Rudolf

|
misschien een beetje off-topic maar bij een shop in den haag http://www.kiterepair.nl/ kan je voor 35 euro een vijfde lijn op je vlieger laten zetten.
|
|
|
|
Joost

|
Haha bob kan er onderhand geld voor gaan vragen.
|
|
|
KiteDemon

|
Download de shiftmanual van de naishsite of check: http://www.kitehigh.nl/yabbse/index.php?topic=6472.msg50035#msg50035Naishkites komen zo uit de zak dat ze niet helemaal op power zijn getuned, dus je zal altijd de settings naar wens moeten afstellen. Ze gaan er wel van uit dat de kiter genoeg hersencellen heeft om om de kite ook te kunnen afstellen. Vandaar dat er altijd wel complete manuals te downloaden zijn. Check ook de Octopusmanual, die zal je erg hard nodig hebben als je een lekke tube in Torch wil fixen.
|
|
|
|
JTP_Joost

|
ow dus verder geen drastische veranderingen... dit is redelijk uit te zoeken...
|
|
|
semen

|
Arie
Als je je depowerlijn korter maakt gaan zowel je power- als je stuurlijnen evenveel naar beneden en maakt dit toch niets uit. Ik heb dit net op mijn North bar gedaan maar nog niet kunnen controleren. Donderdag hopies wind dus ben wel benieuwd naar resultaat.
|
|
|
JTP_Joost

|
nee precies... het haalt alleen je bar toch dichter naar je toe? die staat standaard wel erg ver van je af heb ik gezien ja...
|
|
|
Naish........what else???

|
Wanneer je je depowerlijn korter maakt moet je je stuurlijnen ook korter maken. Ik vaar zelf de bar heel dichtbij me en hij kan slechts 18cm naar achter en voren bewegen. Wanneer je hem zo kort vaart dan moet je nieuwe knopen in je stuurlijn maken, alleen dit kan niet omdat daar een plasic buisje om zit (bij de bar), die moet je dus weg snijden. Ik heb zelf een constructie gemaakt met rubber ringen en een balletje, die heb ik voor de paalsteek op mijn depowerlijn gezet, deze beschermen de paalsteek(slijt snel bij Naish) en je 5th lijn. Ik kom hier nog ff op terug!!!
|
|
|
KiteDemon

|
Arie
Als je je depowerlijn korter maakt gaan zowel je power- als je stuurlijnen evenveel naar beneden en maakt dit toch niets uit. Ik heb dit net op mijn North bar gedaan maar nog niet kunnen controleren. Donderdag hopies wind dus ben wel benieuwd naar resultaat.
Als je depowerlijn korter maakt dan trim je dus minder power in je kite. Om dit te compenseren zal je je stuurlijnen evenreding in moeten korten. Bij North is de depowerlijn erg lang dus je komt al op een aardig verschil als je deze op maat wil maken. Dus als je je stuurlijnen niet bij stelt heb je erg weinig power over.
|
|
|
JTP_Joost

|
maar in hoeverre verbeterd dit nu dan de eigenschappen van de kite?? want de 12 vliegt van zichzelf al heerlijk heeft bob me ooit gezecht. enige wat je dus doet is zorgen dat de bar dichter bij je komt te staan. dit is zoiezo al wel wat lekkerder.
|
|
|
|
KiteDemon

|
Los van het fijnafstellen van de neuslijn werkt het hetzelfde als bij de afstelling van een 4-lijns. Dus als je je depowerlijn korter maakt om je bar wat dichter bij je te hebben, dan maak je je powerlijnen dus korter. Dus door het inkorten depower je de kite een beetje. Om weer wat power in je kite te trimmen zal je dus je stuurlijnen een knoopje dichter naar de bar moeten zetten. Dit staat helemaal los van de vlieg eigenschappen van de kite maar heeft te maken met de LIJNAFSTELLING!!!!!
|
|
|
|
|
semen

|
Ik weet het, ik ben eigenwijs edoch toch nog niet overtuigt en dus nog een mail voordat ook ik bbob ga bellen met z'n goedvinden. Wanneer ik de afstand tussen mijn depowerstrap en chickenloop verkort blijft de afstand van mijn bar tot aan mijn kite toch gelijk oftewel de lengte van de powerlines alsmede de stuurlijnen blijven gelijk. De reden voor het inkorten van de stuurlijnen is mijn inziens dat wanneer je op je depowerstrap depowered je dus de powerlines daadwerkelijk korter maakt en dus de stuurlijnen relatief langer en dan eerder aan het maximale stuurbereik zit van je stuurlijnen. Praten we over verschillende dingen of maak ik een denkfout. Ik hoop het morgen middag ieder geval uit te kunnen proberen al denk ik de 12 niet echt nodig te gaan hebben.
Alvast bedankt
|
|
|
|
Beul
Gast
|
Voor jou ken ik nog wel een shop waar ze de kite met jou samen afstellen en je dus weerhoudt van dit gesodemieter, gewoon gelijk op het strand.
Verder als je gewoon speelt met je afstelling kom je er zelf wel achter, begrijp je zelf ook het effect van het dichterbij halen van je bar.
|
|
|
Naish........what else???

|
Het inkorten van je depowerlijn (bij de paalsteek) is te vergelijken met het dicht trekken van je depowerstrap. Om de zelfde druk op je stuurlijnen te krijgen moet je de bar dichter naar je toe trekken of je stuurlijnen verkorten.
Semen je mag altijd bellen!
Al het bovenstaande is overigens niet echt noodzakelijk, het gaat hier over fijn-tunning Heb inmiddels met Joost afgesproken op het strand om die Torches eens goed af te stellen!!
|
|
|
Beul
Gast
|
BrunottiBoB, als die het nu nog niet snapt, raad ik een Wipika Classic aan!!!
|
|
|
semen

|
Thanks bbob Als het morgen niet lukt kom ik dit weekend wel langs op de slufter
later
|
|
|
KiteDemon

|
BrunottiBoB, als die het nu nog niet snapt, raad ik een Wipika Classic aan!!!
......of een 1-lijner..... ;D ;D
|
|
|
|