Handtekeningen verzamelen voor de slufter.. Mooi niet..

~Arjan
Founding Father

Mei 01, 2005, 20:51:39
edit2Rapporteer  
Voor de kiters die het aangaan..

Knap werk jongens: eerst Harry en anderen afzeiken als ze kiten in de verboden zone en daarna met z'n allen dezelfde fout begaan. ???

We zijn deze site gestart om onze sport boefenbaar te houden en te promoten tegenover soms negatief gestemde media. Nu varen kiteboarders, waaronder ook NKV leden en KiteHigh.nl crewleden, in de verboden gebieden. Wat heeft deze site voor zin als de ideeën niet worden ondersteund en mensen in staat zijn om voor enkele keren varen op verboden plaatsen misschien wel een hele locatie af te staan?

Als er een verbod dreigt te komen hoeven jullie niet hier te zijn voor een actie. Ik zal er geen energie in stoppen in ieder geval.

Verder alles best hoor. Ik ben vanaf de slufter naar Hellevoet gereden en heb daar ook een lekkere middag gehad.

Voor 'ja maar ..' gejammer hoef je bij mij niet bij aan te komen.. Ik voel me ook niet beter ofzo, maar vind dit soort groepsdynamica gewoon jammer voor ons allemaal.

Arjan
hollandkiter

Antwoord #1 Mei 01, 2005, 21:32:03
edit2Rapporteer  
Ken de spot niet, maar ben het met je eens!!

Je mag pas commentaar leveren op een ander als je zelf de regels respecteerd P)
Maar het zal altijd zo blijven, het is een kleine groep die het voor de rest verziekt ^

-_Wouter87_-

Antwoord #2 Mei 01, 2005, 21:47:08
edit2Rapporteer  
voor de kiter's die niet precies weten wat er aan de hand is... --> wat is er aan de hand??
AJ
Gast
Antwoord #3 Mei 01, 2005, 22:00:58
edit2Rapporteer  
Kitesurfen bij Hellevoet is ook verboden  P)
Papa

Geen avatar

Antwoord #4 Mei 01, 2005, 22:11:37
edit2Rapporteer  
ja precies kite nu al een jaar op slufter maar heb nog nooit van een "verboden" zone gehoord... Bedoelen ze daarmee de vaargeul aande linkse kant...
WIMPIII

Antwoord #5 Mei 01, 2005, 22:15:23
edit2Rapporteer  
Volgens mij is de verboden zone het vogelrustgebied. Dat ligt aan de kant van het voorheen autostrand. Toch??
~Arjan
Founding Father

Antwoord #6 Mei 01, 2005, 22:26:11
edit2Rapporteer  
Kitesurfen bij Hellevoet is ook verboden  P)

Is dat echt zo? Waar vinden we info dat het bij hellevoet voorbij de catamaranclub verboden is? Er zijn wel afgebakende gebieden daar voor bijvoorbeeld jetskieërs, maar ik zag geen verbodsborden bij de ingang etc..

Ik zie je info graag tegemoet zodat we het indien nodig kunnen aanpassen bij de locaties.
Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #7 Mei 01, 2005, 22:30:54
edit2Rapporteer  
...ik stond ook verbaasd te kijken toen ik arriveerde. Vrijwel het hele collectief in het vogelrustgebied... ^

Deze brave borst wat liggen pielen rechts van de zandzuiger. Snapte alleen niet wat die sportvisser daar deed >Sad
KiteKoe®t

Antwoord #8 Mei 01, 2005, 22:42:40
edit2Rapporteer  
ja precies kite nu al een jaar op slufter maar heb nog nooit van een "verboden" zone gehoord... Bedoelen ze daarmee de vaargeul aande linkse kant...

Als je op de kant loopt zie je op het gegeven moment allemaal kleine paaltjes staan. Aan het begin van de paaltjes staat het gedenkteken voor Ronald. Achter de palen is het verboden gebied voor humans.. Staat ook aangegeven daar.. Op het water kom je inderdaad weinig verbodsborden tegen....
kevinkite

Antwoord #9 Mei 01, 2005, 23:33:17
edit2Rapporteer  
volkomen gelijk al deze woorden ,ook wij zijden wat is dit ! eenmaal beneden zijn we met dre rest meegegaan ,iedereen is voor zijn eigen verandwordelijk, dus wij ook fout. maar ik moet zeggen het voelde als een bevrijding,wand wie zijn ze dan wel!!! .Die gene die alles over hebben voor het strand en de natuur(lees de vele berichten die in het verleden gepost zijn over troep opruimen en vogels en andere beesten verzorgen) ze pakken alles af(auto strand).
inderdaad niet goed, maar met zoveel tegen werking van die groene maffia ga je wel eens de fout in. Laten we het niet meer doen,zie het als een stil protest. Volgende keer weer netjes in het gereel, heb mijn geiten wollen sokken al weer aan . 
Jan Paparazzi
Gast
Antwoord #10 Mei 01, 2005, 23:52:20
edit2Rapporteer  
Speciaal voor jullie van Jan Paparazzi. Maar niet doorvertellen hoor
slufterhufters.com

