xray

|
Grosso modo heb je gelijk maar even voor alle duidelijkheid, lang niet alle internetshops werken zo...
|
|
|
ItsMe.Erik

|
Niet alle surfshops zijn alleen online, in duitsland is een normale winkel alleen je kunt er ook via internet bestellen en voor de meeste is het ver rijden vandaar de post.
Dan blijft het feit overeind dat deze het meeste goedkoper aanbeiden. Zelfs in de bladen zoals acces is de adviesprijs vaak lager (op de aanbiedingen na).
Maar ik moet je zeker gelijk geven in de winkel proberen ze echt iets aan je probleem te doen en geven goede info en zijn over het algemeen goed geinformeerd en kraken concurrenten niet af. Ze kijken vaak per kite type en geven daar advies over.
|
|
|
ItsMe.Erik

|
Ik denk dat je gelijk heb Fons. .^ Ik ben voor een nieuwe kite aan het kijken vandaar, dat ik er zo druk mee bezig ben. @#$ @#$
|
|
|
Joost

|
Yep je hebt helemaal gelijk. Maar het is gewoon een kwestie van geld bij mij dan. Ik ben dus wel eens met de prijs van de des betreffende internetshop naar de winkel in nederland gegaan. En deze vertelde mij dat zij nooit die prijs kunnen geven. Ze vertelde mij dat de duiste markt alles omzeep helpt is ook zo natuurlijk maar ja ik wil nog steeds die 200 euro uitbesparen. Die extra's zoals goede info neem ik dan op de koop toe. En van een complete set inruilen voor een nieuwe set en bijna niks bijbetalen denk dat dat nooit gaat lukken. Ook omdat zoals ik geen goede relatie met 1 bepaalde shop heb aangezien ik in middennederland woon en geen goede shops in de buurt waar je voor en bakkie koffie of een praatje naar binnen gaat. Dat scheelt denk ik ook aardig in een korting die je kan krijgen.
|
|
|
ItsMe.Erik

|
Yep je hebt helemaal gelijk. Maar het is gewoon een kwestie van geld bij mij dan. Ik ben dus wel eens met de prijs van de des betreffende internetshop naar de winkel in nederland gegaan. En deze vertelde mij dat zij nooit die prijs kunnen geven. Ze vertelde mij dat de duiste markt alles omzeep helpt is ook zo natuurlijk maar ja ik wil nog steeds die 200 euro uitbesparen. Die extra's zoals goede info neem ik dan op de koop toe. En van een complete set inruilen voor een nieuwe set en bijna niks bijbetalen denk dat dat nooit gaat lukken. Ook omdat zoals ik geen goede relatie met 1 bepaalde shop heb aangezien ik in middennederland woon en geen goede shops in de buurt waar je voor en bakkie koffie of een praatje naar binnen gaat. Dat scheelt denk ik ook aardig in een korting die je kan krijgen.
Idem
|
|
|
~Dirk~

|
Zijn de winkeliers in Nederland dan zo dom bezig dat ze de advies prijs vragen maar uiteindelijk met het zelfde bedrag als duitse shops genoegen nemen(lijkt me geen klanten lokker) of is dit iets wat ze opgelegd krijgen van de importeur of zo. Als dat zo is zouden ze zich sterk moeten maken en bij de importeur een zelfde positie als de Duitse shops afdwingen. Het is natuurlijk wel zo dat er enkele figuren erg veel geld aan onze sport verdienen, ik weet alleen niet waar de grootste marge vanaf de fabriek tot bij de koper liggen. Maar als ik zie dat er meer als 200 Euro voor wat touwtjes en band materiaal (shift) word gevraagt(en dat zal bij andere merken niet anders wezen) dan moeten ze natuurlijk niet ook nog eens op enige loyaaliteit van de kopers rekenen(i.i.g. niet van mij)
|
|
|
Smeagol

