waar je perfect kan Kitesurfen ,Wel moet je om hier te kunnen Kitesurfen wel redelijk goed kunnen Kiten want het water is al snel diep,En dat is nu precies het probleem  er gaan hier mensen kitensurfen die nog niet het niveau hebben om goed op zee te kunnen kitesurfen ,Ik heb dus gezien dat er beginnende kiters waren die hun kite in het water hadden en deze niet meer konden relauchen  met als gevolg dat ze met hun kite tussen de badgasten kwamen te liggen ,En die waren daar begrijpelijk niet echt blij mee ,Zeker toen er ook nog een jong mieisje zich behoorlijk verwond had aan de lijnen van een kite die in het water lag ,Dit alles heeft er voor gezorgt dat het Kitesurfen nu ook verboden is op deze lokatie ,De camping had een overeenkomst met de locale Politie P) om op deze kitezones het kitesurfen te gedogen ,Maar sinds 8/2004 treed de politie nu wel op tegen Kitesurfers je wordt er van het water gehaald er krijgt een boete van min. 180,- euro ,en in het slechtste geval nemen ze je kitespullen in beslag ,Wees dus gewaarschuwd als je naar Spanje gaat om te Kitesurfen ,kijk maar even op de volgende link:    http://www.lizelot.nl/spain/180_euro.html
Rowin

Antwoord #38 Juni 03, 2005, 21:06:59
edit2Rapporteer  
HEJ FZ,

Er zijn meerdere topic's over dit onderwerp, ik ben vorig jaar op camping L'amfora geweest daar verloopt alles probleemloos. Dat ik kan herinneren ligt La ballena een stukje weg van de camping waar ik ben geweest. Maar op de plaats bij L'amfora is nog geen gezeur geweest ( dat ik weet ). Ook gaan de badgasten niet bij de kiters zwemmen, wat zij zo ie zo al niet doen, omdat zij zo snel mogelijk vanuit hun camping bij het water willen zijn.

plaats bij L'amfora http://pic19.picturetrail.com/VOL1057/3553983/7311626/95282691.jpg

Gr.

Rowin
denniSS fuel
Gast
Antwoord #39 Juni 04, 2005, 17:44:33
edit2Rapporteer  
ga gewoon naar tarifa = beter.............
Paul

Antwoord #40 Juni 08, 2005, 14:36:49
edit2Rapporteer  
Ik zit nu op camping lamfora... effe de locals hier gesproken over de politie. Inderdaad zijn er mensen die boetes hebben gehad, en niet zuinig. Maar ik zie hier veel kites duss.... oppassen. Volgens de locals zijn er wel plekken waar ze het door de vingers zien en dat is onderandere bij het naakstrand... vlakbij nautic Almata. Volgens die kitelocal van Vilatalor (kitewinkel) ben je nergens veilig terwijl de gemeentes het wel goed vinden. De landelijke overheid in Madrid is de boosdoender.

Mzzl.
Paul
Eddy Hangtime

Antwoord #41 Juni 08, 2005, 17:03:42
edit2Rapporteer  
Yo, hier ga ik over 2 weken ff lekkah kiten  @#$  8) en chillen %proost%. En het is volgens mij in de buurt van de andere bekende spaanse badplaatsen....

http://home.planet.nl/~rempf001/paul/kitenrosas.htm

alleen lees ook dingen over kiteverboden her en der in die regio.....  P)  ???

http://www.kitehigh.nl/yabbse/index.php?topic=4188.0
http://www.kitesurfing-kiel.de/_forum/viewtopic.php?t=4198

Zal daarna wel ff wat pics en een verslaggie posten!
billy
Gast
Antwoord #42 Juni 08, 2005, 20:01:10
edit2Rapporteer  
Paul hoe is de wind? lamfora zit naast aquarius of niet?
Marc de Munnik

Antwoord #43 Juni 09, 2005, 17:21:21
edit2Rapporteer  
ga gewoon naar tarifa = beter.............

Dat heb je nu al 3x gezegd.. Aangezien dit veder reizen is het leven daar duurder is en ik met m`n hele gezin ga is dat een beetje ongemakkelijk doed! Ik ga gewoon ff boeken in rosas!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.