Antwoord #11 Mei 02, 2005, 00:34:59
edit2Rapporteer  
 :-X
dimitri
Gast
Antwoord #12 Mei 02, 2005, 08:33:07
edit2Rapporteer  
en dan even niet vergeten te vermelden dat ze die honderden meters grote dikke verroeste pijpen met grof geweld (waaronder een grote sjofel) het natuurgebied in hebben gekregen
ik heb het met eigen ogen gezien

ik praat het niet goed dat daar mensen bezig zijn geweest gisteren
maar ik vind het toch wel diep triest dat er bepaalde personen met een proces vebaal naar huis zijn gegaan
aj
Gast
Antwoord #13 Mei 02, 2005, 09:03:44
edit2Rapporteer  
Arjan, je hebt vast wel gehoord van de BPR. Dat betekent dat je niet meer mag kitesurfen op water in o.a. het deltagebied. De waterpolitie kan je op het water bekeuren, als je dat wel doet. Zolang er geen ontheffing is voor de haringvliet blijft het daar verboden.

Wat het vogelgebied bij de slufter betreft, dat geldt grotendeels alleen voor het strand. Het water (tenzij aangegeven) valt niet onder het beheer van Natuurmonumenten.
xray

Antwoord #14 Mei 02, 2005, 09:18:47
edit2Rapporteer  
Samen met de discussie over de sluiting van het autostrand, het gezeur bij Mirns en het verbod op het wad mooie voorbeelden over hoe hypocriet Nederland aan het worden is.
xray

Antwoord #15 Mei 02, 2005, 09:48:38
edit2Rapporteer  
Niet relevant. Edit: Arjan.
~Dirk~

Antwoord #16 Mei 02, 2005, 10:25:28
edit2Rapporteer  
Is natuurlijk allemaal waar maar als ze een spot dicht willen gooien helpt dit soort acties natuurlijk niet, de beste manier om een spot te behouden is je toch aan de regels houden, hoe hypocriet het er hier soms ook aan toe gaat
Robert van Deursen
Gast
Antwoord #17 Mei 02, 2005, 10:33:16
edit2Rapporteer  
Hallo Allemaal,

Het is inderdaad heel gemakkelijk om te roepen dat de groene maffia het ons veel te lastig maakt, maar vergeet niet dat wij (het NKV) met diezelfde groene maffia prima afspraken hebben gemaakt voor het toestaan van kitesurfen op de slufter en het autostrand. Hierbij hebben zij zich alleszinds redlijk opgesteld.

De regels zijn ook duidelijk: je mag kiten tot de markering van het vogelgebied (de palenrij op het strand). Kiten voorbij de doorgetrokken lijn van de palenrij is zowel op het strand als op het water verboden.
Dus het klopt niet om te beweren dat je zolang je op het water blijft op het water overal mag komen !!!!

Mensen, de lokale overheden en de milieuvereniging hebben ons geholpen om de Slufter en het autostrand voor het kiten te behouden. Ga nu A.u.b. g.v.d. niet met dit soort acties het krediet wat we hebben verspelen, en daarmee deze mooie kite plekken voor mij en andere kiters verboden gebied maken. Ik loop me niet voor niets uit te sloven voor jullie !
Arjan, goed dat je dit aan de kaak durft te stellen.

Robert van Deursen
NKV regiovertegenwoordiger Slufter en Oostvoorne

xray

Antwoord #18 Mei 02, 2005, 10:55:04
edit2Rapporteer  
Robert,

Zonder aanzien des persoons en tuurlijk is het goed dat er redelijk wat geregeld is maar...

Prima afspraken met de groene maffia? Met je rug tegen de muur een gunst van ze krijgen en je dan dankbaar moeten voelen, dank je de koekkoek. Niet op basis van argumenten staan ze sterker maar omdat ze de zogenaamd 'rechtvaardige' wet en regelgeving (handjeklap) achter zich hebben. Scheve verhoudingen derhalve. Zeker als dan blijkt dat er met grof geweld ingrepen in dat 'natuur- en rustgebied' worden gedaan. Een mooi moment om de bestaande afspraken uit te bouwen lijkt mij juist. Zolang er gewerkt wordt mag er ook gekite worden bijvoorbeeld. En sowieso, natuur onder de rook van en met het uitzicht op Pernis, krommer kan het toch niet.

