zwem/impact vest

kolibripeter

Geen avatar

Mei 16, 2005, 18:26:37
edit2Rapporteer  
Voor mijn zoon van 15 (of voor mij) vind ik het toch wel een prettig idee als hij een zwemvest of i.d. aanheeft. Na ze allemaal geprobeerd te hebben zit -  met zijn Naish heup/zit-trapeze - alleen een impact vest van Mystic goed maar dat is geen zwemvest. Drijf je hier ook mee / maakt dit veel uit en/of heeft iemand tips?

Alvast bedankt,

Peter.
Marc de Munnik

Antwoord #1 Mei 16, 2005, 18:38:57
edit2Rapporteer  
Weinig drijfvermogen, een zwem/drijfvest is daar beter voor geschikt, Wel goed tegen crashes en something.
kevinkite

Antwoord #2 Mei 16, 2005, 18:55:27
edit2Rapporteer  
Mijn zoon moet zijn impact vest van mij ook aan. Hij is wel 13 maar het kan geen kwaad. Hij is daar wel niet blij mee,maar dat is de afspraak die ik met hem gemaakt heb. Zeker als het wat meer wind staat en er wat hardere klappen op het water te zien zijn. ojaa het geeft mij ook een wat beter gevoel op de kant
litewave

Antwoord #3 Mei 16, 2005, 19:29:38
edit2Rapporteer  
als hij een gewoon neopreenpak aan heeft, heeft hij als veel drijfvermogen.
Mocht hij ijdel zijn, zijn er ook drijfvesten voor barefoot-skieers deze kan hij onder zijn pak dragen.
Maar idd drijfvest is een must
youri
Gast
Antwoord #4 Mei 16, 2005, 20:49:23
edit2Rapporteer  
hoi ik vaar zelf ook met impact vest maar hebt wel genoeg drijfvermogen hoor en het helpt echt goed tegen klappen heb die van mystic dan.
ben zelf ook 15 en ben van de winter knock out gegaan duss vaar tegen woordig met impact vest en het zit niet in de weg.
Jurrien

Antwoord #5 Mei 16, 2005, 21:32:11
edit2Rapporteer  
als ik een wetsuit en een trapeze aan heb blijf ik al drijven(ik weeg 80 kg) dus ik denk niet dat het het heel erg nodig is
kolibripeter

Geen avatar

Antwoord #6 Mei 16, 2005, 21:54:03
edit2Rapporteer  
Bedankt voor jullie reacties! Ik zie dat de meeste van jullie niet meer een zwem- maar met een impact vest varen en begrijp dat je daarmee (+ je trapeze en pak) redelijk wat drijfvermogen hebt. Hebben anderen ervaring hiermee of zijn er die echt zweren bij een zwemvest?

Alvast bedankt!

Peter.
adrenalin

Antwoord #7 Mei 16, 2005, 22:18:52
edit2Rapporteer  
Ik weeg 90 Kilo, en heb sinds kort een zwemvest. Je drijft ermee als een ballon op het water, zwemmen gaat ook veel makkelijker.

Ik zou het wel aanraden, stel dat je zoontje een keer knock out gaat, heefttie met zo'n drijfvest meer kans.

Als je er eentje koopt let heel goed op de maat. Het is bijzonder vervelend als het ding steeds omhoog schuift terwijl je in het water ligt.
kimmie
Gast
Antwoord #8 Mei 19, 2005, 22:53:39
edit2Rapporteer  
Ik heb ook een vest gehaald. Je hebt donkere die niet zo op vallen. Het is wel belangrijk dat je er een aan hebt om (vind ik dan, vooral als je het net doet) twee redenen:
1. Je kunt makkelijker waterstarten als je bent gecrast (niet de hele tijd met je kop onder water en het kost minder moeite)
2. Als je ooit in een situatie komt, hoeft niet eens door jezelf te komen, dat je in je lijnen vast zit of dergelijke dingen heb je langer de tijd om op hulp te wachten.

Dus mijn advies voor een eurotje of 80 ben je een stuk veiliger bezig. Maar let inderdaad goed op de maat en hoeveel gewicht het vest kan hebben.
Gert-Jan
Gast
Antwoord #9 Mei 20, 2005, 12:12:11
edit2Rapporteer  
Kijk een naar de impact vesten die gebruikt worden voor wake boarden en waterskien...! Die zijn erg goed en belemmeren je beweging niet...vrees dat ze wel iets duurder zijn
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #10 Mei 21, 2005, 11:52:39
edit2Rapporteer  
Ik heb zo'n ding gekocht omdat ik ook wel eens met wakeboard bindingen op mijn board kite, en dan gaat zwemmen een stuk moeilijker Wink Ik heb een zwarte van maui magic (is gewoon andere kleur en print als de catamaran vesten die ze al jaren verkopen). Die zit redelijk hoog waardoor hij makkelijk boven een heup of zittrapeze past zonder belemmeringen of overlap. Er zit tevens een elastieken band in die voorkomt dat hij naar boven schuift in het water.

Knock-out in het water met kans van overleven lukt je alleen met zo'n oranje reddingsvest. Maar die hebben heel weinig bewegingsvrijheid, maar draaien wel je lichaam om in het water en houden je hoofd boven. Iets wat een drijfvest NOOIT zal doen!

Het is zowiezo makkelijker voor een beginner omdat je niet ook nog eens hoeft na te denken over het zwemmen als je kite in het water ligt Wink En vangt ook nog flinke klappen op de borstkas op, niet zo goed als een impact vest, maar zeker beter dan niets!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.