|
Fons: De vergelijking tussen een webshop en een reguliere winkel is er 1 die je absoluut niet kunt maken...!!!  1. Je hebt gelijk als je zegt dat er achter die webwinkel vaak 1 persoon zit en dan ook nog achter een PC...maar ehm??....wat is daar mis mee als de prijzen op die manier laag kunnen blijven??... 2. quote: "...De prijs vergelijking die gedaan wordt op het net is een advies prijs: vaste shops verkopen haast nooit voor deze prijs door middel van deals inruilen kortingen word aan de advies prijs geknabbeld..." unquote....dat geeft ergens al aan dat de vaste shop een behoorlijke marge moet hebben zitten op de aangeboden spullen anders doen ze dit niet...de webshop zit dan waarschijnlijk al onder prijs van de vaste shop... 3. Om even in te haken op punt 2...De prijzen van een vaste shop MOETEN wel hoger liggen want ze moeten wellicht personeel, huur van het pand, gas/water en elektra betalen...ook de voorraad die ze hebben wordt echt wel verrekend in de prijzen...of denk je dat dat niet zo is...liggende voorraad=dode voorraad=dood kapitaal (of het moet op consignatie liggen) Ow ja...die voorraad ligt in een magazijn en die kost ook geld (wat weer wordt doorberekend in de prijs... 4. Niet vergeten dat niet ALLE webshops zo werken zoals jij je voorstelt 5. quote: "...omdat de importeur afhankelijk is van de shops..." unquote...Onzin...!!! Volgens mij is de importeur afhankelijk van de consument...!!! Niet de dealer maar de maar de consument kan de druk opvoeren...dat zoiets via een dealer loopt is logisch...je vergeet alleen even dat die dealer ook een webshop kan zijn... 5. Etc etc etc... Ik ben dus van mening dat je vergelijking mank gaat...
|
|
|
ItsMe.Erik

|
Ondanks de vele verschillende meningen over on-line kopen of bij een betreffende kite winkel kopen waar je wel de sevice krijgt. .^
Is het geen idee, dat kitewinkels ook on-line gaan verkopen. De meeste hebben toch al een internet-site. Ze hoeven dan alleen maar de spullen op te sturen en mocht iemand een garantie probleem hebben kan die persoon toch alsnog langs rijden.
Of als 3 grote kite winkels van een paar verschillende merken samen gaan werken aan een on-line site via bijvoorbeeld kitehigh.nl (een goed bezochte site met veel kennis en kennissen) en dan de garantie van de verkochte kite laten afhandelen via de winkel die voor dat betreffende merk instaat. Zo kun je wel grotere inkopen doen en de prijs naar beneden brengen. .^ @#$ @#$ Hier vullen wel een paar haken en ogen aan zitten, maar ik denk dat het voor iedereen iets opleverd. 8) 8)
(ik ben niet in ditails getreden, maar het gaat om het idee.) @#$ @#$ @#$
|
|
|
kootsie

|
Beste Fons,
Wat vindt jij dat die service extra mag kosten, in procent.
Ervanuitgaande dat online service niks is en shopservice geweldig.
|
|
|
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
|
windsurf.de is naast een internetshop ook een gewone shop. Je kunt er langsgaan in Frankfurt. Dus voor die gasten gaat dat dus niet op...en de prijzen zijn in de winkel hetzelfde als op hun website.
Voor een zaak als hoogvliegers.nl geld dit wel. Moet je de garantie bepalingen eens lezen.
|
|
|
Mario

|
beetje vaag dat je bijna alle internetshops over 1 kam scheert,ik zie niet in waarom een internetshop geen feed back aan de importeru zou kunnen geven of zich niet sterk zou maken voor een klant,natuurlijk willen ze geld verdienen zoals iedereen die een winkel heeft en daar is niks mis mee wat de internetwereld qua shops betreft is het gewoon net als in real life ,er zijn er bij die goede service geven en er zijn er bij die dat niet doen en snel hun zakken willen vullen en waar je idd alleen maar mailtjes van ziet,beetje internetshop geeft ook een telefoonnummer zodat ze makkelijk te bereiken zijn. Wat voorraad betreft nemen ook niet alle gewone winkels veel kites op voorraad,die maken ook een planning van wat ze zullen verkopen en kopen dat in en zeker niet meer. conclusie,voel je je happy bij een shop (internet of gewoon) er gewoon kopen
|
|
|
Engel

|
Uit al hetgeen hierboven (en bij het item windsurf.de?) is gezegd kun je volgens mij concluderen dat het altijd van belang dat je de winkel waar je wilt kopen een beetje kent. Of het nu gaat om goede prijzen, garantie of advies. Kennis van zo'n winkel krijg door met vriendjes te praten, door kitehigh goed te lezen en/of door loyaal te zijn aan die winkel.
Mijn persoonlijke ervaring is dat het advies dat in verschillende winkels wordt gegeven nogal eens uiteen kan lopen en niet zelden tegenstrijdig is. Dat heeft alles te maken met de capaciteiten van de verkoper maar ook met zijn belang. Natuurlijk moet dat laatste een tevreden klant zijn want dan zal je daar in de toekomst vaker aan kunnen verdienen. Maar dat belang kan zich ook uiten in een advies dat is gebaseerd op iets wat hij graag wil verkopen i.p.v iets dat beter bij jou past.
Kortom: gewone shop, webshop of combinatie daarvan, ieder heeft zijn eigen kenmerken. Gelukkig kan ieder voor zich bepalen waar hij koopt. En laten we elkaar vooral tips en hints blijven geven zodat we de juiste keuzes kunnen maken. 8)
|
|
|
~Dirk~