Het punt dat ik wil maken is dat wij ons onterecht dankbaar moeten voelen dat er gekite mag worden terwijl de verhoudingen scheef zijn en dezelfde overheid zelf aan alle kanten de regels aan zijn laars lapt.

Waar ik helemaal van flip zijn die fucking dienders die niets beters te doen hebben

Wij hebben GVD zo'n beetje een van de 'schoonste' sporten die er is en maken gebruik van het mooie natuurverschijnsel wind.
Harm

Antwoord #19 Mei 02, 2005, 11:06:57
edit2Rapporteer  
Jongens als daar afgesproken is om daat niet te kiten, moeten jullie dat gewoon NIET doen.
Dat andere mensen meer schade aanbrengen door (zand opspuiten) doet er niet toe.
Kijk naar je zelf en naar onze sport, ga geen vergelijkingen maken
Slis

Antwoord #20 Mei 02, 2005, 11:12:44
edit2Rapporteer  
Misschien is dit iets voor de landelijke politiek,
want iedere regio houd z'n eigen wetten erop na?

Want het is gewoon krom op vele aspecten.

Volgens mij bestaat er nog een soort van recht
dat je zelf iets mag aankaarten in de 2de kamer...
Misschien een idee om deze sport dan onder ogen te nemen
en te presenteren, en eens voor altijd de negatieve kantekeningen uit de weg te ruimen

Wie bied zich aan?
kentyman

Antwoord #21 Mei 02, 2005, 11:27:41
edit2Rapporteer  
Hoe het ook zij, de "groene maffia" kan ons het leven behoorlijk zuur maken en het kitesurfen laten verbieden op onze favorite spots! Ik kan er ook niet bij dat we mensen "dankbaar moeten zijn" omdat onze sport NIET OVERAL verboden wordt, maar het is nou eenmaal zo en met het negeren van die verboden snijden we alleen maar onszelf in de vingers!

Dat zelf-regulerende vermogen van kiters daar heb ik zo m'n twijfels over :-) Als je als kiter komt op een voor jou onbekende plek dan weet je niet dat je "niet verder dan de paaltjes" mag. Kleine moeite om 't even te vragen aan een local maar de meeste mensen "willen het niet weten" natuurlijk... Als die gebieden zo exact bepaald zijn dan lijkt 't me niet meer dan logisch dat er ook duidelijke borden komen te staan (we leven niet voor niets in Nederland-regeltjes&verkeersborden-land!)

Op zo'n bord zou dan ook direct info over de spot kunnen staan (bij welke windrichtingen, waarschuwing voor beginners / eb & vloed / zandbanken / stromingen & muien etc) ?
xray

Antwoord #22 Mei 02, 2005, 11:46:22
edit2Rapporteer  
Fons,

Bedankt voor je verhelderende analyse, ik wist zelf nog niet dat ik een kleuter was!
Had ook nog niet begrepen dat je roomser dan de (nieuwe) paus was en ga er van uit dat je nog nooit ergens een bekeuring voor hebt gehad. Als ik ergens een hekel aan heb is schijnheilig geneuzel (als we dan toch op de man gaan spelen). Iedereen die mij enigszins goed kent zou niet zo dom lullen.

Wees eens eerlijk, ben jij de mening toegedaan dat de volgens mij scheve verhoudingen kloppen of schijt je gewoon in je broek dat een topspot gesloten wordt!?
xray

Antwoord #23 Mei 02, 2005, 12:01:06
edit2Rapporteer  
Ik zie dat er redelijk (onnodig) gemodereerd wordt!

We proberen het ontopic te houden Xray, hierdoor werden reacties op offtopic onderwerpen van jou, waarover jezelf tikte dat ze offtopic waren, overbodig. Thx, Arjan
xray

Antwoord #24 Mei 02, 2005, 12:23:06
edit2Rapporteer  
Jij bent de moderator en je beslist dus ook maar ik ben het er nog niet mee eens. Het gaat mij om het grotere geheel en dat perspectief mag best wel eens genoemd worden. We maken ons druk om het openhouden van de Slufter voor het kiten en moeten de Paus en de hele wereld dankbaar zijn. Diezelfde Paus en de hele wereld bepalen de regels wel zo dat ze zelf wel alles mogen. Misschien niet verkeerd om ze daar eens op aan te spreken? Een sprekender voorbeeld dan de Betuwelijn is er bijna niet. Dwars door natuurgebieden een goederenspoorlijn aanleggen, dat kan wel maar ageren voor kiten in het vogelgebied mag niet? Arno praat zijn eigen straatje schoon maar zijn argumenten kloppen wel.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.