slufterhufters.com

|
hoeveel weeg je en welk board vaar je. waar kite je meestal.
|
|
|
MasterRj
Gast
|
17 meter blacktip = top. mocht je iets beter zijn bijv. Naish V4. ik raad de X2 & X3 af. zijn van die trekbeesten-wordt je nie blij van (in ieder geval ik niet). Aero2 = ook lekker.
|
|
|
Beul
Gast
|
Afhankelijk van je gewicht zou ik voor een 12 of 14 gaan. Verder kies een intermediate kite, dus geen X2 t/m X4, dat zijn hoge aspect ratio kites ofwel niet super voor een beginner. Bij een intermediate kite staan bij mij de volgende kites goed bekend:
Takoon Wook of Takoon Wook2 of 3. Deze zijn tweedehands alleen moeilijk te krijgen, omdat niemand ze wegdoet. Verder is de Aero van Naish een goede bekende. Cabrinha vind ik persoonlijk wat minder maar dat komt ook omdat ik slechte ervaringen heb met de importeur die weigerde garantie te verlenen. Wat Slingshot betreft ik denk dat je beter voor een Slingshot Diesel kan gaan, makkelijker te varen, dus beter voor beginners
Succes @#$
|
|
|
jelle192

|
hoeveel weeg je en welk board vaar je. waar kite je meestal.
Arie, ik weeg 70kg, weet even niet meer welk merk bordje ik heb, maar hij is vrij groot, circa 1.65 en veel drijfvermogen. Ik kite overal en nergens, muiderberg, wijk aan zee, Quiberon, vrouwenpolder e.d. (maar vaak ook aan de kant gezeten vanwege te weinig wind...) Thx alvast!
|
|
|
Beul
Gast
|
70 kg. dan is een 12 m2 meter perfect voor jou, ik zou niet groter gaan, en dat boardje is een goede afmeting in het begin, kom je verder en verder kan je altijd nog kleiner gaan varen.
|
|
|
jelle192

|
70 kg. dan is een 12 m2 meter perfect voor jou, ik zou niet groter gaan, en dat boardje is een goede afmeting in het begin, kom je verder en verder kan je altijd nog kleiner gaan varen.
Voor de duidelijkheid: Ik heb al een 12 meter North toro, en kan vaak een 14 meter Gaastra lenen. Hier heb ik ook al aardig wat mee gekited. Alleen ook al vaak langs de kant staan wachten omdat er te weinig wind was, vandaar dat ik nu ook een "grote jongenskite" zoek...
|
|
|
Mitchel_12000

|
Misschien een Cabrinha Contra? of een Flysurfer Titan? Dit zijn kites die uitermate geschikt zijn voor minder wind.
|
|
|
bignelis
Gast
|
Hey man, Ikzelf kitesurf nu een jaar en heb net een nieuwe kite gekocht. Hetgeen inhoudt dat ik een kite heb liggen. Dit is een oudje maar echt uitermate geschikt om het mee te leren: Wipika free air 16m2, omgebouwd naar een 4 lijns kite. Je mag hem voor 125 eurie hebben. Dan kan je goedkoop leren kiten en halverwege de zomer of begin herfst als je gevorderd bent een kite van hoger kaliber kopen....mail maar: n_de_gooijer@hotmail.com
|
|
|
slufterhufters.com

|
jelle, een 16m X4 is een prachtige kite, zeer veel lowend, en super stabiel. ik weeg 80k en kan met deze kite het water op vanaf 10k tot dik 20k.
|
|
|
xray

|
Grote jongenskite is de X4 zeker. Lekker stabiele kite maar er zijn gemoedelijkere kites!
|
|
|
zagy

|
als je net op en neer kan varen misschien geen x4 nemen. ari heeft wel gelijk, maar errug veel power. misschien eerst even testen? ik zou geen 18 nemen, dan heb je te weinig overlap.
|
|
|
jeffrey

|
ik heb zelf 2 aero's ik vind het echt top kites maar als je een grote maat wil kan je beter high performens kite nemen en dan een 20 heb ik zelf ook en dan een 20m2 rhino 04 met 5th dat is echt super .^ 8)
|
|
|
Leander