|
Ik denk dat iedereen het liefst bij een Nederlandse shop koopt en dat de enigste reden is dat ze dat niet doen de prijs is. Wat garantie gevallen betreft denk ik dat er ook door reguliere shops niet altijd met evenveel inzet naar de importeurs toe de belangen van de klant word verdedigt. Dit terwijl de klant natuurlijk helemaal niets met de onwil van de importeur te maken heeft(al word dit wel vaak zo verteld) Voor mij blijft het onduidelijk of er nou wel zo veel verschil is in web of reguliere shops maar als het niets of maar weinig scheelt kies ik voor de shop waar ik binnen kan lopen, zeker als ze ook snel en profesioneel een garantie geval afhandelen en zich niet achter een importeur verschuilen want daar heb ik niets gekocht en dus is dat hun probleem. Vertel me waar het zo is en ik koop daar.(en waarschijnlijk meerderen met mij)
|
|
|
ItsMe.Erik

|
Ik denk dat iedereen het liefst bij een Nederlandse shop koopt en dat de enigste reden is dat ze dat niet doen de prijs is. Wat garantie gevallen betreft denk ik dat er ook door reguliere shops niet altijd met evenveel inzet naar de importeurs toe de belangen van de klant word verdedigt. Dit terwijl de klant natuurlijk helemaal niets met de onwil van de importeur te maken heeft(al word dit wel vaak zo verteld) Voor mij blijft het onduidelijk of er nou wel zo veel verschil is in web of reguliere shops maar als het niets of maar weinig scheelt kies ik voor de shop waar ik binnen kan lopen, zeker als ze ook snel en profesioneel een garantie geval afhandelen en zich niet achter een importeur verschuilen want daar heb ik niets gekocht en dus is dat hun probleem. Vertel me waar het zo is en ik koop daar.(en waarschijnlijk meerderen met mij)
Mee eens. .^ @#$ @#$ Op het puntje na, "Wat garantie gevallen betreft denk ik dat er ook door reguliere shops niet altijd met evenveel inzet naar de importeurs toe de belangen van de klant word verdedigt ", hier kan ik en ik denk kunnen wij niet over oordelen. Je ziet niet altijd wat achter de schermen gebeurt wie weet lopen hun ook tegen een muur. 
|
|
|
Naish........what else???

|
Arno en ik proberen zoveel mogelijk informatie op het strand en internet te verzamelen, door zelf te testen maar door naar jullie te luisteren. Deze informatie geven we door aan de jongens in de winkels zodat zij de klanten een beter advies kunnen geven. Vanuit de winkel krijgen we ook weer info over de nieuwe spullen en die kunnen we dan aan jullie door geven. Beslissingen nemen over garantie is erg moeilijk er wordt namelijk door de gebruikers "vaak" gelogen over de oorzaak/toedracht van de schade. Wanneer je een goede klant uit coulance garantie geeft terwijl hij hier "eigenlijk" geen recht op heeft dan kunl je andere de zelfde service moeilijk weigeren. Wanneer je recht hebt op garantie en eerlijk bent dan komt het altijd goed!!
|
|
|
Moza

|
Wat bedoel je daarmee Bob? Die informatie kan dan alsnog toch net zo goed gebruikt worden door iemand die bij een webwinkel koopt.....ik zie jou (no offfense) ook niet als een onafhankelijk persoon in dezen....als eurofun veel teveel cabrinha's heeft besteld kom jij misschien wel met het advies dat iedereen de nieuwe cabrinha moet gaan varen......dus dat schiet ook niet op
|
|
|
kootsie

|
Toch wel benieuwd.
Wat vinden jullie dat een lokale shop meer kan vragen dan een internetshop?
Zal gelijk zelf zeggen wat ik zelf redelijk vind: 5 procent.
voor de niet wiskundigen onder ons 50 euro op een set van 1000 euro.
voor de service enzo
Kootie, heb je bericht samengevoegd met bovenstaand, jouw vraag past daar prima in
|
|
|
mathieu3
Gast
|
Leuke discussie!
Waar het op neer komt is dat de kiteshops concurentie krijgen van internetshops en van shops in andere landen (duitsland). Dit is een gunstige ontwikkeling voor de consument. De prijzen in nederland zijn gewoon te hoog.
Ik koop in duitsland omdat ik geen zin heb om te moeten zeuren om een betere prijs.
Minder service bij shops in het buitenland vind ik gelul, ik bestel bij windsurf.de en wordt altijd direct geholpen, krijg snelle reactie op e-mail en vragen etc. Enig nadeel is dat je bij een defect je kite moet opsturen. Voordeel is dat je de deur niet uit hoeft om je kites te kopen, wordt gewoon opgestuurd.
Slechte verhalen heb je overal, ook bij de reguliere winkels.
Toch zou ook ik liever gewoon bij de winkel hier om de hoek kopen met persoonlijk contact, dit doe ik niet omdat de meerprijs mij dat niet waard is.
Ik hoop dat de nederlandse kiteshops wakker geschud worden en wat aan hun prijzen doen. Ze zullen meer en meer klanten gaan verliezen. Als windsurf.de z`n kites voor een gunstige prijs kan verkopen dan zullen shops als bijv Telstar en eurofun dat ook moeten kunnen. Volgens mij zijn dit zelfs grotere zaken dan windsurf.de.
De ``uitverkoop`` prijzen aan het einde seizoen zijn bij de nederlandse shops vaak nog hoger dan de prijzen in duitsland aan het begin van het seizoen.
|
|
|