Logs: 0 | 4 uur
|
ik zou niet groter dan 16 meter gaan, anders worden ze veel te traag. Koop gewoon een breed board erbij en je vanaf 10 knopen varen. Denk aan een V4 of iets dergelijks.
|
|
|
KiteDemon

|
Ik zou ook niet groter dan 16 gaan met jou gewicht. En wat X4 betreft....je zoekt een kite om met zo min mogelijk wind het water op te gaan...dan is X4 de kite. Het is idd een sleurzak maar dat is juist wat je zoekt bij weinig wind. Tegen de tijd dat-ie te heftig wordt dan kan je makkeljjk naar een 12 switchen.
|
|
|
Emiel

|
Best heeft een nieuwe kite, de BFK die zou een stuk meer power in weinig wind hebben als de ''oldschool'' 16m2. ze zeggen zelfs dat hij de power van een 20m2 kite zou hebben en zo snel als een 12/13 m2 kite stuurt!! daar kun je ook naar kijken. voordeel is dat ze niet duur zijn en Best ook erg goede kites maakt!!! voor meer info check www.bestkiteboarding.com en www.boardsports.nl
|
|
|
slufterhufters.com

|
emiel je post zit vol met misschien dit misschien dat, eerst testen en dan weet je het. wat wel waar is is dat de best kites lekker goedkoop zijn en kwalitatief nog goed ook.
van de x4 kunnen we zeggen dat het een kite is die zeer veel lowend heeft, rete stabiel is, gemoedelijk stuurt en dat bij een 16m.
|
|
|
xray

|
En toch zou ik een relatieve beginner geen X4 aanraden.
|
|
|
Leander

Logs: 0 | 4 uur
|
zeker niet nee. gewoon een intermediate, daar heb je ook het meetse aan en dan zul je het kiten het snelste leren.
|
|
|
pietje puk
Gast
|
Domme reacties op de originele vraag van Jelle
Nu wil ik wellicht een grote kite (18m+) aanschaffen, aangezien ik het op de kant staren naar anderen met wat minder wind wel gezien heb.
Hieruit maak je dus op dat Jelle al een KLEINERE kite bezit.
Domme reactie 1 van Beuk: Afhankelijk van je gewicht zou ik voor een 12 of 14 gaan. DIE HEEFT IE AL! ??? Domme reactie 2 van Beuk: 70 kg. dan is een 12 m2 meter perfect voor jou. DIE HEEFT IE AL! ??? Domme reactie 3 van Zagy: als je net op en neer kan varen misschien geen x4 nemen. ari heeft wel gelijk, maar errug veel power. misschien eerst even testen? ik zou geen 18 nemen, dan heb je te weinig overlap
Hoezo te weinig overlap? 12,14(leen kite) en 18 lijkt mij perfect. 12,14,16 is te dicht bijelkaar!
En zo kunnen we nog wel ff doorgaan. ??? ??? ??? ???
Dus mensen, lees eerst ff en dan pas reageren :-[
|
|
|
slufterhufters.com

|
een 18m heb je niks aan met 70k. en hij wil een kite met goede low end daarom raad ik hem de 16m x4 aan.
|
|
|
JTP_Joost

|
ik heb thuis nog een 17m blacktip liggen(kite only) mag je van me overkopen als je wil. ik heb nu 12 en 16 nieuw gekocht...
voor de blacktip vraag ik 400 euro ongeveer... dus zeg maar als je geintreseerd bent jelle
|
|
|
Emiel

|
@arno heb helaas nog niet de mogelijk heid gehad om em te kunnen testen inderdaad. maar hoop om em over paar weekjes in huis te hebben
|
|
|
Pietje Puk
Gast
|
een 18m heb je niks aan met 70k. en hij wil een kite met goede low end daarom raad ik hem de 16m x4 aan.
Kan wel kloppen. Ik ken ook iemand die een 16m2 X4 heeft, en hij kan vroeg beginnen. Ik ken ook iemand die een 18m2 Kiteloose Patriot heeft en die begint dus nog eerder. Als je al een 12 en 14 meter tot je beschikking hebt, zou ik toch voor die 18 meter gaan. Ondanks dat gewicht van 70 kilo. Planeren vanaf 8 knopen, dat is wat Jelle wil. En dat kun je altijd nog eerder bereiken met een grotere kite of een groter board. Of door meer te trainen! .^
|
|
|
Naish........what else???

|
Iedere kite, hoe groot dan ook, heeft toch een "basis" wind nodig. Planeren vanaf 8 knp is vrijwel onmogelijk zo niet onmogelijk! Mocht het toch lukken dan is er geen drol aan!
|
|
|