|
Tuurlijk delen we de ervaringen niet alleen met de mensen in de winkel maar ook hier op kitehigh.nl en van jullie krijgen we ook veel info en die gaat weer naar de winkel, zodat zij de klanten een goed advies kunnen geven. Zelf ben ik een Naish-man maar test ook de Rhino's van Erikkie en de Cabrinha's van Sjoerd en zij testen mijn kites lache toch!!! Tuurlijk vind ik het leuk als iemand na mijn advies een kite bij "onze winkel" koopt, vooral als die gene ook nog een leuke korting kreeg! Ik ben heel blij met mijn sponsor maar mijn kitevrienden op het strand zijn mij heel dierbaar, jongens ik hou van jullie *
|
|
|
mathieu3
Gast
|
He Bob, Misschien een idee om de eigenaar van jou winkel/sponsor even deze topic te laten lezen. Ben benieuwd hoe zij denken over deze discussie en of in de nabije toekomst geconcureerd gaat worden tegen ``duitse`` prijzen. Merken zij iets van concurentie uit duitsland/van internet. Denk wel dat zij willen weten wat er leeft onder kiters in nederland, helemaal op zakelijk gebied. Mochten zij sterk gaan concureren met bijv windsurf.de dan kom ik graag de 150km heen en 150km terug jullie kant op gereden. Hebben ze mij er alvast als nieuwe klant bij!!  %proost%
|
|
|
kootsie

|
Toch wel benieuwd.
Wat vinden jullie dat een lokale shop meer kan vragen dan een internetshop?
Zal gelijk zelf zeggen wat ik zelf redelijk vind: 5 procent.
voor de niet wiskundigen onder ons 50 euro op een set van 1000 euro.
voor de service enzo
Kootie, heb je bericht samengevoegd met bovenstaand, jouw vraag past daar prima in
Als er niemand op reageert zet je het dan terug?
|
|
|
slufterhufters.com

|
maak je maar geen zorgen hoor, het wordt allemaal gelezen in de 3 funwinkels.
|
|
|

|
He Mathieu,
150km waar woon je dan? Volgens mij kennen we elkaar wel hoor, dus ff naar je profiel gekeken bij NL-riders, maar die heb je niet, ff aanmaken man!! Het is zo-wie-zo eens leuk om naar de Slufter te komen mocht je uit een ander deel van Nederland komen, het is er altijd druk en je bent altijd welkom! Mijn sponsor volgt regelmatig topics over dit onderwerp en hij is niet blij met de concurentie uit Duitsland. Om deze concurentie uit Duitsland het hoofd te bieden kopen ze regelmatig met andere Nederlandse winkel gezamelijk grote partijen kites op die ze dan voor een gereduceerde prijs op de markt brengen. De marge op de kites in Duitsland is echt nihil bij deze prijzen, een garantie uit coulance vergeet het maar. Die gasten werken met een groot volume en inruilen doen ze niet, er blijft dus ook geen 2de hands kite liggen! Ik heb meerdere malen een kite bij windsurf.de proberen te bestellen, hij was nooit leverbaar op dat moment en er werd mij een alternatief geboden waar ik niet op zat te wachten, lokkertjes dus!!! Probeer voor de gein eens een kitepant te bestellen, die van Wavelords, echt niet leverbaar dus, maar nog steeds op die site! Ik blijf het een vreemd bedrijf vinden!!
|
|
|
mathieu3
Gast
|
Misschien zijn we elkaar wel eens op het autostrand tegen gekomen. Ik woon 10 min van strand horst dus ben meestal daar te vinden. Ben nooit op de slufter geweest maar moet daar dit seizoen zeker eens komen kijken. Regel maar even een testdagje voor de Raven. 
|
|
|